Урок позакласного читання. 3 клас Тема. Із скарбниці казкарів світу. Шарль Перро Попелюшка, або соболевий черевичок



Скачати 45.08 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір45.08 Kb.
Урок позакласного читання. 3 клас

Тема. Із скарбниці казкарів світу. Шарль Перро Попелюшка, або соболевий черевичок.

Мета. Ознайомити учнів з творчістю Шарля Перро; активізувати читацьку пам’ять; формувати навички аналізу художнього твору та складання порівняльної характеристики персонажів; розвивати творче мислення; виховувати на прикладі характеру головної героїні кращі людські якості.

Матеріали до уроку. Збірники «Позакласне читання 3 клас», засоби ІКТ, скринька, нитки, голка, електронний годинник, ліки, пластиковий пакет «Гостинний дім», пакет з борошном, капелюх.

Зміст уроку

I. Організація класу.

Вчитель. Немає в світі людини, яка би хоч раз на віку не мандрувала країною казок. Знайомство з казкою, зустріч із нею – це завжди свято. І сьогодні ми маємо чудову нагоду потрапити до цієї дивовижної країни.

Казок чимало є на світі

Веселих та сумних.

Питання полягає в тому,

Чи можна жить без них.

II. Актуалізація опорних знань.

- У яких країнах Європи ви побували, вивчаючи казки зарубіжних письменників?

(Німеччина, «Бременські музиканти» Брати Грімм.

Данія, «Ромашка» Г.К.Андерсен.

Фінляндія, «Казка про старого гнома» Захаріас Топеліус.

Росія, «Казка про рибака та рибку» О.С.Пушкін).

III. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель. Сьогодні я запрошую вас у незвичайну подорож до чудової країни Франції, а саме, у столицю її – місто Париж.

Слайд 2. (Політична карта Європи, дані про Францію).

Саме тут народився Шарль Перро. Його називають першим казкарем, одним із найкращих казкарів світу.

Біографія Шарля Перро. (Слайди 3-22).

IV. Робота з виставкою книг

Вчитель. На виставці представлені казки Шарля Перро.

- Які з цих казок ви читали?

- Що спільного в усіх цих казках?

V. Активізація читацької пам’яті дітей.

а) Казкова вікторина «Чи знаєте ви казки Шарля Перро». (Слайди 23-24).

б) «Чарівна скринька речей».

- Назвати предмети, з якої вони казки та кому з героїв казки належали. Деякі предмети змінились, набули вигляду сучасних предметів.

Пакет з борошном (мішок з мукою, брат-мірошник, «Кіт у чоботях»)

Ліки (бабця, «Червона шапочка»)

Капелюх (кіт, «Кіт у чоботях»)

Пластиковий пакет «Гостинний дім» (кошик, «Червона шапочка»)

Нитки, голки, електронний годинник (Попелюшка, «Попелюшка»)

VI. Робота над казкою «Попелюшка»…

Вчитель. – А зараз разом із французьким казкарем Ш.Перро ми вирушаємо в подорож по сторінках казки «Попелюшка». Сподіваюся, ви отримали задоволення, прочитавши вдома ще раз цю казку. Здається, така казкова історія ніколи не може набриднути.

1. Актуалізація опорних знань.

Тести. Взаємоперевірка. (Діти міняються зошитами і перевіряють один у одного).

Правильні відповіді. (Слайд 25).

2. Словникова робота.

Вчитель. – Діти, як ви думаєте, чому Попелюшку так назвали? Що означає її ім’я?

Зазирнемо до словника української мови, наприклад, Бориса Грінченка. (Слайд 26).

3. Вікторина «Кому належать слова?» (Слайд 27).

4. Вибіркове читання.

- Як мачухи та її доньки ставилися до Попелюшки?

- Як дівчинка реагувала на всі кривди? Чому вона не поскаржилася батькові?

- Як доньки мачухи ставилися до Попелюшки?

- Що спричинило нові події в домі?

- Чому вередливі доньки мачухи зверталися за порадою до Попелюшки? Знайти речення в тексті.

- Як вони віддячили Попелюшці?

- Чому вона не зіпсувала їхні зачіски?

5. Інсценізація уривка з казки «Сестри збираються на бал».

6. Виразне читання уривка з казки «Зустріч з чарівницею».

Хто і чому допоміг Попелюшці?

7. Гра «Чарівні перетворення».

- Пригадайте, які чарівні перетворення відбулися в казці. (Завдання 2, зошит).

Напиши, що на що перетворилося, враховуючи кількість предметів.

8. Фізкультхвилинка.

Навколо дерев весело підемо. (Крокування на місці.)

Різні листочки дружно підберемо. (Учні нахиляються, «збирають» листочки.)

Відразу вгору піднімемо, (Піднімають руки угору.)

А потім їх підкинемо, (Імітація підкидання листочків вгору.) Нехай собі летять.

9. Творче завдання.

- Хто зустрів Попелюшку на балу?

Учитель пропонує учням увійти в роль героїв казки і розказати про бал від імені принца.

10. Бесіда.

- Яке враження справила Попелюшка на гостей балу?

- Як Попелюшка поводила себе з доньками мачухи на балу? Знайти в тексті.

- Про що це свідчить?

- Що трапилось з Попелюшкою о дванадцятій годині?

- Чому принц став розшукувати прекрасну незнайомку?

- Як відбувалися пошуки Попелюшки?

- Як принц намагався знайти юну принцесу?

11. Виразне читання епізоду «Приміряння черевичка».

Назвіть останній подарунок чарівниці для Попелюшки.

12. Бесіда з елементами дискусії.

- Як на вашу думку, чи змінилася Попелюшка як стала принцесою?

- Чи правильно вчинила Попелюшка, що простила сестер? Може, їх слід було покарати?

- Яка риса вдачі дівчини розкрилась в цьому вчинкові?

- Чи заслужила своє щастя дівчинка?

VII. Узагальнення матеріалу.

1. Складання характеристики Попелюшки. Завд. 4 (зошит).

Добери кілька прикметників, якими б ти охарактеризував Попелюшку. (Слайд 28).

2. Робота над прислів’ями. Завд.5 (зошит).

Познач, яке з прислів’їв відповідає змісту казки Шарля Перро «Попелюшка, або «Соболевий черевичок».

VIII. Підсумок уроку.

1. Чарівний елемент.

Вчитель. Спілі яблука в літературі є символом Божої мудрості, доброти, щирості.

- З якими яблуками у вас асоціюється поведінка Попелюшки? А з якими вчинки мачухи та її дочок?

- Які риси характеру Попелюшки ви б хотіли бачити у собі?

- Що хотів сказати і донести до читачів цією казкою Шарль Перро?

( Які б не були обставини, людина мусить вірити в краще майбутнє, перемогу добра і справедливості, не втрачати надії).

2. Хвилинка - цікавинка.

Пам’ятник Попелюшці знаходиться в Брюсселі, а її черевичку -в Празі (Чехія).

(Слайд 29).

3. Етап рефлексії.

Доповніть речення своїми думками. (Слайд 30).



- Я дізнався на уроці… (що?)

- Мені було на уроці… (як?)


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка