Урок-подорож Тема. Повторення вивченого про речення. Поділ тексту на речення. Доповнення незавершених речень



Сторінка1/5
Дата конвертації29.04.2016
Розмір0.58 Mb.
  1   2   3   4   5






Роботу виконала

учитель початкових класів

ЗОШ 1-111 ступенів №9

м.Красноармійська

Дорохова Л.В.

Урок-подорож
Тема. Повторення вивченого про речення.Поділ тексту на речення.Доповнення

незавершених речень.

Мета Актуалізувати знання учнів про основні ознаки речення та оформлення його

на письмі .

Розвивати комунікативну компетентність,пізнавальну активність,

зв’язне мовлення учнів,вміння працювати в парах,навички самоконтролю.

Виховувати взаємоповагу,доброзичливе ставлення один до одного,почуття

любові до природи,бажання вивчати її,оберігати та милуватися її красою.

Обладнання.Малюнки із зображенням осінньої природи,осінні листячка,

різнорівневі картки для роботи в парах,тест-контроль.
Хід уроку

1.Організація класу.

1) Комунікативна діяльність «Розминка» - «Спіймай настрій»
- Усміхніться. «Зніміть» із свого обличчя долонькою усмішку та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» усмішку, «прикрасте» нею своє обличчя…
11.Мотивація пізнавальної діяльності учнів.

1) Повідомлення теми і задач уроку.

- Сьогодні ми з вами відправимося у подорож в країну Граматики,будемо мандрувати вулицями міста Речення.А супроводжувати нас буде чарівна красуня Осінь.

2) Знайомство з епіграфом до уроку:

В парках і садочках,

На доріжки й трави

Падають листочки

Буро-золотаві.

Де не глянь,навколо

Килим кольористий,

Віти напівголі

Й небо синє,чисте.

Метушні немає,

Тиша й прохолода –

Осінь золотава

Тихо-ніжно ходить.

3) Розгляд карти подорожі .
111.Актуалізація опорних знань.

1. Зупинка « Асоціативна».




2.Зупинка «Мозковий штурм»

- Що таке речення?

-Чим речення відрізняється від окремих слів?

-Які бувають речення за метою висловлювання?

- Які бувають речення за інтонацією?

-Як виділяються речення в усному мовленні?

-Як виділяються речення на письмі?

3.Зупинка «Каліграфічна»
ос інь ом ої оло ожо ов

осінь пожовкле листя золота ковдра

За вікном стоїть золота осінь.

Додадкові завдання:

  • Довести,що це речення.

  • Охарактеризувати речення.

  • Визначити головні слова в реченні.

  • Встановити зв’язок слів в реченні.

  • Назвати слово,в якому звуків менше,ніж букв.(Осінь)

  • Виконати звуко-буквений аналіз цього слова .


4.Зупинка ,, Інтонуваня речень» .

Робота за підручником.

С.43,впр.87 Завдання: - поділити текст на речення;

- інтонування речень;

- запис речень у зошит.
5.Зупинка «Релаксація»

Заплющіть очі.Слухайте текст.Уявляйте картини осінніх пейзажів.

Виграючи золотими фарбами,іде нашим рідним краєм золота осінь.Ходить вона полями,лісами,луками.

Крутиться білим туманом над широкими річками й глибокими озерами. Шарудить опалим листям у сільських садах і міських паркахСипле золоті листочки на землю.

І падає,падає листячко,кружляє між гілками і лягає на землю.Яка чудова, запашна й золотиста ковдра!Під нею оселяються комахи на зиму, лісові миші, колючі їжачки.

Розплющіть очі.
6.Зупинка «Словесне малювання за уявленими картинами».
- Розкажіть,які картини золотої осені ви уявили під час слухання тексту.

Я б намалював (-ла) …

Я б хотів (-ла) зобразити на малюнку …

7.Зупинка «Хвилинка спілкування». Робота в парах.

-Розкажи товаришу,як ти провів вихідний день у парку .
- Якщо потрібна допомога,скористайся нею.

1 рівень допомоги.

Допоміжні питання:

-З ким ти ходив у парк?

-Що там бачив?

-Чим милувався?

-Що принесло найбільше задоволення?

-Які твої враження від подорожі до парку?

2 рівень допомоги.

Допоміжні питання:

-З ким ти ходив у парк?

-Що там бачив?

-Чим милувався?

-Що принесло найбільше задоволення?

-Які твої враження від подорожі до парку?

Опорні слова:

Вирушили в подорож,барвисте вбрання дерев,обсипалися листочки, листопад, шелест заметів сухого листя, обсипалися листям,червоні кетяги горобини, кружляє в повітрі павутиння,залишилися задоволені,веселі й щасливі.
1V. Закріплення знань,умінь і навичок.

1.Зупинка «Поміркуй-ка»

Робота за підручником.

  • Прочитай,подумай,скажи,

Проблемне завдання ров’яжи.

С.43,впр.88 - Які рядки слів не є реченнями.Доведи свою думку.

- Доповніть незавершені речення.

- Доберіть заголовок.

- Запишіть текст.

2.Зупинка «Дарунки осені» (на дошці осінні пейзажі)

Виграючи золотими фарбами,іде рідним краєм золота осінь.Ходить вона полями,лісами,луками. Доторкнеться до дерева- листя на ньому стає жовтим, червоним,оранжевим,… Зсипається листячко з гілок і падає у кошик господарочці – осені.Недарма осінь називають щедрою господинею.Принесла осінь свої подарунки і до нашого класу.

( Дівчина-осінь з кошиком у руках входить до класу і роздає дітям листячко з різних дерев.комусь кленовий листочок,комусь – дубовий,комусь-липовий)
3.Зупинка « Поетична»

Виразне читання віршика ( с.44,впр.89)

  • визначення кількості речень у вірші;

  • про що говорить кожне речення;

  • співвідношення речень вірша з малюнком.



4.Зупинка «Міркувань і фантазій»

Диференційована робота.

У дітей на партах лежать дарунки осені – листячка.

середній рівень достатній рівень високий рівень

Кленове листячко

Дубове листячко

Липове листячко

-списати вірш;

-підкреслити головні

члени речення.

-скласти 3 речення

за малюнком.

-скласти твір-міркування

« Чому про осінь кажуть,що вона

ходить гаєм?»

  • Перевірка

V.Підсумок уроку.
1. Тест-контроль
1.Що називається реченням:

а) група слів;

б) група слів,пов’язаних між собою за змістом;

в)окремі слова.

2.Що виражає речення:

а) незакінчену думку;

б) закінчену думку;

в) неправильно сформульовану думку.

3.Які речення бувають за метою висловлювання:

а) окличні і неокличні;

б) питальні, розповідні;

в) питальні,розповідні,спонукальні.

2.Самоконтроль ( за контрольною карткою : б , б, в . )

3.Комунікативна діяльність « Розминка» - «Кому і за що»
Учні по черзі передають подарунок осені-листочок і кажуть, кому і за що .
Наприклад:

  • Я хочу передати кленовий листочок Лоліті за те,що вона склала

найкращій твір-міркування .

  • Я хочу подарувати липовий листочок Ірі за те,що вона була самою

активною на уроці.

Карта подорожі




Картка № 1
Зупинка «Хвилинка спілкування». Робота в парах.
-Розкажи товаришу,як ти провів вихідний день у парку .
- Якщо потрібна допомога,скористайся нею.

1 рівень допомоги.
Допоміжні питання:

-З ким ти ходив у парк?

-Що там бачив?

-Чим милувався?

-Що принесло найбільше задоволення?

-Які твої враження від подорожі до парку?

2 рівень допомоги.
Допоміжні питання:

-З ким ти ходив у парк?

-Що там бачив?

-Чим милувався?

-Що принесло найбільше задоволення?

-Які твої враження від подорожі до парку?

Опорні слова:

Вирушили в подорож,барвисте вбрання дерев,обсипалися листочки, листопад, шелест заметів сухого листя, обсипалися листям,червоні кетяги горобини, кружляє в повітрі павутиння,залишилися задоволені,веселі й щасливі.

______________________________________________________________________

Картка № 2

Зупинка «Міркувань і фантазій»



Кленове листячко

Дубове листячко

Липове листячко

-списати вірш;

-підкреслити головні

члени речення.

-скласти 3 речення

за малюнком.

-скласти твір-міркування

« Чому про осінь кажуть,що вона

ходить гаєм?»


Картка №3

Тест-контроль
1.Що називається реченням:

а) група слів;

б) група слів,пов’язаних між собою за змістом;

в)окремі слова.
2.Що виражає речення:

а) незакінчену думку;

б) закінчену думку;

в) неправильно сформульовану думку.
3.Які речення бувають за метою висловлювання:

а) окличні і неокличні;

б) питальні, розповідні;

в) питальні,розповідні,спонукальні.

_______________________________________________________________________

Контрольна картка

б , б, в .

Інтегрований урок
Зінтегровані теми з предметів:українська мова,читання,образотворче

мистецтво.

Українська мова.Види речень за метою висловлювання.Окличні речення.

Читання. Незвичайний подарунок – краса.

В.Сухомлинський «Сергійкова квітка»

Образотворче мистецтво. Вже обтрусили айстри роси …

Техніка роботи акварельними фарбами.Виконання

композиції « Вже обтрусили айстри роси…»

Мета.Розширювати знання учнів про види речень за метою висловлювання.Вчити

визначати вид речення за метою висловлювання та інтонацією,інтонувати ці

речення відповідно до мети мовлення і до розділового знака в кінці речення

на прикладі літературних творів.

Розвивати комунікативну,інформаційну компетентності учнів,інтерес до

вивчення рідної мови ,вміння аналізувати,робити висновки;

розвивати навички взаємонавчання,правильного свідомого читання,

навички роботи з акварельними фарбами;уяву,фантазію.

Виховувати почуття прекрасного,почуття доброти,бажання робити приємне

для оточуючих людей,бачити красу навколишнього середовища.

Обладнання: малюнки із зображенням айстр,акварельні фарби,пензлик,баночка з

водою, тексти з легендами про квіти,картки для роботи в парах.
Хід уроку

1.Організація класу.

Комунікативна технологія « Розминка» - «Зазирни у дзеркало»


  • Кожен учень,дивлячись у дзеркало,говорить собі лагідні,привітливі слова.

  • Потім учні говорять комплементи своєму товаришу по парті.


11.Мотивація пізнавальної діяльності учнів.

1.Повідомлення теми і задач уроку.

2.Епіграф до уроку: « Доторкнутися до краси можно лише серцем» поет

П.Гнездослав.

111.Вивчення нового матеріалу.
1.Технологія «Взаємонавчання». Робота в парах.

1 учень (сильніший) викладає матеріал про види речень за метою

висловлювання,за інтонацією за планом.
Теоретична частина.

1.Види речення за метою висловлювання.

2.Які речення називаються розповідними.

3. Які речення називаються питальними.

4. Які речення називаються спонукальними.

5.Які розділові знаки ставляться в кінці цих речень.

6.Які речення бувають за інтонацією.

Практична частина

(Перевірка сприймання матеріалу 2 учнем)

  • Визначити вид речення за метою висловлювання.


Бачив ти,як цвітуть соняшники в полі?

Квітка соняшника обов’язково тягнеться до сонця.

Прочитай легенду про соняшник!

2.Фронтальна бесіда

(Перевірка результатів сприймання нового матеріалу під час роботи в парах)


  • Які бувають речення за метою висловлювання?

  • Які бувають речення за інтонацією?

- Які речення називаються розповідними?

- Які речення називаються питальними?

- Які речення називаються спонукальними?

- Які розділові знаки ставляться в кінці цих речень?

  • Перевірка практичної частини.

3.Хвилинка-цікавинка. Легенда про соняшник.

Робота інформаційного бюро.

Дуже давно, коли ще ні нас не було на світі, ні дідів, ні прадідів, Сонце сходило на Землю зі своїми дітьми – доньками. Вдень Сонечкові донечки жили на землі, а ввечері йшли на небо. Одного разу веселились вони в гайку, а коли стало Сонце сідати, стали і дівчатка збиратись додому.
Уже далеченько відійшли вони від гаю, аж молодша донька згадала, що забула свій віночок. Повернулася вона. Але на тому місці віночка вже не було. Зате сидів там красивий хлопець. І заговорив він з донькою Сонця словами, солодшими за мед. Просив красуню залишитися з ним, обіцяв любити її все життя, запевняв, що в нього їй буде краще, ніж у батька – Сонця. І дівчина згодилася… жити на Землі, де співають солов’ї , цвіте калина та існує любов.
Даремно кликало Сонце доньку додому. Даремно, застерігаючи, сердилося, що на Землі її чекає важке життя. Залишилася донька з коханим. І почалося для неї буденне життя з постійними клопотами. Юнак більше трудився, ніж говорив ніжні слова. А нерідко й зовсім забував про них.
- Ти багато працюєш, я мало тебе бачу, скучаю за тобою. Ти, мабуть, мене вже не кохаєш? – з тяжкою тугою в серці звернулася до земного красеня дочка Сонця.
- Ми, люди на Землі, бачимо щастя не тільки в коханні, а й в труді, - відповів хлопець.
- Тоді навчи і мене трудитись і я стану земною, бо я дуже кохаю тебе.
Юнак промовчав, а красуня ще більше засумувала за батьком-Сонцем та сестрами. Забула про свою гордість і хотіла вже повернутися в батькове царство, але Сонце не змогло забрати дочку, бо вона вже вросла в землю.
Тільки змочило Сонце красуню своїми сльозами, і стала вона квіткою, яка з тугою за батьківщиною завжди повертається головою до сонця.
З того часу і називають люди цю рослину Соняшником.

1V.Закріплення вивченого матеріалу.

1.Каліграфічна хвилинка.

- Соняшник милував наше око влітку, а які квіти дивують нас своєю красою

восени?

ос інн жор рж жи айст чу краш

осінні квіти прикрашають життя чудовий настрій

Милують око людини восени айстри, жоржини,чорнобривці.

-охарактеризувати речення;

- встановити зв’язок слів в реченні;

- визначити головні і другорядні члени речення;

- назвати слова,в яких тільки тверді приголосні;

- скласти речення з одним із словосполечень каліграфічної хвилинки (усно).
2.Вправляння у визначенні видів речень за метою висловлювання та

інтонацією.Інтонування речень.Робота за підручником.

С.45,впр.92
3.Робота в парах.

Комунікативна технологія «Уяви себе».


  • Уявіть себе сонечком.Перевтілюючись в образ,дай відповідь на питання .


Картка №1

  • Що бачиш навколо?

  • Що чуєш?

  • Про що мрієш?



4.Рефлексія

- Сонечко вдячно вам за ваші теплі слова і хоче подарувати вам гру

,,Сонячний зайчик” .

Сядьте зручно та уявіть себе на березі теплого моря.

В ваші оченята зазирнув сонячний зайчик. Заплющіть їх.Зайчик пробіг по обличчю-погладьте його ніжно долоньками:на лобі,на щічках,на підборідді. Правда приємно?Погладьте легенько його шийку,лапки,животик.Раптом він заліз на комір.Погладьте його і там.Він любить і пестить тебе.А ти гладь його й подружися з ним. Прислухайся ще трохи до своїх почуттів і повертайся в клас.

- Дякуємо тобі,сонячний зайчику,що ти нас розвеселив.Давайте встанемо і подякуємо йому дружними оплесками ( плескати можно перед грудима,над головою, за спиною,присівши).

5.Прогнозування змісту оповідання за назвою «Сергійкова квітка»

6.Читання мовчки.

7.Визначення результатів прогнозування.

9.Вибіркове читання.


  • Який подарунок від батьків отримав Петрик?

  • Що батьки подарували Максимові?

  • Чим вихвалявся Грицько?

10 .Бесіда за змістом.

- Чим незвичайним був подарунок Сергійка?

- Де взяв його хлопчик?

- Чому у хлопчиків вихопилося: «Яке диво?»

11.Вибірковий переказ.

  • Який подарунок зробив Сергійко своїм товаришам?



12. Читання за особами (вибіркове)


13.Вибіркове читання речень різних за :

а) метою висловлювання;

б) за інтонацією.
14. Комунікативна технологія «Уяви себе».

  • Уявіть себе Сергійком.

- Щоб ви сказали своїм друзям?

- Як би ви вчинили?

  • Уявіть себе квіткою.

  • Щоб ви відчували?

  • З ким би завели дружбу?

  • Про що б мріяли?

15.Характеристика дійових осіб (Сергійка)

- Спостережливий,кмітливий,помітив те,що не помітили інші,добрий,гарний

товариш.

16. Підведення підсумку.

Подарунок не обов’язково носити із собою,на щось міняти;головне,щоб він

приносив задоволення не тільки собі,а й оточуючим людям.

Подарунок повинен нести радість,гарний настрій,усмішку всім,хто на нього

дивиться.

17.Слово вчителя.

- Сьогодні кожний з вас може уявити себе на місці Сергійка,проаналізувати свої емоції,враження,почуття від своїх подарунків і подарунків ваших товаришів.

- На яку квітку схожа квітка Сергійка?

- Яку квітку можна назвати королевою осені? (Айстру)

18. Хвилинка-цікавинка. Робота інформаційного бюро

  • Айстра трав’яниста декоративна рослина,яка квітне в кінці літа,восени.Айстра схожа на зірочку(в перекладі з грецької «зірка»)

  • Легенда про айстру.

Айстра – зірка,яка задивилася з неба на красуню-землю і полетіла до людей.

А тихої ночі у квітнику чути ледь вловимий шепіт.То айстри розмовляють із зірками.

19.Поетична хвилинка.

Айстри задумані,квіти осіннії,

Осені пізньої сльози багрянії…

Сумно шепочеться вітер над вами,

І обливає вас з неба дощами. (В.Сосюра)
20.Правила роботи з акварельними фарбами.

Ми малюємо акварельними фарбами. «Аква» — у перекладі вода. Тобто ці фарби «люблять» воду.

1) Від кількості води залежить відтінок, насиченість кольору. Для зручності спочатку

користуємося світлими кольорами. Після кожного ретельно промиваємо пензлик.
  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка