Урок подорож по океані математика тема: Обчислення площі прямокутника (№№472-481) Мета: Ознайомити учнів із правилом обчислення площі прямокутника



Скачати 130.81 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір130.81 Kb.
УРОК – ПОДОРОЖ ПО ОКЕАНІ МАТЕМАТИКА

Тема:Обчислення площі прямокутника ..(№№472-481)

Мета: . Ознайомити учнів із правилом обчислення площі прямокутника.

Розвивати вміння учнів розв'язувати задачі на знаходження площі,

., розвивати навички усних обчислень та логічне мислення дітей , вчити учнів дискутува-ти,розв`язувати винахідницькі задачі, виховувати почуття дружби, колективізму, відповідальності за доручену справу.

Обладнання : мультимедійний супровід до уроків математики : педагогічний програмний засіб «Математика, клас » ПП «Контур плюс» урок №29, слайди до уроку, індивідуальні картки, мікрофон, таблиця «Незакінчені речення»,таблиця на визначення площі, дзеркало знань (для кожного учня).

I. Організація класу


  • На уроці математики присутні гості, привітайтеся з ними. Гадаю,
    що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, що ми знаємо
    і вміємо.

  • Любі друзі! До нас в клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром ∙

.Ми вам раді ,люди добрі,

І вітаєм щиро вас ,

Та запрошуєм ласкаво

На урок в четвертий клас .
Девіз уроку:

— Налаштуйтеся на робочий лад, пра­цюємо ми сьогодні під девізом:



Міркуємо — швидко!

Відповідаємо — точно!

Лічимо — вірно!

Пишемо — гарно!
ІІ Мотивація навчальної діяльності .

Метод «Грону­вання» Стратегія «Мікрофон»)
~ Площа~
/ \

Які асоціації в вас виникають , коли ви чуєте слово площа ?


ІІІ Оголошення , представлення теми та очікуваних навчальних результатів

1)Оголошення теми «Обчислення площі прямокутника» А знаєте навіщо я в вас це запитала ?Тому що ми будемо вивчати сьогодні тему «Обчислення площі прямокутника»:
-2)Чи необхідні нам у житті знання про вимірювання площі? Доведіть.

- Коли ми використовуємо ці знан­ня?

—Отже, знати одиниці вимірювання площі по­трібно.

Очікувані результати

На уроці ми :


  • навчимося обчислювати площу прямокутника,

  • будемо розв'язувати цікаві задачки ,

  • розвивати навички усних обчислень і логічне мислення.

  • дамо відповідь на запитання: Як ? Чому ? Де? .вимірюють площу,

  • збирати скарби,

. В кожного з вас є на партах невеличке дзеркальце знань на якому ви будете відмічати свою роботу на уроці і вкінці побачите в ньому свою оцінку .

2 Індивідуальна робота на картках(виконують троє учнів, перевір­ка — індивідуальна)

Варіант 1

1 .Периметр прямокутника 24 см. Довжина – 7 см. Яка ши­рина прямокутника?(5см)

2.Обчисли.

6600 + 3 ∙ 370 (7710)



Варіант 2

  1. .Периметр прямокутника 30 см. Ширина – 5 см. Яка довжина прямокутника?(10см)

  2. Обчисли.

5000 - 350 • 3 (3950)

Завдання на дошці

1.Задача Знайти периметр прямокутника в якому ширина 7 см, а довжина 8 см . (30 см)

2. 5 ∙ 280 – 280 : 10 (1372 )

У нас урок не звичайний, а урок подорож .

На сьогоднішньому уроці ми ман­друватимемо чудовою країною. Якою? Ви дізнаєтесь, якщо розга­даєте кросворд.







І

м






















'










а


















3




т












4







е



















5

м































а
























6 .







т















7

иІ



























К


























9




А
















  1. Сума довжин сторін геометрич­ної фігури. (Периметр)

  2. Результат дії ділення. (Частка)

  3. Найменше трицифрове число.то)

  4. Найменша міра довжини. (Міліметр)

  5. Одиниця маси. (Грам)

  6. У результаті якої дії отримуємо суму? (Додавання)

  7. Геометрична фігура, у якої є чо­тири сторони і чотири прямі кути. (Прямокутник)

  8. , Що отримаємо, коли від зменшу­ваного віднімемо від'ємник? (Різ­ниця)

  9. Найбільша міра довжини. (Кіло­метр)

  10. Геометрична фігура, у якої всі чо­тири сторони і 4 кути рівні. (Квадрат)

Ключове слово: математика.

Вона корисна і цікава,

Розуму навчає.

Наука це, а не забава!

І помножити, додати,

Збільшити й відняти

Ще й задачу розв'язати

Всім допомагає. (Математика)


Вирушаємо у путь

Нас цікаві речі ждуть .

Вирушаємо у подорож по океані «Математика » Ми вчили, що є 4 океани .Пригадайте які ∙∙∙ Наш корабель називається «Мрія », адже кожна людина має свою мрію. Ви також мрієте після школи вибрати саме той шлях, саме ту професію , яка вам найбільше подобається .Наш океан дуже великий і глибокий .Сьогодні на уроці ми відвідаємо тільки геометричні острови і затоки .

1-й острів в країні називається « Каліграфічний». (попередження помилок : пишемо без крапки і одиниці вимірювання на три четвертих клітинки))

В країні математиці є багато різних одиниць вимірювання .Назвіть їх . (одиниці вимірювання довжини, маси.,часу)

Але ми запишемо одиниці вимірювання довжини, які потрібно каліграфічно написати від найменшого до найбільшого . 1 мм 1см 1дм 1м 1км

Накреслити одиницю вимірювання довжини і одиницю вимірювання площі ,якою найбільше користуються учні 1 см

Жителі цієї країни знають, що най­кращий зошит у того учня, який є старанним та охайним. Далі ми зможемо помандрувати тільки тоді, коли будемо гарно, каліграфічно пи­сати не тільки каліграфічну хвилинку, а й усю нашу класну роботу.

IV.Актуалізацуя знань, надання необхідної інформації.

2.Острів «Гімнастика розуму»слайд).


  1. Чи можна показати початок і кінець прямої лінії ?(Ні)

  2. Що можна бачити з заплющеними очима ? ( Сон)

  3. Скільки ліній можна провести через дві точки ?( 1)

  4. Чи можна показати початок і кінець відрізку ?( Так)

  5. Стрілка показує 3 , а ми говоримо 15 . Коли таке можливе ?(15 хв)

  6. Стіл має 4 кути ∙ Один кут спиляли . Скільки кутів залишилось .?(5)

  7. Опівночі йшов дощ .Чи можна чекати сонячної погоди через 2 доби ?( Ні, бо буде ніч)

  8. У трикутника відрізали 3 кути . Скільки кутів у нього залишилося ?(6)


3∙ Затока «Геометрична» (гр. робота по 4 чоловіки)(Оцінки)

Периметр прямокутника 12 см. Довжина – 4 см. Яка ши­рина прямокутника?

( Групова робота :

1гр∙-2дії, 2гр.-3дії, 3гр. - рівнянням).(2см)



4. Наступна зупинка «Академічна вершина» (слайд)

У Периметра є сестра , яку звуть площа . Скажіть мені чим вони відрізняються ?

( Периметр – це паркан , яким огороджена ділянка , а площа – це сама ділянка) ( показую з дроту і картону)

На минулому уроці ми вчили чим ми вимірюємо площу ? (1см2 ) ( вирізати і показати)

А хто це тут плаче ? Так це ж дівчинка Наталочка . Вона хоче виміряти площу газети 1см2 і весь час збивається . Що ж нам робити ? Як допомогти Наталочці ?Мабуть потрібно запросити її на урок .



  1. Усвідомлення змісту Пояснення обчислення площі прямокутника ( мультимедійний супровід до уроків математики : педагогічний програмний засіб «Математика, 4 клас » ПП «Контур плюс» урок №29)

Нам допоможе : магістр точних наук,

Академік числа та дії,

Кавалер ордена за відвагу проведення математичних операцій –

Котенко Кіт Котович ∙ ( Мультимедійний урок)

Площу прямокутника (Квадрата , знай ,також!) Знаходь ось так :на довжину Ти ширину помнож .

5.Фізкульт.хвилинка

Поки ми їдемо до наступного острова давайте відпочинемо . В подорожі по морі всі дуже сумують за сушею .

Встаньте, діти, посміхніться, землі нашій уклоніться

За хороший день вчорашній.

І до сонця потягніться,

в різні боки по­хиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз — присядьте, два — присядьте, І за парти тихо сядьте .

6. Острів « Зроби сам » Найуважніший учень , слухаючи вчителя , отримує 15-20% знань .А щоб було 100 % потрібно працювати самому . Ось зараз і перевіримо, як ви засвоїли урок Кота Котовича .

2)Первинне закріплення(самостійна робота)

А)Самостійна робота .№474 S= 12 см2

Який ще прямокутник може мати площу 12 см2 ?(Оцінки)

Висновок:Прямокутники з різною шириною і довжиною можуть мати однакову площу .

Б)Визначте площу квадрата з стороною 4 см .і накресліть його .

Який ще квадрат може мати площу 16 см2?

Висновок :Квадрат з площею 16 см2 може бути тільки один

Як ми запишемо формулу визначення площі квадрата? S=а∙а

В)Технологія «ТРВЗ»

Уявили , що наш квадрат це клумба. Потрібно «посадити « 14 кущів троянд порівну біля кожної сторони ділянки)(по 4 кущі)

Уявимо собі , що 1 см2 в зошиті дорівнює 1 м2 на земній поверхні. Ми вчили, що це називається ∙∙∙∙∙∙масштаб .А якщо посадити по 1 кущеві троянд на 1 м2 .Скільки кущів потрібно ?


  1. Задача :

А)В басейні річки Сільниця є 63 ставки середньою площею 100 га .

Визначити площу всіх ставків у басейні .( 6300га)

Б) За 1 хв. на планеті знищують 20 га лісу .Скільки лісу знищать за 1 урок ?(40∙20 =800 га) А щоб виростити ліс потрібно 100 років )

В) Знайти площу спортзалу школи (а=27, в=10) (270 м2)

Г) Знайти площу класу ( 9х6=54 м2)

3) Площа в нашому житті :

1.Територія Ладижина – 1704 га

2.Площа Ладижинського водосховища 21км2 (будувалося в 1960-64рр)

3.Площа лісового фонду області 378 000 га, а площа природного заповідного фонду Басаличівського лісництва становить 409 га .

4.Площа школи – 5 033м2 .

Столова 230 м2.

Актова зала – 230 м2

Кабінет хореографії – 52м2



7 .Ми дісталися з вами до острова «Логомудрія»(слайди до задач) Технологія «ТРВЗ» ( на листках , групова робота по 4)

Як ви вважаєте, що найчастіше роб­лять жителі в цій скарбниці ?...

(Вирішують задачі і знаходять найцінніший скарб- знання )


  1. Розв'язування задач.

На малюнку зображено дитячий майданчик, по кутах якого росте чотири дуби. Як збільшити вдвічі розмір майданчика, щоб зберегти його квадратну форму і не знищити дубів?



  1. Затока «Домашня» — №.284(зб. с. 47 1-в ( 2 в. -скласти подібну), 481( 1 рядок) (рівняння – попередити помилки ) Творче завдання скласти і розв`язати подібну задачу на основі місцевого матеріалу , можна намалювати малюнок .

Ваня, Міша, Яна, Коля – визначити площу своєї кімнати .

Довжина підлоги в кімнаті 5 м, а ширина 4м .Знайди площу і периметр підлоги .

  1. Підсумок уроку. Рефлексія .

«Острів скарбів»

  • От і добігла кінця наша подорож країною Математики.
    Чи сподобалась вона вам? Чим? Що не сподобалось? Що було цікавого на уроці? Що нового ви дізналися? Що каже вам ваше дзеркало знань ? Поставте собі оцінку .

Як знайти площу прямокутника ?Визначити площу країни Математики .

3)Тест . Площа многокутника

1. Довжина прямокутника 8 см, а ширина 4 см. Щоб знайти периметр прямокутника, треба...



а) 8 • 2 + 4; в) 8 + 4 + 4;

б) (8+ 4)∙2; г)8 + 4 + 8.

2. Ширина прямокутника 3 см, а довжина 9см


Периметр прямокутника становить ...

а) 24 см; в) 27 см;

б) 18 см; г) 11 см.

3. Довжина прямокутника 7 см, ширина 5 см. Щоб знайти площу
прямокутника, треба...

а)7∙5; в) 7 + 5;

б)(7 + 5)∙2; г)(7-5)-2.

4. Якщо довжина прямокутника 18 см, а ширина у 3 рази менша,
то площа прямокутника дорівнює...

а) 108см2; в) 6 см2;

б) 54см2; г)24см2.

Очікувані результати

На цьому уроці ми :


  • навчилися обчислювати площу прямокутника,

  • розв'язували цікаві задачки,

  • розвивали своє логічне мислення.

  • Дали відповідь на запитання: Як ? Чому ? Де? .вимірюють площу.

  • Як вимірюють площу ? (рахують по1 см2 , за формулою, палеткою)

.Перетворіть одиниці вимірювання довжини на одиниці вимірювання площі у каліграфічній хвилинці.

  • Чи виконали ми наші завдання ?



  • Гра «Продовжіть речення» ( ст.∙ «Мікрофон»)

  • На уроці я навчився..

  • Мені сподобалося...

  • Хотів би ще навчитися...

Оцінювання учнів.

Що каже вам ваше дзеркало знань ? Поставте собі оцінку

Додаток до уроку:

Додаток 1


Площу прямокутника (Квадрата , знай ,також!) Знаходь ось так : на довжину Ти ширину помнож

S=а∙b

Додаток 2


Р = 12см

b = 4см

а = ?см






База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка