Урок мислення «Весна красна» ( Болбас К. М.) Тема уроку. Весна-красна



Скачати 41.45 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір41.45 Kb.
Урок мислення « Весна - красна»

( Болбас К.М.)


Тема уроку. Весна-красна.

Мета: виховувати любов до природи рідного краю, бережливе відношення до оточуючого середовища, розвивати спостережливість, вміння порівнювати пори року, явища природи, розвивати пам’ять учнів.

Обладнання: урок проводиться на території школи: зелений клас, берізка, куточок природи.

ХІД УРОКУ.

І.Організаційний момент. (Вихід із класу)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

-Сьогодні, діти, у нас буде незвичайний урок, тому що урок цей будемо проводити на подвір’ї , серед природи. Вчитимемося бачити природу, розуміти її, порівнювати, фантазувати, слухати казки і складати свої. Поговоримо сьогодні на уроці мислення, а про що, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку.

Іде, співає, степи, луки квітом квітчає.

Коли це буває? (весною)

Вірно, весною, тож і говорити будемо про весну. З давніх-давен весна була і залишається однією з найулюбленіших пір року, тому, що навесні все просинається від довгого зимового сну. Погляньте навколо: ласкаво гріє сонечко, зеленіють листочки на деревах, земля покрилась зеленим килимом, небо голубе-голубе, на ньому, як жар яскраве сонечко. Люди чекали з радістю весну, і коли вона приходила, то влаштовували різні весняні свята, на яких вихваляли, закликали весну.

За один сезон ми зустрічаємо чотири весни. Весна світла, весна води, весна зелені і передліття. На початку березня сонце особливо яскраве, жовте до білизни, до болю в очах. Небо сонячного дня яскраво-голубе, майже синє. По ньому пливуть густі білі хмари. Повітря ранньої весни прозоре, чисте, аж дзвенить. 21 березня – весняне рівнодення.

- Які ви знаєте весняночки-закликання?

Весна, весна, весняночка,

Прийди до нас подоляночко,

Прийди, прийди, теплом утіш,

А ти сонечко, світи ясніш.


Ти, рясненький дощику, упади

На городи, на левади, на сади

На багаті наші землі, на родючі.

Щоб пшениці колосилися, як тучі.


Щоб горою піднімалися жита,

Щоб врожаїлася нива золота…

Іди, іди, дощику, упади,

Щоб плодами наливалися сади.


Щоб родило і у полі, і в дворі,

Щоб співалося од зорі і до зорі,

Весна, весна, весняночко

Прийди, прийди, подоляночко.

Ось і прийшла весна, давайте поспостерігаємо і порівняємо. Яким стало сонце порівняно з квітневими днями. (Піднімається вище, припікає .) А дні? Ночі? (Вдень, часто гаряче, ночі стали теплішими). Чому перші ознаки весни ми спостерігали ще в березні, а природа ожила по-справжньому, аж тепер, у травні? (Видно квітневого тепла для рослин було замало).

А піднялося вище сонечко, пригріло повітря, землю і все зазеленіло, зацвіло навкруги. Як же весняне сонечко впливало на ґрунт? Давайте поміркуємо. Спочатку в ґрунті було багато вологи, від талого снігу, весняних дощів. Потім весняними сонячними днями вода випаровувалася, земля дихала, підсихала. Все оживало і зеленіло. Які ж кольори у природі переважають? (Зелені, жовті). Вбрання дерев, свіжий килим землі. Яка це зелень? Чи бачимо відтінки її? (Зелень яскрава, соковита, листя на деревах, що розпустилося раніше – темне, а молоденькі клейкі листочки - світліші).

Звідки взявся жовтоцвіт на зеленому тлі? (То кульбаби дружно зацвіли, свої голівки дружно до сонця вистромили).

(Підійти до клена. Казка Сухомлинського про клен.) Давайте пройдемо далі в світ природи. Ось куточок лісу, який ви можете спостерігати кожного дня. Здається і ТУП погостювала весна. А ось і пакуночок, який залишила весна – загадки:

Хто у нашому гайочку носить біленьку сорочку

У тонесенькі кіски вплітає жовті стрічки

А панчішки в чорну риску прикрашають її взимку

В неї листячко, мов слізки, а зовуть її (берізка).

- Давайте уважно розглянемо це деревце і опишемо його. Яка берізка? Струнка, білокора, тонкокоса, тендітна. А чи дихає дерево? Дихає.

Дерево – це жива істота. Воно дихає, відпочиває, п’є, його „кров” циркулює так як і наша. ритми його серця ледве чутні., але вони стимулюють його життя. Найкращий час, щоб почути серце дерева – рання весна. Коли починається сокорух. Давайте послухаємо чи б’ється серце у берізки? (слухають, висловлюють свої враження).

- Яку користь приносить берізка? (Вона є лікарською рослиною, її сік, настій з бруньок використовують в медицині, зокрема лікують нирки. Але все це треба використовувати так, щоб не зашкодити рослині).

Спраглих соком напуває,

Щедро ліки постачає,

А колись у давній час

В хаті морок розганяла

Ще й долівку замітала.

-А чому береза березою називається? (Легенда.)

- Давайте і ми складемо свою казочку про берізку. (Діти складають свою казку).

Росла на краю лісу молоденька берізка. Одного разу діти ходили до лісу на прогулянку. Побачили її і принесли на шкільне подвір’я…

- Ми говорили про рослини, про берізку. Діти, давайте уважно послухаємо весняні звуки. Що ми чуємо? (Цвірінькання горобця, скрекіт сороки, щебетання соловейка.)

- Яких ви знаєте птахів, що прилітають до нас весною? (Ластівки, шпаки, чижі – це перлітні птахи).

-А які зимують у нас? (Горобці, синиці, дятли, сороки.)

- Що ми дізналися сьогодні на уроці ? Її величність Весна принесла нам свої запитання. Вона хоче виявити хто ж із вас був найуважнішим:

1.Які весняні місяці ви знаєте?

2.Які загадки про весну знаєте?

3.Які бувають дерева ?

4.Які кущі ви знаєте?

5.Що таке сокорух?



Гра „Хто найкмітливіший?” Відгадайте загадки.

Влітку біжить, узимку спить,

Весна прийшла, знову біжить. (Вода.)

Літом у шубі, зимою у шапці. (Дерево.)

Тане сніжок, оживає лужок,

День прибуває, коли це буває? (Навесні.)

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється на воду

На свою хорошу вроду. (Калина.)

Вона прокинулась, умилась,

Зітхнула теплим паром.

Відразу квітами укрилась

Й травички ніжним паром. (Земля весною.)







База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка