Урок математики в 2 класі Тема. Повторення вивченого матеріалу. Таблиці множення і ділення чисел



Скачати 125.95 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір125.95 Kb.
Урок математики в 2 класі

Тема. Повторення вивченого матеріалу. Таблиці множення і ділення чисел від 1 до 5

Мета. Повторити таблиці множення числа 5 і ділення на 5; опрацювати вправи і задачі на закріплення вивченого; закріплювати вміння розв’язувати задачі, співвідносити умову задачі та схему; закріплювати правила порядку дій у виразах із дужками і без дужок; формувати уміння знаходити периметр квадрата множенням. Розвивати просторові уявлення, логічне мислення. Розширювати знання народних традицій та виховувати інтерес до них, дружні стосунки у колективі; збагачувати словниковий запас учнів.

Обладнання. Роздатковий дидактичний матеріал: картки «Вузлики», «Математична жердина», «Впізнай фігуру»; фізична карта областей України, предметні малюнки з курсу «Природознавство», таблиця «Народні традиції та свята. Ярмарок», схеми задач, заохочувальні спеціальні винагороди «Вундеркіндики»; магнітофон.



Хід уроку

І. Організація класу.

На вулиці тихо, там осінь мандрує.

Мабуть, щось цікаве дарує вона.

Сьогодні завдання вас кличуть в минуле,

Хоча найскладніше завдання – життя!

Для цього старайтесь все вправно вивчати

І пам’ятайте: скарб учня – знання!

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

1.Перевірка домашнього завдання. ( З постановкою додаткових запитань)

- З кожним днем, на кожному уроці ви поповнюєте свої знання, дізнаєтесь про щось нове. І дуже важливо бути впевненими, що вивчений матеріал ми знаємо добре. Тому спочатку давйте згадаємо, що ми робили вдома.

- Повторювали таблиці множення чисел від 1 до 5 і ділення на них.

- Розв’язували приклади. ( № 146 )
- Перевіремо правильність розв’язання прикладів:

- прочитати вираз, значення якого містить 1 дес. ( 5∙8 : 4=10 ),

- прочитати вираз, значення якого на 2 більше половини сотні ( 5∙2+42=52 ),

- прочитати вираз, значення якого менше на 1 значення попереднього виразу

( 30:5+45=51 ),

- прочитати вираз, значення якого містить 3дес. і 5 од. ( 25:5∙7=35 ),

- прочитати вираз, значення якого передує числу 3 ( 40: 5 :4=2 ),

- прочитати вираз, значення є числом третього десятка ( 15:5∙9=27 ),

- прочитати вираз, значення якого дорівнює різниці будь-яких однакових чисел ( 40: 5-8=0 ),

- прочитати вираз, значення якого містить 6 од. І розряду і 3 од.. ІІ розряду

( 5∙ 9 - 9=36 ).

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

- Все вірно, жодної помилки. Можна рухатися далі, а в якому напрямку нам допоможе цей чудовий млин. Саме восени йому теж приходиться багато працювати. Сьогодні на уроці ми закріпимо вміння розв’язувати задачі та приклади, рівняння та логічні задачі, повторимо таблиці множення чисел від 1 до 5 та ділення на них, виконаємо креслення та визначимо периметр прямокутника, трохи пограємось, підведемо підсумки.



  • А в кінці уроку з’ясуємо, чи все ми встигли виконати, що намітили.

- математичний диктант

- приклади і задачі

- рівняння та логічні вправи

- креслення та периметр

- ігри та конкурси
- Хочу зробити лише одне повідомлення. Сподіваюсь, що ви помітили в класі незвичайне оголошення про введення в обіг математичним банком нової грошової одиниці «Вундеркіндик». На протязі уроку ви зможете отримувати цю спеціальну винагороду за правильні, оригінальні відповіді і активну участь на уроці. Таким чином ви маєте можливість стати учасником акції «Зароби гроші власним розумом». Чим складніше завдання, тим вища ціна. Чим більше «вундеркіндиків», тим вище оцінка за роботу на уроці.

ІV. Актуалізація опорних знань.

- Починаємо. Будьте уважні.



1). Мозковий штурм:

- Яка сьогодні пора року? (Осінь)

- Що таке множення? (Додавання однакових доданків)

- Що буде, якщо ми переставимо місцями доданки? ( Відповідь не зміниться)

- Що таке периметр прямокутника? (Сума довжин усіх сторін)

- Назвіть будь-яке народне свято. ( Покрова, Св. Миколая, Пасха, Різдво)

- Із скількох цифр складається двоцифрове число? ( 2 )

- Скільки десятків і одиниць в числі 75? ( 7дес. 5од.)

- Як називаються компоненти дії множення? ( множник, множник, добуток)

- Який сьогодні день тижня? ( Віторок)

- Назвіть одиниці вимірювання довжини? ( см, дм, м, мм, км)

- Бачу – зосередилися. Молодці! Готові до уроку.



2). Бесіда.

- Ми звикли до того, що нас оточують різноманітні речі. А звідки вони взялися, як потрапили до нас – навіть не замислюємось. Для початку я називатиму різні назви, а ви визначіть до якого родового поняття вони відносяться?

- Масло, сир, ковбаса, молоко - ____________________ (продукти);

пальто, спідниця, сукня, светр - ___________________ (одяг);

автомобіль, автобус, трактор, поїзд ________________ ( транспорт);

морква, капуста, огірки, перець ___________________ (овочі);

диван, ліжко, шафа, крісло (меблі);

глечик, чашка, макітра, тарілка ____________________ (посуд).

- Де ми можемо їх придбати? ( В магазині, на ринку, базарі, в крамниці…)

- Традиції продавати чи купувати в народі виникла з давніх-давен. Землероби, народні умільці, крамарі виставляли і продавали свої найкращі набутки. А для цього організовували ЯРМАРОК. Найбільш відомий в Україні ярмарок – Сорочинський, що на Полтавщині. (Показати на карті.) Люди з’їжджаються на ярмарок з різних міст та областей:

(Вчитель працює з картою України)


  • Наприклад:

посуд - із Львівщини;

одяг - із Житомирщини;

овочі – з Черкащини;

транспорт – із Запоріжжя;

продукти – із Одещини;

меблі – з Івано-Франківщини.

- Це тільки деякі області та їх досягнення, а всього в Україні налічується 24 області.

Хвилинка каліграфії.

- Запам’ятайте це та запишіть це число у зошити (24)

- Що ви знаєте про нього. ( Двоцифрове, парне, складається з 2дес. та 4од., має двох сусідів 23 і 25, є числом 3-го десятка, передує числу 25, є наступним за числом 23. )

- Пропишіть це число цілий рядок, звертаючи увагу на правильність правопису цифр 2 і 4.

- Для того щоб зробити покупку на ярмарку, необхідно мати гроші.

- Які ви знаєте грошові одиниці? ( Копійка, гривня, рубль, карбованець).

- Грошовими одиницями на уроці будуть ваші знання.

- А зараз я відчуваю вітерець, мабуть той самий, який розкручує далі крильця нашого млина, і наступне завдання – математичний диктант.

V. Робота над темою уроку.

1). Математичний диктант.

- Ось що розповів ярмарок про себе. Слухайте розповідь та будьте уважні: запишіть всі числа, які я називатиму під час розповіді.

- Традиції ярмарку давні. Кажуть: де двоє – там ринок, троє – це базар, а семеро – вже ярмарок. Саме з Х століття в Європі стали називатися міста з’їздів торговців привозу товарів. Традиція проведення ярмарку в Україні розпочалася в ХVІ столітті. На ярмарках продавалися шкіри, вовна, овочі і фрукти, гончарні вироби, зерно, сало,сіль, мед. Більшість ярмарок тривали лише 1 день, і всього 5 % значно довше – до 30 днів. В цьому році Національний Сорочинський ярмарок відбувсяся з 17 по 22 серпня традиційно в селі Великі Сорочинці Полтавської області.

2, 3, 7, 10, 16, 1, 5, 30, 17, 22.

- Скільки чисел ви записали? (10). Ви були уважні. Назвіть їх.

- Підкресліть найбільше число. Назвіть його. (30)

- Знайдіть серед чисел те, яке містить 6 одиниць І розряду та 1 одиницю ІІ розряду. Назвіть його. (16)

- Назвіть двоцифрові числа. Одноцифрові. Молодці!

- Ви сьогодні виглядаєте дуже особливо. У кожного з вас є оберіг, маленька лялька. Це символ того народу, до якого ми належемо. Отож відчуйте наснравді себе справжніми господарями нашого ярмарку. А вони, в свою чергу, принесуть удачу і допоможуть вам у навчанні.

- А зараз, використовуючи числа математичного диктанту :

- групи 1,3,7 ( діти піднімають вгору руки) – складіть приклад на додавання: «до одноцифрового додати двоцифрове»;

- групи 2, 4, 6 – приклад на віднімання: «від двоцифрового відняти одноцифрове.

- групи 5, 8 – на множення числа 5 на одноцифрове.

Перевірка:

- додавання: «до одноцифрового додати двоцифрове»;

- віднімання: «від двоцифрового відняти одноцифрове;

- множення числа 5 на одноцифрове.

3). Робота над задачею та співвідношення її зі схемою. Самостійна робота.

- Часто покупці купували товар, попередньо не роздивившись його і не знаючи, який він. У таких випадках кажуть: «Купив кота в мішку». Ось у вас є такий товар – задача. Ви повинні її співвіднести зі схемою. Будьте уважні, щоб не купити «кота в мішку».

Що необхідно взяти з собою, ідучи до магазину купувати товар? (Гроші.)


  • Як називаються гроші нашої держави? (Гривні, копійки.)

  • На які гроші живуть наші сім’ї? (Доходи)

  • Що таке дохід? (Це те, що «доходить до наших рук»)

  • Які види доходів ви знаєте? (Заробітна плата, стипендія, пенсія)

  • Яке слово заховалося всередині слова «потреба»? (Потреба – це необхідність у певних речах, бажання їх мати.

  • Як ви гадаєте, скільки потреб у людини? А у кожного з вас? (Багато.)

  • Щодня, заходячи до магазину, ми потрапляємо у світ товарів, це те що можна купити і продати. Сьогодні ми бедемо купляти одяг, а що саме – ви дізнаєтесь в задачі № 148.

  • Прослухайте уважно всю задачу.

Задача

Майка коштує 4 грн., а сорочка – у 5 раз дорожча. Яка вартість майки і сорочки разом?

  • Повторимо її зміст.

  • Про що розповідається в задачі? ( Про майку та сорочку).

  • Скільки коштує майка? (4грн.)

  • Що відомо про ціну сорочки? ( невідома, але вона у 5 разів дорожча)

  • Що означає дорожча? Як ви це розумієте? (Значить – більше)

  • Запишемо короткий запис умови:

Майка – 4грн.

Сорочка - ?, у 5 р. дорожча

- Про що запитується в задачі? Позначемо його.

Майка – 4грн.

Сорочка - ?, у 5 р. дорожча

4


  • Що треба знати, щоб відповісти на це запитання? (Скільки окремо коштують майка та сорочка.)

  • А яку дію треба виконати, щоб знайти відповідь задачі? (Додавання)

  • Чи можемо ми одразу це виконати? (Ні.) Чому? (Бо нам невідома ціна сорочки.)

  • Тоді, як на вашу думку, це проста задача чи складена? ( Складена, бо складається із 2 простих.)

  • Яких саме? ( На збільшення числа у кілька разів та на знаходження суми.)

  • Знайдіть відповідні схеми задач.

  • Якою дією знаходять суму? (Додаванням.)

  • Що означає збільшити число у 5 разів? (Помножити його на 5).

  • Про що ми дізнаємось цією дією? ( Скільки коштує сорочка.)

  • Задачу слід розв’язати окремими діями.

  • Для тих, кому складно впоратися із завданням, можна скористатися планом розв’зання задачі, який я вам пропоную. Підійдіть і візьміть його.

  • Починайте самостійне розв’зання.

(Самостійна робота)

  • Перевіряємо написане. Зачитайте вирази і пояснення до них.

1). 4 ∙ 5 = 20 (грн.) – коштує сорочка.

2). 20 + 4 = 24 (грн.) – вартість покупки.



  • Назвіть відповідь задачі.

  • Задачу розв’язано. Молодці.

4). Робота над нумерацією чисел.

- На ярмарку не тільки роблять покупки, а ще й смакують українськими стравами. Наприклад, з картоплі можна приготувати смачні деруни. До нас завітала Солоха та ділиться з нами своїм рецептом дерунів. Каже, що дуже смачно. Послухаємо її.



6

Потрібно взяти: 6 картоплин, 3 ложки борошна, 2 яйця.

(Вчитель записує ці цифри на дошці.)


  • Утворіть всі можливі трицифрові числа за допомогою цих цифр.

( 632, 623, 236, 263, 326,362).

5). Розв’язування прикладів.

- А ось нам пропонують купити в’язку бубликів. Для того щоб їх придбати, необхідно розв’язати в’язку прикладів. ( № 153)

- Але пам’ятайте: на ярмарку говорять голосно, закликають до товару. Тож і ви кажіть голосно, чітко, не помиляйтесь, читайте рівності різними способами.

- Чудово. Молодці! Бублички тепер ваші.



Фізкультхвилинка.

  • Ярмарок був ще й розважальним центром для людей. В ньому приймали участь і музиканти, і артисти, і гадалки. Влаштовувалися ярмаркові вистави: лялькові, музичні виступи, різні атракціони. Пропоную і вам трохи відпочити. ( Під музику.)

Я – людина і ти – людина.

Я – дитина і ти – дитина.

В тебе – ніс і в мене - ніс.

В тебе серце і в мене –серце.

Ми два друга і любимо друг друга.

6) Робота в парах. «Кругові» приклади «Жердина».

- Найулюбленішою забавою є ярмаркова жердина – це високий стовп, на вершечку якого знаходиться приз. Хто дістанеться до вершечка математичної жердини першим, той і переможе. А для цього розв’яжіть кругові приклади. (Учні розв’язують приклади в парах, записують відповідь в клітинку та передають для рішення далі учням наступної парти свого ряда.)



Відповідь :

3 ∙ □ = □

15 - □ = □

□ ∙ 3 = □

: 5 = □

+ 4 = □



2 ∙ 8 = □ ↑

_____________________________

Відповідь :

: 5 = □



25 - □ = □

3 ∙ □ = □

: 5 = □



4 + □ = □

3 ∙ 7 = □ ↑

__________________________________________

Відповідь :

2 ∙ □ = □

: 5 = □



12 + □ = □

: 2 = □

+ 4 = □

4 ∙ 3 = □ ↑

7). Робота з геометричним матеріалом. Хвилина релаксації. (Звучить мелодія.)

- Де ж саме організовували ярмарки? Закрийте оченята та уявіть собі, що ми знаходимося на великій, вільній території – майдані. Розташований він десь в захищених місцях, біля замків, монастирів. Проводився в давнину ярмарок з дозволу короля чи графа. Уявимо і ми, що знаходимося на такому майдані. Відкривайте оченята. Саме якої форми він ви здогадаєтеся, якщо назвете фігуру, зображену на жовтій картці.

- Яка це фігура? (Квадрат.)

- Яке завдання стоїть перед вами. Зачитайте його.

- Побудуйте у зошиті такий самий квадрат та знайди його периметр.

- Що необхідно спершу виконати? ( Виміряти сторону квадрата.)

- Виконайте це.

- Чому дорівнює довжина сторони квадрата? ( 3 см )



- Накресліть у зошитах квадрат із стороною 3 см.

- Що таке периметр прямокутника? (Сума довжин усіх сторін прямокутника.)

- В нашому випадку про який прямокутник йде мова? ( Квадрат)

- Чим відрізняється квадрат від решти прямокутників? (Всі сторони рівні)

- Якою дією зручно скористуватися для знаходження периметру квадрата? (Множенням)

- Як саме?

Р пр. = а ∙ 4

Р пр. = 3 ∙ 4 = 12 (см)

- Запишіть відповідь. ( 12 см – Р квадрата.)

8). Розв’язування рівнянь. Робота в групах.

- Ярмарки не бувають без жартів, ігр, спортивних змагань таких як, наприклад, перетягування канатів. А для цього слід спочатку розв’язати вузлики.

1- ша група – ( діти піднімають руки, а вчитель роздає завдання. Аналогічно – отримують завдання всі інші групи.)

Розв’яжіть рівняння та відгадайте зашифроване слово.

х+11=35 ( ) 30-х=9 ( ) х+4=20 ( ) х+5=25 ( ) 20-х=10 ( )

30-х=27 ( ) 1+х=20 ( ) х+1=20 ( ) х+9=10 ( ) х+2=20 ( )

х+9=10 ( ) 10+х=20 ( ) 30-х=26 ( ) 20-х=3 ( ) 30-х=29 ( )

29-х=25 ( ) 29-х=5 ( ) 12+х=24 ( ) х+1=34 ( ) х+10=28 ( )

18-х=17 ( ) 3+х=20 ( ) х+5=20 ( ) 25-х=2 ( ) х+4=22 ( )

х-1=0 ( ) х+9=40 ( ) 35-х=2 ( )

( увага ) ( розум ) ( логіка ) ( пам’ять ) ( знання )

х+10=16 ( ) х+10=30 ( ) х+14=20 ( )

1+х=22 ( ) х+1=22 ( ) 25-х=1 ( )

25-х=1 ( ) 19-х=18 ( ) х+2=19 ( )

х-5=4 ( ) х-7=20 ( ) х+5=20 ( )

х+12=14 ( ) х+3=36 ( ) 19-х=18 ( )

5+х=6 ( )

( дружба ) ( праця ) ( думка )

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

а б в г г д е є ж з и і ї й к л м н о_

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33

п р с т у ф х ц ч ш щ ь ю я

(Вчитель кладе картки із відповідями у спеціальний мішечок «2 – А клас»



  • Завдяки саме цим якостям, сьогодні на уроці ви змогли впоратися із всіма завданнями. Це дуже дорогий для мене скарб. Для цього ви застосували свої знання. Молодці. Розвивайте ці якості й далі.

- Я впевнена, що ви сьогодні повернулись із ярмарку не з порожніми руками. Порахуйте, скільки «вундеркіндиків» ви отримали.

- Підніміть ручки, хто має на рахунку:

6 – 7 «вундеркіндиків», той отримує 8 балів,

8 – 9 «вундеркіндиків», той отримує 9 балів,

10 «вундеркіндиків», той отримуй 10 балів,

11 «вундеркіндиків», той – 11 балів, і нарешті:

12 і більше «вундеркіндиків» - 12 балів.



VI. Підсумок уроку. Домашнє завдання

  • Вдома обов’язково пригадайте про наш похід на ярмарок та повторіть таблиці множення чисел від 1 до 5, та для бажаючих: складіть та розв’яжіть задачі за малюнками в № 149.

  • Які ж «золоті зернятка» ви «купували» на ярмарку? Чому вчились? Що запам’ятали або сподобалось?

( Повторили таблиці множення і ділення;

розв’язували задачі, приклади і рівняння;

працювали в парах і групами;

дізналися про ярмарок;

креслили квадрат і знаходили периметр;

розв’язували кругові приклади;)



  • Ми стали дружнішими)

  • А це, мабуть, і є найголовнішим. Ну тоді втаньте, закрийте оченята. Нехай кожен візьме лівою та правою рукою своїх сусідів і потримає їх в своїх руках. Що можна про них сказати? Які ваші ручки? ( Теплі, ніжні, лагідні, добрі, гладенькі). Невже можна не дружити чи образити людину, якщо в неї такі тепді, добрі руки? Я впевнена, що ні. Відкрийте очі.

  • Я щиро дякую за роботу на уроці. На вас чекають на перерві смачні бублички та ароматний чай. Урок закінчено.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка