Урок критичного мислення за байками Л. Глібова Мета: ознайомити із життям і творчістю



Скачати 27.92 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір27.92 Kb.
Урок критичного мислення

за байками Л. Глібова


Мета: ознайомити із життям і творчістю відомого письменника, його байками ; навчати виразного читання байок, пояснювати способи їх відгадування; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати кмітливість, розумові здібності, пам'ять, творчу уяву; виховувати правильний світогляд на основі байок.

Хід уроку

  1. Розминка.

1.Учитель зачитує (чи учні) різні твори або їх уривки, а учні називають жанр.

1. Іди, іди, дощику, зварю тобі борщику. (Дитяча пісенька-закличка.)

2. Мир-миром, пироги з сиром. (Мирилка.)

3. Хитру сороку спіймати морока,

а на сорок сорок —- сорок морок. (Скоромовка.)

4. Хто не працює, той не їсть. (Прислів'я.)

5. Люлю, люлю, мій синочку,

справлю тобі колисочку. (Колискова пісенька.)

6. Тосі, тосі, свині в горосі,

нема кому вигнати — тільки Настусі. (Забавлянка.)

7. Снігові поля, чорні грачі,

хочеш розумним бути — бери та вчи. Книжка. (Загадка.)




  1. Актуалізація.

- Ми пригадали різні жанри, але ми сьогодні працюватимемо з твором, що завжди несе у собі мораль. Що це за жанр? (Байка)

Л. Глібов – великий український байкар. Про власні байки він писав: „Здається, байка просто бреше, а справді - ясну правду чеше."


III. Усвідомлення.

1. Словникова робота.

- Зараз ви прослухаєте байку «Щука» та занотуєте слова, що будуть для вас незрозумілими . Вчитель, чи підготовлений учень читає байку, а діти записують незрозумілі слова.



Нікчемна Шкапа – змучена слабка коняка.

Стряпчий – працівник у судовій справі.

Щупачок – маленька щука.

Катюга – зла, жорстока особа.

Шаплиця — дерев’яна посудина на зразок відра, тазу, діжечки;
2. Бесіда за змістом прочитаного.

- Перерахуйте героїв байки.

- За що судили щуку?

- Як ви гадаєте, чи дії винесені судом були покаранням для злодійки?

- Як автор ставиться до суддів і з чого це помітно?

- Кого уособлюють персонажі байки — Щука, Лисиця, Судді?

- Що засуджується, висміюється в байці? Яка головна думка байки, її мораль? Чи прямо вони висловлені?
3.Стратегія «Порушена послідовність»

Учням пропонується план байки, записаний у порушеній послідовності. Учнів об’єднують у пари. Кожна пара повинна запропонувати свою послідовність плану. Вчитель запрошує одну з пар прочитати план, інші перевіряють.



4. Переказ байки за планом.
5. Читання байки «Бджола і муха» у особах.

6. Аналіз змісту і особливостей художнього твору.

- Якими людськими рисами наділена Муха, а якими Бджола? Чи мають вони щось спільне? У чому вони протилежні? Пригадай з уроків української мови, як називаються слова, що передають протилежні значення.

- Чи лагідна Муха з Бджолою від початку й до кінця байки? Як і чому змінюється настрій Мухи впродовж спілкування з Бджолою?

- Як змінюється тон Мушиного голосу під кінець байки? Зімітуй його, звернувши увагу на розділові знаки (три крапки, тире, знаки оклику).

- Які моменти в байці тобі найбільше сподобалися і чим саме?

- Чого навчає байка Л. Глібова «Муха й Бджола»?


IV.Рефлексія.

1.Знайди у прочитаних байках прислів’я.

( "як муху задавлю", "як не мудруй, а правди ніде діти, кінців не можна поховать", " що, братику, посіяв, те й пожнеш", " а все-таки, катюзі, як кажуть, буде по заслузі", "усе народ, як бачите, такий, добрячий та плохий".)
2. Стратегія «Есе». Відповідно до моралей байок учні складають короткі твори (по варіантах).

3. Підсумок.

Прослуховування декількох текстів. Підсумок щодо вказаних моральних якостей.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка