Урок гречност І «Життя найвища цінність» Вітаю шановних гостей на занятті школи ґречності,на уроці-сповіді,тема якого»Життя людини-найвища цінність» а девізом нашого уроку є слова



Скачати 99.23 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір99.23 Kb.
Урок гречності «Життя – найвища цінність»

Вітаю шановних гостей на занятті школи ґречності,на уроці-сповіді,тема якого»Життя людини-найвища цінність»

А девізом нашого уроку є слова відомого психотерапевта Ф.Ейра

Станьте режисером свого

життя, замість того, щоб

бути актором.

Наше завдання:зясувати,яку цінність має життя,що треба зробити,щоб воно було змістовне і прекрасне,навчитись дорожити кожною прожитою хвилиною,керувати власним життям.

Звучить пісня О.Білозір «Неповторність». Демонструється презентація «Кожна людина неповторна».

Учитель: У цьому прекрасному світі немає нічого святішого і ціннішого, ніж людське життя,у якому радість і сум поруч ідуть.

5

+










+

+

+

+










4

























+

+




3




+




+






















2































+

1







+




























президент

Школяр

(8 клас)


злочинець

Молодий

художник


Відомий художник

ви

батько

мама

сусід

друг

перехожий

Воно дається їй тільки один раз і кожній своє.Радісне чи сумне,неповторне чи звичне,довге чи коротке.Його не можна прожити двічі.Життя кожної людини-неповторне і унікальне,як неповторна і унікальна вона сама на цій землі.

Заздалегідь кожен із вас отримав шкалу і завдання: за п’ятибальною системою оцінити,наскільки цінне життя таких людей: президент, учень 8 класу, злочинець, молодий художник, відомий художник,ви особисто, батько, сусід, друг,мама, перехожий. Я проаналізувала ваші роботи,і загальний результат вийшов ось такий:(демонструється слайд із шкалою).


Бесіда: - Поясніть, чому життя людини з оцінкою «5», «4» ви вважаєте більш цінним, а людини з оцінкою «1», «2» - менш цінним або нецінним взагалі. Чи цінне життя взагалі? (Наголошуємо, що ми часто цінуємо життя людини, зважаючи на те, яку користь вона приносить суспільству, а ще більше – особисто нам (це суб’єктивна оцінка).

  • Чи тотожні поняття: цінність людини і цінність її життя? Чи змінюється цінність людини з віком? А впродовж життя?

  • Що б ви сказали тій людині, яка б за цією системою поставила всім одиниці? П’ятірки?

  • Вашій увазі я пропоную сценку»Міст самогубців»,в якій діють такі герої:бізнесмен,письменник,молодий юнак та старенька бабуся.Подивимось,як ці люди діють в складних обставинах життя.

  • Як вони оцінюють своє життя?

Сценка «Міст самогубців».

1. Іде людина (бізнесмен). «Круто кинули. Де я візьму ім 1000 баксів? Усе!...» Дивиться вниз, ніби збираєтьсястрибнути з мосту. «Ух, високо!»



2.У цей час з’являється другий персонаж – письменник. «Моя книга! Нікому не сподобалася! Три роки праці – нанівець! Мене не відзначили, з мене насміялись!» Бізнесмен звертає увагу на письменника: «Ти що, чоловіче? Тебе ж за горло не беруть, баксів не вимагають…»Письменник дивиться вниз, починаєрозмахувати руками: «Це кінець, це мій крах!» Обидва персонажі розмахують руками, ніби збираючись стрибнути вниз.

3.Зявляється третій персонаж – молода людина (хлопець,якого покинула дівчина). «Пішла. Ну і йди собі. Пішла? Гм… (говорить спокійно і наче автоматично».Куди? Чому, навіщо? А як же я? Як же тепер я – і без неї? (патетично, підвищуючи голос). Ось ріка і всім проблемам кінець!»

4.Бізнесмен: «Пішла – і живи собі! А ось мені до завтра штуку зелених…»Письменник: «Що там кохання? А мені сказали: не писати тобі треба, а копати!» Хлопець дивиться вниз. Усі троє розмахують руками, щоб стрибнути.

5.З одного боку в інший кидається жінка похилоговіку: «Украли! Украли! Горе яке!Усі гроші, всю пенсію вкрали! Пограбували! До нитки обібрали! Мені, старій тільки з моста та в воду!»

6. Бізнесмен: « От проблеми в бабуні…»

7. Письменник: «Гаманець – не стаття, украли так украли. А в країни вкрали думку великого розуму! Немає сенсу…»

8. Хлопець: «Гроші, книги…Катре, Катре, що ти зі мною зробила?»

Усі розмахують руками і дружно стрибають ( окрім бізнесмена). Він раптом дивиться на годинник: «Ой! У мене ж зустріч о п’ятій!» Злазить із стільця і йде собі.

Учитель: Як швидко розпрощалися із життям троє людей.Їхнє життя виявилось залежним від обставин.Чи цінували своє життя ці люди? (Відповіді учнів).

А тепер ми дізнаємося , як оцінює наше життя Бог. Для цього прочитаємо Послання святого апостола Павла до римлян, 5-й розділ, 6-8 вірші і разом зробимо висновки.

«Бо Христос, коли ми були ще недужі, своєї пори помер за нечестивих. Бо навряд чи помре хто за праведника, ще-бо за доброго, може, хто й відважиться вмерти. А Бог доводить Свою любов тим, що Христос умер за нас, коли ми були ще грішниками».

Як, на вашу думку, оцінює ваше життя Бог? За якими критеріями? На що він зважає? А якщо за п’ятибальною системою? Чому саме так оцінює?

А зараз давайте звернемося до однієї із найпоширеніших проблем людства, яка тісно пов’язана із ставленням людини до життя. Це депресія. Від неї не застрахований ніхто. Депресію часто плутають із стресом. Стрес – процес нетривалий, який може перерости в депресію Депресія – стан тривалий. Стреси переживали ми всі. Які їх ознаки? (Людина напружена, вона не може розслабитися). Для депресії характерні пригніченість емоцій, пасивність.

Хто з вас перебував у стані депресії? Опишіть свої думки і почуття.(Думки про самогубство, погіршення фізичного стану, нецікаве життя, втрата часу, друзів, здоров’я).

Які, на вашу думку, способи виходу із депресії поширені серед підлітків?(Вислухати відповіді учнів, записати їх на дошці; вчитель пропонує свій варіант на медіа дошці).


Це перевірені способи, їх використовує більшість підлітків. Але вони полегшують стан лише на деякий час, ще й мають негативні наслідки. Пропоную вам поради нашого шкільного психолога.(Виступ шкільного психолога).

Як перемогти депресію

  • Не лякайтеся власної емоційної реакції.

  • Не намагайтеся ховати біль усередину себе.

  • Покладайтеся на Бога, оскільки Він дає вихід з кожної ситуації.

  • Якщо причиною депресії є почуття провини, визнайте свою помилку і попросіть пробачення в того, проти кого негідно вчинили.

  • Упорядкуйте свої думки.

А ще пам’ятайте: Бог дуже цінує життя. Ми для Бога, як діти. Ми дуже схожі на Нього. Бо він створив нас за своїм образом і подобою. Ми, як і Він, маємо розум, почуття, ми можемо вирішувати. Бог любить нас, як батько. Ми дорогі для нього настільки, що за нас Він віддав на смерть Свого Єдиного Сина.

Учитель: Вдумайтесь у слова Леонардо Да Вінчі»Памятай!Життя є дар,великий дар!І той,хто його не цінує, цього дарунка не заслуговує» Діти,щоб цінувати своє життя,треба розуміти своє місце в ньому,кожному потрібно намітити свій шлях самотворення,створити своє «Я» на землі.

Зараз ваша однокласниця прочитає «Гімн самому собі»,а кожен з вас повторить його,утвердивши себе подумки як неповторну особистість,як творця свого життя.



На фоні музики підготовлена учениця читає «Гімн самому собі».

Я – це Я.

В усьому світі немає такої самої людини, як я.

Мені належить все, що є в мені:



  • Моя свідомість, мої думки і плани;

  • Мої очі, всі образи, які вони можуть бачити;

  • Мої почуття, якими б вони не були, - тривога, насолода, напруження, любов, роздратованість, радість;

  • Мій рот і всі слова, які він може вимовляти;

  • Мій голос;

  • Всі мої дії. Звернені до інших людей і до себе;

Мені належать всі мої фантазії, мої мрії, всі мої надії і страхи.

Мені належать всі мої перемоги та успіхи.

Я можу полюбити себе і затоваришувати із собою. Я можу зробити так, щоб усе в мені співвідносилось з моїми інтересами.

Я знаю, що дещо в мені є незрозумілим, проблемним. В мені є те, чого я не знаю. Але оскільки я дружу із собою і люблю себе, я можу обережно й терпляче дізнаватись все більше й більше різного про себе.

Я можу бачити, чути, відчувати, думати, говорити, діяти. Я маю все, щоб бути близьким до інших людей, щоб бути продуктивним, вносити суть і порядок у світ речей і людей навколо мене.

Я належу собі, а значить, я можу будувати себе.



Я – це Я, і Я – це надзвичайно.

Вчитель:Відомий композитор Моцарт сказав:»Життя-це завжди посмішка,навіть тоді,коли по обличчю струмують сльози».

Життя прекрасне,і вон6о надто коротке,щоб на нього витрачати сльози і сум.Тож посміхайтесь і радійте.Свій творчий проект «Життя прекрасне» презентує Саражин Ольга.

Вчитель:А зараз я вас всіх запрошую у царство мудрого,красивого,сильного,доброго та мужнього поетичного слова В.Симоненка,Л.Українки,які в своїх творах возвеличили життя,показали його красу та неповторність.

На сьогоднішню поетичну свічку зібралися палкі шанувальники творчості цих неперевершених майстрів .То ж надаєм їм слово.

В.Сомоненко:»Ти знаєш,що ти –людина!»

-Як ви думаєте,чому ця поезія написана у формі звернення до кожного з вас?

-Який зміст вкладає поет в слова»жити спішити треба»?

Заглибимось у незвичайний,загадковий та омріяний світ Л.Українки.

«Contra spem spero»

-Які почуття викликала у вас ця поезія?

-Яка головна думка твору?(Бажання жити і творити для людей,людський дух-нескорений,незважаючи на особисті негаразди,треба жити).

-Діти,серед вас є учні з чіткою життєвою позицією.І це дуже радує.Сьогодні вони продемонструють свої життєві проекти.

«Щастя наше всерединi нас»-життєвий проект Лисуна О.

-Дякую,Олександре,що ти нам відкрив двері до християнського доброчинства Г.Сковороди!

-Як же слід жити сучасній людині,щоб досягти чеснот,про які говорив мислитель?

Вчитель.Глибоко вдумайтесь в слова філософа» Навчитися найвеличнішому мистецтву життя-справа дуже важка».Я запрошую вас до діалогу з цією мудрою людиною про життя.

-Як ви розумієте зміст його афоризмів:

1)Ні про що не турбуватися,ні за що не переживати-значить не жити,а бути мертвим,адже турбота-рух душі,а життя-це рух.

2)Довго сам учись,коли хочеш навчити інших.

3)Найгірша хвороба-хворіти духом.

4)Уникай товариства поганих людей.

Висловіть свої думки з приводу таких проблемних запитань.

Міні- дискусія

-Як ви думаєте,чи може кожна людина жити так,як вона хоче,і що для цього потрібно?

-Що важче:будувати життя чи пристосовуватися до нього?

Вчитель:Дотримуйтеся духовного заповіту Г.С.Сковороди:»Уникай марнославя,осягай самотність,люби бідність,цілуй цнотливість,дружи з терплячістю,прийми в душу смирення,рівно служи Господові Вседержителю».

-На завершення прослухайте самоcповідь випускниці школи ґречності,а нині студентки Черкаського національного університету Кузько Мар’яни.

Я, Кузько Мар’яна Миколаївна, народилася 21 серпня 1991 року, в сім’ї сільських інтелігентів.

Моє життєве кредо: жити і радіти.

Маю багато друзів. Найбільше ціную людську порядність, чесність, сердечність, відданість.

Люблю свою родину. Намагаюсь бути щирою, відвертою, милосердною.

Шаную своїх батьків, завдячую їм за те, що дали мені життя, виховують порядною і чесною людиною.

Шаную свою бабусю Галю і молю Бога, щоб він продовжив роки її життя.

Шаную свою сестричку Галю, яка є моїм найбільшим порадником та другом.

Тепло свого серця дарую маленькій людині, племінникові Андрію.

Шаную своїх вчителів, школу, однокласників.

Хочу, щоб люди більше сміялися, щоб жили щасливо і в достатку.

Люблю пісню мамину і бабусину, українську і естрадну, люблю романси… Вільний час присвячую саме пісні.

Мої батьки любов’ю осіяні.

Найдорожчі люди – це тато і мама. Вони дали нам з сестричкою життя. Всю доброту, тепло свого серця мама і тато віддають нам.

Мої батьки, Микола Петрович і Віра Антонівна, - шановані в селі люди. Не посади возвеличують їх, а їхні одухотворені серця. Я дуже люблю своїх батьків, бо вони – кровинки мого буття, моє щастя, моя радість…

Я горда своїми батьками. Моя мама – Вчитель з великої букви. Це дійсно так! Вона – улюблений педагог багатьох її вихованців. За її плечима – 25 років учительської праці, складної, проте цікавої, неповторної. Вона відмінник освіти України! Має багато грамот за добросовісний труд. Тато десятки років працює на керівній роботі. Та ніколи не втрачав людяності, порядності, розуміння. Моральні людські цінності вони виховали і в нас.

Тату і мамо!

Нехай святиться ім’я Ваше!



-На яких головних принципах життя випускниця школи ґречності побудувала свою самосповідь?

-А які ви знаєте духовні настанови найвідомішої у світі сестри милосердя Матері Терези?

-Що ви знаєте про неї?

-Що ж треба людині,щоб життя стало найвищою цінністю?

-Чи вважаєте ви себе режисером своєї долі?

Заключне слово вчителя.

Діти, любіть життя,любіть себе,любіть кожну людину,яку ви зустрінете на своєму життєвому шляху. І ви перетворите свою буденність на свято!



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка