Урок геометрії в 8 класі по темі «Чотирикутники»



Скачати 36.16 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір36.16 Kb.
Вчитель математики

Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 51

Мартинюк Тетяна Леонідівна
Урок геометрії в 8 класі по темі «Чотирикутники»

Мета: узагальнити основні теоретичні відомості про чотирикутники, використовувати отримані знання для розв’язування задач. Виховувати критичне ставлення до своєї праці, а також вміння оцінювати свої знання.

Обладнання: картки із задачами, картки самоконтролю.

Тип уроку: повторення, систематизація й узагальнення знань і вмінь.

Епіграф:

Найважливіша вимога

математичної науки –

вимога точного

означення понять.

А.Г. Постніков

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учитель. Сьогодні у нас незвичайний урок, він є останнім по темі: паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат. Хочу запропонувати вам різні форми роботи. Почнемо з перевірки домашнього завдання. Ця перевірка складається з теоретичного та практичного блоків.



ІІ. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів.

1. Робота в парах.



Гра «Математичне лото»

На кожну парту треба покласти комплект карток. На одних є початок, на інших – продовження або закінчення означення чи твердження. Учні складають із них правильну відповідь та читають сформульоване означення або твердження.



  1. Чотирикутником називається фігура, яка ……

  2. …. Складається з чотирьох точок, кожна з трьох не лежать на одній прямій……

  3. …… і відрізків, що їх попарно з’єднують.

  4. Паралелограм – це чотирикутник, у якого …..

  5. …. Протилежні сторони попарно паралельні

  6. У паралелограма АВСД …….

  7. …….1. АВ=СД, ВС=АД

2. А = С, В = Д

3. АО=ОС, ВО=ОД

8. Прямокутником називається паралелограм у якого ….

9. ……всі кути прямі

10. У прямокутника ….

11. …..діагоналі рівні

12. Ромбом називається паралелограм у якого …..

13. …..всі сторони рівні

14. У ромба ….

15. ….. діагоналі перетинаються під прямим кутом і ….

16. .. є бісектрисами його кутів.

17. Квадратом називається …

18. …. Ромб у якого всі кути прямі, або ….

19. …. прямокутник, у якого всі сторони рівні

Потім вчитель оголошує, яке означення чи твердження хоче почути, та визначає пару, яка буде відповідати.

2. Математичний диктант.

Вчитель. Математичний диктант буде з самоперевіркою через ноутбук.

Завдання.



  1. Знайдіть відстань від точки перетину діагоналей квадрата до його сторони, якщо периметр дорівнює 12 см..

  2. Знайдіть периметр паралелограма АВСД, якщо ВС=6 см, СД=5 см.

  3. Знайдіть меншу сторону паралелограма, периметр якого дорівнює 22 см, а сума трьох сторін становить 17 см.

  4. Один з кутів паралелограма дорівнює . Знайдіть інші кути паралелограма.

  5. Знайдіть кути ромба, якщо сума двох з них дорівнює .

  6. Знайдіть гострий кут ромба, якщо його діагональ утворює з однією зі сторін кут .

Перевіряючи диктант, вчитель звертає увагу учнів на властивості чотирикутників.

ІІ. Робота в групах.

Учні самі вибирають групи по рівням складності задач.

І група

середній рівень складності

ІІ група


Задача. На рисунку АВСД – чотирикутник, 1=2, 3=4. Доведіть, що АВСД – паралелограм.


1

4



2

ІІІ група



достатній рівень підготовки

ІV група

Задача. У прямокутнику АВСД, діагоналі АС і ВД перетинаються в точці О. Знайдіть кут АСВ, якщо АОД=.

V група – високий рівень

Задача. Доведіть, що бісектриси кутів паралелограма, що не є ромбом, перетинаючись, утворюють прямокутник.

ІІІ. Захист розв’язування задач групами.

ІV. Підбиття підсумків уроку.

Лист самоконтролю.



1.Теоретичні відомості про чотирикутник.

  1. Означення. Чотирикутником називається фігура, яка складається….

  2. Елементи чотирикутника

2.Теоретичні відомості про паралелограм.

  1. Означення. Паралелограм – це …

  2. Ознаки. Якщо в чотирикутнику АВСД….

  3. Властивості. Якщо АВСД паралелограм, то…

3. Теоретичні відомості про прямокутник.

1) Означення. Прямокутник – це ….

2) Властивості. Якщо АВСД прямокутник, то ….

4. Теоретичні відомості про ромб.

1) Означення. Ромб – це…

2) Властивості. У ромба ….

5. Теоретичні відомості про квадрат.

1) Означення. Квадрат – це…

2) Властивості. В квадраті ….

Чи досяг ти мети на уроці? (підкреслити)



Так Ні

Я працював на уроці ____% і заслуговую на оцінку _____



V. Домашнє завдання.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка