Урок №5 Конспект інтегрованого уроку алгебри та інформатики для 11 класу



Скачати 92.27 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір92.27 Kb.

Урок № 5

Конспект інтегрованого уроку алгебри та інформатики

для 11 класу

Тема. «Статистичний аналіз даних засобами MsExcel. Вибіркові характеристики: розмах вибірки, мода, медіана, середнє значення. Графічне подання інформації про вибірку».
Мета:

 навчальна:



  • ввести поняття «статистичний аналіз даних», «вибірка», «генеральна сукупність», «розмах вибірки», «середнє значення», «мода», «медіана», «середнє зважене значення з ваговими коефіцієнтами», «полігон», «гістограма»;

  • навчитися будувати полігони та гістограми;

  • формувати навички розв’язування математичних завдань засобами табличного процесора.

Розвивальна:

  • розвивати аналітичне мислення, пам’ять та увагу;

  • показати практичне застосування табличного процесора для розв’язування математичних завдань;

  • розвивати культуру мовлення.

Виховна:

  • виховувати наполегливість у досягненні мети;

  • формувати інтерес до вивчення математики та інформаційних технологій;

  • формувати навички зібраності, уважності, охайності в роботі;

  • сприяти вихованню самостійності учнів під час роботи.

Тип уроку: інтегрований.

Методи і прийоми: пояснення вчителем матеріалу, бесіда, робота з комп’ютером.

Очікувані результати:



після цього уроку учні повинні знати:

Основні терміни та поняття: статистичний аналіз даних, вибірка, генеральна сукупність, розмах вибірки, мода, медіана, середнє значення, середнє зважене значення з ваговими коефіцієнтами, полігон, гістограма.

Обладнання: дошка, комп'ютери, програмне забезпечення MsExcel, пілручник А.Г. Мерзляк, Д.А. Номіровський, В.Б. Полонський, М.С. Якір «Алгебра 11 клас. Академічний, профільний рівень».

Наочне оформлення: презентація «Статистичний аналіз даних», роздатковий матеріал (папки з різнорівневими завданнями), інструкції з ТБ в комп'ютерному кабінеті.
ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент. Оголошення теми, мети уроку.

  2. Перевірка домашнього завдання і актуалізація опорних знань.

Учитель. На уроках інформатики ми вивчали теоретичний матеріал про табличний процесор (ТП), електронні таблиці (ЕТ), вчилися працювати з даними ЕТ, розв’язували завдання, використовуючи формули, будували діаграми. Тому  пригадаємо цей матеріал за допомогою кросворду.
Фронтальне опитування

Учні розгадують кросворд «Excel»

По горизонталі:

  1. Номери стовпця і рядка, на перетині яких знаходиться клітинка (адреса).

  2. Графічне зображення, в якому числові дані подаються у вигляді геометричних фігур (діаграма).

  3. Вираз, який задає порядок обчислення в ЕТ (формула).

  4. Їх в ЕТ 17179869184 (клітинка).

По вертикалі:

  1. Дві і більше клітинок ЕТ (діапазон).

  2. Один із об’єктів ЕТ (рядок). Кросворд «Excel»

  3. Об’єкти функції, які записуються в круглих дужках за назвою функції (аргумент).

  4. Запис у формулі #ЧИСЛО! (помилка).


Вікно конструктора кросвордів Crossword Forge
ІІІ. Мотивація вивчення теми.

Учитель. Статистика – наука сучасності. Жодна галузь не обходиться без статистичних даних. Для того, щоб планувати успішно подальшу діяльність, необхідно знати всі дані, їх характеристики, бачити динаміку змін і т.д. З кожним днем збільшується об’єм інформації, темпи розвитку виробництв і технологій, і без допомоги обчислювальних машин сучасній людині не обійтися. На цьому уроці ми побачимо, як можна розв’язувати статистичні задачі тільки математичними методами і за допомогою засобів Excel. Які переваги має застосування засобів Excel. (Слайд № 2).




IV. Пояснення нового матеріалу.

Учні переглядають презентацію «Статистичний аналіз даних» з коментарями вчителя і пишуть конспект.
Слайд № 1

Учитель. Основні поняття статистики (Слайди № 3-5)

Вибірка – сукупність зібраних даних, на основі яких проводять дослідження.

Генеральна сукупність – множина всіх можливих результатів певного випробовування.

Середнє значення вибірки (вибіркове середнє) – число

= , де - числові дані.

Слайд № 3 Слайд № 4

V. Виконання вправ.

Розв’язування вправ за допомогою процесора Excel

  • Обговорення з учнями способів розв’язування задачі № 31.16. і ефективності її виконання вручну.

Висновок. Навіть, використовуючи калькулятор, обчислення будуть надто громіздкі.

  • Розв’язування задачу за допомогою процесора Excel, записуючи всі кроки розв’язання у зошит.


Задача 31.16. ст. 322. (Слайди № 6-8 )

У таблиці наведено розміри процентних ставок деяких банків України за строковими депозитами населення в національній валюті та суми вкладів у цих банках.



  1. Оцініть середнє значення вибірки розміру процентної ставки банків;

  2. Який середній прибуток (у процентах) отримують вкладники цих банків у національній валюті?

Відповідь дайте з точністю до сотих процента.

Номер банку

у вибірці



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Розмір процентної ставки, %

11

17,2

11,3

14,5

14

14

11,9

15,8

12

15,5

Сума вкладів,

млн. грн


2242

783

42

4793

2222

239

296

1204

2768

5564

Розв’язання



  1. Набрати в програмі Excel таблицю даних.

  2. Обчислити середнє значення процентної ставки без програмних засобів (відповідь 13,72).

  3. Обчислити середнє значення процентної ставки - за допомогою формули Excel. Формула =СРЗНАЧ(B2:K2).

Порівняйте швидкість і надійність обчислень. Який спосіб виявився зручнішим?

  1. Обчислити середнє зважене значення другого рядка таблиці з ваговими коефіцієнтами третього рядка і записати в четвертому рядку. Формула =B3*B2.

  2. Підсумувати значення третього рядка (відповідь 20153) і підсумувати значення четвертого рядка (відповідь 284560,3). Формула =СУММ(B3:K3).

  3. Обчислити середній прибуток (відповідь 14,12). Формула =L4/L3.

zrazok_1

  1. Зберегти електронну таблицю у свою папку під іменем tab_11.


Задача 31.17. ст. 322.

У третьому стовпці таблиці наведено дані міжнародного валютного фонду щодо внутрішнього валового продукту (ВВП) деяких країн у 2010 році на душу населення у грошовому еквіваленті.

1) Користуючись тільки даними третього стовпця, оцініть середній рівень ВВП у 2010 році на душу населення у світі.

2) Як потрібно змінити відповідь, якщо врахувати інформацію про кількість населення відповідних країн (четвертий стовпець таблиці)? Відповідь дайте з точністю до сотень доларів США.

Розв’язання.


  1. Відкрити в Еxcel файл zavd_1 з таблицею даних.





Країна

ВВП на душу

населення,

тис.доларів США


Кількість населення,

лн..


1

Гамбія

2

1,8

2

Греція

28,8

11,3

3

Індонезія

4,4

237,6

4

Китай

7,5

1341

5

Коста-Рика

10,7

4,6

6

Латвія

14,3

2,2

7

Люксембург

80,3

0,5

8

Росія

15,8

141,9

9

США

47,1

311

10

Україна

6,7

45,8

zavd_1

  1. Обчислити середнє значення другого стовпця. Формула =СРЗНАЧ(B2:B11) (відповідь 21,76).

  2. Обчислити середнє зважене значення другого стовпця таблиці з ваговими коефіцієнтами з третього стовпця і записати в четвертий стовпець. Формула =B2*C2.

  3. Знайти суму значення третього стовпця (відповідь 2097,7) і підсумувати значення четвертого стовпця (відповідь 28749,79).

  4. Обчислити середній рівень ВВП (відповідь 13,71). Формула =D13/C13.


zrazok_2

  1. Зберегти електронну таблицю у свою папку під іменем tab_12.


Фізкультхвилинка

Учні виконують вправи для очей, рук і корпуса, рекомендовані під час роботи з комп’ютером (варіант 5).


Задача 3. (Слайди № 9, 10)

Для вибірки, заданої варіаційним рядом 3, 8, 1, 3, 0, 5, 3, 1, 3, 5, побудувати полігон частот.

Розв’язання.


  1. Впорядкуємо вибірку: 0, 1, 1, 3, 3, 3, 3, 5, 5, 8.

  2. Складемо таблицю частот в ЕТ Excel:



0

1

3

5

8



1

2

4

2

1


  1. Побудуємо полігон частот:


zrazok_3

  1. Зберегти електронну таблицю у свою папку під іменем tab_13.

  2. Побудувати графік у зошиті.

  3. Знайти моду і медіану вибірки, записати в зошит (Мо=3, Ме=3).



Задача 4. (Слайд № 11)

Для вибірки, заданої статистичним рядом, побудувати гістограму частот.





2

4

5

9



8

9

10

3

Розв’язання.


  1. Побудуємо гістограму частот за допомогою процесора Excel:


zrazok_4

  1. Зберегти електронну таблицю у свою папку під іменем tab_14.


VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати &4 п.31 ст. 311-317 виконати № 31.6, 31.10, 31.17 (засобами Excel).


VІІ. Підсумок уроку.

Повторення і аналіз виконання практичних завдань.

Учитель. Отже, завдання статистичного аналізу доцільно розв’язувати засобами Excel, тому що це автоматично, швидко і надійно.

Оцінювання учнів.



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка