Урок 23 Тиск. Сила тиску Мета уроку: познайомити учнів з тиском як фізичною величиною; з’ясувати залежність тиску



Скачати 29.48 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір29.48 Kb.
Урок 23 Тиск. Сила тиску

Мета уроку: познайомити учнів з тиском як фізичною величиною; з’ясувати залежність тиску від сили тиску й площі опори,розвивати логічне мислення та просторову уяву учнів, виховувати працьовитість,наполегливість при вивченні теми.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку

1.Оголошення результатів написаної контрольної роботи

2.Вивчення нового матеріалу

3.Закріплення вивченого матеріалу

4.Розвязування задач на тиск

5.Оцінювання учнів

6.Домашнє завдання
Вивчення нового матеріалу

1. Тиск, здійснюваний твердими тілами

Діти, уявіть, що ви йдете по снігу. Скажіть, що ми спостерігаємо під час ходьби? Під час руху ми “вгрузаэмо” в сніг та залишаэмо після себе досить глибокі сліди. Нам важко рухатись. А тепер подумайте та скажіть, якби ми були на лижах?(Очікування учнівських відповідей)

Вірно, ми практично б не грузли в сніг та рухались з легкістю!Відбувається це тому, що в обох випадках ми давимо на сніг з однаковою силою, але площа поверхні на яку ми діємо у випадку з лижами значно більша, ніж у випадку просто зі взуттям, тому деформація снігу проявляється по – різному. Коли ми на лижах, ми тиснемо на одиницю площі поверхні снігу з силою, меншою у стільки разів, у скільки площа поверхні лиж більша за площу взуття.

Можна навести безліч прикладів з життя, в яких ми помітимо,що збільшення площі приводить до збільшення розподілення сили, яка діє на тіло, поверхню.Це в свою чергу призводить до зменшення тиску, який діє на дану поверхню.

У наведених прикладах ми простежуємо: за умови, коли сила діє перпендикулярно до поверхні певної площі,говорять про силу, яка носить назву сила тиску:



Тиском p називають відношення перпендикулярної до поверхні сили тиску F, що діє на деяку площу S поверхні, до цієї площі:


З визначення випливає, що ми можемо змінити силу тиску такими способами:

1. Змінивши силу тиску

2. Змінивши площу, на яку діє ця сила.

Одиницею тиску є 1 паскаль.



  • 1 паскаль — це тиск, за якого на площу, що дорівнює 1 м2, діє сила тиску, що дорівнює 1 Н.

З учнями можна обговорити питання:

1.У яких випадках тиск необхідно збільшувати і як це роблять?

2.Коли тиск слід зменшувати і як у цьому випадку треба чинити?




Коли тиск потрібно зменшувати:

Коли тиск потрібно збільшувати:

1. Щоб ґрунт міг витримати тиск будови, збільшують площу нижньої частини фундаменту

1. Всі різальні інструменти — ножі, ножиці, різці — обладнані різальною частиною із дуже малою площею для створення значного тиску

2. Шини й гусениці машин, призначених для руху по м’якому ґрунту, ширше, ніж у тих самих машин, що працюють на твердому ґрунті

2. Різальні й колючі пристосування в живій природі: зуби, пазурі, дзьоби, жала, ікла, шипи й ін.

3. Для руху по пухкому снігу використовують лижі, що значно збільшують площу опори людини

3. Лопати, металообробні інструменти (свердла, зубила, напилки й ін.)


Закріплення вивченого матеріалу

Розвязування задач

1. Який тиск чинить ковзаняр масою 60 кг на лід, якщо ширина леза ковзана 4 мм, а довжина леза, що стикається з льодом, 30 см? (Відповідь. 500 кПа)


2. Дайте відповіді на питння

1. Чому гострий ніж ріже краще, ніж тупий?

2. Навіщо в лопати верхній край, на який надавлюють ногою, зігнуто?

3. Чому підбори туфель дівчини чинять на землю набагато більший тиск, ніж ноги слона?

Домашнє завдання:



опрацювати параграф 23, конспект, виконати №169 - 171


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка