Урок №23 тема: Суцвіття



Скачати 60.06 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір60.06 Kb.
7 кл. Урок № 23

ТЕМА: Суцвіття

МЕТА: Ввести поняття «Суцвіття», ознайомити учнів з функціями суцвіть; розглянути будову і різноманітність суцвіть, їх значення. Розвивати в учнів увагу, спостережливість, логічне та критичне мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Виховувати екологічне мислення, взаємоповагу та взаємодопомогу, культуру мовлення, впевненість у собі. Формувати компетентності.

ХІД УРОКУ

І. Перевірка Д/З «коло ідей»

1. В чому різниця між вегетативними та генеративними органами?

2. Назвіть вегетативні та генеративні органи рослин.

3. Будова квітки

4. Значення квітки
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІІІ. Актуалізація та мотивація пізнавальної діяльності

(На дошці висить малюнок квітки тюльпану та суцвіття конвалії)

«Критичне питання»
Чи замислювалися ви колись над тим, чому у одних рослин розквітає

лише одна квітка, а у інших їх багато?

Саме це питання й спонукає нас до вивчення сьогоднішньої теми.

ІV. Вивчення нового матеріалу

- Розповідь учителя

На стеблі може розвиватися одна квітка, а може й багато. В основному квітки, що мають великі розміри розташовані поодиноко, а маленькі квіти навпаки – зібрані в групи. Сукупність квіток розташованих на загальній осі називається – Суцвіттям.

Існує цілий ряд суцвіть, але між собою вони поділяються на прості та складні, в основі такого поділу лежить положення головної осі та розміщення квіток.


( Робимо з учнями табличку, та заповнюємо в ході вивчення матеріалу)

Суцвіття

Приклад рослини

Прості : Китиця

Щиток


Колос

Початок


Сережка

Зонтик


Головка

Кошик





Складні: Скл. Колос

Волоть


Скл. Зонтик

Скл. Щиток









  1. Китиця - суцвіття , в якому на видовженій головній осі сидять окремі квітки на квітоніжках (конвалія, черемха)

( паралельно розповіді учителя на дошці вивішуються схеми суцвіть)

  1. Щиток – суцвіття , вздовж головної осі якого розміщенні квітки, при цьому нижні квітоніжки довші за верхні.(яблуня, груша)

  2. Колос – суцвіття, де на видовженій головній осі сидять квітки без квітоніжок. ( подорожник, осока)

  3. Початок - суцвіття схоже на колос, але з потовщеною віссю (кукурудза, рогоз)

  4. Сережки – суцвіття, яке після відцвітання відпадає разом з віссю ( верба, смородина)

  5. Зонтик – суцвіття майже з однаковими квітоніжками, на яких сидять квітки, при цьому квітоніжки виходять немовби з одного місця (цибуля, часник)

  6. Головка – суцвіття, де головна вісь вкорочена й потовщена, квітки майже без квітоніжок ( конюшина)

  7. Кошик – суцвіття з розширеною, блюдце подібною віссю, на якій розміщенні сидячі квітки ( ромашка, кульбаба, соняшник)

  8. Складний колос – суцвіття, на головній осі якого розташовані прості колоски ( жито, ячмінь, пшениця)

10) Волоть – суцвіття, що складається з простих китиць ( виноград, просо)

11) Складний зонтик – суцвіття , де бічні осі закінчуються простими

зонтиками ( морква, укріп, петрушка)

12) Складний щиток – суцвіття, яке складається з простих щитків (

горобина, пижма)


Значення суцвіть полягає в тому, що таким чином рослини пристосовуються до кращого запилення, адже якщо б рослина мала поодинокі малесенькі квіточки, то комахи – запилювачі їх не помічали. Тому маленькі квітки збираються в суцвіття, які добре помітні для комах, краще вловлюють пилок з повітря, таким чином збільшується кількість плодів, а значить насінин, а внаслідок цього зростає чисельність виду.
V. Узагальнення та систематизація знань

( Розгадування кросворду)


1. Суцвіття , яке після відцвітання відпадає разом з віссю ( сережка)

2. Коренева система, яка не має добре вираженого головного кореня ( мичкувата)

3. Суцвіття, у якого на видовженій головній осі розміщені квітки на квітоніжках ( китиця)

4. Складне суцвіття, що складається з простих китиць (волоть)

5. Видозмінений вкорочений пагін, що склить для статевого розмноження рослини ( квітка)

6. Суцвіття, що має майже однакові квітоніжки, що виходять з одного місця та на яких сидять квітки ( зонтик)

7. Суцвіття, у якого на квітоніжках різної довжини розміщені квітки ( щиток)

8. Верхня частина тичинки, що складається з двох половинок, розділених на два гнізда, в яких утворюється пилок ( пиляк)
















1с

е

р

е

ж

к

а

2м

и

ч

к

у

в

а

т

а







3к

и

т

и

ц

я




























4в

о

л

о

т

ь










5к

в

і

т

к

а













6з

о

н

т

и

к



















7щ

и

т

о

к
















8п

и

л

я

к


















VІ. Підведення підсумків уроку. Повідомлення Д/З

Чит 28 параграф, переказувати, закінчити



другу колонку таблиці.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка