Урок 20 Тема. Передумови Національно-визвольної війни Мета



Скачати 41.44 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір41.44 Kb.
Урок 20

Тема. Передумови Національно-визвольної війни

 

Мета: визначити причини та передумови Національно-визвольної війни українського народу проти польського панування, дати характеристику історичної постаті Богдана Хмельницького та його сподвижників; розвивати в учнів уміння аналізувати та порівнювати історичні джерела, зіставляючи історичну інформацію, робити висновки, виділяти головне, визначати причини історичних подій, визначати місце історичних діячів та їх роль в історичному процесі, виховувати толерантне ставлення до історичних подій минулого.

Основні поняття: Національно-визвольна війна, гетьман ,хутір, шляхта.

Обладнання: карта «Воєнні походи Богдана Хмельницького», картки з документами, портрет Богдана Хмельницького та його сподвижників.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• застосовувати та пояснювати на прикладах термін «Національно-визвольна війна»;

• визначати причини та передумови Національно-визвольної війни;

• скласти історичний портрет Богдана Хмельницького;

• називати імена сподвижників Богдана Хмельницького;

• аналізувати та порівнювати історичні джерела, зіставляючи історичну інформацію, робити висновки, виділяти головне, визначати причини історичних подій, визначати місце історичних діячів та їхню роль в історичному процесі.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів

На початку уроку вчитель просить учнів пригадати причини появи українського козацтва, становище українського населення під владою Речі Посполитої та причини і значення козацьких повстань 20-х – 30х рр. ХVІІ ст.



Гра «Збери козака»

Вам пропоновано шолом, вуса, чуб-оселедиць, кольчугу, рукавиці, шаровари, щит, шапку «мазницю», шаблю, меч, пістоль.

Із запропонованих предметів слід обрати необхідні для спорядження козака.

Хронологічні задачі


  1. Якщо до року підписання Кревської унії додоти дату запровадження християнства на Русі, а потім відняти число777, то ми отримаємо важливу історичну дату. Що це за дата?

  2. Якщо від року, коли відбулася Хотинська битва, відняти дату виходу першого друкованого «Букваря», та додамо число 1541, то ми отримаємо важливу історичну дату. Визначте століття, до якого належить той рік. Яка подія відбулася того року?

ІІ . Мотивація навчальної діяльності

У ч и т е л ь.

Наприкінці ХVІ — на початку ХVІІ ст. в Україні прокотилася хвиля козацько-селянських повстань, що були викликані посиленням польського гніту на українських землях. Кожне подальше повстання козаків відзначалося більш високим рівнем організованості, охоплювало дедалі більшу територію, кількість повстанців також зростала. Український народ усвідомлював, хто виступає його ворогом. І в середині ХVІІ ст. національно-визвольна боротьба, боротьба за звільнення з-під влади Речі Посполитої розгортається з новою силою. Потрібна була іскра, щоб спалахнуло війна. Проте важливу роль у визвольній війні відіграє досвідчений та авторитетний лідер. Саме такою людиною став Б. Хмельницький.

Проблемне питання

Чи можна вважати Богдана Хмельницького справжнім патріотом української землі



ІІІ . Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

Робота з історичними джерелами робота із словником

Гетьман, хутір, шляхтич, магнат.



Рольова гра «Богдан Хмельницький».

Презинтація учня про Богдана Хмельницького.

Діти приступають до з’ясування причин Національно-визвольної війни. Це вони роблять за допомогою документів, працювати з якими будуть в парах або в малих групах (залежно від кількості учнів у класі).

Для опрацювання учитель пропонує ряд історичних джерел. Проаналізувавши їх, учні повинні виконати нижченаведені завдання.

Робота з історичним джерелом

Користуючись історичними джерелами, скласти історичний портрет Б.Хмельницького.

(ст.. 116 підручника)

Метод «Дерево пізнання»

На дошці учні прикріплюють стикери, де позначено риси характеру Б.Хмельницького.



Робота в групах

  1. визначити причини Національно-визвольної війни

  2. визначити передумови Націонално-визвольної війни.

Учитель. Б.Хмельницький зумів залучити до козацької армії талановитих полководців. Вони були вихідцями різних станів, поте всіх їх єднала відданість ідеям Національно-визвольної війни. Та особисто гетьману.

Кривоніс, Богун, Пушкар, Морозенко, Гладкий, Небаба, Вершняк та інші.

Презентації учнів про Кривоноса та Богуна.

Робота з текстом підручника

Опрацювати текст виклонати завдання


  1. визначити розтановку сил перед початком війни.

  2. Вихзначити рушійні сили і характер війни.

ІV.Узагальнення та систематизація знань

Використовуючи запропоновані слова, скласти речення.



Підсумки уроку

Обговорення проблемного питання, поставленого на початку уроку.

Оцінювання.

V. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф.



Написати твір – мініатюру на тему: «У чому я вбачаю велич постаті славетного Богдана».


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка