Урок 2 6 клас Тема. Настрій у пейзажі. Виконання пейзажів у різних техніках



Скачати 70.31 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір70.31 Kb.
Розділ 1. Анімалістка.Пейзаж.

Урок 2 6 клас



Тема. Настрій у пейзажі. Виконання пейзажів у різних техніках.

Мета. Дати поняття про пейзажні настрої на прикладі картин відомих художників-пейзажистів Т.Шевченка, І.Айвазовського, В. Орловського, І. Шишкіна. Закріплювати та вдосконалювати знання з повітряної перспективи в пейзажі. Ознайомлювати учнів з пейзажним жанром живопису, монохромним живописом; технікою малювання по вологому папері.

Розвивати емоційне сприйняття, спостережливість, уміння розбивати кольори для передачі стану природи залежно від освітлення, часу доби, погоди. Вчити виявляти задум в композиції, відповідний настрій засобами художніх технік, передавати плановість та глибину простору за допомогою кольорових плям.

Формувати творчий підхід до виконання роботи. Розширювати кругозір, розвивати пам’ять, уяву, навички естетичного сприймання, образного мислення та дрібну моторику руки; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, бережливе ставлення до природи та художній смак, зміцнювати бажання малювати.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: творча майстерня

Техніка виконання: акварельний та гуашевий живопис (у техніці «по – вологому», техніка відбитків0

Методи навчання: пояснювально – ілюстративний, репродуктивний, дослідницький, еврестичний

Форма організації: урок; фронтальна та диференційовано – групова робота.

Терміни і поняття: жанр ОМ, живопис, монохромний живопис, пейзаж, лінія горизонту, повітряна та лінійна перспектива.

Обладнання:

для вчителя – комп’ютер, телевізор;

для учнів – альбом, простий олівець, гумка, акварельні та гуашеві фарби, пензлі, палітра, склянка з водою; засушене листя дерев.

Візуальний ряд: комп’ютерна презентація, репродукція картини, фотографії краєвидів рідного міста, таблиці з відтінками кольорів, дитячі пейзажі, виконані в різних техніках.

Міжпредметні зв’язки: література, музичне мистецтво, екологія, історія

Хід уроку

I. Організація класу. (30 сек.)

- Кожного уроку образотворчого мистецтва ми працюємо разом. Хочу побажати вам і сьогодні бути впевненими, працьовитими уважними, та охайними, тобто я бажаю вам УСПІХУ.



II. Актуалізація опорних знань. (3 хв.)

Повідомлення учнів про художників-пейзажистів.

  1. Куїнджі Архип Іванович

  2. Айвазовський Іван Костянтинович

  3. Шевченко Тарас Григорович

ІII. Повідомлення теми та завдань уроку. (1 хв.)

- Що для вас є успіхом на уроці? (Учні висловлюють свої думки.)

- Тема нашого уроку «Настрій у пейзажі. Виконання пейзажів у різних техніках». Для досягнення успіху нам необхідно сформулювати завдання уроку. Це може зробити кожен із вас. Використовуючи формулу, давайте з'ясуємо мету уроку. «Після уроку я зможу:

*пояснити... *назвати... *виконати...»

Отже, сьогодні на уроці ми


  • продовжимо ознайомлюватися з поняттям «пейзаж»;

  • вчитимемося виявляти задум в композиції, відповідний настрій засобами художніх технік;

  • ознайомимося із різними техніками виконання пейзажів..

  1. Мотивація навчальної діяльності. (30 сек.)

- Як ви думаєте, з якою метою ми вивчаємо жанри образотворчого мистецтва, зокрема пейзаж?

  1. Вивчення нового матеріалу. (10 хв.)

1. Повідомлення вчителя про настрій у пейзажі(супроводжується слайдовою презентацією)

Під час роботи над пейзажем не потрібно якомога точніше передавати природний краєвид (із цим завданням впорається кожен з нас за наявності фотоапарата). Пейзажист відтворює в картині своє ставлення до природи, свої думки, настрій, і спостережливий глядач обов’язково їх розуміє. Що багатшими будуть почуття художника щодо відтворюваної природи, то змістовнішою буде робота.

Такі пейзажі часто називають «пейзажі-настрої». Природа зображується в них так, як бачить її розосереджений погляд людини, яка цілком поглинута певним душевним станом і помічає навколо лише те, що співзвучно із цим станом. Все, що ми бачимо, перетворюється у відлуння настроїв - тривоги, утихомиреності, меланхолії, скорботи. Настрої ж - явища рухливі, які весь час змінюються, і тому в пейзажах відтворення форми предметів, їхніх кольорів робиться узагальнено – колірними плямами. Так написані картини І.Айвазовського, В. Орловського, І. Шишкіна. Часто у пейзажах природа одухотворена непомітною присутністю людини, її настроями і думками, про існування якої нагадують церкви, мости, хати, шляхи. Серед пейзажів вирізняється група творів, у яких увагу зосереджено на роздумах про долю людини, долю країни. Свого часу античний поет Горацій казав, що тільки поганий митець описує гаї, струмки, жертовники, бурхливі потоки, райдугу, не пов’язуючи її з людиною. Найкращі взірці пейзажного жанру - це не просто зображення дерев чи каміння. Вони набувають психологічного значення, стають засобом художнього зображення внутрішнього світу людини (І.Шишкін. На півночі дикій)

Існують пейзажі, що описують природу статично: спокійне, врівноважене зображення природи. Є динамічні пейзажі, що зображують негоду, стихію. За тематикою пейзажі поділяються на степові, лісові, мариністичні (зображення моря), урбаністичні (зображення міст), індустріальні (зображення заводів, краєвидів, шахт). Залежно від напрямку, до якого належить твір, пейзажі бувають романтичні, реалістичні , тощо.

Природа в пейзажному творі - своєрідне дзеркало, яке відображує душу художника, ліричного героя.


    1. Сприйняття мистецтва.

Аналіз картини Клод Моне «Враження. Схід сонця» (метод фасилітативна дискусія) (2 хв.)

- Що відбувається на картині?

- Що можна сказати відносно місця, де це відбувається?

- Коли це відбувається?

- Що здається близьким, а що далеким?

- Що робить художник, щоб показати предмети близькими чи далекими?

- Де знаходився автор під час написання картини?

- Про що б ви хотіли запитати у автора картини?

- Яку назву ви б дали даній картині?

Клод Моне - представник, можливо, нового для вас жанру живопису-імпресіонізму, який передає враження від побаченого.



4. Фізкультхвилинка.

  1. Практична робота учнів. (25 хв.)

1. Постановка практичного завдання. (1 хв)

- А зараз і ми - всі художники - пейзажисти. Уявимо, що ми вирушили у мандрівку. Прямо перед нами безмежний простір, осінній краєвид із похмурим дощовим небом. Це можна не тільки намалювати, а сказати прекрасним поетичним словом.

Так довго трималось тепло, давно ластівки відлетіли,

В імлі лебединій біліли, коли піднялись на крило.

Так довго жоржини в саду палили жаринами ранки,

Барвисто стрічали світанки, мені піднімаючи дух.

Ольга Сотник

Які у неї вправні акварелі!

То там, то тут кладе мазки недбало.

Машин тривожно – напівсонні трелі,

вогні розмиті... Ще намалювала

оркестр дощу нічного. Аж під стелю

важких небес – то ніжні, то зухвалі

Штрихи дерев. На дощовій тарелі...

Марина Павленко

Слово вчителя. А ми будемо малювати. І для цього ми поділимося на групи, і кожна група обере пору року(учні витягають картки з зображенням пір року).

- Перша група працює в техніці вугіль.

- Друга група створює малюнок прийомом монотипія

- Третя група – кляксографія (роздування туші)

- Четверта група - скрап

Передайте в своєму малюнку плановість, перспективу, глибину простору. Оберіть кольорову гаму, в якій ви напишете свої етюди.



2.Інструктаж перед початком роботи

ЕТАПИ РОБОТИ НАД ПЕЙЗАЖЕМ (на столі у учнів інструкційні картки з етапами роботи в даній техніці).



3. Самостійна робота учнів. Створення етюду – малюнку з кольорами різної насиченості та світлоти в різних техніках. (20 хв.)

* Учні диференційовано виконують самостійну роботу під музику Вівальді «Пори року»



  1. Підсумок уроку. (5 хв)

1. Виставка завершених творчих робіт. (1 хв.)

2. Оцінювання учнівських робіт. (2 хв.)

- Що надихнуло вас на створення саме такого пейзажу і на використання саме такої кольорової гами? Як вам сподобались нові техніки виконання? (Учні висловлюють свої думки, презентують завершені роботи.)



3. Рефлексія. (2 хв.)

- Отже, які терміни ми використовували сьогодні на уроці?

- Чи виправдалися ваші очікування, які ви визначили на початку уроку?

- Пропоную вам висловити свої думки щодо сьогоднішнього уроку:

Я знаю, що...

Я вмію...

Мій настрій... тому що...

Тему «Настрій у пейзажі» необхідно вивчати для того щоб...



    1. Домашнє завдання. Принести альбом, акварельні фарби, пензлі, баночку.

Провести спостереження за осіннім деревом.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка