Урок -гра. Тема: Задачі на знаходження суми й остачі. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання



Дата конвертації30.04.2016
Розмір37.7 Kb.
Урок –гра.

Тема: Задачі на знаходження суми й остачі. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання.

Мета : вдосконалювати навички й уміння розв’язувати приклади та задачі; розвивати обчислювальні навички учнів; логічне мислення, увагу; виховувати акуратність, інтерес до математики.

Обладнання: предметні малюнки, таблиці для усної лічби, геометричні фігури.

Хід уроку:

1. Організаційний момент.

1. Вступне слово вчителя.

- Діти, сьогодні я хочу провести незвичайний урок. Урок, на якому ми будемо і отримувати знання, і весело пограємось. Згодні?

- А зараз я пропоную вам прослухати музику із відомого фільму, а вам необхідно пригадати його назву. («Пірати Карибського моря»).

- Діти, погляньте на екран. Як ви думаєте, хто це? (На екрані Джек-воробей).

Саме вам прислав він листа.

Дорогі друзі - першокласники!

На цьому тижні я планував познайомитись з вами, весело провести час, розповісти про свої пригоди. Але мене терміново викликали на зйомки наступного випуску фільму «Пірати Карибського моря 5». Але у мене є одна таємниця, про яку вирішив поділитися тільки з вами. На чудовому острові «Сюрпризів» захований справжній скарб, який я дарую вам! Знайдете його, якщо ви дружно зберете карту, яку пірати розділили між собою й заховали по всьому острову. Знайдіть її, сміливо здолайте всі перешкоди і клад Ваш!

Бажаю успіхів!

Джек Воробей

- Ну що, дітки, рухаємось на острів Сюрпризів? Але нам доведеться на цьому острові виконати всі завдання, щоб відшукати нашу карту. Вам доведеться пригадати склад чисел і розв’язання задач, порівняння чисел і обчислення прикладів та ще багато іншого. Чи впораєтесь ви з такими завданнями? Але пам’ятайте: працювати необхідно дружно, швидко та не порушувати поведінку.

Під супровід звуків моря, діти одягають капелюхи на згадку про відомого героя і уявно переміщуються на острів.

- Ось дітки, ми з вами знаходимось на чудовому острові. І починаємо шукати нашу карту. Для того, щоб відшукати частинки карти, яку пірати розділили між собою, нам потрібно виконати математичні завдання. І в кінці кожного завдання, цифра яка буде останньою і буде ключем для пошуку карти.



1 Актуалізація знань учнів.

1. Усний рахунок

«Незакінчені речення»

    • Числа при додаванні називаються…..

    • Щоб збільшити число на кілька одиниць треба…

    • Щоб зменшити число на кілька одиниць треба……

    • З прикладу на додавання можна …..

  • назвати сусідів чисел 5, 8, 4;

  • назвати склад числа 5, 10;

  • 4 збільшити на 1 ;

  • перший доданок 5, другий – 2, знайти суму;

  • 4 зменшити на 4;

  • назвати попереднє число до числа 5, наступне число до числа 7.

(відкриваємо підказку для пошуку карти) 8

2. Математичний диктант

  • Запишіть число, яке передує числу 8.,5; наступне до числа 3, 8, 1.

  • Запишіть число, яке утвориться, коли 4 збільшити на 1 ;

  • Перший доданок 5, другий – 2, знайти суму;

(записати відповіді на дошці та порівняти їх)

(відкриваємо підказку для пошуку карти) 7

3. Цікаві задачки

1. На яке дерево сідає ворона під час зливи? (На мокре)

2. Біля годiвницi були 2 горобці. Прилетіли ще кілька синичок. Разом пташок стало 9. Скільки синичок прилетіло до годiвницi? (7).

3. У рибалки у відрі було кілька рибин. Після того, як він вийняв з відра 8 рибин, там залишилося ще 2. Скільки рибин було у відрі? (10).

4. У суботу батько посадив 1 дерево. У неділю він посадив 2 дерева, та ще стільки посадив син. Скільки всього дерев посадили вони разом за два дні? (5).

5. Четверо приятелів каталися з гірки на санчатах. Ігор проїхав далі, ніж Сергійко. Сергійко проїхав менше, ніж Єгор, але далі, ніж Олег. Хто проїхав менше за всіх? (Олег).

(відкриваємо підказку для пошуку карти) 5
- Бачу разом ви працюєто швидко і завзято, а от чи впораєтесь ви з наступним завданням.

4. Гра «Ланцюжок» (приклади по рядам)

І ряд ІІ ряд ІІІ ряд

2+5= 3+5= 4+3=

8-2= 6-2= 7-2=

3+4= 5+4= 2+4=

5-3= 7-3= 8-3=

4+0= 9+0= 5+0=

4+1= 9+1= 6+1=

9-9= 8-8= 4-4=

5+5= 6+4= 7+3=

(+ індивідуальна робота з картками)

(відкриваємо підказку для пошуку карти) 10
5. Задачі

(але спочатку пригадаємо з яких частин складається задача)

- Завдання розміщені у підручнику “Математика,1 клас, М.В.Богданович”

1, 2, 4 – фронтальна робота, а 3 - індивідуально на дошці.


1. Було – 9 іграшок, розбилось – 3, Стало - ?

Скільки залишилось?

9 – 3 = 6(іграшок)

Відповідь: залишилось 6 іграшок.
Було – 10 коп., витратили – 2 коп. і ще 2 коп.

Скільки копійок залишилось ?

10 – 2 – 2 = 6(коп.)

Відповідь: залишилось 6 коп.

3.Було – 3 клоуни, прийшло – ще 3, стало -?

Скільки стало клоунів ?

3 + 3 = 6

Відповідь: стало 6 клоунів.

(відкриваємо підказку для пошуку карти) 6
6. Робота в групах.

Складіть з геометричних фігур різні предмети.


- Дітки, а завдання у мене закінчилися. А останньої частинки карти у нас немає. Але ми пам’ятаємо, що у нас працювали на картках учні. Подивимось їхній ключик до карти.

(відкриваємо підказку для пошуку карти) 1,2,3,4,9.

Ми зібрали нашу карту і тепер із задоволенням можемо знайти скарби на нашому острові.

Підсумок уроку:

  • Цей урок мене навчив….

  • Що запам’ятали із сьогоднішнього уроку?

  • Які завдання були важкими для виконання?

  • Які виконати було дуже легко?








База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка