Управління освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації Виноградівський районний центр позашкільної роботи з дітьми Методичні розробки



Скачати 463.55 Kb.
Сторінка1/4
Дата конвертації02.05.2016
Розмір463.55 Kb.
  1   2   3   4


Управління освіти і науки

Закарпатської обласної державної адміністрації
Виноградівський районний центр позашкільної роботи з дітьми




Методичні розробки

Автор:


Ісак Марія Антонівна

керівник вокального гуртка

м. Виноградів

2009
Тематичний план




  1. Вступ…………………………………………………………….3

  2. “Хліб наш насущний”

(Виховний захід)…………………………………………………………7

  1. Закарпатські вечорниці……………………………………….17

  2. “ В гостях у Марійки Підгірянки ”

Літературно – музичне свято ( для учнів молодших класів)………...25

  1. Музичний ринг

Інтелектуальна гра. (для учнів старших класів)……………............35

  1. Свято “Світле свято Великдень”…………………………... 45

  2. Список використаної літератури…………………………….55


В С Т У П

Час, відкривши двері третього тисячоліття, переосмисливши всі досягнення людства, несе з собою величезні технологічні, соціально - психологічні, інтелектуальні та ментальні зміни. А це в свою чергу потребує від педагогічної галузі, а особливо від позашкільної освіти, надретельного підходу до виховання не лише високопрофесійної, а й художньо-наповненої, гармонійної, нової людини. Шанобливо зберігаючи найкращі надбання краян, ми щонайперше повинні зберегти морально-етичні цінності. Без добропорядності, мудрості, гідності та вміння трудитися і досягати успіху у праці, без відчуття прогресу в кожному поступку, не шануючи таланту та не шануючи людини, не буде в подальшому й високоморальної, освіченої людини. Методично, мудро вибудовуючи внутрішній світ маленького закарпатця, який змалечку охоплений материнською мовою, піснею, казкою, державними та релігійними традиціями, народними обрядами і звичаями, об’єднавши їх із сучасними науковими педагогічними досягненнями, - це стане можливим і досяжним. І саме тому музичне мистецтво відіграє важливу роль у вихованні і допомагає дітям долучатися до світу культури, вчить умінню емоційно переживати, розкривати свої таланти і здібності.

"Музика одна є всесвітньою мовою й непотребує перекладу, бо промовляє до душі," - ці слова, які належать Б. Ауербаху, сьогодні стали символом усіх музикантів. І справді, кожна мелодія є носієм неосяжної інформації, яка передається від покоління до покоління і не потребує перекладу.

Музика як і решта видів мистецтва, - не лише розвага, а й важлива частина життя. Неперевершений вид мистецтва, який зачаровує, змушує плакати і сміятися разом зі звуками, що линуть навкруги. Вона має здатність впливати на свідомість людини, на її настрій і є дуже різноманітною. Існує багато інструментів для відтворення мелодії, безліч музичних стилів. Кожен із музичних напрямів - неповторний, оригінальний, не має жодних аналогів і створює власний світ з особливою, незвичайною атмосферою, настроями та певними поглядами.

На сучасному етапі розвитку позашкільної освіти музичне мистецтво відіграє важливу роль у вихованні підростаючого покоління і потребує вагомих змін.

Аналізуючи усталені та нові форми роботи на заняттях вокального гуртка потрібний не разовий виховний вплив або захід, а цілісно педагогічно спрямована система занять у сфері музичного мистецтва, де активною ланкою виступає співтворчість керівника та гуртківців, грунтується на розмаїтті музичних звуків та на широкому спектрі їх використання у різних видах та змісті музичної діяльності гуртківців на заняттях. Це забезпечує поступове введення дітей у метроритм, стимулює розвиток їхньої пізнавальної активності. Вся здійснювана робота грунтується на ігрових завданнях, поєднує в собі дитячий фольклор, класичну та сучасну музику, іноваційні технології ознайомлення з ними.

Молодший шкільний вік найбільш сприятливий для розвитку музичних здібностей гуртківців. Саме в цей період вони найкраще засвоюють основи музичних знань, починають розуміти зміст художніх творів, естетично ставитися до дійсності. Від ступеня розвитку всього комплексу музичних здібностей і залежить емоційний відгук на музику.

З усіх музичних жанрів найбільш поширеним і найбільш демократичним, а тому й всенародним, є пісня. Пісня має магічну силу, вона ніби проходить енергетичним струмом крізь людський організм і душу людини, збурюючи думки і почуття. Пісенний жанр дуже різноманітний: сучасні пісні, старовинні, обрядові. Пісня з людиною завжди поруч, із ранньго дитинства до глибокої старості.

Юні любителі співу та музики залюбки приходять на заняття вокального гуртка у Виноградівський районний центр позашкільної роботи з дітьми, де знайомляться з вокальним мистецтвом, освоюють навички та культуру співу, розвивають музичні здібності, виконавську майстерність та вчаться виразного грамотного виконання вокальних творів різних композиторів та народних пісень.

Народна творчість Закарпаття надзвичайно багата скарбниця у якій тісно переплітаються минуле народу із сучасним життям і є невичерпним джерелом виховання дітей.

Одним із основних завдань вокального колективу є збереження народних традицій, які не тільки живлять мистецтво, а й складають культурну цінність українського народу. На заняттях гуртківці вивчають прекрасні зразки народної творчості: свята, обряди, пісні (жартівливі, побутові, ліричні, обрядові, козацькі, коломийки, колискові). Зрозумілість і доступність творених народом образів, насамперед зумовлюється тим, що вони пов’язані з усім укладом життя людей, з рідною природою, краєм. Дитячий фольклор вносить своєрідний колорит у життя гуртка. Пісні, забавлянки, небилиці, казки, легенди, скоромовки, загадки, щедрівки, колядки та ігри захоплюють дітей гумором, жартом, образністю, грою звуків і слів, гармонією звучання. Спостереження у роботі з дітьми свідчать, що діти виховані на фольклорі набагато чутливіші, добріші та емоційніші.

Бесіди, слухання музики, самостійне музикування на заняттях допомагають гуртківцям відчути красу рідного краю, любов до України, збагачують кругозір, виховують художній смак, пробуджують фантазію, мислення, вчать добру, справедливості і додають натхнення на подальшу творчу працю.

Протягом навчального року в гуртку проводяться ознайомлюючі бесіди про композиторів, слухання їхніх творів, знайомляться з їх творчими надбаннями, слухають спів у виконанні видатних солістів України, Закарпаття та зарубіжних виконавців, зустрічі з музикантами, поетами, народними майстрами, художниками, викладачами музичної школи та їх вихованцями, проводяться конкурси, концерти, літературно-музичні композиції, свята, вікторини, карооке, інтелектуальні ігри, усні журнали і відповідно до тематичних розділів години відпочинку та обов’язково екскурсії в природу.

Розвиток естетичного смаку, культури співу, майстерності виконання, формування потреб і здібностей до мистецької діяльності, розширення знань про історію і традиції українського народу, розвиток активності у вивченні та відродженні народної пісні і культури рідного краю - є основною навчально-виховною метою вокального гуртка.

Відвідуючи заняття вокального гуртка любителі співу мають змогу подорожувати в чарівному світі музики, поринути і відчути її глибину, духовність, багатство й красу, самобутність та колорит, цінувати цей світ дивовижних звуків, бачити навколишній світ очима митця, розуміти його красу, радіти і відчувати в душі незбагненне піднесення, окриленість.

Лагідний матусин голос, що наспівує колискову, мелодії веснянок, купальські, жниварські пісні, коломийки, щедрівки, колядки, а також пісні закарпатських, українських композиторів, зарубіжних авторів - це не весь перелік пісенної творчості, яку із задоволенням вивчають, слухають і співають гуртківці. Вони імпрповізують, вносять щось своє, вчаться творити, ставлять інсценізації, пробують самостійно музикувати, відгадують музичні ребуси, кросворди і граються. Бо саме в грі розвивається музичний світогляд, ерудиція.

Знайомляться діти на гурткових заняттях не лише з творами композиторів, а й з їхнім життєвим і творчим шляхом. По-різному, а іноді й дуже не просто складається доля того чи іншого автора, поки прийде до нього слава, визнання і це позначається на творчості.

Під впливом тієї чи іншої пісні, музичних творів, попередньо аналізуючи їх, діти дають оцінку своїм власним вчинкам. Це допомагає їм ставати кращими, вони намагаються розуміти один одного, бути чесними, добрими, хоробрими, ввічливими і з любов’ю ставитися до всього, що їх оточує. Бо тільки щира любов до навколишнього, радість спілкування з ним є основою для гармонійного формування внутрішнього світу дитини.

Годі й перерахувати усі різновиди, усе розмаїття музичної творчості, яку ми по праву вважаємо високохудожнім, духовним, неоціненним скарбом культури і мистецтва нашого народу, чия невичерпна мальовничість, високе естетичне чуття й гострий розум і тепер продовжують примножувати і збагачувати духовну спадщину, що громадилась роками.

Минає час, зявляються нові технології, нові стилі, але настрій і мета музики залишаються незмінними. Вони вічні.



“ХЛІБ НАШ НАСУЩНИЙ”


Виховний захід

Нема такого хліба на землі,

Як той, що моя мати випікала

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка