Угорщина після І світової війни



Скачати 72.11 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір72.11 Kb.
Тема: УГОРЩИНА ПІСЛЯ І СВІТОВОЇ ВІЙНИ

Мета:


  • Охарактеризувати становище Угорщини після Першої світової війни;

  • З’ясувати причини, хід та наслідки революції в Угорщині, вплив комуністичних ідей на становлення Угорської Радянської Республіки;

  • Розглянути основні напрямки політики Міхала Карої, Бела Куна, Міклоша Хорті;

  • Проаналізувати внутрішню та зовнішню політику Угорської держави;

  • Удосконалювати вміння:

  • встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;

  • роботи з картою, підручником, додатковими джерелами інформації;

  • давати коротку характеристику діяльності історичного діяча;

  • аналізувати історичні події та факти;

  • тлумачити та застосовувати поняття і терміни;

  • Розвивати навички критичного мислення, аргументованого висловлювання власних думок, тверджень, суджень, опрацювання, порівняння та тезисний виклад історичної інформації

  • Виховувати громадянську свідомість, толерантне ставлення до будь-якої політики, сприяти утвердженню демократичних ідеалів, почуття патріотизму та національної гідності;

СТРУКТУРА УРОКУ

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань (фронтальна бесіда)



  1. Коли і в який спосіб будо відновлено незалежність Польщі?

  2. Яке місце на Паризькій мирній конференції посідало «польське питання»?

  3. Які землі отримала Польща після Паризької мирної конференції?

  4. Коли відбулася радянсько – польська війна, що стало поштовхом до її початку?

  5. Яким був перебіг воєнних дій?

  6. Які умови Ризького мирного договору?

  7. Що ви знаєте про режим «САНАЦІЇ», хто та коли його започаткував?

  8. Розкрийте суть режиму «санації», яких сфер суспільного життя він стосувався?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • створення асоціативного ланцюжка

Угорщина: Міхал Карої, Бела Кун, Міколаш Хорті, соціалістична революція, комуністична диктатура, авторитарний режим, хортизм.
ІV. Оголошення теми та завдань уроку:

  • Охарактеризувати становище Угорщини після Першої світової війни;

  • З’ясувати причини, хід та наслідки революції в Угорщині, вплив комуністичних ідей на становлення Угорської Радянської Республіки;

  • Розглянути основні напрямки політики Міхала Карої, Бела Куна, Міклоша Хорті;

  • Проаналізувати внутрішню та зовнішню політику Угорської держави;

Проблемне питання:

Чи можна говорити про Міклоша Хорті як про особу, яка персоніфікувала свою епоху?

V. Засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок:

ПЛАН


  1. РЕВОЛЮЦІЯ 1918р.

Угорщина після Першої світової війни
Розповідь учителя

Поразка у Першій світовій війні привела до розпаду Австро-Угорщини. 25 жовтня 1918 р. у Будапешті відбулися демонстрації та мітинги, на яких населення вимагало негайно укласти мир, відділитися від Австрії та проголосити Угорську республіку. Проти ночі з 30 на 31 жовтня 1918 р. у Будапешті й Відні одночасно спалахнули революції, внаслідок яких в Австро-Угорщині було повалено монархію Габсбургів. 12 листопада 1918р. проголошено утворення Австрійської Республіки, а 16 листопада 1918р. — Угорської. Перший угорський уряд очолив граф Міхал Карої, який у дні революції керував Національною радою. Економічне й політичне становище молодої республіки було тяжким. Народне господарство зруйнувала війна, значну кількість підприємств за крили, швидко зростала інфляція.




  • Пошуково-дослідницька робота з використанням тексту довідника

Демократичні реформи уряду Міхала Карої

  • Встановлення загального, рівного і прямого виборчого права при таємному голосуванні

  • Закон про свободу зборів та союзів

  • Дозвіл на створення політичних організацій

  • 8-годинний робочий день

  • Планування аграрної реформи, яка передбачала зменшення поміщицького землеволодіння та передачу частини землі безземельним селянам




  1. УГОРСЬКА РАДЯНСЬКА РЕСПУБЛІКА


Розповідь учителя
Після підписання перемир’я з країнами Антанти Угорщина мусила демобілізувати свої збройні сили, залишивши тільки 8 дивізій. Її спроби зберегти за собою Словаччину, Хорватію тобто вихід до Адріатичного моря не увінчалися успіхом. У країні поглиблювалася криза.

В Угорщині сильний вплив мала комуністична партія (КПУ). Вона складалася в основному з військовополонених угорців, які повернулися з Росії. Очолив її Бела Кун.




Істричний портрет Бела Куна

Розповідь учителя
Комуністи закликали до соціалістичної революції та активно працювали на розширення свого впливу в радах, що створювалися по всій країні. Занепокоєні перспективою появи в Європі ще однієї більшовицької країни, держави Антанти попередили угорський уряд що для відвернення заколоту вони не зупиняться навіть перед введенням до Угощини своїх військ.

21 березня 1919 р. комуністи та соціал-демократи обєдналися в Соціалістичну партію Угорщини (СПУ), 22 березня 1919 р. було утворено радянський уряд на території Угорщини. Червень 1919 р. Угорщину було проголошено Соціалістичною Радянською Республікою. Бела Кун обійняв посаду народного комісара закордонних справ. Було опубліковано тимчасову конституцію Угорської радянської республіки. Нова влада копіювала політику російських однодумців запроваджуючи політику «воєнного комунізму», «червоний терор», колективізацію, масові репресії, 25 березня 1919 р. створено Угорську червону армію (300 тис вояків). У перші тижні існування Угорської республіки ситуація в країні різко погіршилась: Південь – окупувала Франція, Трансільванію захопила Румунія, а північні райони захопила Чехословаччина. Розбивши війська Чехословаччини угорська червона армія вторглася на її територію проголосивши у червні 1919 р. Словацьку Радянську республіку. 7 липня 1919р. за вимогою Клемансо угорські війська залишили Словаччину, Словацька радянська республіка припинила своє існування. Країною прокотились масові страйки проти уряду Бела Куна 1 серпня 1919р. комуністичний уряд Угорщини склав свої повноваження.




  • Робота над вирішенням проблемного питання

Чому соціалістична революція в Угорщині зазнала поразки?


  1. УГОРЩИНА ЗА РЕЖИМУ МІКЛОША ХОРТІ

Розповідь учителя

16 листопада 1919 р. до Будапешта увійшли сформовані в Югославії війська угорського адмірала Міколаша Хорті. У січні 1920 р. парламент ліквідував республіканський устрій і обрав регентом Міколаша Хорті.



  • Випереджальне завдання

Істричний портрет Міклоша Хорті
Розповідь учителя

Двічі впродовж 1921р. останній австрійський імператор Карл Габсбург робив спроби повернути собі угорську корону, проте його зусилля були марними. У листопаді 1921 р. в Угорщині було прийнято закон про позбавлення Габсбургів прав на угорський трон. Тим часом в Угорщині встановився диктаторський авторитарний режим, який підтримувала Партія Національної Єдності. Завдяки позикам отриманим від Ліги Націй, США, Великої Британії, Швеції в економічному розвитку Угорщина в середині 20-х рр. досягла довоєнного рівня. Виникали нові галузі виробництва, було проведено часткову аграрну реформу. Криза сільського господарства, що охопила країни східної Європи наприкінці 20-х років, економічна криза 1929-1933 рр. завдала сильного удару угорській економіці, а надто сільському господарству. Активізували діяльність ультра праві сили, зокрема партія угорських фашистів на чолі з Нілаші "Схрещені стріли". У зовнішній політиці було взято курс на зближення з Німеччиною.





  • Словникова робота

Хортизм - режим Міклоша Хорті в Угорщині з 1920-1944 рік. Поєднав у собі авторитаризм, диктатуру та елементи парламентської демократії. Спирався на систему легальних і таємних союзів.


  • Пошуково-дослідницька робота з використанням тексту довідника

Зовнішня політика Угорщини

  • Червень 1920 р. укладення Тріанонського мирного договору

  • Укладення мирного договору між хотинською Угорщиною та фашистською Італією

  • Зближення з нацистською Німеччиною з 1933р.

  • Листопад 1938 р. передання Чехословаччиною Угорщині південних районів Сдоваччини і Закарпатської України

  • 1939р. приєднання Угорщини до Антикомінтернівського пакту

Антикомінтернівський пакт – договір між Німеччиною та Японією, укладений у 1936 р. з метою боротьби з Комуністичним Інтернаціоналом

  • Березень 1939 р. захоплення Угорщиною Закарпаття, допомога Гітлеру в ліквідації суверенітету Чехословаччини

  • 1940 р. передання Угорщині Північної Трансільванії, приєднання Угорщини до Троїстого пакту (Німеччина, Італія, Японія)

Вирішення проблемного питання уроку:

Чи можна говорити про Міклоша Хорті як про особу, яка персоніфікувала свою епоху?

VІ. Підсумок уроку:


  1. Заключне слово вчителя



  1. Очікувані результати (аналіз завдань уроку)

• Охарактеризувати становище Угорщини після Першої світової війни;

• З’ясувати причини, хід та наслідки революції в Угорщині, вплив комуністичних ідей на становлення Угорської Радянської Республіки;

• Розглянути основні напрямки політики Міхала Карої, Бела Куна, Міклоша Хорті;

• Проаналізувати внутрішню та зовнішню політику Угорської держави;




  1. Рефлексія

СЬОГОДНІ НА УРОЦІ Я …

VІІ. Виставлення та мотивація оцінок



VІІІ. Домашнє завдання:

  • Опрацювати текст параграфа 22 ст. 174 -177;

  • Опрацювати текст довідника ст. 535 – 539;

  • Підготувати повідомлення:

  • Томаш Масарик

  • Едуард Бенеш


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка