Тренінг «Знайомство» «Карусель знайомств»



Скачати 63.22 Kb.
Дата конвертації14.09.2017
Розмір63.22 Kb.


Тренінг «Знайомство» ________________________________________

«Карусель знайомств»

Група стає в два кола – внутрішнє і зовнішнє, обличчям один до одного.

Пари, які утворилися, протягом 1 хв. знайомляться і розповідають один одному про себе, а потім всі гравці внутрішнього кола роблять один крок вправо і переходять до іншого гравця зовнішнього кола. І так доки не перезнайомляться.

Вправа «Асоціативний ланцюжок»

Учні разом із ведучим сідають у колю і називають асоціації, які викликає людина, що сидить праворуч. Наприклад, «Оленко, якби ти була книжкою, то «Українською літературою»; «Богдане, якби ти був автомобілем, то сріблястим «Опелем» і т. д. По закінченні вправи кожен висловлює і обґрунтовує свою згоду-незгоду з озвученим порівнянням. 



Тренінг-програма «Лідер»

Мета: ознайомити учасників з поняттям «лідерство» і «лідер» Стимулювати учасників у пошуках свого розуміння лідерства.
Обладнання: фліпчарт, папір А-4, маркери, стікери, ватман, фломастери,

бейджі, скотч.



Хід тренінгу

  • Сьогодні ми з вами будемо говорити про лідерів та лідерство. А заняття ми проведемо з вами з елементами тренінгу.

Правила роботи в групі

Для того, щоб досягти гармонії в роботі, необхідно виробити правила, якими ми будемо керуватися.



  • Активність

  • Відвертість

  • Толерантність тощо.

Вправа «Я – квітка»
Зараз я пропоную назвати своє ім’я й квітку, з якою ви себе асоціюєте у шкільному житті. Наприклад, «Мене звати Оксана, у своїй шкільній діяльності я асоціюю себе із квіткою-семицвіткою, тому що я люблю займатися різними видами діяльності.»

Інформаційне повідомлення «Молодіжне лідерство»
Існує близько 130 визначень поняття «лідер». У найбільшому тлумаченні «лідер» - це людина, яка бере на себе функції управління, домінування, посідає провідне місце в ієрархії групи та здатна впливати на цю групу більше, ніж будь-хто інший. У словнику практичного психолога поняття «лідер» визначено як «член групи, за яким усі інші члени групи визнають право ухвалювати відповідальні рішення в значущих для неї ситуаціях – рішення, які стосуються їхніх інтересів та визначають напрям і характер діяльності всієї групи», тобто лідер – це авторитарна особистість, яка реально відіграє домінуючу роль в організації спільної діяльності та регулюванні взаємин у групі.

Теорія лідерських ролей
Теорія рис лідерства ґрунтується на припущенні того, що кожному лідеру мають бути притаманні особливі «лідерські» риси та здібності.
Харизматична концепція лідерства передбачає, що лідерство властиве лише окремим видатним особам, дано як дар, як специфічна форма обдарованості.
Інтерактивна теорія лідерства визначає лідером будь-яку людину, котра посідає відповідне місце в системі міжособистісних стосунків. Питання, хто здатен взяти на себе лідерство, зумовлено наявністю в особистості певних індивідуальних рис, зокрема комунікативних, а також характером і змістом виконуваної діяльності.
Ситуаційна теорія лідерства передбачає, що лідерство – це насамперед продукт тієї ситуації, що склалася в групі.
Синтетична теорія акцентує увагу на взаємозв’язку основних складових процесу організації міжособистісних взаємин (лідер – послідовник – ситуація), у якій здійснюється лідерство. Зважаючи на таке розмаїття теорій, визначитись у перевазі тієї чи іншої з них видається непростим завданням. Найбільш слушно, на наш погляд, можна вважати таку класифікацію лідерів: лідер, орієнтований на завдання, і лідер, орієнтований на групу.
Мозковий штурм «Що таке лідерство?»
Зараз я пропоную вам дати своє визначення поняття «лідерство». Воно має бути стислим і глибоким.

(Після обговорення визначення записуються на дошці)
Запитання для обговорення:

  • Чи можна дати одне визначення поняття «лідерство»?

  • Чи актуальна тема лідерства для вас: якщо так, то чому?

Гра - розминка «Оратор» 

Мета: розвинути навички володіння аудиторією і збагатити словниковий запас.

  • Ведучий пропонує заготовлені на папірцях теми кожному учасникові, наприклад: «Дружба»,  «Конфлікт», «Наш клас», «Батьки! діти» тощо. Учні по черзі витягують теми і протягом 1 хв. без підготовки розвивають їх. По закінченні відбувається обговорення: чи легко було говорити експромтом і чому; чиї промови були переконливішими, зрозумілішими; для чого лідеру потрібно швидко і правильно орієнтуватися в ситуаціях і добирати правильно слова.

Ділова гра «Лідер» 

Учасники отримують завдання придумати і презентувати уявний фантастичний чи реальний проект будь-чого: житлового будинку під водою, конкурсу моделей у місті, реорганізації шкільної їдальні тощо. Для цього залежно від кількості учасників створюється кілька підгруп. Вимоги до промовців: час — 3 хв, задіяти переконливі жести, міміку, аргументацію, позитивні емоції тощо. Оцінюється не так зміст промов, як їхнє оформлення (вміння переконувати), оцінюють інші команди



Розгляд проблемних ситуацій 

Учасникам пропонується для розгляду низка проблемних ситуацій із повсякденного життя. Учні аналізують їх, висловлюють власне бачення ситуації, шляхи виходу з неї, пропонують стратегію дій лідера у таких умовах. 



Ситуація 1. У клас прийшла молода вчителька. Частина учнів поводяться зухвало і намагаються зірвати урок. Які ваші дії?

Ситуація 2. Дехто з вашого оточення спробував курити, і йому це сподобалося. Він продовжує далі. Які ваші дії?

Ситуація З. Ви отримали незадовільну оцінку за диктант, і однокласники почали сміятися з цього. Які ваші дії?

Ситуація 4. Один з ваших однокласників поширює плітки про вас. Ви...

Ситуація 5. Клас іде на екскурсію. Ваш товариш підходить і каже: «Давай краще сходимо до мене додому пограємося за комп'ютером». Які ваші дії?

Вправа «Баласт» 

По колу пускається аркуш паперу з назвою «Баласт». Кожен учасник має можливість записати по одній рясі особистості, що є неприйнятними для лідера. Наприкінці «Баласт» урочисто викидається у смітник.

Пізнавальна і організаційна справа-огляд. Являє собою серію коротких виступів, автори – виконавці яких в образній формі повідомляють про новини з життя колективу, дають оцінку зробленому і розкривають перспективу на майбутнє.

«Жива газета» 

Пізнавальна і організаційна справа-огляд. Являє собою серію коротких виступів, автори – виконавці яких в образній формі повідомляють про новини з життя колективу, дають оцінку зробленому і розкривають перспективу на майбутнє.



Мета «живої газети»: допомогти членам колективу правильно оцінити позитивні і негативні сторони свого життя і дати настрій на вирішення нових завдань.

Матеріал для випуску «Живої газети»:



  • позитивний досвід свого (учнівського) колективу, який заслуговує розвитку;

  • радісні події в житті свого колективу;

  • неприємності і конфлікти, а також пропозиції та шляхи їх вирішення;

  • плани і перспективи розвитку колективу.

Весь цей матеріал оформляється за допомогою різноманітних засобів (жанрів, прийомів), наприклад таких, як перекличка, «сценки», «лозунг-вирок», «живі картинки», карикатура, інтерв’ю, загадки, жартівлива енциклопедія, картинки, світлові сторінки і т.п.

Вправа «Аплодисменти по ланцюжку»

____________________________________________

Підсумки роботи школи «Лідер»
(на кольорових смужках-стікерах написати свої побажання, пропозиції, зауваження)


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка