Тренінг підготували і провели: завуч з виховної роботи Андріяш Наталя Михайлівна, практичний психолог Шостак Людмила Василівна Тренінг гра «Закон і ми» Мета



Скачати 95.83 Kb.
Дата конвертації07.09.2017
Розмір95.83 Kb.
Тренінг – гра «Закон і ми»


Тренінг підготували і провели:

завуч з виховної роботи

Андріяш Наталя Михайлівна,

практичний психолог

Шостак Людмила Василівна
Тренінг – гра «Закон і ми»

Мета: сприяти формуванню правового світогляду та правової культури підлітків, ознайомитися з основними положеннями Конвенції ООН «Про права дитини», виховувати в учнів правову свідомість, інтерес до правових знань.

Обладнання:бланки до ігрових конкурсів, аркуші та плакат до вправи «Очікування», малюнки «Права дитини», вислови на правову тематику, плакат із правилами.

Хід тренінгу – гри

1.Вправа – привітання «Це класно!» (10 хвилин)

Мета: знайомство учасників тренінгу, створення невимушеної доброзичливої атмосфери

Учасники тренінгу сідають у коло. Психолог пропонує учню, що сидить справа, назвати своє ім’я і яке-небудь право (наприклад, «Я – Денис, в мене є право на життя»).

У відповідь на кожну фразу всі учасники вигукують «Це класно!» і водночас піднімають вгору великий палець. Після закінчення вправи відбувається обговорення.

Обговорення:


  • Що ви відчували в ході виконання цієї вправи?

  • Чи легко вам було пригадати свої права? Чому?



2.Вправа «Правила» (2 хвилини)

Мета: сприяти створенню атмосфери довіри та доброзичливості для конструктивної роботи

Психолог пропонує учасникам правила, яких потрібно дотримуватися для ефективної взаємодії.

Обговорюється необхідність та корисність кожного правила

3.Повідомлення теми та мети тренінгу – гри (2 хвилин)

На календарі є чимало дат ,присвячених утвердженню однієї з найбільших цінностей людства – прав людини.

1 червня ми відзначаємо Міжнародний день захисту дітей, 28 червня – День Конституції України, 20 листопада – Всесвітній день захисту прав дитини, 10 грудня Міжнародний день прав людини. Та, незважаючи на таку, здавалося б, значну увагу правам людини і поціновування їх, ми, на жаль, щодня стикаємося з випадками свідомого чи неусвідомленого порушення прав людини і прав дитини, зокрема.

Наші повсякденні вчинки часто мають правову оцінку. Щоб уміло і правильно користуватися своїми правами і добре виконувати свої обов’язки, не порушуючи прав і законних інтересів інших ,треба знати закони. Тож наше завдання сьогодні – ще раз нагадати наші з вами права й обов’язки і перевірити ваші знання законів і правових норм, які ви вивчали на уроках правознавства.



4. Вправа «Очікування» (5 хвилин)

Учням роздають аркуші, на яких вони записують свої очікування від тренінгу – гри та прикріплюють до плакату





5. Інформаційне повідомлення «Конвенція ООН про права дитини» (3 хвилини)

Права людини починаються з прав дитини. А чому, до речі, всі люди світу відзначають День захисту прав дитини 20 листопада? (Відповіді учнів)

Ваші однокласники підготували невеличку інформаційну довідку з цього приводу.

Учень 1.

Люди люблять і любили своїх дітей завжди. Однак захищати дітей на міжнародному рівні почали лише на початку ХХ століття. Було прийнято цілий ряд важливих міжнародних актів, що дали початок міжнародному руху за права дитини.



Учень 2.

Та центральне місце займає «Конвенція ООН про права дитини», прийнята саме 20 листопада 1989 року. Згідно з Конвенцією, права дитини діляться на 5 груп:



  • Цивільні права (право на ім’я, національність, життя, дозвілля, принцип недискримінації, право на особисте життя);

  • Політичні права (свобода слова, свобода самовираження);

  • Економічні права (право на захист від експлуатації);

  • Соціальні права (право на освіту, охорону здоров’я, соціальне забезпечення);

  • Культурні права (право на відпочинок та дозвілля).

Варто пам’ятати: якщо людина має права, то вона повинна мати і обов’язки. Якщо немає обов’язку – немає права. Права кожної людини закінчуються там, де починаються права іншої. Кожна людина повинна поважати права іншої людини.

6.Вправа – розминка «Ливарпамен» (10 хвилин)

Мета: прищеплювати підліткам розуміння необхідності правил та законів, цінності їх у суспільстві, а також подати деякі основні ідеї щодо справедливості

Психолог об’єднує учасників у дві команди методом «День і ніч» з різною кількістю гравців і просить вишикуватися в дві колони. Потім він дає маркер першому гравцеві в кожній команді та пропонує почати гру. Певна річ, група буде розгубленою через відсутність вказівок. Через деякий час психолог поступово пояснює окремі правила гри, говорячи ,що маркер треба спочатку передати в кінець колони, а потім повернути його назад. Виграє команда, яка закінчує передачу предмета першою. Команди починають, але психолог їх зупиняє, сказавши, що вони не дотримуються правил гри. Маркер слід через ліве плече. Гравці починають обурюватися ,що їм нічого не казали про це. Після чергового старту гра зупиняється і дається нове правило (повертатися до сусіда, що стоїть позаду, а потім віддавати маркер). Коли «переможці» оголошені, більшість учасників обурені перебігом гри.



Обговорення:

  • Що ви відчували, коли виконували цю вправу?

  • Що було справедливим?

  • Що було не справедливим?

  • Що може зробити гру справедливою?

  • За яких умов гра була б справедливою?

  • Де потрібні правила?

  • Для чого потрібні правила?

  • Що є спільного між правилами та законами?

  • В чому відмінність правил та законів?



7.Ігрові конкурси на правову тематику (30 хвилин)

Конкурс 1 «Чи знаєте ви зміст Конвенції ООН про права дитини?»

Команди одержують бланки із завданням – визначити справжні та жартівливі права. Кожному праву відповідає певна літера. Із цихлітер треба скластизашифровануключову фразу («І я знаю Конвенцію ООН»). Напишітьцю фразу на аркуші.



Знайдіть права, які дійсно визначені у Конвенції:

1.Усі діти мають право на любов та турботу. (і)

2.Кожна дитина має право їсти лише гамбургери, чіпси та ход-доги. (в)

3.Дітей, які добре ставляться до своїх батьків, ті повинні особливо поважати. (х)

4.Усі діти рівні у своїх правах. (я)

5.Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства чи війни. (з)

6.Кожна дитина може нецензурно висловлюватися, якщо вона того захоче. (ь)

7.Особлива турбота – дітям-інвалідам. (н)

8.Усі діти мають право на повноцінне харчування. (а)

9.Усі діти мають право на відпочинок та дозвілля. (ю)

10.Жодна дитина не повинна мити посуд. (л)

11.Усі діти мають право на освіту. (к)

12.Кожна дитина має право користуватися посудом. (ш)

13.Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату. (ч)

14.Особлива турбота – дітям, які перебувають у конфлікті з законом. (о)

15.Особлива турбота – дітям біженцям. (н)

16.Діти мають право вільно висловлювати свої погляди. (в)

17.Кожна дитина має право відмовитися від обіду. (с)

18.Усі діти мають право на медичну допомогу.(є)

19.Усі діти мають право на вільне спілкування. (н)

20.Діти, які мають брата чи сестру, повинні отримувати додатковий захист. (ж)

21.Особлива турбота – дітям без сімей. (ц)

22.Жодну дитину не можна примусово залучити до праці. (і)

23.Усі діти мають право на інформацію. (ю)

24.Жодну дитину не повинні принижувати чи ображати. (о)

25.Кожна дитина має право отримувати сніданок у ліжко. (т)

26.Кожна дитина має право на свободу думки, релігії, поглядів. (о)

27. Кожна дитина має право безкоштовно розважатися. (р)

28.Жодна дитина не повинна бути об’єктом будь-якого насилля. (н)



Конкурс 2 «Юридичний марафон»

Для кожної команди – по 10 запитань (усно), за кожну правильну відповідь – 1 бал.

1.Здатність особи своїми діями здійснювати права та обв’язки? (Дієздатність).

2.Стихійне лихо – це юридична дія чи подія? (Подія).

3.Соціальні відносини, що регулюється нормами права? (Правовідносини).

4.Держава, у якій забезпечені охорона та захист основних прав людини? (Правова держава).

5.Як називаються дії, вчинені для усунення небезпеки, що загрожує інтересам суспільства, держави, особи, якщо небезпека не могла, бути усунена іншими засобами й заподіяна шкода, менша, ніж відвернута? (Крайня необхідність).

6.Як називається міжнародний основний документ про права дитини? (Конвенція про права дитини).

7.Яка галузь права регулює стосунки між дітьми та батьками? (Сімейне право).

8.Вчинення правопорушення в стані алкогольного сп’яніння пом’якшує вину? (Обтяжує).

9.Людина з подвійним громадянством – це…? (Біпатрит).

10.Яка галузь права регулює майнові та деякі немайнові відносини? (Цивільне право).

11.Особи, що мають стійкий правовий зв'язок із певною державою? (Громадянин).

12.Які міста в Україні мають спеціальний статус? (Київ, Севастополь).

13.Вкажіть мінімальний вік, із якого настає кримінальна відповідальність? (14 років).

14.Який вид відповідальності настає за порушення правил для пішоходів? (Адміністративна відповідальність).

15.Хто здійснює правосуддя в Збройних Силах України? (Військовий суд).

16.Як називаються особи, яким не виповнилося 18 років? (Неповнолітні).

17.Мінімальний вік вступу до шлюбу жінок в Україні? (17 років).

18.Право автора на публікування, поширення твору під своїм ім’ям, псевдонімом? (Авторське право).

19.Назвіть закон, що регулює правовідносини в освіті? (Закон «Про освіту»).

20.Усенародне голосування з важливих питань загальнодержавного і місцевого значення? (Референдум).



Конкурс 3 «Числа у правознавстві»

Команди по черзі називають номер свого запитання (від 1 до 10) – за правильну відповідь 1 бал.

1.Яке відношення має число «450» до органів влади? (450 депутатів – конституційний склад Верховної Ради).

2.Чим знамените число «1710» в історії українського державотворення? (1710 рік – написана Конституція Пилипа Орлика).

3.Який зв'язок між числом «28» і сучасною Конституцією України? (28 червня – День Конституції України).

4.Що означає число «16» по відношенню до головного документу громадянина України? (16 років – вік одержання паспорту).

5.Знайдіть зв'язок між словом «Вибори» і числом «18»? (З 18 років громадянам України надається виборче право).

6.Яке відношення має «161» до Основного закону України? (161 – стаття в Конституції).

7.Що таке «15» у Кримінальному праві? (Максимальний термін позбавлення волі).

8.Що означає число «40» у трудовому законодавстві? (40 годин – максимальний робочий час на тиждень).

9.Що означає число «24» у трудовому законодавстві? (24 дні – мінімальний термін відпустки).

10.Для Президента України має значення число «35»?Чому? (35 років – мінімальний вік кандидата в президенти).




Конкурс 4 «Юридична консультація»

Уявіть собі, що ви стали юристами. До вас звертаються люди за юридичною допомогою. Надайте юридичні консультацію з таких ситуацій (команди вибирають аркуші із 2 ситуаціями – по 5 балів за повну відповідь).

Ситуація 1.

Хлопець, бажаючи похизуватися своєю силою, підняв дівчину на руки і за її згодою утримував її за огорожею балкону. Хлопець не втримав дівчину, і вона впала з 5 поверху, у наслідок чого отримала складні переломи. Було порушено Кримінальну справу. Чому? (Скоєно злочин через необережність).

Ситуація 2.

Покупець кілька днів тому придбав у магазині фотоапарат. Він виявився неякісним. Що робити покупцеві? (Звернутися до магазину, якщо є чек про придбання фотоапарату, вимагати повернення грошей чи обміну товару на якісний; у разі відмови – звертатися до суду).

Ситуація 3.

Після смерті громадянина Б залишилось його майно. Про своє бажання отримати це майно заявили 12-річна донька померлого, 83-літня мати, та 40-літній брат померлого. Хто із претендуючи осіб не отримає спадщину? (Брат не отримає спадщину, тому що є спадкоємці першої черги – неповнолітня донька і стара мати).

Ситуація 4.

До виборчої комісії звернувся громадянин України П (23 роки, проживає в Україні з 20-ти років, раніше не осуджений), із проханням зареєструвати його кандидатом у депутати Верховної Ради України. Чи буде задоволене його прохання? Обґрунтуйте відповідь.(Не буде, оскільки кандидат у народні депутати може бути громадянин України ,який прожив в Україні не менш, як 5 років).



Конкурс 5 «Юридичний рахунок» (конкурс капітанів)

Юристи – професіонали повинні мати всебічні знання, у тому числі вміти швидко рахувати. Складіть математичний вираз та обчисліть його. (Правильна відповідь – 5 балів).

Вираз 1. 18 + 16 – 18 – 15 + 0 = ? (1)

Вираз 2. 35 – 21 – 10 + 4 + 10 = ? (18)





Конкурс 6 «Юридично – математичне рівняння»

Розв’язати рівняння (на дошці запис)

(А + Б) / В = Г – Д,

Якщо А – вік з якого можна претендувати на пост народного депутата України (21 рік), Б –вік, з якого можна брати участь у виборах (18 років), В – кількість виборчих систем (3), Г – мінімальна кількість областей, в яких необхідно зібрати підписи для референдуму за народною ініціативою (24 : 2/3 = 16 областей), Д – мінімальна кількість (млн..) громадян, чиї підписи потрібні для референдуму за народною ініціативою (3 млн.)

Відповідь: (21+18) / 3 = 16 – 3

13=13, корінь рівняння - 13



8.Вправа «Реалізовані очікування» (5 хвилин)

Учасників просять пригадати свої очікування від тренінгу та сказати чи реалізувалися вони чи ні.



9. Вправа «Побажання» (5 хвилин)

Психолог пропонує учасника заплющити очі й подумати про те, що вони хотіли б сказати чи побажати усім іншим. Через 1 хвилину учасники розплющують очі та діляться своїми думками.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка