Типи занять Комплексне



Скачати 44.16 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір44.16 Kb.
Типи занять

Комплексне - заняття з мовленнєвого спілкування (складається з трьох частин), до кожної частини вихначається програмовий зміст, виховна мета – єдина.
Домінантне – заняття, у якому домінують певні засоби розвитку, навчання і виховання чи види діяльності. Така домінанта заняття визначається, як правило, певними домінантами в його освітніх завданнях.

Приклад:

Заняття – домінантне - художня література/ малювання

Тема: єдина

Визначаємо, що буде домінувати:



примітка ( до складової частини - малювання - домінантного заняття – передбачається обов'язково попередня робота (см.додаток)

Програмовий зміст:

до художньої літератрури – розвивати, виховувати, вчити

до малювання – розвивати, виховувати


  • якщо буде домінувати малювання, тоді художня література буде як засіб емоційного, художньо-естетичного підсилення, зацікавлюючим моментом, сюрпризним)

примітка ( до складової частини - художня літераттура - домінантного заняття – передбачається обов'язково попередня робота (см.додаток)

Програмовий зміст:

до малювання – розвивати, виховувати, вчити

до художньої літератрури– розвивати, виховувати

Комбіновані – заняття, для проведення яких застосовується певна комбінація наочних, словесних, практичних методів і прийомів, різних засобів навчання – вправ, ігор, іграшкової, предметної, ілюстративної наочності, літературних, музичних творів.
Приклад:

Заняття – комбіноване – логіка-математика/ конструювання (або аплікація)

Тема: може бути єдиною ( або різною)

Програмовий зміст:

логіка-математика – розвивати, виховувати, вчити

конструювання (або аплікація) – розвивати, виховувати, вчити
Інтегровані заняття – інтегруються не менше як три частини з різних розділів програми, об'єднані єдиною темою, доповнюють одна одну, допомагають одна одній у вирішенні програмових цілей.
Приклад:

Заняття – інтегроване – рідна природа, художня література, малювання

Тема: єдина

Програмовий зміст:

рідна природа – розвивати, виховувати, вчити

художня література– розвивати, виховувати, вчити

малювання – розвивати, виховувати, вчити


До кожного з занять (домінантне, комбіноване, інтегроване) обов'язково визначається:


До занять в яких складовою частиною є образотворча діяльність обов'язково планується попередня робота.

Планування попередньої роботи для занять з художньої діяльності. Це такі види роботи, як:

- спостереження предметів та явищ природи в навколишньому середовищі;

- читання художніх творів, бесіди за прочитаним;

- розглядання естампів, репродукцій картин, ілюстрацій, художніх фотографій, творів народного декоративного мистецтва:

- слухання музичних творів:

- обстеження зразка, натури( на заняттях та під час підготовки);

- аналіз дитячих робіт, що були виконані на попередніх заняттях, з метою запобігання помилок в відображенні схожих предметів;

- виконання ескізів;

- навчання технічним прийомам роботи.



Попередня робота повинна плануватись за 1-2 тижня до проведення заняття. Тільки за таких умов можна отримати певні результати в роботі з дітьми.

Структура складання плану заняття
Заняття (вид заняття)комбіноване, інтегроване, домінантне (вказуєються розділи програми)

Тема заняття _____________________________________________________________________

Програмовий зміст: відповідно до типу заняття

Розвивати_________________________________________________________________

Виховувати ________________________________________________________________

Вчити _____________________________________________________________________

(можуть бути - закріпити, узагальнити, формувати уявлення)

Словникова робота:

Нові слова _________________________________________________________________

Поповнити, збагатити словник дітей__________________________________________

Активізувати _______________________________________________________________

Матеріал:

Наочний ___________________________________________________________________

Роздавальний _______________________________________________________________
Хід заняття:

  1. створення проблемної ситуації (вихователем чи дітьми)

  • запрошення до розмови з вихователем,

  • проблемне запитання,

  • проблемна ситуація

  • сюрпризний момент

  • загадка тощо

  1. включення дітей в ситуацію (відсутність однозначного рішення)

  2. мотивація

  3. вирішення проблеми (пошук шляхів вирішення)

  • пізнавальна діяльність

  • предметно-практична діяльність

  • мовленнєва діяльність, полілог за темою (ділова розмова)

  • соціальна взаємодія

  1. діяльність дітей

  2. оцінка, самооцінка, самоконтроль ( що зробили, результат, що було самим цікавим, труднощі)


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка