«Тимчасова зупинка кровотечі при пораненнях»



Скачати 50.07 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір50.07 Kb.
План – конспект
для проведення уроку по предмету «Захист вітчизни»


з учнями 10 класу

( урок №29)

Тема: «Тимчасова зупинка кровотечі при пораненнях»

Урок підготував учитель предмету «Захист Вітчизни»

Павлівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Багінський Юрій Олександрович

2013

ПЛАН-КОНСПЕКТ

ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ

10 КЛАС

Розділ: Основи медико -санітарноі підготовки.



Тема № 7

УРОК №29.



Тема:Тимчасова зупинка кровотечі при пораненнях.

Мета: Зформувати поняття рана, кровотеча; дати їх класифікацію; ознайомити з вимогами та правилами надання першої допомоги при пораненнях та кровотечах; навчити правильно накладати джгут та пов’язку при пораненнях та кровотечах.

Тип уроку: Комбінований.

Навчальні питання:

1)Поняття про рани. Їх класифікація.

2)Кровотечі, їх класифікація.

3)Перша допомога при пораненнях та кровотечах.

4)Методи накладання пов’язок.

Учні мають знати:Вимоги та правила надання першої допомоги при пораненнях та кровотечах.

Учні повинні вміти:Правильно накладати джгут та пов’язку.

Учні повинні засвоїти терміни і поняття:Рана, кровотеча,пов’язка, перев’язка.

Місце заняття:Кабінет захисту Вітчизни.

Час: 45 хв.

Методи і форми проведення уроку:Розповідь, практичні вправи.

Обладнання і матеріали:Підручник, набір плакатів, виготовлені таблиці, джгут, носова хустинка, бинт.

Міжпредметні зв’язки: біологія, основи здоров’я.

Структура уроку.

І. Організаційний момент- 5 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів-5 хв.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу-20 хв.

ІV. Закріплення нових знань і умінь-13 хв.

V. Підсумок уроку-1хв.

VІ. Домашнє завдання-1 хв.

Хід уроку.

І. Організаційний момент- 5хв.


  1. Вишикувати учнів в одну шеренгу.

  2. Віддача рапорту командиром.

  3. Виконання команд: «Рівняйсь!», «Струнко», «Праворуч», «Ліворуч»,

«Кругом».

  1. Оголошення теми, мети, порядку вивчення нового матеріалу.

  2. Об’єднання учнів у пари на час вивчення нового матеріалу та

закріплення нових знань і умінь.

  1. Виконання команди «Розійдись», «Сісти за парти».

ІІ. Актуалізація опорних знань-5 хв.

Еврістична бесіда.

1. Яка перша медична допомога може надаватися в бою?

2. Хто може надавати першу медичну допомогу в бою?

3. Яке значення має перша медична допомога в бою?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу -20 хв.


  1. Поняття про рани. Їх класифікація.

Рана - це пошкодження шкіри, слизових оболонок, тканин і органів, що супроводжується болем, кровотечею,порушенням функцій організму.

Рани бувають: вогнепальні, різані, рубані, колоті, вдарені, рвані, вкушені, розмічені. Рани можуть бути поверхневими, або такими, що проникають у порожнину черепа, грудну клітку, черевну порожнину. Проникні рани - найнебезпечніші. Усі рани, крім операційних, вважаються первісно інфікованими.



  1. Кровотечі, їх класифікація.

Кровотеча - це витік крові з ушкоджених кровоносних судин.

Залежно від характеру ушкодження судин,розрізняють такі кровотечі:

а) артеріальна кровотеча - яскраво-червоний колір крові,витікання крові пульсуючим струменем. За короткий час – велика крововтрата.

б) венозна кровотеча – колір крові темніший, витікання крові безперервне, явного струменя не спостерігається.

в) капілярна кровотеча - виникає внаслідок пошкодження дрібних судин шкіри, м’язів. Кровоточить вся поранена поверхня.

г) паренхіматозна кровотеча - виникає при ушкодженні внутрішніх органів і завжди небезпечна для життя.

Перші три кровотечі називаються зовнішніми, паренхіматозна - це внутрішня кровотеча, кров виливається в порожнини і тканини тіла.


  1. Перша допомога при пораненнях та кровотечах.

Основа першої допомоги при пораненнях – це зупинка кровотечі одним із способів та обробка ран. Правильна обробка рани перешкоджає виникненню ускладнень і майже втричі скорочує час загоювання. Для цього слід постійно пам’ятати і виконувати такі вимоги і правила.

  1. При сильній кровотечі - зупинити її;

  2. Не промивайте рану водою, за винятком рани від укусів тварин;

  3. Не виймайте з рани шматки предметів. Якщо вони лежать на поверхні

рани- скористайтесь стерильною салфетко.

  1. Не доторкайтесь до рани руками.

  2. Не вводьте в рани антисептичні засоби(йод, діамантовий зелений …).

  3. Не залишайте рану відкритою.

  4. Не засипайте рану порошками, не замащуйте мазями.

  5. Забороняється безпосередньо на рану класти вату.

  6. Перед накладанням пов’язки добре вимийте руки.

  7. По можливості, обробіть краї рани антисептичними засобами.

  8. Іммобілізуйте поранену кінцівку в дещо піднятому положенні.

  9. Не накладайте пов’язку надто тісно.

  10. Тісну пов’язку через деякий час розріжте і зверху по ній накладіть другу

пов’язку.

  1. При кульовому пораненні пов’язку накладіть і на вхідний, і на вихідний

отвори.

  1. Методи накладання пов’язок.

Робота з підручником. Учні самостійно опрацьовують матеріал про методи накладання пов’язок і джгута (ст. 360-362;367-372 підручника). Групи при цьому отримують завдання підготуватись до демонстрації накладання джгута і пов’язок із дотриманням правил і вимог.

ІV. Закріплення нових знань і умінь-13хв.

Представники груп демонструють як накладати джгут і окремі пов’язки. Вчитель коментує і виправляє помилки.



V. Підсумок уроку.

  1. Яке значення мають отримані вами знання у повсякденному житті?

IV. Домашнє завдання.

Опрацювати стор.359-372.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка