Ти і твої друзі. Ставлення до самого себе і до оточуючих



Скачати 65.86 Kb.
Дата конвертації12.04.2016
Розмір65.86 Kb.
Урок – тренінг з курсу « ХОУП»

4 клас


Тема: Ти і твої друзі. Ставлення до самого себе і до оточуючих.

Мета: розкрити значення дружби в житті кожної людини; вчити правильно обирати собі друзів; розвивати уміння дітей спілкуватися та підтримувати товариські стосунки, співпрацювати, слухати, висловлювати свою думку; виховувати тактовне ставлення до людей, потребу в друзях, доброзичливість.

Обладнання: таблиці, картки, предметні малюнки.

Хід тренінгу:



І. Організаційна частина.

Вже дзвінок нам дав сигнал .

Працювати час настав .

Тож і ти часу не гай .

Працювати починай .

Девіз уроку: Усміхнися всім навколо :

Небу , сонцю, квітам, людям .

І тоді обов`язково

День тобі - веселим буде !

Діти стають в коло. «Таємнича хвилина»

- У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого він там побачив і мовчати аж доки всі найдопитливіші та найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки. (Діти по черзі заглядають у скриньку).

- То кого ви побачили у чарівній скриньці?

(Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).

- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина – найцінніший скарб.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Технологія «Мікрофон».


  • Що не можна купити за гроші? (Відповіді дітей)

ІІІ. Повідомлення теми тренінгу.

Ти і твої друзі. Ставлення до себе самого та до оточуючих.

  1. Очікування:

♦ вміння спілкуватися;

♦ краще взнати один одного:

♦ подружитися;

♦ правильно обирати собі друзів.



  1. Правила роботи:

► Відповідати швидко, вчасно.

► Уважно слухати того , хто говорить.

► Поважати думку кожного.

► Правило піднятої руки.

► Правило додавання (Я + Ти + Ми).


  1. « Калейдоскоп запитань»

  • Чиє у тебе друзі?

  • Кого ти вважаєш своїм найкращим другом?

  • Кращий друг – це той, хто … .

  • Я переживаю, коли мій друг… .

  • Я радію, коли мій друг … .

  • Мені приємно, коли мій друг … .

  • Мені не приємно, коли мій друг … .

  • Мені хотілося, щоб мій друг … .

  • Коли я виросту, я хочу, щоб мій друг … .

  • Коли я виросту, я не хочу, щоб мій друг … .

  1. « Яким має бути справжній друг? »

( Перерахувати якості вашого друга, складання асоціативного куща)


ДРУГ
http://www.talovaya36.ru/_fr/0/7014920.jpg

( Добрий, розумний, кмітливий, порядний, веселий, вихований, надійний, чуйний, відповідальний, співчуваючий, доброзичливий, сміливий, стриманий, совісний)



  • Так, а хто такий друг?

  • Друг – це той, хто тебе любить таким , яким ти є. Це може бути хлопчик чи дівчинка. Інколи ти не знаєш, хто твої друзі. Вони поруч з тобою, але ти проходиш повз них, і не помічаєш, що вони люблять тебе кожен по – своєму. І тобі сумно, що в тебе немає друзів. Зупинися тоді. Не бігай, не метушись, а йди поволі й пильнуй, щоб угледіти друга, який усміхається до тебе.



  • Діти, світом править дружба, а дружити допомагає правильне виховання.

Народна мудрість вчить: « Дерево міцне корінням, а людина – друзями ».

( Діти на дошці викладають прислів'я)



  • Як ви розумієте ці слова? (Відповіді дітей)

  • Наш народ споконвіку культивував лицарські традиції. Століттями формувалась еліта нації, яка боролась за свободу і незалежність України. Товариство, дружба, братерство народжені спорідненням думок, мети, справ.

Справді, знайти і мати друга – це щастя.

( Звернути увагу учнів на створений ними коллаж « Я та мої друзі »)



  1. Вправа « З ким я подружився?»

Група дітей (4 – 6 осіб). Учитель дає коробку з прорізаними отворами з боків, щоб туди могла поміститися дитяча рука. Учасники засовують руки в коробку, заплющують очі. Потім знаходять чиюсь руку, «знайомляться» з нею, відгадують із чиєю рукою вони «познайомилися», «подружилися».

  • Так, дружба – це стосунки між людьми, спільні справи.



  1. Гра « Розсипанка »

у гру «Розсипанка». Кожній парі пропонується з розрізаних літер скласти слово.

http://pustunchik.ua/images/interesting/perevir-sebe/test-chy-legko-druzhyty/1%201.jpg

ДРУЖИТИ – це …

піклуватися співчувати допомагати

провідувати прощати турбуватися гратися

ділитися підтримувати радіти не битися

не обманювати підбадьорювати радити

( Кожна пара дітей складає своє слово, потім називає його)



  • Так, діти. Друг завжди вислухає, допоможе виконати роботу, скаже про те, чого ми самі за собою не помічаємо, поділиться своїм досвідом.

Треба відповідально ставитися до дружби. Необхідно пам’ятати про своїх товаришів, іноді брати ініціативу у свої руки. Не треба чекати, поки приятель зателефонує першим, зроби першим це сам, поділись секретом або напиши коротеньку записку.

Запам’ятайте: нічим не підтримана дружба живе рівно стільки, скільки кімнатна рослина без води. Щоб дружба міцніла, її необхідно підтримувати.

Запроси першим свого приятеля до себе, усміхнись, помахай рукою, привітай із днем народження, займи йому місце у шкільній їдальні,поділись новиною. Але не будь нав’язливим.

ІV. Систематизація знань учнів.

Виконання дидактичної вправи.



  1. « Заверши розповідь »

Я не знаю, чи є у мене друзі – чи це тільки приятелі й однокласники. Я хотів би, щоб мій друг …

  1. Гра « Хочу бути ».

Хочу бути для ……. таким другом ( подругою), тому що

  1. Читання вірша.

А вірний друг — це та людина,

Яка не кине у біді.

І як прийде лиха година,

Пізнаєш друга ти тоді.

Він захистить і допоможе,

Й не вимагатиме подяк.

І сонце вигляне погоже,

І сонечку зрадіє всяк.

А душу затишок обійме,

Бо поруч тебе — вірний друг.

Й захопиш його в обійми,

Бо стане світлим все навкруг.



4. - Хлопчики, пригадайте, як треба себе поводити з дівчатками! (Діти згадують правила)

Правила для хлопчиків:

♦ Не ображати дівчаток і не глузувати з них, не говорити поганих слів.

♦ Поступатися дівчаткам місцем, пропускати першими у клас, відчиняти перед ними двері, подавати руку дівчинці, коли вона виходить з транспорту.

♦ Допомагати нести важкі речі.

Заступатися за дівчат, не дозволяти кривдити їх.

♦ Робити дівчаткам компліменти.

♦ Виховувати в собі сміливість, силу, мужність, вміння турбуватися про інших, ставитися по-лицарськи до дівчаток.

(вчитель вивішує правила на дошці)

- А гадаєте для дівчаток немає правил?

- Є! Звичайно є! А назвіть ці правила, дівчатка. Як ви повинні ставитись до хлопчиків? (Пригадують правила.)



Правила для дівчат:

  • Не обзивати хлопців, не битися з ними.

  • Бути прихильними до них, обговорювати з хлопцями прочитані книжки, переглянуті фільми.

  • Допомагати хлопчикам у навчанні, у прибиранні робочого місця, приймати в свої ігри.

  • Не соромитися звертатися до хлопців за допомогою, якщо потрібно.

  • Радіти гарним вчинкам хлопчиків та їхнім успіхам.

  • Виховувати в собі стриманість, сумління, вміння піклуватися про інших, доброту, лагідність, прихильність.

(вчитель вивішує правила на дошці)

5. Тест «Чи хороший ти друг?»

1) Ти радієш, якщо з твоїм приятелем сталося щось добре?

2) Якщо твій приятель щось розповідає, ти слухаєш його чи переводиш розмову на себе?

3) Чи знайомиш ти друга зі своїми приятелями?

4) Чи можеш ти іноді перервати улюблене заняття, щоб приєднатися до приятеля, якщо він просить про це?

5) Чи пишеш ти іноді приятелю записочки?

6) Тобі буває сумно. Якщо у друга неприємності?

7) Чи завжди ти буваєш відвертим із приятелем?

( підрахунок відповідей)

• Сім відповідей «Так»: ти найкращий друг, ти справжній друг.

• Шість відповідей «Так»: ти молодець!

• Чотири відповіді «Так»: частіше став себе на місце інших.

V. Підсумок уроку – тренінгу.

- Діти, В. Сухомлинський сказав:



«Дружба – це школа виховання людських почуттів… У дружбі ми віддаємо сили своєї душі іншій людині і від цього самі стаємо кращими»

  • А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете добирати самі в риму.

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися... (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати ... (ворогами).

І запам’ятай собі —

З другом легше у... (журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він ... (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом ... (помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас... (повчати).

А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним... (будь)!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти... (не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика... (сила)!

Діти виконують пісню « Справжній друг »

Література

  1. Поліщук Н.М. основи здоров’я: Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів.-К.:Генеза, 2006

  2. Уроки з психології/Упорядник О. Главник.-К.:Шкільний світ, 2002.

  3. Словарь психолога – практика /Сост.С. Ю. Головин.-2-е изд., перераб. И доп.-Мн.: Харвест, 2005.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка