Тернопільська загальноосвітня школа і-iiiступенів №24 (на допомогу класному керівнику та вихователю) Підготувала



Скачати 132.63 Kb.
Дата конвертації10.09.2017
Розмір132.63 Kb.





Тернопільська загальноосвітня школа

І-IIIступенів № 24






(на допомогу класному керівнику та вихователю)



Підготувала

Синельникова І.С.
Тернопіль - 2010

Вирази, яких бажано уникати у спілкуванні з дочкою (сином)
Я тисячу разів тобі казав(ла), що…

Про що ти тільки думаєш…

Невже тобі важко запам’ятати, що…

Скільки разів тобі повторювати…

Невже ти не бачиш, що…

Всі люди (такі-то, так-то себе поводять), а ти…

Ти стала такою (нудною, грубою, неуважною)…

Ну, що в тебе за друзі…

Ну, на кого ти схожа…

Що ти до мене причепилася…

Ти така ж, як і твій батько (мати), теж…

Вирази, які треба вживати якомога частіше
Ти в мене така красуня..

З тобою мені так легко..

Я нікому так не вірю, як тобі..

Порадь мені,будь-ласка…

У мене немає нікого ближчого за тебе…

Я б ніколи не зумів(ла) так добре зробити, як ти…

Ти в мене найрозумніша…

Які в тебе чудові друзі..




ЗАПОВІДІ ЩАСЛИВОГО БАТЬКІВСТВА
Фундаментом міцних відносин з вашою дитиною є безумовна любов. Любов без будь-яких умов, любов, яка не залежить ні від чого. Ми, батьки, любимо свою дитину навіть тоді, коли засуджуємо її поведінку. Потрібно весь час пам’ятати:

  • Вони - діти.

  • Вони – завжди будуть дітьми.

  • Поведінка дітей доволі часто приносить неприємності.

  • Якщо я чесно виконуватиму те, що залежить від мене, як батька, і любитиму дітей, не дивлячись на їхню дитячу поведінку, у них буде змога подорослішати і відмовитись від дитячих звичок.

  • Якщо я буду любити дитину тільки тоді, коли вона любить мене за щось і виражати свою любов тільки в такі моменти, то вона не відчуватиме, що її люблять. Це призведе до того, що у дитини виникне почуття невпевненості, занизиться самооцінка, погано розвиватиметься самоконтроль.

  • Якщо я любитиму дитину без будь-яких умов, вона, вона буде знаходитись в гармонії сама з собою і на душі у неї буде спокійно, тоді вона зможе контролювати свої відчуття, а відтак – поведінку.

  • Якщо я буду любити дитину тільки тоді, коли вона виконує мої вимоги і виправдовує мої очікування, вона відчуватиме свою некомпетентність, вона повірить, що дарма намагатись самій робити щось гарне, бо цього буде недостатньо. Почуття невпевненості, хвилювання, низької самооцінки переслідуватимуть її. Вони будуть постійною перешкодою в процесі її емоційного і поведінкового розвитку. І за це ми з вами несемо відповідальність.



Як виховати обдаровану дитину?

Американський доктор Девід Льюіс, узагальнивши досвід тисячі сімей, де виросли обдаровані діти, дає рекомендації щодо виховання майбутніх талантів. Вони полягають у виконанні таких правил:

Я відповідаю на всі запитання дитини терпляче і чесно.

Я не сварю дитину за безлад в кімнаті і на столі, якщо це пов’язано з творчим заняттям і робота ще не закінчена.

Я доручаю дитині посильні завдання, допомагаю їй будувати власні плани, приймати рішення.

Я беру дитину у цікаві поїздки, купую книги і матеріали для її улюблених занять.

Я ніколи не кажу своїй дитині, що вона чимось гірша за інших дітей та дорослих.

Я привчаю дитину самостійно мислити, заохочую її фантазувати, придумувати історії, вчити вірші, розучувати пісні.

Я щодня находжу час, щоб побути наодинці, поговорити.

Я ніколи не докоряю дитині за помилки.

Вчу вільно спілкуватися з дорослими будь-якого віку.

Якщо ви виконуєте 20 відсотків з того, про що йде мова, треба замислитися.



Але якщо дані правила є у вашій сім’ї нормою, то, можливо, іноді варто знизити виховний запал і надати більшу свободу і собі, і дитині.

7 ПРАВИЛ ДЛЯ БАТЬКІВ
1. Покарання не повинно шкодити здоров’ю – ні фізичному, ні психічному. Більше того, покарання має бути корисним.
2. Якщо є сумніви щодо покарання, не карайте. Навіть, якщо Ви зрозуміли, що занадто м’які, довірливі та нерішучі. Ніякої «профілактики», ніяких покарань «про всяк випадок».
3. За один раз – одне покарання. Навіть якщо поганих вчинків скоєно декілька, покарання має бути тільки одне, за все відразу, а не по одному за кожний вчинок.
4. Строк давності. Краще не карати, ніж карати із запізненням.
5. Покарали – пробачили. Інцидент вичерпано. Сторінку перегорнуто. Про старі гріхи ні слова. Не заважайте розпочати дитині життя спочатку.
6. Без приниження. Щоб там не сталося, якою б не була провина, покарання не повинно сприйматися дитиною як Ваша перемога над її слабкістю, як приниження. Якщо дитина вважає, що Ви несправедливі, дія покарання буде зворотною.
7. Дитина не повинна боятися покарання, вона має боятися не Вашого гніву, а Вашої гіркоти.


АНКЕТА

Батьки і діти
1.Чи знаєте ви здібності своєї дитини?

Ні - 0

Намагаюся взнати - 3

Так - 5
2. Чи вирішуєте разом із дитиною її особисті проблеми?

У дитини проблем не буває - 0

Навряд чи - 3

Думаю, що так - 5
3. Що ви можете сказати про темперамент своєї дитини?

Нічого - 0

Подібний до мого - 3

Знаю і зважаю на нього - 5
4. Чи звертаєте ви увагу на фізичний стан своєї дитини (поставу і т.п.)?

Не маю часу - 0

Думаю, що так - 3

Вважаю, що це дуже важливо - 5
5. Музика, образотворче мистецтво, художня література допомагають вихованню в дитини почуття краси, гармонії?

Це марнування часу - 0

Не знаю - 3

Здається, так - 5
6. Якщо дитина вчинила негарно, чи розумієте ви, що це може бути результатом вашого неправильного виховання?

Цього не може бути - 0

Не знаю - 3

Можливо - 5
7. Приходячи з роботи у розлюченому стані, ви часто вихлюпуєте свій гнів на дитину?

Так - 0

Не замислююся над цим - 3

Намагаюся контролювати свої емоції і залишати за дверима домівки проблеми, які стосуються роботи - 5
8. Якби вам запропонували цікаву подорож, чи взяли б ви з собою дитину?

Люблю відпочивати на самоті - 0

Не знаю - 3

Обов’язково, якщо це було б можливо - 5
9. Якщо вчитель нарікатиме на вашу дитину, ви зразу розлютитесь?

Так - 0

Дивлячись за що - 3

Вислухаю дитину і постараюсь розібратись у суті речей - 5
10. Як ви вважаєте: дитина скоріше прислухається до вашої думки, ніж до думки когось іншого (свого товариша)?

Гадаю, що ні - 0

Безперечно - 3

Гадаю, що моя думка має для неї вагу - 5
КЛЮЧ до тесту:

0 – 20. Батьки мають приділяти своїм дітям якомога більше уваги.
21 – 35. Батьки звертають увагу на проблеми своїх дітей, але повністю вирішувати їх не мають або можливостей, або знань, або часу.
36 – 50. Гарні стосунки в сім’ї дозволяють спільно розв’язувати проблемні ситуації, прекрасно розуміти один одного. Але не слід забувати про виховання самостійності і самодостатності.

Анкета

"Чи знаєте ви своїх дітей?"

Чим особливо цікавиться ваша дитина?

Який улюблений предмет вашої дитини?

Хто є улюбленим вчителем вашої дитини?

Яку останню книгу прочитала ваша дитина?

В які ігри любить грати ваша дитина?

Де виконує домашні завдання ваша дитина?

З ким із учнів з класу дружить ваша дитина?

Що знаєте ви про сім'ю її друзів?

Де, коли і як проводить свій час разом із друзями ваша дитина після занять у школі?

Які клуби, гуртки, секції відвідує ваша дитина?

Які телепередачі любить ваша дитина?

Як ви можете допомогти своїй дитині у навчанні?

Тест

«Які ви батьки?»
Визначте ті фрази, які ви часто використовуєте в спілкуванні з дітьми.
Скільки разів тобі повторювати?

Порадь, будь-ласка, як мені вчинити в даній ситуації?

Не знаю, щоб я без тебе робила?

І в кого ти такий (а) удався (лась)?

Які в тебе чудові друзі!

Ну на кого ти схожий (а)?

Ти моя опора і помічник (ця).

Ну що в тебе за друзі?

Про що ти тільки думаєш?

Який (а) ти в мене розумний (а)?

А як ти вважаєш сину (донько)?

У всіх діти як діти, а ти!

Який (а) ти в мене кмітливий (а).
КЛЮЧ до тесту:

7 – 8 балів – ви живите з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає вас. Ваші стосунки з дитиною позитивно впливають на становлення особистості.
9 – 10 балів – ви непослідовні у взаєминах з дитиною. Вона поважає вас, хоча й не завжди з вами відверта. На її розвиток впливають здебільшого випадкові обставини.
10 – 12 балів – вам необхідно бути уважним у ставленні до дитини. Ви користуєтесь у неї авторитетом, але авторитет не замінить вашої любові. Розвиток дитини залежить від випадку більшою мірою, ніж від вас.
АНКЕТА

для учнів

БАТЬКИ ОЧИМА ДІТЕЙ
1. Якщо в тебе трапилась неприємність, до кого із членів сім’ї ти звернешся за допомогою?

2. Чи часто тебе хвалять батьки? Якщо так, то за що?

3. Кому із членів сім’ї ти довіриш найбільшу свою таємницю?

4. Отримавши «погану» оцінку, гніву кого із членів сім’ї ти найбільше боїшся? Чому?

5. Який подарунок від рідних на день народження тобі найбільше запам’ятався?

6. Яке покарання вдома для тебе найбільш неприємне?

7. Як найбільше любиш проводити із своїми рідними вихідні?

8. Які телепередачі полюбляєш переглядати разом із своїми батьками?

9. Хто із рідних найбільше допомагає тобі у підготовці уроків?

10. Якщо б ти був на місці своїх батьків, ти б…

Діагностично-корекційні експрес-методики

(виявлення взаємостосунків батьків та дітей)



Запитання батькам

Запитання дітям

1. Як ви контролюєте своїх дітей?

1. Як вас контролюють батьки?

2. Які методи і форми виховного впливу на дітей використовуєте?

2. Які виховні моменти застосовують батьки до вас?

3. Які теми ви найчастіше обговорюєте зі своїми дітьми?

3. Які теми ви найчастіше обговорюєте зі своїми батьками?


Запитання батькам

Запитання дітям

1. Якими лагідними словами ви називаєте своїх дітей?

1. Якими лагідними словами називають вас рідні?

2. Що ви їм говорите про їхні характер та поведінку?

2. Що рідні говорять про ваш характер та поведінку?

3. За що найбільше хвалите дітей?

3. За що найбільше вас хвалять?




ТЕСТ

МИ І НАШІ ДІТИ”



(для батьків)


  1. Як ви вважаєте, чи є у вашій сім’ї взаєморозуміння з дітьми?

  2. Чи розмовляють з вами діти „від душі”, чи радяться з вами з особистих питань?

  3. Чи цікавляться діти вашою роботою?

  4. Чи знаєте ви всіх друзів ваших дітей?

  5. Чи беруть діти разом з вами участь у домашніх справах?

  6. Чи перевіряєте ви, як вчать уроки ваші діти?

  7. Чи є у вас спільні з ними заняття і захоплення?

  8. Чи беруть діти участь у підготовці сімейних свят?

  9. Хочуть діти, щоб ви були разом з ними під час „дитячих” свят, чи бажають проводити їх без дорослих?

  10. Чи обговорюють діти з вами переглянуті кінофільми, прочитані книги?

  11. А телепередачі?

  12. Чи відвідуєте ви всією сім’єю музеї, театри, виставки, концерти?

  13. Чи проводите ви родинні прогулянки, турпоходи, екскурсії?

14. Як ви вважаєте за краще проводити відпустку – разом з дітьми, чи без них?
КЛЮЧ до тесту:

Позитивну (так) відповідь оцінюють у 2 бали. Часткову (інколи) – 1 бал. Негативну (ні)- 0 балів.

Якщо ви набрали понад 20 балів, ваші взаємини з дітьми в цілому можна назвати сприятливими.

Якщо від 10 до 20 балів – взаємини можна оцінити як задовільні, але не досить різносторонні. Подумайте самі, чим можна їх збагатити і поглибити.

Якщо менше 10 балів – ваші контакти з дітьми незадовільні, обов’язково потрібно подумати, як їх налагодити.

Орієнтовна тематика батьківських зборів

1-й клас:

Адаптація шестирічок. Як допомогти першокласнику у навчанні.

Психологічні особливості навчання читання і письма шестирічних малюків.

Здоров’я дитини – багатство родини.

Вплив анімаційних фільмів на розвиток психічних процесів дитини.

Допомога батьків у розвитку позитивної мотивації навчання.
2-й клас

Тактика взаємин батьків і дітей в період «кризи 7 років».

Підводні камені домашнього завдання.

Роль тата у сім’ї.

Родинні свята. Організація дозвілля у сім’ї.
3-й клас

Вплив сучасного телебачення на внутрішній світ і поведінку дитини.

Фактори впливу на розвиток дитячої агресивності.

Покарання та заохочення: виховуємо з любов’ю.

Чому діти обманюють? Як запобігти обману?
4-й клас

Організація розумової праці учнів удома. Виховання самоконтролю та вмінь самостійно здобувати знання.

Кожна дитина обдарована. Знаходимо таланти своєї дитини.

Виховання у дітей правильного оцінювання власних потреб і можливостей.

Підготовка до навчання в середній школі.
5-й клас

Особливості навчальної діяльності учнів 5-х класів.

Здібності дітей та їхній розвиток.

Авторитет, особистий приклад батьків у процесі виховання.

Розвиток читацьких інтересів у дітей.

6-й клас:

Типові помилки сімейного виховання. Як їх уникнути?

Електронний опіум: комп’ютерна залежність в часи Інтернету.

Як виховувати у дітей інтерес до набуття знань.

Організація дозвілля у родині.
7-й клас:

Як допомогти дитині у період дорослішання.

Профілактика шкідливих звичок у дітей.

Родинна презентація «Сімейні традиції».

Обов’язки дитини в сім’ї.

Толерантне спілкування.

8-й клас:

Мода, якою захоплюються наші діти. Види молодіжної субкультури (панки, готи, емо..).

Психологічні та фізіологічні особливості хлопців і дівчат у підлітковому віці.

Вплив засобів масової інформації на формування особистості підлітка.

Жорстоке поводження з дітьми. Профілактика та уникнення.

9-й клас:

Освіта ти вибір професії.

Як навчитись здавати іспити.

Кохання і закоханість у підлітковому віці.

Гра власним життям – загроза суїциду підлітків.

10-й клас:

Молодіжна економіка та кишенькові гроші.

Виховання у сім’ї: заперечення жорстокості та насилля.

Кримінальна відповідальність неповнолітніх.

Родина – школа любові.
11-й клас

Підготовка старшокласника до ЗНО. Профілактика стресів.

Професійне та життєве самовизначення старшокласників.

Роль сім’ї у вихованні майбутнього сім’янина.

Організація змістовного дозвілля юнаків і дівчат.

Пам’ятка батькам


  1. Повірте у неповторність своєї дитини, у те, що вона – єдина, унікальна; несхожа на жодну іншу і не є вашою копією. Дайте їй можливість прожити власне життя.

  2. Дозвольте бути собою, зі своїми вадами, вразливими місцями та чеснотами. Підкреслюйте її сильні сторони.

  3. Не соромтесь виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любите її за будь-яких обставин.

  4. Обираючи знаряддя виховного впливу, застосовуйте здебільшого ласку та заохочення, а не покарання та осуд.

  5. Намагайтеся, щоб ваша любов не перетворилася на вседозволеність та бездоглядність. Встановіть чіткі межі дозволеного і дозвольте дитині вільно діяти у цих межах.

  6. Ніколи не давайте дитині негативних оціночних суджень: «ти поганий», «брехливий», «ти злий». Оцінювати потрібно лише вчинок. Потрібно говорити: «Твій вчинок поганий, але ти ж хороший хлопчик (дівчинка) і надалі не повинен так робити».

  7. Намагайтесь впливати на дитину проханням – це найефективніший спосіб давати їй інструкції.

  8. Частіше розмовляйте з дитиною, пояснюйте їй незрозумілі явища, ситуації, суть заборон та обмежень.

  9. Допоможіть їй навчитися висловлювати свої бажання, почуття та переживання, тлумачити поведінку свою та інших людей.

  10. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички та любов до праці.








База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка