Темперамент Багато хто чув слово темперамент



Скачати 30.63 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір30.63 Kb.
Темперамент
 Багато хто  чув слово ТЕМПЕРАМЕНТ, але далеко не всі знають, що ж це таке. Темперамент – це вроджена якість особистості, яка передається у спадок та майже не піддається змінам. Темперамент визначає темп, ритм, швидкість та інтенсивність психічних реакцій, від чого залежить швидкість переключення уваги, прояву емоцій, швидкість сприймання, прояв вольових якостей, темп та ритм мови. Всі ці якості обов’язково необхідно враховувати під час взаємодії з дітьми.

Психологічний портрет холерика


Позитивні риси: товариський, енергійний, впевнений у собі, наполегливий, активний, ініціативний, вважає за краще боротися.

Негативні риси: нестриманий, дратівливий, грубий, запальний, здатний на безрозсудні вчинки, часто ризикує.

Рекомендації. Не підвищуйте голос і не залякуйте, але й не задовольняйте їх примхи тільки заради спокою. Спілкуйтесь спокійним та впевненим тоном, намагайтеся уникати різних емоційних реакцій, спрямованих безпосередньо на дитину. Враховуйте мотиви вчинків, залучайте до активної діяльності, пов’язаної з виявом ініціативи. Обмежуйте впродовж дня заняття, які збуджують нервову систему, за дві години до сну пропонувати спокійні види занять. Не карайте дитину холерика статичним положенням тіла. Необхідно пропонувати такі види діяльності, які б формували і розвивали довільну увагу (шахи, шашки, лото, інші настільні ігри, різні види зображувальної діяльності тощо).
Психологічний портрет флегматика



Позитивні риси: неквапливий, схильний до порядку, неконфліктний, поступливий, розсудливий, діловитий, наполегливий, сильна воля, відчуття товариства.

Негативні риси: млявий, байдужий у відношенні до праці, себе, людей; сором’язливість, лінощі.

Рекомендації: слід наполегливо використовувати завбачливі настанови на будь-яку діяльність, здійснювати докладний інструктаж (Що? Коли? У якій послідовності?). Не карайте флегматика за повільність, не звинувачуйте у некмітливості, бо тоді у дитини формується комплекс неповноцінності через постійні невдачі. Залучайте до цікавої діяльності, стимулюйте вияв щирих почуттів, зміцнюйте віру у власні сили. Уникайте демонстративних доручень, пов’язаних з високим темпом виконання. Дорослі мають помічати і вітати кожен вияв її самостійності, непомітно допомагати у складних справах. У флегматика необхідно розвивати уяву, мислення, почуття.
Психологічний портрет сангвініка



Позитивні риси: допитливий, товариський, привітний, рухомий, життєрадісний, емоційний, жвавий, комунікабельний, впевнений, любить бути в колективі.

Негативні риси: легковажний, безтурботний, нестійкі інтереси, переоцінює себе, не доводить справи до кінця.

Рекомендації: вимоги повинні бути максимально справедливими. Слід давати вихід їхній енергії, стимулювати розкриття потенціалу і здібностей у суспільно-корисній праці. Довіряйте, підтримуйте корисну ініціативу, починання, закріплюйте віру у власні сили у процесі подолання труднощів. Допомогу надавайте у формі відкритої дружньої підтримки, поради. Не варто давати доручення, пов’язані з довготривалою монотонною діяльністю. Використовуйте додаткові стимули, аби домогтися завершення роботи. Якщо дитина недоброякісно виконала завдання, заставте виконати те саме ще раз. Пам’ятайте, що в дитини-сангвініка швидко руйнуються звички, вона швидко втомлюється від одноманітних занять, форм і методів роботи. Формуйте стійкі інтереси, навчіть виконувати роботу до кінця.

Психологічний портрет меланхоліка


Позитивні риси: м’який, тактовний, делікатний, серйозний, чуйний, уміє дружити.

Негативні риси: замкнутий, образливий, скритний, пригнічений, песимістичний.

Рекомендації: Правильний виховний підхід полягає в тому, що дорослий виявляє співчуття і повне розуміння, тактовно, глибоко і зацікавлено проникайте в її духовний світ. Проявляйте максимум доброти, здійснюйте моральну підтримку та зміцнюйте віру у власні сили. Не допускайте підвищення голосу, окриків та непосильних вимог. Комунікабельність розвивайте за допомогою гри. Вчасно, кілька разів приходьте на допомогу меланхоліку під час виконання завдань, схвалюйте, підтримуйте найменший прояв активності. Потрібно через певний проміжок часу організовувати «ситуації успіху» для такої дитини. Вчіть планувати свою діяльність, розумно розподіляти час. Батькам треба навчити дитину збалансувати добову і тижневу тривалість праці і відпочинку, інакше можливе нервове і фізичне виснаження на ґрунті хронічної перевтоми або формування відрази до праці, апатія.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка