Тема. Звук (ф), букви ф ф. Робота над правильним артикулюванням І вимовою звука (ф) мета



Скачати 59.14 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір59.14 Kb.
ТЕМА. Звук (ф), букви Ф ф. Робота над правильним артикулюванням і вимовою звука (ф)

МЕТА. Ознайомити учнів з буквами Фф та їх звуковим значенням; відпрацювати артикуляцію звука (ф); формувати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; розвивати активний словник учнів, усне мовлення;виховувати любов до тварин і рослин.

ОБЛАДНАННЯ. Каса букв, звукові фішки, предметні малюнки, ілюстрації.

Хід уроку

І Організація класу

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь до гостей: «Добрий день!»


ІІ Актуалізація опорних знань учнів

  • Яку букву, ми вивчили на минулих уроках?

  • Які звуки вона позначає?


ІІІ Підготовка до вивчення нової букви.

  1. Відгадування загадки

- До нас у гості спішить одна тварина. А яка? Ви дізнаєтесь відгадавши загадку.

Дуже довга в нього шия,

Ще й смугаста, як у змія.

Через це через паркан

Заглядає, ніби кран.

(Жирафа)


2. Розповідь про жирафа.

Жираф - найвища тварина у світі. Його можна побачити в зоопарку. Полюбляє їсти акацію.



3.Спостереження за вимовою звука.

  • Який новий звук чуєте у слові «жирафа» ?


ІV Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, ми сьогодні з вами ознайомимося з новою буквою Ф (еф), яка позначає звук (Ф) Навчимося читати склади і слова з нею.

  1. Гра «Добавлянка» (Діти повторюють за вчителем)

Фи – Фи – Фи – пробігли жирафи

Фо – Фо – Фо – повернись жирафо

Фу – Фу – Фу – бачимо жирафу

Фі – Фі – Фі – дай сіна жирафі


V Робота над звуком

  • Діти, поверніться один до одного.

  • І давайте промовимо 3 рази цей звук.

  • При вимові звука ф нижня губа притискається до верхніх зубів, цю перешкоду розриває струмінь повітря, утворюючи шум, без будь-якого голосу.

  • Якщо звук вимовляємо з перешкодами, то він голосний.

Висновок. Ф - приголосний звук


  1. Добір слів з новим звуком.

  • Доберіть слова зі звуком (ф)




  1. Гра «Впіймай звук»

  • А наскільки ви вмієте чути звук (ф) Жираф зараз і дізнається. Я буду читати вірш, а ви почувши звук (ф) плескаєте у долоні.

На майдані, де фонтан,

У футбола грав фазан.

Був би класний футболіст –

Заважає пишний хвіст.

ФАЗАН – великий птах з яскравим оперенням

- Молодці, діти!



3. Звуко-буквений аналіз слова.

- Жирафа приніс квітку, подивіться (показую).

Це квітка фіалкарослина з фіолетовими, жовтими або білими квітами. Цвіте з ранньої весни до кінця літа.

- Зараз вам учні розкажуть, що вони знають про цю квітку.

На зеленім моріжку

Під корчиком у холодку

Такі фіалки зацвіли –

Пахучі, сині, тільки рви!


Форма така: має п’ять пелюсток

І напівкруглий зелений листок.


Серединка у неї жовтенька,

Личко не кругле, а трохи довгеньке.


Квітка ніжна, низенька, дрібненька,

А як запахне – приходить весна.




  • Давайте зробимо звукову модель слова.

(1учень біля дошки)

Аналізують кожен звук. Перший звук Ф приголосний м’який,що підказує що він м’який (БУКВА І)



4.Фізкультхвилинка

Наш жирафа міцно спав,

Навіть пісню не співав,

Та нарешті стрепенувся

І довкола озирнувся.

Став смачненько потягатись

І чистенько умиватись.

Зуби довгі нагострив,

І на поле він побрів.

Буде листя обривати

І животик набивати.

Ми з жирафом відпочили

І за парти тихо сіли.
VІ Ознайомлення з новою буквою


  1. Проблемна ситуація

  • Прочитайте слово яке записане на дошці

іалка

- Якої букви не вистачає?



  • Звук (ф) позначається буквою “Ф”.

  • Повторіть назву букву.

  • Розгляньте велику й малу літери. (Відкриваю букву)

  • Чи однакові вони за формою?

  • У нашому будинку – касі залишилася незаселеною одна квартира. Тут житиме буква “еф” (заселяю).

  • Що вам нагадує нова буква?

Став закрійником мій братик,

Ну й закрійник, - хвалить шеф,

В брата ножиці чарівні,

Мов залізна буква “еф”


Зустрівши букву С в четвер,

Взяла під руку буква Р.

І повела на фіззарядку.

Задам тобі просту загадку.

Як зветься буква ця, Олег?

Ф

- Ми заповнили всі віконечка каси. Такий порядок букв називається алфавіт або абетка чи азбука.

2.Читання складів з дошки

а а


о о

у Ф у


и и

і і


е е
3.Гра “Утвори слово ”


ФЕ , КА БИ . ФАР




ТАН , ФОН


4.Читання колонок слів з дошки

а) читає вчитель

б) діти повторюють
ліфт фото

туфлі фокус

шафа футбол

телефон фіалка






5. Фізкультхвилинка

Трава низенька – низенька

Дерева високі – високі

Вітер дерева гойдає – колише

Птахи летять відлітають

А діти тихенько за парти сідають.


VІІ Робота за букварем

  1. Читання колонок слів.

  • Читаємо І стовпчик

а) Читає вчитель

б) Разом

- Зверніть увагу на дошку (Малюнки).Ще раз повторіть ці слова, чітко вимовляючи звук Ф



  • Читання ІІ стовпчика

а) читає вчитель

б) разом

Чому слова записані з великої літери?



в) дівчатка читають імена дівчат.

г)хлопчики читають імена хлопчиків

  • Чим відрізняється слово Софійка від слова Гафійка?





  1. Робота з дошкою

  • Подивіться на дошку, що ви бачите на малюнках.

  • Як можна назвати одним словом.

(Фрукти)

  • Чим корисні фрукти?

Фрукти корисні усім –

І дорослим і малим.

Файні будуть щоки

Від фруктових соків.



  • Знайдіть і покладіть пальчик на звукову модель у підручнику яка відповідає слову фрукти.

  • Зверніть увагу на перший звук у цьому слові. Який він за звучанням?

(приг.,твердий)

  • Молодці, діти. Жирафі дуже сподобалося на нашому уроці.

VІІІ Підсумок уроку.

Гра “Телефон ”

(телефонний дзвінок)

  • Ой, дивіться, хтось нам телефонує!

  • Алло, жирафа, зараз у нас!

  • Так, ми вивчили нову букву!

  • Зараз вам учні усе розкажуть.

  • Друзі жирафа запитують:

Яку букву вивчили?

Який звук позначає?



фото

фокус

футбол

фіалка

ліфт

туфлі

шафа

телефон

Відкритий урок на тему :



Звук (ф), букви Ф ф.

Робота над правильним

артикулюванням і вимовою звука (ф)

Підготувала і провела



вчитель 1 – Б класу

Третяк Ю. О.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка