Тема. Воєнні компанії та основні битви 1914-1916 рр. Мета



Скачати 47.35 Kb.
Дата конвертації24.04.2016
Розмір47.35 Kb.
Тема. Воєнні компанії та основні битви 1914-1916 рр.

Мета. Розглянути воєнні компанії та хід основних битв 1914-1916 рр.; опрацювати технічні вдосконалення в роки війни; розвивати вміння виступати з повідомленням; працювати самостійно з підручником; виховувати непримиренне ставлення до війни.

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку.

І. Організаційний момент .

ІІ. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.



1.Основні битви 1914-1916 рр.

2. Технічні вдосконалення в роки війни.

3. Підводна війна.

ІV. Закріплення нових знань.

V. Підсумок уроку.

VІ. Домашнє завдання.



Хід уроку.

І. Організаційний момент .

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда за запитаннями.

1.Чи вважаєте ви, що Перша світова війна була фатально невідворотною? Які аргументи можете навести на підтвердження своєї точки зору?

2.які із взаємних претензій центральних держав і країн Антанти мали бути, за наявності доброї волі цих країн усунуті? Запропонуйте механізм порозуміння заради збереження миру в них умовах.

3. Чи можете ви назвати країни, чия поведінка свідчила про їх бажання уникнути війни?

4. Схарактеризуйте настрої, які панували в країнах Німеччини блоку і Антанти напередодні з початку війни.

Хронологічне опитування.


  1. Убивство в Сараєво -28 червня 1914р.




  1. Австро-угорський ультиматум Сербії -23 липня 1914р.

  2. Австро-Угорщина оголосила війну Сербії -28 липня 1914р.

  3. Німеччина оголосила війну Росії -1 серпня 1914р.

  4. Німецькі війська вторглися в Бельгію -2 серпня.

  5. Німеччина оголосила війну Франції і Бельгії -3 серпня.

  6. Британія оголосила війну Німеччині -4 серпня.

  7. Перша марокканська криза -1905р.

  8. Завершення формування Антанти -1907р.

  9. Боснійська криза - 1908р.

  10. Друга марокканська криза -1911р.

  11. Балканські війни – 1912-1913рр.

Бліц опитування.

  1. Що таке військово-політичний блок?

  2. Що таке мілітаризм?

  3. Дайте визначення поняття «бліцкриг».

  4. Що таке шовіністи?

  5. Що таке план «Шліффена»?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Основні битви 1914-1916 рр.

Розповідь учителя. Після краху плану Шліффена на Західному фронті, німці кинули зусилля на Східний фронт. У травні 1915 р. німецько-австрійська армія зайняли Польщу, Галичину, частину Білорусії та Прибалтики.

У 1915 р. Італія вела переговори з Антантою та Троїстим союзом. Хто їй запропонує більші територіальні надбання, того вона і підтримає. Як наслідок було підписано таємний договір Італії з Англією, Францією та Росією, за яким за 50 млн. фунтів Італія мала відкрити новий фронт проти Центральних держав.

Протягом 1915-1917 рр. було проведено 11 сутичок на р. Ісонзо, внаслідок яких італійці втратили 725 тис. чол. У 1915 р. на Західному фронті проводилася окопна війна: окопи, болота, артилерійські бої. Просування вперед не було, битви повторювалися.

Робота з мультимедійною дошкою . Пропоную учням переглянути уривки різних битв Першої світової війни і заповнити відповідну таблицю.

Битви Першої світової війни.



п/п

Рік битви

Місце битви

Результати

1

Початок жовтня 1914

Битва на р. Марні




2

Лютий-грудень 1916

Битва під Верденом




3

Травень 1916

Морська битва під Ютландом




4

Червень-жовтень 1916 р

Брусиловський прорив




5

Червень – листопад 1916 р

Битва на р. Соммі




6

Листопад 1915 р.

Дарданелльська операція






(Вдома доопрацювати результати битв і записати у відповідну колонку таблиці.)

2. Технічні вдосконалення в роки війни.

Заслуховуються повідомлення учнів , які працювали у домашніх групах.. У повідомленні повинні міститися відомості про такі винаходи:


  • Танки(битва на р. Соммі)

  • Літаки (Балканські війни 1912-1913 рр.)

  • Кулемет, який стріляє через площину обертання гвинта

  • Підводні кораблі (гроза морів)

  • Зброя масового ураження – отруйні речовини

  • Протигази




  • Зенітні снаряди проти танків

Глибинні бомби проти підводок

- Протитанкові гармати і снаряди



3. Підводна війна.

Заслуховуються повідомлення учнів, які працювали у домашніх групах.

Висновок. Починаючи з 1915 р. і до закінчення війни Британія і Німеччина вели запеклу боротьбу на морі. Британці захоплювали нейтральні кораблі, що нібито везли грузи до Німеччини. Німеччина відповідала тим же.

Німці надіялися на підводний флот. Полювання на транспортні та пасажирські судна , торпедні атаки мали психологічний ефект. Так у травні 1915 р. німецький підводний човен торпедував трансатлантичний лайнер «Лузитанія», що йшов з Нью-Йорка в Англію. Загинули 1198 пасажирів, з них 198 громадяни США. Це стало приводом , що у 1917 р. США оголосили війну Німеччині.

ІV. Закріплення нових знань.

Бесіда за запитаннями.


    1. Назвіть основні битви 1915-1917 рр.

    2. Які технічні вдосконалення використовували під час Першої світової війни?

    3. Як відбувалася підводна війна?

V. Підсумок уроку.

Воєнні дії 1915-1916 рр. збільшили масштаби війни. зросла кількість учасників та технічні вдосконалення, за допомогою яких руйнувалися міста, держави, проливалася кров невинних людей.

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 6. Повт. параграф 5.



Закінчити таблицю. Підготуватися до самостійної роботи.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка