Тема. Використання техніки «Квілінг» у процесі виготовлення виробів з паперу та картону



Скачати 63.66 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір63.66 Kb.


у 3 класі

Вчитель Боровик Т.В.

ТЕМА. Використання техніки «Квілінг» у процесі виготовлення виробів з паперу та картону.
МЕТА. Вчити учнів працювати у техніці «Квілінг», виготовляти вироби з паперу; поглиблювати розуміння композиції; розвивати творчість, уяву, фантазію, почуття прекрасного; виховувати естетичний смак, любов до природи, бажання бути для неї мудрим другом; прищеплювати навички охайного виконання виробу.
ОБЛАДНАННЯ: папір для квілінгу, гачки для квілінгу (зубочистки), клей ПВА, пінцет, ножиці, зразки готових робіт, фотографії з видом села, квітів, портрет К.Білокур, фото картин художниці, диск з записом робіт виконаних у техніці «Квілінг».
ТИП УРОКУ: комбінований.
ДЕВІЗ УРОКУ: вчися бачити красу у всьому, що тебе оточує.
Шукай краси,

Шукай добра.

Вони – усе,

Вони є всюди.

І.Я.Франко
ХІД УРОКУ

(Пропоную учням перед початком уроку згадати про «Скриньку поганого настрою», якщо, звісно, у когось є така проблема.

- напишіть на аркуші паперу свою проблему;

- вкиньте «проблему» у скриньку;

- забудьте про неї на час уроку;

- поверніть собі хороший настрій, а проблему ми розв’яжемо індивідуально після уроків.)

І. Організаційний момент

Учитель


У нас сьогодні ніби свято,

Гостей зібралося багато,

А ну ж назад, ну подивіться

І веселенько посміхніться.

Привітайтеся з гостями, діти,

Тепер станьте всі рівненько,

Посміхніться і мені гарненько.

Настрій на урок взяли –

Працювати почали.
ІІ. Актуалізація опорних знань


  1. Бесіда

Світ прекрасний навколо тебе –

Сонце ясне і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки –

Нехай він буде таким навіки!

Нехай людина добро приносить,

Бо світ навколо любові просить.

Алла Потапова


  • Що ви відчули, коли прослухали цей вірш?

  • До чого нас закликає автор вірша?

(Відповіді дітей)

  1. Розповідь учителя

Кожна пора року, наче талановита художниця, розмальовує кущі,

дерева, квіти, все навкруг.

Кожної пори можна побачити багато незвичайного і красивого, треба тільки бути спостережливим і вміти фантазувати. На кожному кроці можна зустріти чарівні витвори природи.

Які чудові краєвиди є у нашому селі.!




  1. Показ фото з видом села.


ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку.


  1. Бесіда

  • Ми з вами кожного дня ходимо до школи і часом не помічаємо ці чудові куточки природи, які нас оточують. Тож не випадково девізом нашого уроку будуть такі слова: «Вчися бачити красу у всьому, що тебе оточує»

  • Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вчитися працювати у техніці «Квілінг», а саме виготовляти різноманітні квіти з паперу, щоб завершити нашу колективну композицію.




  1. Етап очікування

  • Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього нашого уроку?

  • Візьміть ось ці ягідки і запишіть свої міркування.

(Діти записують свої очікування на листочках паперу у вигляді ягідок, а вчитель прикріплює їх до дошки на намальованій галявині. Ягідки будуть спіти.)


  1. Розповідь

Квілінг – (англ. quilling) від слова quill (пташине перо або зубочистка) – мистецтво виготовлення плоских або об’ємних композицій із скручених в спіральки, довгих і вузьких, смужок паперу. З таких паперових спіралей створюють квіти та візерунки, які потім використовують зазвичай для прикраси листівок, альбомів, подарункових упаковок, рамок для фотографій та ін. Орнаменти, зроблені з маленьких паперових «баранців», - результат клопіткої, майже ювелірної роботи.

Вважається, що мистецтво виникло в середньовічній Європі (за іншими відомостями на Близькому Сході і в Стародавньому Єгипті), де монахині створювали медальйони, обрамлення для ікон та обкладинки для книжок, закручуючи на кінчик пташиного пера паперові смужки з позолоченими краями. Зблизька ці мініатюрні паперові шедеври створювали повну ілюзію того, що вони виготовлені з тоненьких золотих смужок.

Техніка «Квілінг» відома людству ще з XV століття, у той час вона вважалась справжнім мистецтвом, а в XIX – це стало дорогою розвагою для придворних дам (і чи не єдиним способом рукоділля), так як папір, особливо кольоровий і високої якості, був дуже дорогим матеріалом. На жаль, папір недовговічний матеріал і мало що збереглося від середньовічних шедеврів.

Більшу частину XX століття він був забутим. І тільки в кінці минулого століття квілінг відвойовує собі заслужене визнання, перетворюючись на повноцінне мистецтво.




  1. Показ готових робіт на комп’ютері і виготовлених руками дітей.

  • Сьогодні ми з вами будемо продовжувати вчитися виготовляти квіти.

  • Діти, а хто вміє красиво їх зображати на папері? (Художники)

  • А кого з художників, що малювала саме квіти, ви знаєте? (К.Білокур)

(Демонструю дітям портрет художниці і її картини на фото)


  • На уроках образотворчого мистецтва ми вже знайомилися з петриківським розписом. (Показую картину і малюнки)

  • А сьогодні ми продовжимо роботу над створенням колективної композиції петриківського розпису у техніці «Квілінг».


IV. Робота над темою уроку



  1. Пояснення вчителя. Інструктаж.

  • Для роботи нам потрібний папір для квілінгу (двосторонній), гачки (зубочистки), пінцет і клей. Гачок для квілінгу має гострий роздвоєний кінець, тому будьте обережні, щоб не зашкодити здоров’ю своєму чи товаришеві. Клей на папір наносити пензликом, обережно, щоб часом не потрапив до рота чи у очі.




  1. Робота в парах

Учні працюють у парах. Кожній парі даю окреме завдання. (1 пара – робить тугі роли, 2 і 3 пари – роблять не тугі роли для квітів, 4 пара – роли для листків). (На парті у кожної пари лежить відповідний папір).

/Вчитель робить кілька елементів, щоб нагадати учням порядок виконання роботи/ Пара, яка закінчить швидше свою роботу, допомагає іншій парі.




  1. Самостійне виконання роботи.

Індивідуальна допомога учням.


  1. Фізкультхвилинка.

А зараз давайте відпочинемо. (Перегляд на компютері відео)


  1. Продовження виконання роботи.




  1. Колективна робота.

Коли всі елементи майже готові, учні, які виконали завдання швидше, працюють колективно. Всі елементи викладають на картон і приклеюють їх.(З допомогою вчителя учні закінчують колективну композицію)
V. Рефлексія
1. Аналіз виконання роботи
Ось і уроку кінець!

Хто працював, той молодець!

Що сподобалось вам, поділіться вдома.

Всі дружні й активні були увесь час.

Хороші бали чекають в щоденниках вас!
2. А зараз давайте підійдемо до нашої галявини очікування, що на дошці.
- Чи виправдалися ваші очікування?

(Учні по черзі читають свої записи на суничках. Якщо очікування справдилися – суничка потрапляє до кошика, якщо ні – суничка ще трохи доспіє)

- Давайте зробимо висновок із сьогоднішнього уроку. (Відповіді учнів)

Бачити і створювати красу навколо себе.

3.Привітання гостей.

- А на згадку про нашу зустріч із гостями ми вручимо їм подарунки.

Вручення подарунків. (Роботи учнів, зроблені у техніці «Квілінг».)






База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка