Тема уроку. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень Мета уроку



Скачати 34.55 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір34.55 Kb.
Тема уроку. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень
Мета уроку: перевірити рівень сформованості мовленнєво-комунікативних умінь будувати твори-описи приміщень на основі особистих вражень; удосконалити мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й головну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення; виховувати повагу до співрозмовника, повагу і шанобливе ставлення до жінки, рідної мови.

.
Тип уроку: урок зв’язного мовлення.


Обладнання: приміщення шкільного музею «Жінка в історії України », комп’ютерна презентація, пісня на слова Д. Луценка «Хата моя, біла хата» у виконанні ансамблю бандуристок «Вербена».
Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Мотивація навчання.

  1. Прослухати пісню «Хата моя, біла хата». Слайд №1.

  2. Питання до прослуханого твору:

    • Чи можна назвати прослухане висловлювання текстом? Чому?

    • Назвіть ознаки тексту.

    • До якого стилю мовлення належить почутий текст?

    • Який тип мовлення тексту? Чому?


ІV. Оголошення теми і мети уроку.

  • Слайд № 2 «Тема уроку».

  • Слайд № 3 «Мета: чого навчаться учні після вивчення цієї теми».


V. Робота над твором-описом.

  1. Пригадати, які види описів знають учні.

    • Слайд № 4 «Види опису».

  2. Читання вголос зразка тексту-опису приміщення.

    • Слайд № 5. «Текст-опис приміщення».

  3. Бесіда за прочитаним твором:

    • Чи можна назвати висловлювання текстом?

    • За слайдом № 6 «Твір-опис» з’ясувати , як будувати твір-опис.

    • Яка мета твору-опису приміщення ? (Описати приміщення).

    • Якщо проаналізувати слова, які використано у творі-описі приміщення, то це переважно….? (назви предметів, місце їх знаходження ).




  1. Сьогодні я не випадково запросила вас у приміщення музею «Жінки в історії». Жінки в історії України завжди відігравали не останню роль. Жінка-мати, сестра, дружина – хранительки і берегині роду.

Ви були тут не раз. Вам знайомі оточуючі предмети, експозиції музею. Тому описуючи приміщення нашого шкільного музею, виділіть оцінні слова, які вам будуть необхідні для складання твору-опису (стенд, вікно, тюль, столи, квіти, посередині, вліво, справа, над нами… ).

    • Діти називають слова і записують їх у зошиті.

  1. Слайд № 7 «План твору-опису».

    • Щоб скласти твір-опис, логічно і послідовно викласти свої думки, вам потрібно дотримуватися пунктів плану.

    • Завдання вчителя: за поданим планом складіть твір-опис приміщення шкільного музею «Жінки в історії » у художньому стилі.

    • Пам’ятайте: ставлення до описуваного висловлюють і прямо (через оцінні слова), і опосередковано – через добір відповідних художніх засобів.


VІ. Складання учнями усного твору-опису приміщення шкільного музею.

Усні твори-описи приміщення музею, складені учнями .


VІІ. Підсумок уроку.

  • Отже, пригадаємо, що ми робили на уроці?

  • Чи досягли ми поставленої мети?(Роблять висновок за слайдом № 8)

  • Виставлення оцінок за урок.


VІІІ. Домашнє завдання : запишіть твір-опис приміщення шкільного музею, звернувши увагу на ті зауваження , які ви почули під час уроку.

Урок зв’язного мовлення.

Усний твір-опис приміщення

на основі особистих вражень

(шкільний музей «Жінка в

історії України»)


Відкритий урок у 6 класі

підготувала і провела учитель

української мови та літератури

Кавчак Любов Петрівна

Дата проведення 15. 11. 2013р.

Урок – проект

Спиридон Черкасенко.

«Маленький горбань»


Відкритий урок у 6 класі

підготувала і провела учитель

української мови та літератури

Кавчак Любов Петрівна

Дата проведення 13. 11. 2013р.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка