Тема уроку: Суцвіття Мета уроку



Скачати 68.04 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір68.04 Kb.
Тема уроку: Суцвіття

Мета уроку:

  • сформувати знання учнів про суцвіття; ознайомити з різними видами суцвіть; навчити розпізнавати та порівнювати суцвіття різних рослин;

  • розвивати індивідуальні творчі уміння; застосовувати знання про суцвіття при описі рослини;формувати уміння виражати свої думки чітко, стисло;

  • формувати ціннісне ставлення кожного учня до природи рідного краю на прикладі квіткових рослин з різними типами суцвіть.

Основні поняття і терміни:

просте суцвіття, складне суцвіття, схема суцвіття.



Обладнання:

таблиця «Суцвіття», гербарії рослин з різними типами суцвіть, комп’ютерна презентація «Суцвіття», комп’ютер, телевізор.



Тип уроку: комбінований

Використана література

  1. Біологія: Підруч. для 7 кл. загальноосвіт. Навч. закл./ В.Ільченко, Л. Рибалко, Т.Півень. – Полтава: Довкілля – К. – 2007. – 240 с.

  2. Ботаника: Морфология и анатомия растениий: Учеб. Пособие для студентов/ Васильев А., Воронин В., Еленевский А. и др. – М.:Просвещение. – 1998. – 480 с.

  3. Вивчення біології у 7 класі: Конспекти уроків/Бригідір А., Вергун І., Галашин О. – Тернопіль: Богдан, 2008. – 216 с.

  4. Ивченко С. Занимательно о ботанике. – М.: Молодая гвардия. – 1969. – 240 с.

  5. Похила Л., Яцук Г., Гдаль Б. Використання скарбниці народних знань у процесу вивчення біології. Царство Рослини. – Тернопіль:Мандрівець. – 1998. – 72 с.

  6. Соболь В. Книжка для вчителя. – К.: Грамота. – 2008. – 288 с.

План-схема уроку

Етап уроку

Час

(хв)

Методи і методичні прийоми

Результат

І. Розминка

1

Поетична хвилинка

Емоційне налаштування учнів

ІІ. Актуалізація опорних знань

7

Зачитування сенканів з домашнього завдання; вправа «вірю-не вірю»; взаємоперевірка


Перевірка домашнього завдання, розвиток критичного мислення. Відтворення в пам’яті термінів з вивченої теми

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

2

Цікава інформація про суцвіття та квітки; створення проблемної ситуації.

Формулювання учнями теми, вчителем мети та завдань уроку



Розвиток логічного мислення, спостережливості; налаштування на сприйняття нового матеріалу

ІУ. Усвідомлення змісту уроку

15

Розповідь вчителя з демонстрацією комп’ютерної презентації

Засвоєння нового матеріалу, зацікавлення темою уроку, акцент на значенні суцвіть та охороні рослин

У. Осмислення об’єктивних зв’язків

3

Доповнення схеми на дошці, демонстрація таблиці

Запис опорної схеми,корекція неточностей

УІ. Рефлексія

13

Робота в групах;

взаємоопитування за гербаріями;

вправа «За і проти»


Закріплення знань. Вироблення практичних умінь.

УІІ. Підбиття підсумків уроку

2

Бесіда

Формулювання висновків, рішення проблемної ситуації учнями

УІІІ. Повідомлення домашнього завдання

2

Диференційоване: діаграма Вена,

колаж


Засвоєння вивченого, розвиток творчої уяви

Хід уроку:

І. Розминка

Учитель: Доброго дня! Дозвольте розпочати наш урок віршем О.Олеся:

Опівдні айстри в саду розцвіли…

Умились росою, вінки одягли

І стали рожевого ранку чекать,

І в райдугу барвів життя убирать…

Цей вірш, я впевнена, у цю осінню пору сприятиме хорошому настрою усіх на уроці.



ІІ. Актуалізація опорних знань

А) Зачитування сенканів ( з домашнього завдання)

Наприклад,

Квітка

Яскрава, різнобарвна

Захоплює, приваблює, розмножує

Генеративний орган рослини

Естетика

Б) Вправа «Вірю-не вірю»

Завдання: потрібно вибрати правильне твердження і записати його у вигляді графічного диктанту.

Твердження:



  1. Коли квітка має і пелюстки і чашолистики , то така оцвітина називається простою.

  2. Квітка, яка має і тичинки і маточку називається двостатевою.

  3. Дводомні рослини – це ті, які мають на одній рослині лише чоловічі або лише жіночі квітки.

  4. У фіалки запашної форма квітколожа видовжена.

  5. Маточка складається з приймочки, стовпчика та маточки.

  6. Насіння формуються з маточки.

  7. В тичинках визріває пилок.

  8. У кукурудзи двостатеві квітки.

Взаємоперевірка учнів написаного диктанту. Дешифратор:

1

2

3

4

5

6

7

8

-

+

-

+

+

-

+

-

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

(Застосування методу цікавих прикладів для створення проблемної ситуації)

Найбільше суцвіття у світі має таліпотова пальма, яка росте в північній частині Індії. Вона цвіте всього один раз у житті у віці 30-35 років і після достигання плодів гине. При цьому на її поверхні утворюється величезне суцвіття з кількох тисяч квіток. Його довжина становить 14 м, а діаметр – 10-12 м.

Найбільші квітки у рафлезії, вони бувають до 1 м в діаметрі.

Як ви думаєте, що краще для рослини: одна велика квітка чи багато дрібних квіток у великому суцвітті?



Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

ІУ. Усвідомлення основного змісту уроку

1. Розповідь вчителя з демонстрацією комп’ютерної презентації (слайди 2-3)

А) Суцвіття та їх біологічне значення

Б) Прості суцвіття (слайди 4-12 )

В) Складні суцвіття(слайди 13-18)



2. Осмислення об’єктивних зв’язків

Доповнити схему( запропоновану на дошці):


Суцвіття



Прості


?



?


Утворюються з кількох простих за рахунок галуження головної осі



Приклади суцвіть:

?

Приклади суцвіть:

?


У. Рефлексія

1. Робота в групах

А) Завдання:

1 група


Калина звичайна – символ України. Вона оспівана в народних піснях і думах. Садова форма калини, відома під назвою бульденеж, має кулясте суцвіття з білих квіток. У суцвітті калини – нестатеві квітки, що мають білі великі пелюстки, а всередині – плодючі двостатеві з нектаром. Чи має значення такий розподіл квіток у суцвітті?

2 група


Українська поетична легенда розповідає, що сріблясті дзвіночки конвалії з’явилися зі щасливого сміху лісової русалки Мавки.

Визначте, у який тип суцвіття зібрані ніжні яскраво-білі, ніби порцелянові дзвіночки, квітки конвалії.

Б) «Взаємоопитування»

Одна група вибирає рослину із гербарію і просить назвати тип суцвіття іншу команду, і навпаки.

В) Вправа «За і проти»

Одна з груп пробує довести, що краще одна квітка, інша відстоює суцвіття.



УІ. Підсумок уроку

Повернемось до вірша на початку уроку. Як він пов'язаний з темою та вивченим матеріалом?

(У айстри складне суцвіття – кошик).

УІІ. Повідомлення домашнього завдання

1. Опрацювати § 18 підручника [1]

2. Д ля охочих:

- Скласти діаграму Вена на порівняння простих і складних суцвіть;



- Виготовити колаж «Барвистий вінок України» із листівок з різними типами суцвіть


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка