Тема: Трикутники



Скачати 66.67 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір66.67 Kb.
Тема: Трикутники
Мета:

узагальнити та систематизувати знання з теми;

розвивати вміння учнів застосовувати знання з теми до розв’язування з задач;

розвивати творче та логічне мислення;

підвищувати інтерес до геометрії;

виховувати культуру спілкування.


Тип уроку: узагальнення знань та вмінь учнів.
Обладнання: картки плакати з усними задачами, картки з логічними задачами, малюнки для демонстрації.
Додаткове обладнання:
Над шкільною дошкою висить плакат з висловом:
«Міцні знання з теми «Трикутники»» - це один з ключів до успіху у вивченні геометрії

ХІД УРОКУ



  1. Вступне слово вчителя.

Вісім параграфів підручника геометрії 7-го класу знайомлять нас з трикутниками, їх властивостями. Сьогодні на уроці ми узагальнимо і систематизуємо знання про трикутник, повторимо все, що вивчили, і таким чином підготуємося до контрольної роботи.

Урок проведемо у форму уроку-бенефісу, а саме – свята Трикутника. А тому розв’язування задач і весь урок буде хвалою трикутників.

З геометричних фігур найпростішою фігурою є трикутник. Яке означення трикутника? (відповідають учні).

Релігія стверджує, що трикутник – це символ бога, «яко верховного геометра». Згідно з біблійними твердженнями, Бог – триликий (Бог – син, Бог – отець, Бог – святий дух). І не лише трикутник, але й число три вважають священним.


  1. Наше ж сьогодні свято ведуть три учні (представлення учнів).

Перший учень говорить: «Розпочинаємо свято парадом трикутників».

(Виходять шість учнів з плакатами, на яких зображені трикутники: рівносторонній, рівнобедрений, різносторонній, гострокутний, тупокутний, прямокутний.). Перший учень представляє трикутники за сторонами і кутами, а учні, які показують власне трикутники, дають означення трикутників і формулюють їх властивості.



Другий учень говорить: «Вся або майже вся геометрія з часів «Начал» Евкліда спирається на «трьох китах» - трьох ознаках рівності трикутників. Давайте їх пригадаємо (відповідають учні). А тепер пропоную усні вправи на застосування ознак рівності трикутників. (Завдання підготовані на дошці у вигляді відривного календаря, листками якого є картки-плакати з задачами).

Задача1.


Чи рівні АВС і СРА?






Задача 2.


Чи рівні СNK і KFM?













Задача 3.


Чи рівні АВС і СВО?




















Задача 4.


Чи рівні АВО і РСО?





















Задача 5.
Чи рівні КВС і ВКF ?





















  1. Розв’язування задач.



Третій учень надає слово учням, які представляють рівнобедрений та прямокутний трикутники. Вони пропонують свої задачі за готовими рисунками на дошці. Всі учні записують розв’язання в зошитах.



  1. Кут при основі рівнобедреного трикутника дорівнює 72°. Знайдіть кут при вершині.




  1. Знайти кут рівнобедреного трикутника, якщо кут при вершині в три рази більший за кут при основі.



  1. Один з гострих кутів прямокутного трикутника на 34° менший від другого. Знайдіть ці кути.



  1. У прямокутному трикутнику АВС гіпотенуза АВ дорівнює 38 см, а кут В = 60°. Знайдіть катет ВС.



  1. Групова робота. Клас розділяється на три групи. Кожна група отримує задачі, над розв’язанням яких міркує вся група (10 хв) з наступним розв’язанням їх на дошці одним із учасників групи, решта учнів записують розв’язання у зошиті.



Група перша.
Який трикутник треба взяти, щоб після проведення в ньому одного відрізка отримати всі відомі види трикутників: рівносторонній, рівнобедрений, різносторонній, прямокутний, гострокутний?
Група друга
Як провести одну лінію в довільному трикутнику, щоб розділити його на чотири фігури?
Третя група
Довжина однієї сторони трикутника 6,31м, другої – 0,82м. Яка довжина третьої сторони, якщо відомо , що вона складає ціле число метрів?
Відповіді до задач:
1. В прямому трикутнику з гострим кутом 30° провести медіану із вершини прямого кута.

2. вписати коло в довільний трикутник.



3. 6 м або 7м (скористатися нерівностями трикутника).


  1. Демонстрація малюнків-прикладів трикутників.


Перший учень говорить: «Геометричні фігури ми можемо спостерігати скрізь і навіть у мистецтві» (і наводить приклади на малюнках).
Другий учень говорить: «Проходять століття, але роль геометрії в архітектурі не зменшилася. Вона як і раніше залишається її «граматикою». У наш час нових технологій архітектура творить нестандартні архітектурні форми, пов’язані з трикутником». (Демонструю малюнки).

  1. Підсумок уроку.


Вчитель підводить підсумок уроку та оцінює учнів.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка