Тема. Свійські тварини рідного краю



Скачати 93.91 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір93.91 Kb.
Конспект уроку з природознавства

Клас: 1

Тема. Свійські тварини рідного краю

Мета: ознайомити учнів зі свійськими тваринами рідного краю;

розкрити цінність тварин,їх господарське значення для людини;

сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу;

розширювати їх пізнавальний досвід;

залучати до спостережень за життям тварин;

виховувати бережливе ставлення до тварин.

Тип уроку. Комбінований (Урок-подорож)

Обладнання: презентації, предметні малюнки , сигнальне табло, картки для індивідуальної роботи, іграшки – тварини , мікрофон,цукерки.
ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент

  • Вправа «Привітання»

Добрий день, сонце золоте!

Добрий день, небо голубе!

Добрий день моїй землі!

Добрий день тобі й мені!

Доброго дня!

Зичим успіх, щоб знайшов, всіх,

хто в клас до нас прийшов.

  • Вправа «Прогноз погоди» (складається за допомогою малюнків, які учень вибирає серед інших і розміщує на дошці)

  • Яка зараз пора року?

  • Який місяць?

  • Яке число?

  • Тепло чи холодно надворі?

  • Який стан неба?

  • Яка температура повітря?

  • Чи були сьогодні протягом дня опади?

  • Отож за такої гарної погоди можемо здійснити прогулянку .Що це за прогулянка і куди ми завітаємо дізнаємось, коли вилучимо зайві картинки.

  • Вправа «Прибрати зайве серед малюнків» (доки залишиться дом.тварина)

Автомобіль,сонце,дерево,щука ,лисиця,корова, коза (презентація)

  1. Повідомлення теми і мети уроку

  • Як цих тварин назвати загальною назвою?

  • На минулих уроках ми говорили про тварин, що живуть поруч з нами – домашніх улюбленців, хатніх тварин (приготовані малюнки, фото). Тепер ми говоритимемо про тварин, які живуть на одному подвір ї з нами (у власних господарствах) чи в спеціальних господарствах-фермах, комплексах і приносять нам користь - і побуваємо у них в гостях.

  • Послухаймо «Суперечку тварин» (інсценування казки з використанням мяких іграшок)

Корова, кінь і пес

Корова, кінь і пес засперечалися між собою, кого із них господар  більше любить. 
    — Звичайно, мене, я йому плуга і борону тягаю, дрова із лісу вожу, сам він на мені в місто їздить. Пропав би він без мене. 
    — Ні, господар любить більше мене, я все його сімейство молоком напуваю.
    — Ні, господар мене більше любить, я його хату стережу. 
    _ Перестаньте сваритися, всі ви мені потрібні, і кожний із вас добрий на своєму місці.

  • Чи можемо й ми визначити, яка тварини для людини найкорисніша?

  1. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь про роль тварин у житті людини .

_ Якщо наше життя так тісно пов’язане з життям тварин, то нам слід про них більше знати.

Перегляд презентації «Користь свійських тварин для людини»

Висновок. Тварини необхідні людині для існування. Вони дають необхідні їй продукти харчування (м’ясо, молоко, яйця, мед), вовну та шовк для виробництва тканин; хутро для пошиття одягу; шкіру для взуття; ліки, якими лікують різні хвороби людини ( бджолина отрута, мед, борсучий жир).

Тварини — це помічники людини у важкій роботі (коні); це чудовий настрій, коли ви з ними спілкуєтесь.

2.Прогулянка на свиноферму(перегляд презентації).

3.Інтерв’ю з коровою (інсценування, діалог)



  • Здрастуй.Хто ти ? Як тебе кличуть?

  • Я –свійська тварина: корова. А кличуть мене Квіткою, бо народилась в квітні.

  • Якої довжини твій хвіст?

  • Він сягає півтори метра.

  • Для чого він потрібен?

  • Може діти знають.

  • Що ти любиш їсти?

  • Люблю пастись на луках, де багато зеленої трави. А взимку їм те, що приготував господар: сіно, солому, жом, кормові буряки. За день можу випити 40 літрів води.

  • Як звуть твоїх родичів?

  • Мій чоловік – бик, а дитина – теля.

  • Де ти живеш?

  • В корівнику.

  • Хто за тобою доглядає?

  • Скотар, пастух, ветлікар.

  • Чим ти корисна для людини?

  • Я даю людям молоко, з якого можна виготовити безліч смачних страв.

  • Діти,чим корисне молоко? (До розмови долучаються інші діти)

  • Молоко містить кальцій. Щоб зуби та кістки не були крихкими та ламкими.

  • Білок молока допомагає боротись з вірусною інфекцією.

  • Молоко -  відмінний засіб в боротьбі з безсонням. Молоко добре допомагає при мігрені, сильних головних болях.

  • Молоко багате вітамінами. У ньому багато вітаміну В2, він володіє властивістю перетворювати вуглеводи і жири в енергію. Тому молоко особливо корисне при боротьбі із зайвою вагою (в цьому випадку потрібно вживати нежирне молоко), порушеннях роботи імунної та ендокринної систем

  • Однак для кращого засвоєння молока шлунковим соком його потрібно пити поволі і маленькими ковтками – інакше його користь буде зведена до мінімуму.

  • Молоко також належить до групи продуктів-алергенів. Людям, що страждають від алергії на молоко, зовсім не протипоказані не менш корисні кисломолочні продукти (кефір, йогурт, сир).

- Давайте разом виконаємо пісню «Далеко, далеко на лугу пасуться ко..» (весь клас співає пісню)

- Спасибі за спілкування .Було приємно познайомитись.

4. Гра «Хто краще знає» (Малюнки самки, самця і дитинчати).

-Давайте позмагаємось, хто краще знає назви мам, тат , їх дітей.

Кобила-кінь-жеребець - лоша

Вівця-баран-ягня

Кішка – кіт-кошеня

Свиня-кабан-порося

Качка-качур-каченя

Курка-півень-курча

Корова-бик-теля

Коза-цап-козеня

Кролиця –кріль-кроленя

5. Гра «Про яку тварину ведеться розмова»

Це свійська тварина, за якою доглядає людина: дає їй їсти бурячки, кукурудзу, траву, овес, моркву, капусту, воду. Роблять їй люди щеплення від багатьох хвороб. Малята народжуються сліпими, голими, мама вигодовує їх молоком. Живе тварина в клітці .



Фізкультхвилинка

Я малюю зайчика

Для вас – раз.

Це у нього, бачите,

Голова – два.

Це у нього вуха

Догори – три.

Це стирчить у нього хвостик

Сірий – чотири.

Це очиці весело горять – п’ять.

Ротик, зубки – нехай

Морквинку їсть – шість.

Шубка тепла, хутряна

На нім – сім.

Ніжки довгі, щоб гасав

Він лісом – вісім.

Ще довкола посаджу дерева

Я – дев’ять.

І хай сонце сяє з піднебесся – десять.

5. Гра «Нагодуй тварину» (робота за малюнками: тварини і корма)



  • Чим ви їх нагодуєте? Покажіть стрілками.

  • Хто залишився без їжі? Чим їх треба нагодувати?

6. Прогулянка на вівчарню (перегляд презентації)

7. Завдання на листочку :



коза муха порося

корова бджола цуценя

вівця комар кошеня

свиня тарган білченя



  • Гра «За ким доглядає»(опитування з мікрофоном)

пташниця свинарка пасічник

коняр вівчар скотар




  1. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

  • Робота з сигнальними табло (вибрати правильне,істинне твердження)

А) свійські тварини самі знаходять їжу, будують житло;

Б) за свійськими тваринами доглядають люди.


А)свійські тварини забезпечують нас меблями, книгами, гумою;

Б)тварини дають нам їжу, одяг, взуття.


А)свійські тварини живуть в кошарах, стайнях, хлівах;

Б) свійські тварини живуть в норах, дуплах, гніздах



  • Гра « Якій тварині ми вдячні за …» (малюнок продукту чи предметів одягу – діти повинні вказати, кому подякувати за цю річ)

  • Гра «перестав усе, як треба!»




Засобакали гавки,

Закицькали нявки,

Зажабкали кваки,

Закачкали кряки,

Закізкали меки,

Забаранили беки!

За зірки сховалось небо,

Перестав усе, як треба.





  1. Підсумок уроку

  • Яких свійських тварин нашого краю ви запам’ятали?

  • Що люди одержують від тварин?

  • Продовжіть речення «Я буду...(любити тварин, …)»

  • Продовжіть речення «Я не буду… (ображати тварин, знущатися над ними…)»

Пригощання дітей, гостей, батьків цукерками «Стакан молока».



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка