Тема: Способи дієслів. Тренувальні вправи. Мета



Скачати 34.01 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір34.01 Kb.
Тема: Способи дієслів. Тренувальні вправи.

Мета: повторити й поглибити знання учнів про способи дієслів;

формувати уміння розпізнавати способи дієслів у реченні,

утворювати всі форми дійного, умовного і наказового

способу; правильно вживати їх у мовленні й писати;

виховувати любов до рідного краю, повагу до звичаїв

та обрядів рідного народу, духовних святинь.

Обладнання: таблиця «Способи дієслів», картки із завданнями,

підручник.



Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

- Запишіть дату, класна робота.



1. Автотренінг.

- Щоб налаштувати себе на активну роботу, проведемо аутотренінг (auto – я, trening – треную).

- Прошу повторювати за мною.

* Я – учень.

* Я – особистість творча.

* Я думаю, аналізую.

* Я не боюся висловлювати свої думки.

* Помилившись, міркую далі. На помилках вчаться.

* Шукаю істину. Я хочу багато-багато знати.

* Я сьогодні отримаю найкращу оцінку.



2. Перевірка домашнього завдання.

- Перевіримо зараз, як ви виконали домашнє завдання. Скажіть, які дієслова ви виписали із вправи 86 (був, міг би, присягнути, стояв, бачилось, готов, пильнував, упасти, вдирався б, вихопилось, побачив, сказав, складають).

- Отже, що таке дієслова?

- Які морфологічні ознаки має дієслово?

- Щоб дізнатися, яка тема нашого уроку, ми повинні дати відповіді на запитання.

3. Робота в групах.

1 група.


* Чи правильно визначена дієвідміна, час, вид, спосіб, особа?

Люблю – ІІ дієвідміна, тепер. ч., недок. в. умовн. спосіб, ІІ особа.

2 група

* Чи усі дієслова майбутнього часу?



Писатиму, думати, порахую, напишуть, буду хвилюватися, буде мріяти?

3 група


* Чи усі дієслова належать до дійсного способу?

Лежить, зберігає, турбуватиметься, хотів би, буду радіти, слухайте.



ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

  • Чого очікуєте від уроку?

ІІІ. Закріплення знань та вироблення в учнів умінь.

1. Вибірковий диктант з елементами бесіди.

- Яке свято ми святкуватимемо 14 жовтня?

- Чому саме так воно називається?

- Прослухайте прикмети, пов’язані із святом і випишіть дієслова.

1. На Покрову бачимо незібраний врожай – взимку хоч кулаки кусай.

2. Дівка, не покрита хусткою до Покрови, хай далі дівує здорова.

3. Не вигаданим, а справжнім є той факт, що козаки на Січі шанували Покрову.

- Хто такі козаки?

- Визначте спосіб виписаних дієслів.

Учитель. Із століття в століття козаки формували свої кращі риси характеру, які склали кодекс лицарської звитяги. Тобто це були закони, за якими жили козаки. Всім вам відомо, що вони боролися з ворогом, знаючи, що загинуть, тому що понад усе любили свою батьківщину, були вірними друзями, любили понад усе волю, були кмітливі, дотепні. Тому ми зараз з вами позмагаємося спритністю та розумом похвастаємося. А зараз закриймо очі і уявімо, що ми на січі. Клас наш – це кни, а невеликі групи – це курені.



2. Гра «Хто найшвидше і найбільше запише слів».

- Ділимо клас на три команди (курені).

* Перша команда повинна записати за одну хвилину якомога більше дієслів дійсного способу.

* Друга команда записати якнайбільше слів умовного способу.

* Третя команда записати дієслова наказового способу, теж якнайбільше.

(Підведення підсумків).



3. Творче завдання.

- Отже, ми з вами продовжуємо працювати. Так, як козаки були дуже розумні, не боялися труднощів, то і ви впораєтесь з наступним завданням.

- Складіть речення з дієсловами у формі умовного способу.

Захистити, слухати, підготувати, придумати.



4. Вибірково-розподільний диктант.

(На дошці записані речення).

- Із поданих речень виписати у дві колонки дієслова дійсного й умовного способу.

Любіть Вітчизну, єдину у світі. Ростіть, ростіть, огірочки, у чотири листочки. Немає такої людини, дорослої чи малої, яка б не любила лісу. Я хотів би вітром бути, щоб воложити вам лиця. Співала б риба, коли б голос був. Зачепи її хто словом, спитай об чім небудь, вона зразу зирк. Розкажи, розкажи мені, поле, чого рідко ростуть колосочки?

(Підсумок)

5. Робота з підручником (впр.84, с. 49)

IV. Підсумок уроку. Рефлексія.


  • Що нового ви дізналися на уроці?

  • Чи досягли на уроці того, що очікували?

  • У яких особах вживаються дієслова наказового способу?

  1. Оцінювання.

  2. Домашнє завдання.

Повторити тему уроку (§9).

Виписати із народних пісень шість речень з дієсловами наказового способу. (диф.).



Виконати вправу 87, ст. 50. (Виписати виділені дієслова і визначити спосіб).


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка