Тема. Що таке народна пісня? Українська народна пісня «Ой єсть в лісі калина» сприймання і виконання. Українська народна пісня «Два півники» виконання, інсценізація



Скачати 38.07 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір38.07 Kb.


КЛАС – 1
Тема. Що таке народна пісня? Українська народна пісня «Ой єсть в лісі калина» - сприймання і виконання. Українська народна пісня «Два півники» - виконання, інсценізація.

Мета: збагачувати знання учнів про народну пісню, вчити розуміти її життєвий зміст, розучити пісню «Два півники»;

розвивати в першокласників співацькі навички, почуття ритму, ігрові здібності, пам'ять, образне мислення;

виховувати любов до української культури та української народної пісні, заохочувати до вивчення народної творчості.
Обладнання: ТЗН, ілюстрації, реквізит до створення інсценізації, предмети- символи України.

Хід уроку:
І. Музичне вітання.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.


  1. Музична вікторина за вивченими творами на уроці.




  1. Музично-дидактична гра «Високі-низькі звуки»

Чарівну скриньку відкриваєм.

В музичне царство потрапляєм.

А в нім живе і ведмежатко,

Й маленьке сіре зайченятко.

І півник, котик та лисичка,

Сіренька пташка невеличка.

Усі вони разом співають,

Та іноді дещо не знають.

Нам потрібно їм допомогти,

Мелодії для них знайти.

Тож пропоную вам, малята

Звіряткам цим допомагати:

Як чуємо низький ми звук –

Хай ведмежатко й вовк ідуть,

А як високий звук лунає –

Це, мабуть, пташечка співає.


  • Розподіліться на 2 групи: «ведмедики» та «пташечки», виконуйте МРР залежно від того, на якому регістрі звучить мелодія.




  1. Повторення відомостей про тривалості нот (довгі-короткі), відображення ритмічного малюнка пісні «Ой єсть в лісі калина».


ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Сьогодні на уроці ми продовжимо розмову про народні пісні. Адже без пісні нема України, з пісень ми дізнаємося про історію своєї Батьківщини, з піснею українських народ споконвіку в радощах та смутку, у праці та відпочинку.


IV. Вивчення нового матеріалу


  1. Вступна бесіда вчителя



Легенда про пісню

Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці – любов до господарювання, італійці – хист до вивчення музики. Обдарувавши всіх, підвівся Бог зі свого трону і раптом побачив у куточку маленьку дівчинку, яка плакала. Вона була боса, одягнута у вишиванку, руса коса переплетена синьою стрічкою, на голові – віночок.

-Хто ти? Чого плачеш? – запитав Бог.

- Я українка, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові й пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з удів та сиріт, а у своїй хаті немає правди й волі.

- Чого ж ти не підійшла до мене раніше, я вже всі таланти роздав. Як же допомогти тобі?

Дівчина хотіла вже йти, та Господь Бог зупинив її:



  • Є у мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ – це пісня.

Узяла дівчина - Україна дарунок і міцно притиснула до серця. Поклонилася Всевишньому і з ясним обличчям та вірою понесла пісню в народ. З того часу український народ найспівучіший у світі.
-А про що ми прослухаємо пісню, ви скажете, відгадавши загадку:

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті.

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.

І червона, й соковита,

Та гірка вона все літо.

Припече мороз-

Вона стала добра і смачна. (Калина)

- Подивіться і скажіть, які ще ви знаєте символи України, що найчастіше зустрічаються в народних піснях? (Вишиванка, віночок, жито-пшениця, верба, рушник тощо)

2.Сприймання української народної пісні «Ой єсть в лісі калина»
3. Аналіз прослуханого

- Про кого йдеться в пісні?

- Що робила дівчина?

- Який настрій, характер прослуханого твору?




  1. Повторне слухання з використанням музично-ритмічних рухів.

5. Бесіда вчителя

- З якими народними піснями ви знайомі ?
6. Сприймання пісні «Два півники»

- У чому різниця між виконанням пісень «Ой єсть в лісі калина» та «Два півники». (У першому випадку сольне виконання, в другому – хорове)

- Який характер пісні?

- Чого вчить ця пісня? (Працювати і допомагати один одному)


7. Виконання ритмічної вправи за ритмічним малюнком до пісні «Два півники»
7. Виконання пісні вчителем.
8. Пофразне розучування пісні.
9. Виконання пісні з використанням гри за В. Верховинцем (у грі використати маски персонажів, інший реквізит)
V. Підсумок уроку

  • Які українські народні пісні ви знаєте?

  • Яка українська пісня вам сподобалася найбільше?


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка