Тема. Професія архітектора, матеріали з якими він працює. Засоби художньої виразності в архітектурі. Малюємо казку «Колобок» Мета. Знайомство з архітектурою, як видом образотворчого мистецтва



Скачати 58.49 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір58.49 Kb.
Тема. Професія архітектора, матеріали з якими він працює. Засоби художньої виразності в архітектурі. Малюємо казку «Колобок»

Мета. Знайомство з архітектурою, як видом образотворчого мистецтва. Розвивати уміння створювати ілюстрації на основі творчої уяви і фантазії, навички малювання тварин і людей; формувати навич­ки роботи з фарбами; вчити учнів глибоко відчувати казку,виховувати бережне ставлення до книг.

Обладнання. Ілюстрації до українських народних казок,виставка книжок, таблиця з по­слідовністю зображення тварин, репродукції картин, презентація.
Хід уроку

  1. Організація учнів.

  2. Актуалізація опорних знань.

  • Відгадайте яке слово зашифроване?(КАЗКА)

    • Підніміть сигнальні картки хто любить читати казки?

  • Чому ми повинні читати казки?

  • Як називаються казки, складені письменниками? (Літературними, або авторськими.)

  • Як називаються казки, створені народом? (Народними.)

  • А сьогодні ми спробуємо з вами скласти казку за допомогою ілюстрацій.

  • Відгадайте хто буде героєм казки.

  • Я по засіку метений,

  • Я із борошна спечений, -

  • Я від баби втік,

  • Я від діда втік,

  • То й від тебе втечу!

  • Жив був колобок. І всі дні в його житті були схожі один на один. Тому йому було сумно і вирішив він помандрувати, щоб знайти нове житло і друзів.

  • Хто герої нашої казки?

  • Які вони?

  • Де жили герої нашої казки?


ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

ІV. Робота над темою уроку.
1. Вступна бесіда.

Сьогодні ми живемо у просторих і світлих будинках. А були часи, коли наші предки знаходили собі пристанище у печерах. Первісні люди будували собі житло з кісток і шкіри мамонтів. Пізніше почали будувати з глини. Дешеві глинобитні хижі із солом’яними дахами є і нині в багатьох країнах. Такі будівлі мають привабливий вигляд, у них зберігається прохолода, що дуже важливо для клімату, в якому переважають спекотні дні. Пізніше будували із дерева. У наш час для будівництва споруд використовують різноманітні матеріали: глину, камінь, бетон, цеглу, сталеві балки, деревину, скло, листи заліза, фанеру, пластик – тобто, все те, що може потрапити людині до рук.

Люди, які споруджують будинки, називаються будівельниками. Існує чимало будинків у світі, схожих між собою. Однак, є споруди, форма яких характерна тільки для певної місцевості. Геометричні форми куба, призми найчастіше зустрічаються в містах України, Франції, Німеччини, Польщі. Натомість геометрична форма циліндра, конуса, кулі притаманна спорудам східних країн – Туреччини, Ірану, Індії. Особливу форму мають дахи китайських споруд.

Не лише будинки, а й заводи, фабрики, лікарні, школи, дитячі садочки, магазини, церкви й музеї – все це зроблено вмілими, невтомними, працьовитими руками художників, конструкторів, архітекторів, будівельників, мулярів і малярів, сантехніків і електриків, столярів, склярів тощо.

Давайте звернемося до словничка.

Архітектура -

Архітектор –

-Які інструменти для роботи він використовує?

Архітектор гарно малює, в нього розвинене мислення, уява, володіє комп’ютером.


  1. Робота з підручником.

  • Які виражальні засоби використовує архітектор?

(Форма та силует )

Як ви вже чули будинки можуть бути різної геометричної фори.



  • Що впливає на художнє сприймання споруди?

  • ( Декор та декоративні елементи )

  • Декор – це те за допомогою чого оздоблена споруда.

  • Які саме елементи?

(Скульптури або скульптурні рельєфи )

Погляньте на зображення: на даху розташовані скульптури, а над вікнами скульптурні рельєфи.



  1. Бесіда.

Хто будує будинки?

А хто проектує?

Які матеріали використовують під час будівництва?

А хто будував домівки собі в казках?



  • Які матеріали використовують казкові герої?

  • Багато художників малюють ілюстрації до казок. Таких художників називають художниками-ілюстраторами.

  • Що таке ілюстрація?

  • Діти подивіться на виставку книг. І подумайте скільки людей працювало над їхнім створенням.

    • (Учні переглядають ілюстровані видання казок.)

Діти хто працює над створенням книжечок?

З яких матеріалів вони виготовляються?

З чого виготовляють папір?

Тому як ми повинні ставитися до книг?

Чому?


  • Сьогодні ми уявимо себе художниками – ілюстраторами і спробуємо виконати ілюстрацію до української народ­ної казки "Колобок", яку ви усі добре знаєте.

  1. Поетапне виконання композиції вчителем.

1.     Аналіз зразка.

  • Подивіться на малюнок, який епізод із казки зображено?

  • Що зображено на малюнку?

  •  Що робить головний герой на малюнку?

  • Де зображено головного героя?

  • Якої він форми?

  • Що ще зображено на малюнку?

  • Які підібрані кольори?

2.     Послідовність виконання роботи олівцем.

-         Для того щоб виконувати малюнок, альбомний аркуш повернемо горизонтально. Розпочнемо роботу від простого до складного проведемо уявну лінію, яка називається лінією горизонту і розташовується вище середини аркуша. Лінія землі повинна бути більшою для того, щоб розмістити декілька предметів. В центрі знаходиться будинок.

Він складається з прямокутника та трикутника.

Від нього промальовуємо доріжку, а далі колобка, який йде по доріжці.

З правого та лівого боку від будинку розташовуємо паркан, але поки це лінії.

А потім переходимо до деталізації.

Далі промальовуємо вікно в будинку, ставні, паркан. Обличчя колобку: очі, ротик, носик, а на задньому плані дерева.

-         Чим можна доповнити малюнок?



-         Кожен з вас може доповнити малюнок за власним бажанням.

  1. 3.   Послідовність виконання роботи кольором.

Яку пору року зображено?

  1.  Так як це літній день, то ми будемо використовувати яскраві кольори. Розпочнемо розфарбовувати з великих поверхонь.    На малюнку намітимо небо, а потім траву,якщо у вас намальовані соняшники, то їх не розфарбовуємо, а також доріжку. По траві промальовуємо будиночок, паркан,колобка, дерева.

  2. Фізкультхвилинка.(Презентаці)

  3. Практична діяльність учнів.

  4. Словникова робота.

Ілюстраціязображення, що пояснює або доповнює текст у книжці, журналі, газеті.

VI. Підсумок уроку (рефлексія).

  • Що нового ви дізналися на уроці?

  • Що запам’яталося?

  • Над якою казкою ми працювали?

- Чого навчає нас ця казка?

  1. Перегляд малюнків.

  2. Демонстрування дитячих робіт.

  3. Оформлення виставки "В гостях у казки".


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка