Тема. Написання твору «Прихід весни» Мета



Скачати 77.56 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір77.56 Kb.
Тема.

Написання твору «Прихід весни»



Мета:

вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності; збагачувати активний словник учнів; складати твір на задану тему; розвивати творчі здібності, спостережливість; виховувати любов до природи, вміння відчувати красу рідного слова.



Обладнання:

дитячі малюнки весняної тематики, пейзажі, репродукції, зошити для творчих робіт, аудіозапис «Пори року» П. Чайковського.


ХІД УРОКУ


І. Організація класу

На фоні музики звучить вірш (читає підготовлений учень).

Все навколо зеленіє,

Річка ллється і шумить.

Тихо, тихо вітер віє

Із травою гомонить,

Як тут всидіти у хаті,

Коли все живе, цвіте,

Скрізь дзвенять пташки крилаті,

Сяє сонце золоте!

(О. Олесь)

II. Ознайомлення з темою і метою уроку

У центрі на дошці написана тема «Прихід весни». Музика продовжує звучати.

- У нас сьогодні дуже цікава робота. Ми будемо вчитись писати твір про те, як природа «відчиняє ворота» весні.

Що означає написати твір? (Це значить творити, працювати творчо, висловлювати свої думки, передавати почуття, мрії, надії, захоплення, стан нашої душі.)

- А весна пробуджує від сну, вносить у природу красу, чарівність.

Весна в усі шпаринки рветься, Зчорніли клаптики снігів.

Веселе сонечко сміється,

І вийшла річка з берегів.

Не взнати стежечку знайому —

Там первоцвіт рясний зацвів. Вертаються пташки додому,

До рідних місць, садів, лісів...

І пахощі приємні ллються,— Змінилося довкіль усе!

Струмочки весело сміються.

Весна іде! Красу несе!



(Н. Красоткіна) \

ІІІ. Актуалізація опорних знань


1. «Мозкова атака»

- А для того, щоб написати твір про весну, треба відібрати такі слова, які допоможуть нам розповісти про цю чарівну пору року. Погляньте у віконечко, назвіть дібрані слова.



(Діти називають такі слова-іменники: сонце, небо, хмарки, тепло, струмочки, земля, квіти, трава, дерева, птахи. Учитель записує слова на дошці навколо слова «весна».)


Хмарки

Небо

Ніч

День

Тепло


ВЕСНА

Сонце

Трава



Струмочки

Земля

Квіти

Дерева

Птахи


IV. Лексична робота: збагачення й активізація словника учнів

1. Робота в групах

Кожна група отримує кілька іменників і добирає до них прикметники та дієслова.



2. Групи обмінюються записами

Сонце (яке?) — веселе, усміхнене, яскраве, щире, привітне, тепле, оранжеве...

Небо (яке?) — високе, синє, безмежне, чисте, дивовижне, ясне, бездонне...

Хмарки (які?) — білі, легкі, химерні...

Тепло (яке?) — щире, лагідне, добре, привітне...

День (який?) — довший, світлий, сонячний...

Ніч (яка?) — тиха, тепла, зоряна, місячна, коротка...

Струмочки (які?) — ніжні, тендітні, несміливі, жовті, білі...

Дерева (які?) — світлі, весняні...

Трава (яка?) —росяна, зелена, ніжна, гостренька, духмяна...

Птахи (які?) — перелітні, співучі...

Сонце (що зробило?) — викотилось, піднялося, зійшло, сховалося...

Хмарки (що зробили?) — з'явились, випливли, розбіглись...

Тепло (що зробило?) —розлилось, огорнуло, оповило, пригорнуло...

Струмочки (що зробили?) — побігли, задзюрчали, потекли, заспівали...

Квіти (що зробили?) — проглянули, зацвіли, вигулькнули, засміялась...

Трава (що зробила?) — пробилась, вистромилась, потяглась...

Дерева (що зробили?) — прокинулись, почали зеленіти...

Птахи (що зробили?) — повернулись, заспівали, взялись до роботи...

3. Робота із словником

Під час роботи діти з кожної групи обирають одного учасника для роботи з тлумачним словником.

У тлумачному словнику учні знаходять значення слів тендітний, щирий, щедрий, химерний і звітують перед класом.

Клас придумує словосполучення і речення з цими словами.



4. Гра «Добавлянка»

- А зараз ми будемо колективно складати вірш про весну, добираючи до останнього слова другого рядка риму. Потрібне слово знаходимо дуже швидко. Будьте уважні.

Скажіть, яка іде весна?

Чарівна, ніжна, ОСЯЙНА.

І раді всі міста і села,

Бо йде до нас весна ВЕСЕЛА.

Летить на сушу і на море

Повітря чисте і ПРОЗОРЕ.

У полі теплий вітер віє,

А небо угорі СИНІЄ.

Хоч де-не-де ще сніг лежить,

Та вже дзвінкий струмок БІЖИТЬ.

Веселе сонечко розквітло,

Весна летить прозора й СВІТЛА.

Вона така, неначе казка,

Несе до нас тепло і ЛАСКУ.

Вона завжди така прекрасна,

Пригожа, дивна, СВОЄЧАСНА.

На трави розсипа росу,

Дарує щастя і КРАСУ.

У квіти землю одягає

І пісню радості СПІВАЄ.

А по шляху по весняному

Вертаються пташки ДОДОМУ.

Весні завжди радіють діти,

Летять метелики на КВІТИ.

Іде весна — і все радіє,

Вона серденько наше ГРІЄ.

І пташечка весну стрічає,

Веселу пісеньку СПІВАЄ.

Які для весни є слова?

Вона красива і ЖИВА,

Тендітна й ніжна, як купава,

Весела, лагідна, ЛАСКАВА.

І скрізь весні лунає слава,

Весела, сонячна, ЯСКРАВА.

Весна іде, немов царівна,

Зелена, сонячна, ЧАРІВНА.

Заполоняє щастям світ,

Весна не йде, а вже ЛЕТИТЬ!

Ви, діти, весну зустрічайте,

А ці слова ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ.



(М. Наумчук)

5. Фізкультхвилинка

ЛЬОДОХІД


Повніє річка вглиб і вшир,

Закручує шалений вир...

Пливуть крижини по воді,

Неначе білі лебеді.

Шумить ріка: —

Спішу! Спішу!

Ламає все, крім комишу:

Стоїть, старенький, над водою,

Трясе рудою бородою.

(В. Коневський)

V. Усна робота над твором

1. Складання речень

- Ось ми й підійшли до написання твору про весну. Зараз ми складемо речення про цю цікаву пору року з тих слів, що записали.



(Діти складають речення із записаних слів усно.)

- Чи можна складені вами речення назвали текстом? (Ні. У тексті речення пов'язані за змістом.)

- Яку будову має текст? (Зачин, основна частина, кінцівка)

2. Робота над планом

На дошці записано деформований план.

Учні колективно розставляють пункти плану за змістом.

План твору


  1. Перші прикмети весни.

  2. Розквітає земля.

3. Перелітні птахи поспішають додому.

VI. Написання твору учнями

Пропонуються різнорівневі завдання.



І рівень. У текст вставити слова за змістом.

  • (Яке?) сонечко випливає на (яке?) небо. Воно піднімається все (як?) і (як?). Часом випливають (які?) хмаринки. Вони легкі, наче (що?). Ніжне тепло огортає (що?).

  • Від тепла потекли (які?) (що?). А земля усміхається (до чого?) чарівними, (якими?), (якими?), (якими?) першими квітами. Де-не-де пробивається (яка?) травичка. (На чому?) набубнявіли (що?).

  • 3 (яких?) країв повертаються додому (які?) (хто?).

II рівень. Поширити речення, дібрати порівняння.

  • Сонечко випливає на небо й піднімається вище. На небі з'являються хмаринки. Вони легкі. Тепло огортає землю.

  • День став довгий, а ніч — коротка. Потекли струмочки, які напувають землю. Земля усміхається до сонечка квітами. Де-не-де пробивається травичка і тягне списики до сонця. На деревах набубнявіли бруньки. Повертаються додому птахи.

  • Все оживає, співає, квітує. Здрастуй, весно!

III рівень. Самостійне написання твору.

VIІ. Підсумок уроку

Презентація творів.



VІІI.Домашнє завдання

Прочитати свої твори друзям і батькам.



Намалювати ілюстрацію до свого твору.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка