Тема. Музику народило життя



Скачати 37.69 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір37.69 Kb.
Урок музики

Вчитель: Поплавська Т.С.

Клас 2-А

Дата: 21.11.2015



Тема. Музику народило життя

Мета: продовжити знайомити учнів із жанрами музичного мистецтва; розвивати вміння знайти відмінності в характері музики маршу, танцю, пісні; виховувати бажання бути добрими, шанобливими, чуйними, любити музику.

Обладнання: ППЗ з музики для 2 класу, презентація, комп’ютер, проектор.
Хід уроку

І. Орг. Момент. Вступ. Слайд 1. Музика - це найвиразніша мова.

Мова, що може без жодного слова

Людям про радість і сум розказати,

Вміє картину без фарб малювати,

В світі усьому знайде слухача

Без словника і перекладача…

А уявіть, як розквітне чудово

Музика барвами фарби і слова!



2.Музика – мистецтво звуків.

- Що таке музика?

- Якою буває музика? Ми поговоримо на цьому уроці…

- Слово «Музика» прийшло до нас із Стародавньої Греції. Там на Олімпі, згідно з міфами, живуть 9 муз – покровительок наук та мистецтв. Головним серед них є бог Аполлон .

- А яких творців музики ви знаєте?

1) композитор - людина, яка створює музику .

- В музиці, як і в літературі є народні твори та композиторські.

2) виконавець - щоб музику почули, потрібен той, хто її виконує.


3) слухач - той , хто може її оцінити. Якою б гарною не була музика, та якщо її нікому слухати – вона нікому не потрібна.
- Для існування музики потрібні: композитор, виконавець, слухач.

- Музика існує для всіх людей: для тих, хто її створює, хто її виконує і слухає.

- А зараз ми з вами будемо виконавцями і виконаємо нашу улюблену пісеньку… «Про школу».

3. Виконання «Пісні про школу» (Караоке з ППЗ ).

4. Бесіда

- На попередньому уроці ми ще познайомились з типами музики.

- Це три кита…

- Так, майже вся музика стоїть на трьох музичних жанрах: марші, танці, пісні, як на трьох китах. Що ж це за кити?





5. До нас дійшла старовинна легенда: «У дуже давні часи, на самому світанку людської цивілізації і культури, люди не вміли ще пояснити собі чимало навколишніх явищ життя, не могли відповісти навіть на такі питання, на які сьогодні легко дасть відповідь кожний школяр.

Не могли, наприклад, люди довго зрозуміти, якою ж то є сама Земля, що на ній вони живуть. Про те, що Земля являє собою кулю і що куля ця обертається, та й не тільки довкола своєї осі, а ще й навколо Сонця,— про це люди довго не могли догадатися. А поки не догадалися, вигадували різні неймовірні пояснення.

Ось і вигадали, нібито Земля схожа на диск, подібний до круглого щита, з усіх боків оточений океаном. А за океаном знаходиться рай, і беруть свій початок у тому раю начебто чотири великі річки: Ніл, Ганг, Тігр і Євфрат. І перш ніж потрапити на Землю, протікають ці річки під океаном.

Але, мабуть, дуже хотілося людям хоч якось пояснити, чому все ж таки Земля, цей величезний млинець або отака велетенська тарілка, нікуди, ні в яку прірву не провалюється. Адже повинна вона на чомусь там триматися! І придумали, що тримається Земля на спинах трьох могутніх китів.Сьогодні нам це видається смішним, чи не так? А колись люди серйозно вірили в існування цих трьох китів, як вірили багатьом іншим казкам і легендам, що заміняли в ті далекі часи науку, справжні знання».



Висновок:в музиці існують свої «три кити», на них тримається мало не вся музика з давніх – давен, з тих часів, коли ще зароджувалося чарівне мистецтво звуків.



  • А на попередньому уроці ми слухали:



6. ППЗ з музики. Вивчення нової теми.

- Немає жодного явища в природі, ні однієї події в житті, які не могла б відобразити музика. Вона насправді настільки могутня, адже музику народило саме життя. Усе, що є в ньому, музика намагається зобразити, виразити. І це вона робить власними специфічними засобами: через мелодію, ритм, темп, динаміку та тембр.

Прослухайте пісню «Любіть Україну» і визначіть, про що в ній розповідається. А потім розпочнем її розучувати.

ІІ. Демонстрація пісні «Любіть Україну»

Повторимо правила співу.





ІІІ. Розучування пісні «Любіть Україну». Запис слів у зошит. Спів караоке.

Зарядка для голоса

( розспівування):

Ля – Лє –Льо – Лі – Лю – Музику люблю.



ІV. Розповідь про пульс в музиці.

Музика маршу має чіткий, виразний пульс. Що називають «пульсом » у музиці? Наприклад, коли лікар приходить до хворого, він передусім рахує його пульс. Якщо людина хвора, хвилюється чи поспішає, то його пульс буде нерівним, частим, перериватиметься. Якщо ж людина спокійна, то і пульс її буде рівномірним. Так і в музиці ми відчуваємо зміни в пульсі – залежно від характеру музики; від того, про що вона розповідає. Послухайте «Запорізький марш», який склав бандурист Євген Адамцевич, і вказівним пальцем руки відбийте пульс цієї музики.



V. Слухання Є. Адамцевич «Запорізький марш».

VI. Аналіз Є. Адамцевич «Запорізький марш».

VII. Завдання

  • Якими спеціальними засобами виразності музика описує життя?

  • Як ви розумієте поняття «пульсу» в музиці ?

VIII. Підсумки уроку

  • Сьогодні на уроці ми переконалися, що основою музики, незалежно від типу, до якого вона належить, завжди є життя. Крім того, ми розпочали вивчати пісню «Любіть Україну», а також на прикладі «Запорізького маршу» Євгена Адамцевича розкрили поняття пульсу в музиці.

  • Рефлексія



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка