Тема. Множення і ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число. Мета



Скачати 65.24 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір65.24 Kb.
Тема. Множення і ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число.
Мета: удосконалювати з учнями алгоритм письмового множення та ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове; ознайомити учнів із народними звичаями, традиціями, що пов’язані з початком весняного календарного обрядового циклу; розвивати мовлення, мислення, увагу, пам’ять; виховувати старанність, наполегливість, доброту, прагнення до відродження національної культури. Виховувати любов та повагу до народних свят, любов до природи. (Слайд 2)

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний супровід уроку, картки для самостійної роботи, предметні малюнки, картки для усної лічби, завдання для роботи в групах.

Тип уроку: урок узагальнення знань .
Хід уроку

І. Організація класу.

Любі друзі! До нас в клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час,

Гостей посмішкою й миром.


І вітаєм щиро вас,

Та запрошуєм ласкаво

На урок в четвертий клас.

Девіз уроку: ( Слайд 3 ) Міркуємо-швидко,

Відповідаємо правильно,

Лічимо-точно,

Пишемо-гарно.



(Слайд 4 )

- Що ви бачите на екрані? (Сонечко).

- Це сонечко незвичайне. А що в ньому незвичайне?

(Замість промінчиків геометричні фігури).


- Які? ( трикутники ) Скільки їх? ( 8 ).
- Молодці! Ось ви і справились із першим завданням.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми закріпимо вміння множити і ділити багатоцифрові числа на двоцифрові.

Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку ?

- Продовжте речення:



  • Я дізнаюсь …

  • Я буду швидше …

  • Я пригадаю …

  • Я вмітиму краще …

  • Будьте уважні та старанні і ваші очікування справдяться. А я бажаю вам успіхів і бути такими ж усміхненими, як це сонечко,і задоволеними своїми результатами.

  • Коли надворі тане сніжок, біжать веселі струмочки, на деревах бубнявіють бруньки, повертаються з вирію птахи, то це означає, що до нас прийшла... (весна).

— Із року в рік ми з великим нетерпінням чекаємо весну-чарівницю. Ми лічимо дні, виглядаємо, коли пташки з великого вирію принесуть весну красну. Чекаємо, коли вона прожене холод, устелить землю травичкою зеленою, заквітчає квітами пахучими, а пташки наповнять гаї, ліси своїм голосистим співом.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. «Мозковий штурм».

— Які ж весняні місяці ви знаєте? ( Відповіді дітей ).

— Які ви знаєте народні свята квітня та травня ? ( Відповіді дітей ).

Свято Благовіщеня, Вербна неділя, Свято Пасхи, День Довкілля, День Землі.

— Які з них люблять у вашій родині?



2.Усний рахунок

  • Щоб дізнатися про яке свято ми сьогодні поговоримо, вам треба розв’язати приклади. І дізнатися, яке слово сховалося. Слайд 6,7

( 92-36) ÷7 = Е

15×3 ÷ 15 +75 = Д

9 ×2 + 6 ×3 = Л

75÷ 5 + 5 = И

180÷2-42= К

17-68÷4= Н

4×8-20 = В

90×4÷3 -100 = Ь




В

Е

Л

И

К

Д

Е

Н

Ь

12

8

36

20

48

78

8

0

20




  • Отож поговоримо про свято Великодня . Без чого на вашу думку би не обійшлося це свято? І ми сьогодні будемо складати великодній кошичок. Ваше завдання працювати за девізом, за кожне правильно виконане завдання ви будете отримувати один із продуктів, які мають бути у кошику , для того аби він був повний.

  • Діти, що ж це за свято Пасха?

  1. Гра « Журналіст».

( Учні підготували розповідь про свято Великодня)

«Свято Великодня »

  • Молодці, діти, дякую вам за підготовлений матеріал.

Молодці, кошичок у нас є.

  • Тож йдемо далі.

  1. Каліграфічна хвилинка ─ цікавинка.

Щоб цифри правильно писати,

Хвилинку каліграфії треба почати!

Цифри пишу рівнесенько,

Щоб було гарнесенько.

─ Слухайте уважно і записуйте тільки цифри, які зустрінуться на вашому шляху.

( Слайд 8)

( Слайд 9)


  • Для найбільшої Пасхи яку виготовили на Україні було використано:

  • 170 кг борошна;

  • 75 кг цукру;

  • 25 кг родзинок;

  • 20 кг маргарину;

  • 9 кг дріжджів;

  • 2 кг солі;

  • 60 л молока;

  • 750 яєць;

  • ½ кг ваніліну;

  • 2 кг декоративної посипки.

  • Вага – 450 кг.

  • Висота – 190 см.

  • Діаметр – 2 м.

  • Пасху готувало 7 пекарів.

(170, 75, 25, 20, 9, 2, 60, 750,?, 2, 450, 190, 2, 7 )
ІV. Закріплення та вдосконалення знань учнів.

А тепер наш кошичок поповнюється ось такою запашною паскою . ( Слайд 10,11)
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  • Відпочили добре всі, попрацюйте від душі.

  1. Колективна робота. Розв’яжи задачу.

Ми задачі рішим враз,
Й кошичок поповниться у нас.

Задача.

Хлібопекарня випекла 3128 пасок. Після того , як частину розклали у корзини по 34 у кожну, залишилося покласти 680 пасок. Скільки корзин використали? (Слайд 16)

Пропоную вам ще одну задачу.


  • Шоколад є улюбленою стравою однієї з дівчат.

  • Ростик любить бутерброд або шоколад.

  • Дівчата не люблять рибу.

  • Маша обожнює солодке.(Слайд17,18)

Крашанки уже у кошичку.

  1. Робота в групах. (Слайд 20-22)

  • Зараз ми з вами попрацюємо в групах. Кожній групі потрібно поповнити наш кошичок, а для того потрібно розв’язати приклади і з’єднати із відповіддю

1група

9036÷26=


6355÷31=

4026×62=


2584×18=

2 група


9548÷28=

31595÷71=

3039 ×43=

3574×19=


3 група

6992÷23 =

9036÷18=

5623×47=


1626×84 =

- Із завданням справились , покладемо до кошика писанки .

  1. Гра « Збери Великодній кошик»

Тепер нам потрібно виконати ось такі приклади , що зібрати у кошичок все необхідне, чого ми ще не маємо, а результат нам підкаже коли ж ми будемо святкувати Великдень цього року.

1360×14= 19040

19040×48= 913920

913920÷28= 32640

32640÷68= 480

480÷96= 5



  • У кошик ми отримуємо всі необхідні продукти, і дізнаємось що свято великодня ми будемо святкувати 5 травня.

  1. Хвилинка відпочинку.

  • А чи знаєте ви прикмети про Великдень?

  • Коли на Великдень світить сонце, то через три дні піде дощ.

  • Коли на Великдень іде дощ, буде врожай.

  • На Великдень перший раз зозуля закує.

  • На Великдень тварини опівночі говорять людськими голосами.

  • Цього дня якось особливо сонце світить, кажуть люди: « сонце грає».

  1. Робота з геометричним матеріалом.

  • У нас залишилось ще одне цікаве завдання. Якщо справимось гарненько, виконаємо його швиденько, то кошичок зберем гарненько, прикрасимо його гарним вишитим рушничком. Адже це ще один важливий атрибут свята Пасхи.

Зараз попрацюємо у парах . Для кожної пари я приготувала малюночок писанок, але хтось мені нашкодив ,порозрізував ці малюночки. Ваше завдання відшукати всі геометричні фігури , які вказані у вас на конвертах і скласти малюнок. Порахувати кількість писанок і накреслити відрізок у сантиметрах відповідно до кількості писанок.

(Слайд 25, 26, 27, 28,29)
VІ. Рефлексія.

1. Чи здійснилися ваші очікування?


- Я не вмів, а тепер умію…
- Я дізнався…
- Я навчився…
- Мені допомогли…
VIІ. Підсумок уроку.

  1. Гра "Мікрофон"

─ Чи сподобався вам урок?

─ Чим цікавим займалися на уроці?

─ Що більше всього запам’ятали?

Про що нове дізналися

─ Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?


  1. Виставлення оцінок.


VIII. Домашнє завдання.(Слайд 31 )

  1. Індивідуальне завдання на картках.

Всі ви, діти, молодці,

Гарно працювали! (Слайд 32,33,34 )

Але дзвоник пролунав.

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,



Треба йти відпочивати.



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка