Тема. Малювання композиції «Чарівні птахи»



Скачати 52.98 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір52.98 Kb.


Образотворче мистецтво 1 клас
Тема. Малювання композиції «Чарівні птахи».

Мета. Ознайомити учнів з елементарними поняттями про залежність форми і декоративного оздоблення виробів. Розвивати фантазію, творчу уяву, вміння визначати основні складові будови птахів: голова, шия, тулуб, хвіст. Удосконалювати навички гармонійного заповнення площини паперу елементами зображення.

Обладнання. Малюнки із зображенням чарівних птахів, вироби учнів школи декоративно-прикладного мистецтва (тарелі, підноси тощо) із зображенням птахів, ілюстрації.

Хід уроку

І. Організаційна частина. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІ. Робота над темою уроку.

  1. Вступна бесіда.

Любі діти! Дозвольте розпочати наш незвичайний урок. Чому незвичайний? Та тому, що до нас на урок завітав наш добре знайомий казковий герой — Незнайко. Довідавшись про тему уроку, він приготував для вас декілька цікавих загадок про наших пернатих друзів. А ще він прихопив із собою малюнок із зображенням чарівного птаха. Наш Не­знайко не вміє добре малювати птахів, а тим паче незвичайних, чарівних, казкових, тому погоджується показати свій малюнок лише з умовою, якщо ви відгадаєте його загадки. Ось послухайте.


  1. Відгадування загадок.

Прилетіли гості,

Сіли на помості,

Без сокири, без лопати

Поробили собі хати. (Птахи)


Пташечка невеличка,

В неї білі щічки,

Сірі лапки, чорна шапка,

Фартушок жовтенький,

Голосок тоненький.

Та ж ця пташка невеличка

Називається ... (Синичка)
Що воно за дивна птиця —

Світла денного боїться.

Дзьоб гачком, великі очі,

І не спиться їй щоночі,

Гу-гу-гу! — кричить вона.

Відгадаєш? Це ... (Сова)


Крізь зимові заметілі

В сад наш птахи прилетіли.

Та такі червоногруді,

Ніби яблука повсюди

Хтось розсипав у дворі.

Звуться птахи ... (Снігурі)


Перший я приніс весну,

Розбудив усе від сну.

І співаю під вікном.

Люди звуть мене ... (Шпаком)


3. Продовження бесіди.

Молодці, гарно справились із цим завданням. А тепер давайте подивимось на малюнок, що його приніс Незнайко. (Вивішується малюнок із погано виконаним зображенням пташки).



  • Яка на вигляд ця пташка — весела чи сумна? З чого це видно?

  • Так. Цей бідолашний птах засмучено сказав Незнайкові: "Який же я
    казковий і чарівний птах? Я навіть не можу поворухнути головою, щоб
    оглянутися. У мене зовсім немає крил і тому я не можу літати. Для цього
    мені потрібно довго тупцювати на місці, переступаючи з ноги на ногу, щоб
    повернути все тіло у протилежний бік. А голова велика — так і тягне мене
    до землі, ледве тримаюсь на лапах. А хотілося бути незвичайним, красивим,
    струнким, щоб вчасно уникнути небезпеки. Я хотів би, щоб мною
    любувалися люди. Одним словом, хочу бути дивовижно чарівним птахом".

  1. Демонстрування ілюстрацій із зображенням птахів.





5. Аналіз будови птахів.

  • Учні, назвіть частини тіла птаха за малюнком. (Тулуб, голова, дзьоб,
    очі, лапи, оперення).

  • А чого не вистачає на малюнку Незнайка?

  • Що можна сказати про розміри голови щодо тулуба? (Вона дуже велика,
    а насправді у пташок голова маленька, кругла, а тулуб великий, овальний).

Вам, напевно, не раз доводилося бачити на стінах сучасних квартир килими, а у сервантах на поличках тарілки, прикрашені різними візерунками. Давайте переглянемо декілька з них.

  1. Перегляд предметів побуту декоративно-прикладного мистецтва.

  2. Словникова робота.

Художньо виконані та оздоблені предмети побуту (одяг, посуд, меблі, килими тощо), які мають не тільки практичне, а й естетичне значення, називають предметами декоративно-прикладного (ужиткового) мистецтва.

8. Продовження бесіди.

Є серед цих предметів побуту і такі, на яких зображено дивовижних казкових птахів.

Як ви вважаєте, чому я цих птахів назвала казковими? (Діти діляться своїми враженнями.) Звісно, у природі немає такої пташки, у якої замість пір'ячка різнобарвні листочки і квіточки.

9. Декламування вірша Т. Лопатникової "Чарівні птахи".

Мабуть, від своїх бабусь

всі ви, діти, чули:

на землі нашій колись

чародії були.

Нині, знаємо, кудись

всі вони перевелись.

У одного чаклуна

пара пташечок жила.

Перший птах, малята,

в того чаклуна

помагав справляти

добрії діла.

Пісенькою радує,

а майне в блакить —

пір'ячко, як райдуга,

на ньому горить!

Ну а другий птах —

отакі дива —

був, як та осіння

хмарка дощова!

Хмурий та понурий, —

та його не жаль:

він любив по людях

сіяти печаль!

Чи зумієте, малята,

тих птахів намалювати?


  1. Перегляд таблиці з поетапним зображенням птахів.





  1. Поетапне зображення птахів учителем.

Як показати на малюнку, що чарівні птахи — герої вірша — такі різні? Мабуть, добрий птах має гарний вигляд: у нього красива голівка, тіло, хвіст, пір'ячко. Недобрий, злий птах може мати хижий, гострий чи загнутий дзьоб, великі сердиті очі. Але головний засіб, який допоможе нам виразити риси характеру птахів, — це колір.

Добрий птах має яскраві, приємні для ока кольори. Злий птах — навпаки, має переважно темні, тьмяні кольори: синій, фіолетовий, чорний, сірий тощо.

А тепер спробуйте уявити собі цих птахів і починайте малювати.



  1. Практична діяльність учнів.


III. Підсумок уроку.

1. Декламування вірша Н. Кир'ян " Жар-пташка".

Було, чи здавалось, чи снилось Іванку,

Що кожного ранку, що кожного ранку

Жар-пташка літає понад двором,

Торкає його золотавим пером.

Перо золотаве Іванка лоскоче,

Хлопчина швиденько розплющує очі

І миттю встає, у вікно визирає,

А тільки жар-пташки вже й сліду немає.

Іванко хутчій вибігає із хати,

Бо хочеться хлопцю її наздогнати.

За ним вибігає уся дітвора

Шукати хоч сліду її чи пера.

Ви, хлопчики любі і любі дівчата,

Коли пощастить вам пташину побачить,

Скажіть нам, будь ласка, коли це не тяжко,



Бо хочеться Йванку торкнути ту пташку.

2. Перегляд і демонстрування дитячих малюнків.




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка