Тема: Майстер-клас



Сторінка1/3
Дата конвертації29.04.2016
Розмір446 Kb.
  1   2   3
Бегма Н.М., учитель гімназії №5, керівник ЛГП

Кіяшко Г.М. учитель ліцею №4, співробітник ЛГП

Тема: Майстер-клас

Форма: Майстер-клас – емоційне проживання, дослідження.

Лейтмотив: «Говоріть так, наче весь світ притулився до вас вухом і чує кожне слово. (Книга Мірдада)

Стверджувальна ідея: як думаю, так говорю, і дію так.

Мета:

Розкрити природу слова.

Пробудити відчуття краси слова.

Розвивати уміння берегти слово в чистоті.

Розвивати вимогливість до власних слів – як слів учителя – гуманного педагога. Обладнання : ребус «СЛОВО», конверти з сонечком для інтерактивної гри, текст притчі, фільм «Про силу слів злих і добрих», музика для релаксації.

Хід заняття:

І Організаційна частина

1. Звернення до слухачів.

2.Робота в парах. – Шановні друзі! На столі у вас є ребуси , давайте впевнимося чи саме це слово загадала я.

- Відгадайте ребус:



3. Мотивація.

  • Саме це і буде темою нашої розмови. Ми поговоримо про Його Величність – СЛОВО.

- А лейтмотивом нашого уроку будуть слова: «Говоріть так, наче весь світ притулився до вас вухом і чує кожне слово». СЛАЙД

4. Розповідь.

- На початку земного буття було СЛОВО. Саме ним було виражене все буття. Мабуть, це було Слово, яке вміщує Всесвіт і перебуває у кожній нашій маленькій клітині крові! СЛАЙД

Слова – це відображення наших думок. Формулою успіху кожної людини є: як думаю, так говорю, так і дію. СЛАЙД

Вчені кажуть, що при народженні Дитина плаче, бо вона загубила СЛОВО.

5. Слухання вірша. СЛАЙД
СЛОВО

Жбурнув слівцем, мов камінцем у воду,


Враз хвильки по душі, як по воді,
Бо необдумане слівце наносить шкоду,
А кілька слів — і бути вже біді.
Поводься зі словами обережно.
Слова бувають гострі і гіркі.
Не можна ними кидатись безмежно.
Слова найкращі — теплі і палкі,
Які несуть добро і насолоду,
Політ дарують в чисті небеса,
Приносять радість, щастя і свободу
І творять в світі справжні чудеса.
Хороше слово — і душа радіє,
І розкривається, мов квітка навесні.
Від слова щирого і серце пломеніє,
А дні похмурі стануть враз ясні. Красоткіна Н.Г.

6. Аналіз.

- Що можуть нести слова? (Добро і насолоду. Радість, щастя і свободу. Душа радіє, серце пломеніє.)

- А необдумане слівце? (Наносить шкоду)

7.Інформація


  • Людина вимовляє за день до 1000 слів. І кожне з них несе в собі різний зміст: гіркі, солодкі, солоні; тихо, гучно, гнівно; вчасно, невчасно; при потребі, іноді, без потреби.

8.Інтерактивний прийом. СЛАЙД

Пропоную капсули з речовиною – спробувати.

  • Який відчули смак? Солодкий присмак. Згадаймо солодкі слова.(Мама, сім я, дружба, довіра, любов, вдячність,посмішка…)

  • Солоний присмак. Згадаймо солоні слова (Сльози,… )

  • А якби я поклала перець, гірчицю, який би ви смак відчули?

А гіркі? (Війна, сльози,недовіра, насмішка, …)

  • А гострі? (Грубі слова, образливі слова.)

  • А якби я налила води?

  • А світлі? (Повага,мир, віра, надія, любов, щирість, …

  • Дякую за Ваші відповіді. Ви всі висловили свою думку і вона є правильною. Кожне слово має ціну.

9.Інтерактивна гра. «Словник слова». СЛАЙД.

  • Доберіть ознаки, яким може бути слово?

Чисте

Золоте

Мудре

Щире

Ніжне

Щедре

Важливе

Надихаюче

Зігріваюче

Вільне

Правдиве

Тихе

Точне

Вічне

Іскристе

Благословляюче

Пророче

Пестливе

Проникливе

Цілюще

Ніжне

Невагоме

Оригінальне

Творче

Просте

10.Інформація.

МИ – вчителі. До слова вчителя в усі віки була особлива вимога. Наша професія постійно вимагає занурення в себе: я – як вчитель: що я кажу, те думаю, те відчуваю.

11.Класики про роль СЛОВА у професії вчителя. СЛАЙД

- Я лише процитую слова Ш.О.Амонашвілі: «Кодекс честі та служіння вчителя». -Коли школа стане вогнищем культури? - Коли в ній запанують 4 культи.
Культ людини.
Культ Батьківщини.
Культ книги.
Культ рідного слова.

«Кожне слово вихователя повинно нести в собі добро, справедливість,

красу – у цьому суть наших повчань. У цій справі немає дрібниць. Одне ваше слово може зруйнувати в дитини віру у вас як вихователя, збентежити дитячу душу».

В.О.Сухомлинський

«Найкращий учитель для дитини той, хто духовно спілкується з нею, забуває, що він учитель, і бачить у своєму учневі друга, однодумця. Такий учитель знає найпотаємніші куточки серця свого вихованця, і слово в його устах стає могутнім знаряддям впливу на особистість, яка розвивається».



В.О.Сухомлинський

«Коли вчителі будуть привітні та ласкаві, не будуть відштовхувати від себе дітей своїм суворим поводженням, а будуть приваблювати їх своєю прихильністю, манерами і словами . Коли вчителі будуть ставитися до учнів з любов’ю, тоді вони легко завоюють їх серце так, що дітям буде приємніше бути в школі, ніж вдома».



Ш.О. Амонашвілі

12. Притча про силу слова. ЗВУЧИТЬ МУЗИКА
Увесь зал вже був заповнений людьми. Сьогодні виступав Майстер – людина заслужена і шанована. Народ притих в очікуванні чогось незвичайного. Та ось Майстер вийшов на сцену. Це був немолодий вже чоловік. Він зворушливо жмурився, намагаючись охопити поглядом весь зал. -Здрастуйте, мої друзі! Сьогодні ми з вами поговоримо про велику силу звичайних СЛІВ. Слова, які ми з вами говоримо, формують наше з вами сьогодення і наше майбутнє. Більше того, сьогодні з вами відбувається те, про що ви думали вчора і позавчора. Думали палко, пристрастно…

Тут з останніх рядів піднявся молодий чоловік і, перебиваючи Майстра, голосно сказав: - Яка нісенітниця! Від того, що я сьогодні буду твердити слово «Бог», я завтра святим не стану. – Що ви нісенітницю городите?

Раптом Майстер махнув рукою і різко сказав:


  • Ви – недоумок і нечема!

Молодий чоловік, який не очікував від Майстра подібних слів, на хвилину приголомшено замовк, а потім вибухнув лайкою. Потік його слів був настільки грубим, що люди, які сиділи поруч, стали вмовляти його заспокоїтись. Деякі просто опускали очі від сорому.

Майстер раптом пустотливо посміхнувся і сказав: -

- Вибачте, будь ласка, я погарячкував. Пробачте мені, якщо можна!



Молода людина знову застиг в замішанні. Потім, ніби опам'- ятавшись, обвів поглядом людей, що сиділи навкруги.І почервонів. Йому стало соромно від своєї нестриманості, від своїхзлихгрубихслів.Він опустився в крісло, а через секунду під-нявся і хрипким голосом сказав: 

І ви пробачте мені. Щось мене понесло.

Майстер м'яко посміхнувся і сказав. -  А ви говорите, що слова не мають сили. Від одних моїх слів, ви готові були мене розірвати на шматки, а від інших моїх слів ви відчули сором. Ось вам і гіпнотична сила слова. Вибачте мені,моло да людино, ще раз. Ну що, продовжимо?
Ось така притча про величезну силу слова.  Ось вам і відповідь, - підсумував Майстер. - Від одного слова ми приходимо  в лють, від іншого - заспокоюємося.
13. Висновок.

- В чому секрет слова?

ВИСНОВОК. Кожне слово має ціну, тайний сокровенний смисл, яким наповнене. Говорячи слова, ми повинні навчитись зважувати їх. В цьому і полягає мудрість людини і заключається формула успіху кожної людини – Як думаю, так говорю, і дію так.



Спілкуючись щосекудно зі своїми учнями, наш обов’язок - настроювати себе як музичний інструмент. СЛАЙД

  • Як я звучу?

  • Які думки в мене сьогодні переважають?

  • Які слова я споживаю, тобто, що я слухаю?

  • Яку інформацію я вбираю? Чим насичую себе? В що занурююсь? Можливо, ці питання – риторичні, але вони – актуальні! Ми повинні звучати чисто, бо ми – з учнями.

14. Н.М.Бегма. СЛАЙДИ

Дзвоник на урок. Хтось з учнів позіхає:

– Знову ця математика!..

Діти ще розпалені після перерви. Хлопці задихаються від бігу, дівчатка давляться недоїденою цукеркою або пиріжком. Забігає Павло і кричить:

– Наша вчителька!..

Учні шумно, поспіхом вишукуються біля парт. Заходить Марія Петрівна. Пауза, клас завмер…

– Сідайте. Де журнал? Хто відсутній? Чому дошка не вимита? Хто черговий? Відповідати піде…

У когось з дітей після цих слів мало не зупиняється серце, хтось встигає помолитися, а дехто примудряється вивчити половину домашнього завдання. Вчитель і учень по різні боки «бар’єру», і результат цього протистояння, на жаль, очевидний.

Перші хвилини уроку – найважливіші. Діти намагаються відчути, в якому настрої Марія Петрівна, навіщо їм потрібний саме цей урок, що подарує для життя, чи розкриє нові сторони їхньої особистості.

Успіх проведення уроку залежить від організації його початку в набагато більшій мірі, ніж це зазвичай прийнято вважати. Важливий емоційний настрій вчителя та учнів у цей момент, правильна психологічна установка на урок. Отже, поговоримо про перші 5-7 хвилин уроку, в які відбувається організаційний та мотиваційний етапи налаштування учнів на роботу.

Привітання важливо тим, що під час першого зорового контакту, слів і жестів в учнів формується перше враження, перші емоції уроку. Важливо вже під час привітання розташувати до себе учнів, і якщо ми доб’ємося цього, сам процес засвоєння або закріплення навчального матеріалу пройде набагато ефективніше.

Мовні формули привітання:

- Добрий день, мої прекрасні (мої чудові, мої зіроньки, мої творці, любі друзі…)!

- Давайте подаруємо один одному посмішку…

- Рада вас бачити … (зацікавленими, уважними, схвильованими, красивими…)!

- Як ви себе почуваєте сьогодні?

- Як ваше здоров’я? (Учні відповідають: «Краще і краще!»)

- Як ваш настрій? (Учні відповідають: «Краще і краще!»)

- Що гарного відбулось?

- Скажімо разом: «Сьогодні найкращий день мого життя!»

- Рада, що у нас відмінний настрій. Сподіваюся, наш урок пройде цікаво і захопливо.

- У мене, діти, був сьогодні важкий день, і ви втомилися до четвертого уроку – побережем один одного.

- Сподіваюсь, що ви гарно відпочили на перерві.

- Сподіваюсь, що у вас сьогодні гарний день.

- Який потрібен настрій, щоб урок вийшов вдалий?

- Бажаю вам зберегти гарний настрій на весь урок.

- Яким ви хочете бачити сьогоднішній урок?

- Давайте налаштуємося на роботу і посміхнемось один одному.

- Добрий день, дорогі учні і гості! Якщо день починається з посмішки, то можна сподіватися, що він пройде вдало. Давайте сьогоднішній урок проведемо з посмішкою. Головне завдання – бути уважними, активними, винахідливими, а головне – працьовитими. Показувати, що ми знаємо і як уміємо працювати.

- Давайте посміхнемося один одному, я рада знову бачити ваші посмішки і думаю, що сьогоднішній день принесе нам радість спілкування один з одним. Успіхів вам!

- Подаруйте мені свою посмішку. Я бажаю вам гарної плідної роботи на уроці.

- Дорогі дівчата і хлопці, посміхніться один одному, подаруйте свою посмішку гостям. Бажаю вам успіхів на уроці!

- Посміхніться один одному, посмішка – хороший настрій на роботу.

- Настав новий урок. Я посміхнулась до вас, а ви посміхніться один одному. І подумайте: як добре, що ми сьогодні тут всі разом.

- Бачу, настрій у вас гарний, діловий, отже, за роботу.

- У нас сьогодні незвичайний урок. Я хочу, щоб ви запам’ятали його на все життя…

Перераховані приклади – це лише невелика частина можливих слів-вітань. Насправді варіантів може бути скільки завгодно, все залежить від фантазії вчителя.



Результат етапу: відмова від «рольової вчительської» поведінки (трьох «д» – дистанції, дидактизму, демонстративності), формування почуття «ми». Емоційне входження в урок: усмішка, емоційні подарунки, створення стану радості тощо. Діти стають більш розкутими, відкритими, у них виникає позитивний емоційний настрій на весь урок.

Початок уроку – реальна можливість для вчителя проявити свої кращі якості, творчий підхід, варіації різних прийомів, створити в дітей позитивний емоційний настрій робочої налаштованості, підтримати стан внутрішньої психофізіологічної активності, відкритості, залучити всіх учнів у навчальний процес. Як гарний актор, який виходить на сцену на початку вистави і одразу ж підкоряє глядачів, так і вчитель з першої посмішки, першого слова, жеста, руху, ритму серця знаходить щирий відклик у очах, душах, розумах своїх учнів.



Наше висловлювання повинне бути:

  • діловим, але не холодним,

  • веселим, але не образливим,

  • в міру суворим, але не таким, що б’є по руках, а таким, що спонукає до дії.

- Ось деякі поширені фрази, які ми часто використовуємо у своїй мові і як можна їх замінити з позиції гуманної педагогіки.

Мова вчителя повинна бути позитивною!

  1. «Ні», «Я з тобою не згодна»

«Твоя точка зору цікава. Мені здаються важливими ще кілька моментів».

  1. «Нічого подібного», «Кожному зрозуміло», «Одназначно»

« Наведу свої докази», «Мені хотілося б звернути вашу увагу..»,

«Давайте спробуємо взяти до уваги».

  1. «Та це ж першокласники знають»

«Ми в цій ситуації всі як першокласники», «Я себе відчуваю вихователем дитячого садка, який не може дохідливо пояснити»

  1. «Ти зробив все, що міг»

«Молодець, підготувався сьогодні відмінно!»

Мова вчителя повинна бути людяною!

  1. «Подивися, як написала Маша»

«Мені здається, минулого разу у тебе вийшло краще».

  1. «Ти сьогодні не готовий!»

«Ти умієш готуватися значно краще».

  1. «Я бачу, ти сьогодні підготувався краще»

«Всі сьогодні бачать і зі мною погодяться, що сьогодні ти підготувався відмінно!»

Мова вчителя повинна бути конструктивною!

Відмовтеся від без адресності висловлювань



«Хотілося, щоб у класі було чисто»

«Прошу чергових навести порядок у класі»

Не використовуйте дієслова у наказовій формі.



«Встали», «Приготувались до уроку», « Сіли».

«Прошу всіх встати», «Сідайте, будь ласка».

Чітко формулюйте свої наміри.



«Треба залишитися після уроків»

«Я пропоную обговорити ситуацію серйозно, не на ходу».

Учитель повинен входити в клас з хорошим бадьорим настроєм, відкритим серцем, виваженими словами і вміти налаштувати себе на життєрадісну з дітьми паралель.



15. Уявна Подорож.

  • Уявіть, що у вас в руках – сфера світла. Бережно несіть Ваше слово до дітей, до людей. Воно не обпалює, зігріває.

  • Звідки ми його беремо?

  • Де брати натхнення для слів, від яких хочеться жити?

Небо – блакитне. Іноді на ньому можуть зявлятися хмари. Дотик хмари до тіла. Нехай хмара буде образом чистоти слова. СЛАЙД.

16. Інтерактивна гра. МУЗИКА звучить.

У вчителя Гуманної педагогіки є особливі слова – СОНЯЧНІ.
17. Показ фільму «Про силу слів злих і добрих».

- Скажіть, чи сьогоднішня зустріч вплине на ваші думки, слова, вчинки і життя?

Л.М. Герасименко, культуролог,

зам. керівника Кременчуцької ЛГП,

керівник культурно-просвітницької організації

«Кременчуцьке Реріховське товариство».
Доброта й любов – шлях до щастя та миру.

Ціль уроку: Формувати у дітей розуміння доброти й любові. Мотивувати на любов до доброти, на вирощування в собі добрих думок і вчинків, уміння бачити доброту в інших.

Матеріали до уроку.

Для оформлення дошки: назва уроку великими буквами, картинки та слайди добрих справ, слайди для роботи з дітьми, картинка «Велике серце» для розміщення на ньому картинок маленьких сердець; картинка «Сонечко» для розміщення на ній написів «Чемних слів», ватман першого формату, на якому відображується хід уроку. Пісня «Дорогою добра», фільм «Притча про добро», мультфільм «Просто так».

Обладнання: комп’ютер, телевізор.

Роздавальний матеріал: листочки ватману кожному учню для роботи, на яких розписаний хід уроку й картинки добрих справ, маленькі сердечка для написання на них добрих слів, побажань.

Хід уроку.

Привітання, настроювання на урок.

Добрий день, діти! Коли ми проголошуємо ці слова, то щиро бажаємо тим, з ким зустрічаємось, добра й радості, і наше серце відкривається для щирих і добрих людей. Ваші доброзичливі обличчя й променисті очі підказують мені, що зустріч буде радісною. Попереду у нас незвична тема уроку – про …. Зараз ви самі здогадаєтесь. Звучить пісня Фунтика «Дорогою добра».

Здогадались? А точнішу назву уроку давайте прочитаємо разом: «Доброта й любов – шлях до щастя та миру». Над цим питанням задумувались ще в давнину мудреці, бо воно дуже важливе для кожної людини, країни, світу. Давайте й ми на всі явища, про які будемо говорити, подивимось вивчаючими, дослідницькими очима, мов філософи й мудреці. Вони теж не народжувались зразу дорослими вченими, а теж були дітьми й ходили до школи.

План уроку. (Слайд)

- Пофілософствуємо про доброту.

- Здійснимо подорож до Країни добра й любові, в якій немає зла, де все дихає любов ‘ю і добром, зрозуміємо їх творчу силу.

- Створимо «Велике Серце добра й любові класу»



Бесіда по питанням, викладання теми матеріалу.

У всіх країнах світу, і в нашій теж, завжди було нормою допомагати одне одному й іншим людям, бути привітливим, ввічливим, тобто бути добрим.



  • А як ви розумієте доброту й любов?

  • Яку людину можна назвати доброю?

  • Які добрі діла ви можете зробити дома, в класі, на вулиці,в транспорті?

Відповіді дітей.

Отже підсумуємо, закріпимо ці поняття. (Слайд. )



  • Добро – це ніжність, турбота, ласка, радість, вірність, дружба, чуйність, чемність, увага до інших

  • Добрими можуть бути відношення між людьми. Це дружні стосунки, турботливі, добрі, люблячі, справедливі, чуйні.

  • Доброта й любов – це сила життя. Ці почуття можуть підбадьорити, заспокоїти, вилікувати, піддержати, спасти, вернути надію.

Любов, це дуже велике й багатопланове поняття – воно вміщає в собі й доброту. Любов буває різна: до батьків, до свого міста, до своєї країни, до іншої людини и т.д. Коли у людини дуже розвинуте почуття любові, тоді вона здатна віддати свою любов і доброту близькій людині, іншим людям, на безкорисливе служіння людству й відчуває від цього радість, робиться більш сильнішою. Доброта є невід ‘ємною частиною любові й навпаки.

Доброту й любов людина проявляє через свої думки, почуття, вчинки. Спочатку у неї виникає добра думка, потім думка озвучується в слова (слово є проголошена думка), потім слово реалізується у вчинок. Ми не можемо доторкнутись до наших думок і почуттів, але ми можемо дуже переконливо відчути вплив різних думок. Наприклад, світла думка зігріває душу, викликає радість і наповнює нас нею. Думки ж злоби й роздратування здійснюють протилежну дію. Вони забирають радість нашого життя, викликають хвороби.

Коли ми думаємо, перед нами проходять незримі для інших образи наших думок. Якщо думаємо про батьків, ми своїм внутрішнім оком бачимо тата й матір; коли читаємо оповідання, перед нами проходять цілі сцени з героями; коли малюємо, то спочатку в нашій уяві виникає образ малюнку, а потім ми його малюємо.

Всі добрі думки й почуття живуть в серці. Вони схожі на незримі вогники, а коли їх багато, то кажуть, що у людини полум’ яне серце. Український філософ Григорій Сковорода говорив, що серце є орган вищого пізнання, що серце - сонце нашого організму. Кожним світлим почуттям і доброю думкою в серці людина випромінює благодать й посилює вогні свого серця, оздоровлює навколишній простір. Від цього вона робиться красивою душею й почуває себе щасливою.



Фільм «Притча про добро».

Стислий зміст притчі. Дівчинка, років шести, йшла повз крамницю й побачила у вікні красиве намисто з бірюзи. Вона вирішила купити його своїй сестрі в подарунок. « З тих пір як померла наша мама сестра про нас піклується. Мені так хочеться подарувати сестрі подарунок, щоб вона посміхнулась! Це все, що в мене є». – сказала дівчинка продавцеві й подала йому кілька монет. Продавець «продав» їй ці дуже дорогі буси. Вона побігла додому з радістю.



Незабаром до крамниці прийшла сестра, щоб повернути намисто, тому що «воно їм не по карману». Не взявши намисто, продавець сказав сестрі: «Вона заплатила саму високу ціну, більшу, ніж міг заплатити дорослий. Вона віддала все, що в неї було. Вона хотіла, щоб Ви посміхнулись» Сказавши це, продавець поставив перед нею табличку з написом «Закрито» й відійшов від сестри дівчинки.

Питання


  1. Які якості характеру проявили дівчинка, сестра й продавець?

  2. Хто в цій ситуації проявив доброту?

Відповіді дітей.

(Доброту проявили всі. Дівчинка самовіддано віддала останнє, щоб зробити щасливою свою сестру. Сестра проявила чесність, справедливість,вдячність продавцеві й меншій сестрі; продавець – благородство душі, безкорисливу доброту.)

Подорож до Країни доброти й любові. Тепер, коли ми з ясували ваше позитивне відношення до доброти можемо здійснити подорож до Країни доброти, де все дихає любов’ ю й добром. Але потрапити туди можна тільки через чарівні ворота.

Слайд і картинка на дошці «Чарівні ворота».

В цю Країну потрапити не просто, бо ворота відкриваються тільки добрим і люблячим серцям. Сама Країна - в просторі, де знаходяться образи всіх добрих думок і вчинків людей нашої Землі. Вчений Вернадський називав цей простір ноосферою. Ці світлі образи живуть в ній і пов’язані між собою через серце кожної людини незримими ниточками, нагадуючи сяючі промінчики. Вони утворюють сітку добра й любові, яка обгорнула весь простір навколо Землі, набагато сильніше й густіше, ніж сітка інтернету. Давайте уявимо, що це є Велике Серце добра й любові на нашій планеті.

Коли я готувалась до зустрічі з вами Фея Світла подарувала мені чарівні слова, які допоможуть відкрити чарівні ворота.

На кожному листочку в рамках намальованого серця записані ці слова. Будемо всі разом їх промовляти:

А тепер заплющимо оченята, прислухаємось до свого серця – і в подорож.

Звучить музика: «Бразильська Бахіана»

Можна розплющити очі. Ми - в Країні доброти!

Тут ми можемо побачити ті красиві діла і вчинки, які здійснювались добрими людьми в країнах нашої Землі. ( Далі йдуть слайди добрих вчинків, які здійснювались людьми в різних країнах Землі. На дошці й на роздавальних листочках теж розміщені картинки з прикладами добрих справ).

Питання.


  • Що ви відчували, коли бачили таку справжню доброту?

  • В вашому житті були приклади такої щирої доброти?

Відповіді дітей.

Физкультхвилинка

Вправа на саморегуляцію «Врятуй пташеня»

Уяви, що в твоїх долонях безпорадне пташня. Зігрій його. Повільно, по одному пальчику склади долоньки, сховай у них пташеня, подихай на нього, зігріваючи рівним спокійним диханням. Приклади долоні до своїх грудей, віддай пташеняті добро і ласку свого серця і дихання. А тепер розкрий долоні — і побачиш, що пташеня радісно злетіло. Посміхнись йому і не сумуй,— воно ще повернеться до тебе.

Творча робота дітей..


  1. В Країні добра ми з вами побачили багато чого дивного й корисного, стали мудрішими.

Давайте тепер звернемось до вправи над прислів’ями: закінчимо прислів’я й прокоментуємо їх.

Прислів я.



- Уміти не тільки поспівчувати в біді, а й порадіти чужому ( успіху).

- Життя дане на добрі (діла).



Відповіді дітей.

  1. Також ми збагатились світлими думками й почуттями. Ми станемо більш ввічливими, перестанемо сперечатись, сердитись і ображати один одного. Добрі думки й слова завжди будуть з нами, якщо ми готові віддати силу своєї душі іншим людям. Сонечко нагадує й підказує нам ці слова на своїх промінцях. Але якихось там не хватає. Давайте ці чарівні слова, яких не достає, назвемо й допишемо.

( Добрий день, до побачення, будь ласка, вибачте, дякую, доброго апетиту, хорошого дня)

  1. Ми вами говорили про «Велике серце добра й любові Землі». Давайте тепер виростимо «Велике серце добра й любові класу». Напишіть на маленьких сердечках добрі побажання, чи добрі слова, вчинки, які б ви хотіли здійснити, подаруйте великому серцю на дошку. Ми утворимо «Велике серце добра й любові класу», яке буде випромінювати світло, наповнювати ним клас, школу, місто; нести мир і щастя

Діти записують і виходять до дошки, щоб заповнити ними велике серце на дошці.
- А ще Країна добра дарує нам «Пам‘ятку добрих і корисних справ», щоб ми ніколи не забували дарувати добро й любов іншим, щоб щастя й мир завжди будуть з нами. (Слайд)

Пам’ятка добрих i корисних справ.

  • Завжди дотримуйтесь свого слова.

  • Не будьте самовпевненим.

  • Не лiнуйтеся.

  • Нiколи не вимагайте винагороди.

  • Виконуйте все вчасно.

  • Допомагайте людям самі, не чекайте, доки вас проситимуть.

  • Завжди виконуйте тiльки добрi справи, за якi нiколи не червонiтимете.

  • Завжди прислухайтеся одне до одного;

  • Не кривдіть та не обзивайте одне одного;

  • Не залишайте одне одного в біді;

  • Завжди чиніть по справедливості;

  • Завжди поступайтеся і допомагайте одне одному;

  • Будьте хорошим другом

  • Дбайливо ставтеся до малят і людей похилого віку

  • Доброзичливо ставтесь до інших людей і поважайте їх.



  • Ще один подарунок Країни добра - мультфільм «Просто так», який вчить безкорисливому добру.

Питання:

  • Про що головне і дуже важливе говориться в цьому мультфільмі?

  • Чому герої фільму переставали бути сумними й раділи?

Відповіді дітей.

Давайте й ми будемо творити добро просто так - на радість і щастя іншим.



Заключне слово

Сьогодні ми багато чому навчили одне одного. Наші серця стали більш добрими й люблячими. Скажемо собі «Сьогодні я повернусь додому кращим. Відтепер кожний наступний день у мене буде кращим, ніж попередній. Я буду діяти добрим і люблячим серцем».

Ми вже знаємо,що думки й думкообрази випромінюючись в навколишній простір заповнюють його і живуть в ньому. Якщо вони будуть світлими, тим кращим і прекраснішим буде наш світ, наше життя і наша Україна.

Напишіть на своєму листочку, яке б добре діло ви б зробили вже сьогодні. Мені дуже хочеться, щоб ви розказали вдома про те, які є добрі люди на нашій Землі, познайомили своїх батьків з « Пам’яткою добрих i корисних справ».

Давайте скажемо всі разом: «Людина на Землі народжується, щоб зробити світлішою нашу Землю!»



УЧИТЕЛЬ ТА БАТЬКИ-ТВОРЦІ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ.

З досвіду роботи вчителя-методиста

Кременчуцького колегіуму №25, співробітника ЛГП

Тимченко Валентини Миколаївни

Сімя-це першочергове середовище,

Де людина повинна вчитися творити добро.

В.О.Сухомлинський
Моє педагогічне кредо: «Щоб дати дитині іскорку світла, вчителю треба виховати в собі сонце». Любов вчителя до учнів я порівнюю з сонцем. Воно дарує життя на землі, світить і гріє для всіх однаково. Не має у сонця улюблених і не любих. Так і я намагаюсь творити безмежну любов, для всіх учнів світити однаково, тоді діти підуть з цим у світ, віддадуть це світло і любов іншим людям.

Темою мого творчого пошуку є: гуманно-особистісний підхід у навчанні та вихованні молодших школярів. Працюю в лабораторії гуманної педагогіки 5 рік.

З досвіду роботи можу сказати, що інтерес до навчання з’являється в учнів тоді,коли є натхнення, що зароджується від успіху в оволодінні знаннями. Для мене важливо не просто давати знання, а формувати особистість, яка вміє і хоче вчитись. Я погоджуюсь з думкою, що саме гуманна педагогіка – шлях до душі дитини.

Народна мудрість вчить, якщо твої плани розраховані на рік-саджай жито, якщо на десятиліття-саджай дерева, а якщо на все життя-вчи дітей. Ідеалом вчительської мудрості для мене залишається Ш.О.Амонашвілі. В своїй роботі використовую заповіді для вчителя та пам’ятку педагога Ш. О.

Вважаю, що вчитель до тих пір вчитель,поки сам вчиться. Тому я постійно знаходжусь у пошуку,вивчаю основи гуманної педагогіки Ш.О.



Була учасником Шостих, Восьмих, Дев’ятих, Десятих Всеукраїнських Читань з гуманної педагогіки.

Сьогодні я презентую вам форми і методи роботи з батьками, які я використовую у власній педагогічній діяльності.

Батьки віддають дитину до школи з надією, що вона потрапить до рук розумного, душевного, гуманного вчителя, який забезпечить її належне виховання. Однак цього мало. Лише у спільній, узгодженій діяльності учителя і батьків можна говорити про успіх виховної роботи.

Сім’я для малої дитини-це космос, де мама-Сонце, тато-місяць, а родичі-планети. Саме тут вона черпає сили і енергію для життя, вчиться мудрості, набирається досвіду. Саме в сім’ї в дитячому серці зароджуються і вкорінюються моральні почуття, любов до людей, милосердя, доброта, що є сутністю вихованої людини.

Кажуть, діти – дорогоцінність, а ще більша дорогоцінність їх виховати, так як сам процес виховання – безперервна робота серця, розуму і волі батьків. «Не думайте, що ви виховуєте дитину тільки тоді, коли з нею розмовляєте чи повчаєте, чи караєте її. Ви виховуєте її кожної миті свого життя, навіть тоді, коли вас немає вдома» говорив А. С. Макаренко.

Бог послав дитину,а інструкцію по вихованню не дав.

Батьків ніхто не вчив бути хорошими батьками і часто вони просто не знають, як правильно поводитися зі своїми дітьми, як правильно їх виховувати (фільм «Не руйнуйте мрії дітей»).

Вважаю,що тільки залучаючи батьків до участі в організації шкільного життя їхніх дітей, роблю свій педагогічний процес відкритим для них і це допомагає розібратися у складних питаннях сімейного виховання.

Для того, щоб кожен шкільний день, був як дарунок дітям і спілкування з дітьми вселяло радість та оптимізм, в роботі з батьками я керуюсь такими орієнтирами педагогічної діяльності як колективна, групова та індивідуальна робота.

Перше знайомство відбувається на батьківських зборах.

1.Вправа «Знайомство».(Паперова лялька)

2.Пропоную заповнити анкети,тест для батьків.

3.Гра «Кошик почуттів».( Перші збори я проводила 8вересня і мені було важливо знати, з яким настроєм прийшли батьки до школи). Після того, як ваша дитина переступила поріг школи у вашому серці оселились почуття і емоції, що заповнили ваше життя. Покладіть в кошик почуття,що тривалий час найбільше переповнює вас,назвіть його.(Батьки записують назву почуття, які вони болісно переживають,вкидають аркуш в кошик і далі ми разом це обговорюємо).

4. Скринька взаємодії.(Знайомлю з скринькою, яка чекає на запитання, пропозиції, поради батьків, які допоможуть у нашій співпраці).

Оскільки переважна більшість батьків не має достатньої психолого-педагогічної підготовки, класний керівник виступає з одного боку зв'язною ланкою між школою та сім'єю, а з другого — організатором підвищення педагогічної культури батьків.

5.Папки – пересувки, папки з матеріалами в подарунок.(В кінці зустрічі)

6.Рука допомоги.(Прошу батьків «протягнути мені руку допомоги» - записати, яку допомогу ви можете надати в позакласній роботі).



Батьківські збори повинні стати максимально корисними для батьків. Але спочатку потрібно подбати про те, щоб вони їх не проігнорували. Для цього - максимально зацікавити. Я готую запрошення на збори, в якому вказую тему зборів. Передаю через дітей це запрошення. Так на наступні збори, щоб згуртувати батьківський колектив, попросила батьків підготувати само презентацію родини за планом. Це свого роду візитна картка родини. Таке спілкування відразу визначить особливості родини,ступінь їхньої відкритості,систему сімейних цінностей.

(Відео: виступ Гордієнко А.М.).

Вперше,коли проводжу цю вправу, не наполягаю, щоб виступали всі. Обов’язково дякую за виступ і підтримуємо оплесками.

  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка