Тема. Ліна Костенко. “Кольорові миші”. Ідея зіткнення неповтор- ності й буденності, стандарту в “Кольорових мишах”. Умовна, вигадана ситуація. Образ Анни. Мета



Скачати 39.56 Kb.
Дата конвертації15.09.2017
Розмір39.56 Kb.
Тема. Ліна Костенко. “Кольорові миші”. Ідея зіткнення неповтор-

ності й буденності, стандарту в “Кольорових мишах”. Умовна,

вигадана ситуація. Образ Анни.

Мета: допомогти учням зрозуміти суть поезії “Кольорові миші” – зіткнення неповторності та стандарту; розвивати уяву, образне мислення, вміння висловлювати свої думки і почуття з приводу прочитаного, аналізувати поетичні твори; виховувати естетичні смаки, позитивне мислення.

Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до творів, іграшкові миші(кольорові та сірі).

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання


  1. Виразне читання і коментування віршів “Дощ полив”, “Пісенька космічного героя”(прочитати виразно вірш, який найбільше сподобався. Прокоментувати чим саме сподобався).

  2. Робота над ілюстраціями учнів. (Розгляд учнівських малюнків. Коментар до них).

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Епіграф до уроку

Які щасливі очі у казок

Ліна Костенко

Робота над епіграфом.
ІV. Формування і вдосконалення вмінь та навичок.

  1. Слово вчителя.

Література – це мистецтво слова. А слова бувають різними не лише за значенням, а й за настроєм, який викликають, за асоціаціями. Перед вами дві миші. Скажіть, яка вам більше сподобалася? Чому?

  1. Творча робота.

“Мозковий штурм”

Ось, наприклад, слово “кольорові”. З якими поняттями воно асоціюється? А слово “сірі”?

Які асоціації у вас вони викликають? Запишіть їх у зошити. Обгрун-

туйте свою відповідь.



  1. Робота з підручником.

  • Виразне читання вчителем поезії Ліни Костенко “Кольорові миші” вголос. (Який настрій переважає у творі?)

  • Читання поезії учнями “очима”. (Учні визначають тему та основну думку твору).

  1. Словникова робота. (Розгляд незрозумілих слів та їх пояснення).

  2. Робота над кольоровою гамою твору.

Читання вірша вчителем. Учні слухають закритими очима. (Який колір переважає у творі? Якими фарбами ви змалювали б цей вірш?)

  1. Бесіда з учнями.

  • Який колір вам найбільше подобається? Чим саме?

  • А чи знаєте ви, що колір впливає не лише на зір, смак, слух, нюх і навіть дотик. Психологи визначили спеціальну таблицю кольорів, яка визначає характер людини, її смаки. Так, любителі білого кольору- мають розвинену уяву, червоного – пристрасні, вроджені лідери, коричневого – урівноважені та спраглі до знань, темнозеленого – уперті, світлозеленого – ніжні та дружелюбні, фіолетового – вільнолюбні та незалежні.

  1. Групова робота.

Учням дається непримітний предмет, якого вони повинні оживити словесно.

  1. Робота з текстом. Бесіда за запитаннями.

  • Коли відбуваються події? Знайдіть це в тексті.

  • Чи могло бути таке насправді? Згадайте історію.

  • Яка пора року зображена у вірші? Які художні деталі на це вказують?

  • Що саме трапилося у Вишогороді?

  • Скільки саме років було дівчинці?

  • Що ж зробила Ганна? Які докази злочину надав сусід?

  • Чому, на вашу думку, сусід так розсердився на дівчинку? Чому син і дочки гралися з дівчинкою?

  • Які запитання поставив суддя позивачеві?

  • Що найбільше дратувало сусіда?

9.Читання з акцентуацією.

Прочитайте два перші рядки останньої строфи вірша з підсиленою вимовою алітерації (при вимові звук с подовжений).

- Що ви відчули?


  • Діти, а як можна отримати сірий колір?

  • Про кого кажуть “сіра миша”?

  • Хто у вірші є сірим?

  • А хто ж у кінці сірість переміг?

  • Що він зробив?

  • Символом чого можна вважати кольорового кота?

  • Чи багатого уявного в поезії Ліни Костенко?

  • Чому Анна особлива дівчинка?

  • Які дві сили ведуть боротьбу у вірші? Яка перемагає? Чому?

  • Чи маємо ми право бути сірими? Чому?


10. Робота зі схемою.

У вірші зіткнулося сіре і яскраве, неповторне і буденне, оригінальне і стандартне, романтичне та приземлене. З’єднайте стрілочками ознаки, які притаманні героям.


стандарт романтизм

оригінальність Анна приземленість

неповторність сусід сірість

буденність індивідуальність



V. Закріплення.

1.Слово вчителя.

В усі часи жили люди, які фантазували, мріяли, прикрашали світ різними яскравими кольорами. Їх, як правило, не розуміли, навіть сміялися з них, принижували. Пригадайте приклади з вивчених на попередніх уроках української літератури твори та їх героїв, які прикрашали світ, робили його яскравим.



2.Виправити помилку

О.Довженко автор твору “Кольорові миші».

Леся Українка автор творів “Дощ полив”, “Пісенька про космічного гостя”.

Ліна Костенко автор твору «Зачарована Десна».



  1. Виразне читання учнями поезії. (Які поради ви могли б дати своїм однокласникам, прослухавши твір).

VІ. Домашнє завдання.

  1. Навчитись виразно читати твір.

  2. Скласти таблицю “Добро і зло” за твором.

  3. Зобразити малюнок до твору.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка