Тема. Київ столиця України. Культурно-історичні пам’ятки Києва



Скачати 81.49 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір81.49 Kb.
Я і Україна

2 клас


Тема. Київ – столиця України. Культурно-історичні пам’ятки Києва

Мета: ознайомити учнів з історією виникнення Києва, Хрещатика, з найбільш відомими культурно-історичними пам’ятками Києва, формувати уявлення про столицю як головне місто країни;

розвивати спостережливість, активність, інтерес до історичного минулого нашого народу;

виховувати повагу до культурної спадщини нашого народу.

Обладнання: ілюстрації, листівки із зображенням Києва, таблиці-опори, картки для індивідуального опитування., тест, кросворд, підручники, атласи, карта України, презентація на тему «Київ – столиця України. Культурно-історичні пам’ятки Києва», магнітофон, грамзапис пісень.

Тип уроку: урок – проект. Проводиться в комп’ютерному класі

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів дзвінок,

Починаємо урок.

Будем працювати,

Щоб про рідний край все знати.

ІІ. Хвилинка спостережень


  1. Бесіда за спостереженням

- Яка зараз пора року?

  • Який місяць минув?

  • Який зараз місяць?

  • Як ви гадаєте, чому він має таку назву?

  • Як ще називають його в народі?

  • Прислів’я, приказки, прикмети про місяць квітень.

  • Який сьогодні день?

  1. Інтерактивний метод «Вузлики»

Прочитайте закодовані слова

НОЯС


РОПОХМУ

ТАНОРХМАК

ХОТИ

ТРЯВІНО


  • Які слова пов’язані із сьогоднішньою погодою?

  • Які зміни в неживій природі ви помітили протягом тижня?

  • Які зміни відбулися в живій природі?

  • Праця людей.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

  1. Перевірка домашнього завдання

Тест

У кожного учня сигнальні картки з цифрами 1, 2, 3. Учитель читає запитання, а учні піднімають відповідну сигнальну картку. За кожну правильну відповідь кидають бал у «банк».

1. Як називають людей, що виліплюють з глини різноманітні вироби?



1) гончарями; 2) глиноліпами; 3) архітекторами.

2. У чому гончарі висушували щойно виліплений виріб?

1) у мікрохвильовій печі; 2) у горні; 3) в піску.

3. Ремісники, які кують метали називаються …



1) ковалі; 2) кувальники; 3) залізоковалі.

4. Де працював коваль?

1) в магазині; 2) в кузні; 3) на вулиці.

5. Як називається процес нанесення на тканину кольорового орнаменту, візерунку?



1) вишивання; 2) в’язання; 3) засмагання.

6. Для чого вишивальниці потрібен наперсток?

1) щоб рівно вишивати; 2) щоб створювати унікальний візерунок; 3) щоб не поколоти пальця.

7. Найпопулярніша техніка вишивання на Україні, це - …



1) «хрестик»; 2) «гладь»; 3) «вперед голку».

8. Яким інструментом майстер обточує нерівності каменя?

1) пилочкою для нігтів; 2) рашпілем; 3) сокирою.

9. Що тесляр «вирощував» на стовбурі дерева?



1) човен; 2) квітку; 3) будинок.

10. Що виготовляв стельмах?

1) ножі: 2) транспортні засоби; 3) стільці.

11. Що зазвичай виготовляє столяр?

1) тільки столи; 2) чашки; 3) меблі.

12. Попередник шафи - …

1) тумбочка; 2) вішак; 3) скриня.


  1. Підсумок домашнього завдання.

Відкрийте свій «банк» і порахуйте бали. Встаньте, в кого 12 балів. Ви – молодці! У кого – 11 балів? Будьте трішки уважніші. У кого – 10 балів? Непогано, але повторіть домашнє завдання, щоб не помилятися.

Молодці! Матеріал засвоїли добре, відповіли правильно на запитання.



ІV. Актуалізація опорних знань

1. Слухання пісні «Є на світі моя країна…»

  • Про що співалося у пісні?

2. Читання вірша

  • Прочитайте вірш

У всьому світі кожен зна:

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна – єдина –

Це славна Україна.

Д. Комілевська

  • Як по іншому ми можемо назвати нашу Батьківщину? (Україна, наша ненька, отча сторона, земля батьків).


3. Відгадування загадок і заповнення кросворда

Відгадавши загадки, ви дізнаєтесь, над якою темою ми будемо працювати на уроці.



1. Де вона проходить,

Там травиця сходить,

Квіти розцвітають,

Солов’ї співають. (Весна)


2. Навесні цвітуть, мов свічі.

Заглядають сонцю в вічі,

А під осінь ті свічки

Вдягнуть з голок кожушки. (Каштан)




3. Цвітуть сади, Дніпро шумить,

І пісня ллється солов’їна,

І жайвір лине у блакить,

Це рідна наша … (Україна)

4. Державний символ,

що символізує силу,

мудрість і любов. (Тризуб)



Відгадайте ключове слово:

Прекрасне, горде й величаве

Стоїть на березі Дніпра.

Князів-русинів вічна слава

У назві міста ожива. (Київ)














2.

























4.

























3.











































1.






















  • Як ви гадаєте, над якою темою ми будемо працювати на уроці?

  • Вірно.

V. Повідомлення теми і мети уроку

Тема уроку: Київ – столиця України. Культурно-історичні пам’ятки України.

Завдання уроку: познайомитися з історією виникнення Києва, Хрещатика та з найбільш відомими культурно-історичними пам’ятками Києва.

VІ. Сприймання і усвідомлення матеріалу

1. Гра «Картографи»

Відшукайте на карті столицю України, в атласах, на форзаці підручника.



2. Фронтальне опитування учнів

- Діти, що ви вже знаєте про Київ? (Відповіді учнів)

- Добре. А хочете дізнатися ще більше?

3. Робота з підручником с. 107 - 109

Читання статті з використанням позначок:

«V» - я це знаю;

« - » - це мены невідомо;

«?» - хочу дізнатися більше.

4. Гра «Правильно з’єднай»

Де збереглися імена засновників Києва?


КИЙ

ЩЕК


ХОРИВ

ЛИБІДЬ


ГОРА

МІСТО


РІЧКА

ГОРА


ХОРЕВИЦЯ

ЛИБІДЬ


ЩЕКАВИЦЯ

КИЇВ




4. Фізкультхвилинка

Танцювальні рухи під музику пісні «Києве мій»

- Діти, я майже в усіх помітила позначку «Хочу дізнатися більше» і тому я зараз стану доброю феєю і постараюся виконати ваше бажання.



  1. Перегляд презентації «Київ – столиця України. Культурно-історичні пам’ятки»

(Дивіться додаток до уроку)

VІІ. Узагальнення матеріалу

  1. Тест

  1. Столиця України – місто …

1). Харків, 2). Львів, 3). Київ.

2. Київ стоїть на річці …

1). Десна; 2). Дніпро; 3). Дністер.

3. Головна вулиця Києва - …



1). Хрещатик; 2). Майдан Незалежності; 3). Володимирівська.

4. Яка споруда розташована в Києві?

1) Вавилонська вежа; 2) Єгипетські піраміди; 3) Золоті Ворота.

5
. Упізнайте визначні місця Києва.

6. Хто з князів залишив для своїх дітей повчання, як жити, працювати, поводитися серед людей?

1) Ярослав Мудрий; 2) Володимир Мономах; 3) Богдан Хмельницький.

2. Перевірка. Порахуйте бали.

3. Поетична сторінка

Читання віршів



Київ – серце України

І найстаріше місто в світі,

Хоч пройшов усякі зміни,

Гарний і в зимі, і в літі.

Хрещатик… Що в Києві краще за тебе?

Тут юрби проходять, як хвилі ріки.

Тут стільки людей під задуманим небом:

Закохана юність, і діти, й батьки.



Наша столиця

Чудовий день. Ясна пора.

Легенький вітерець повіяв.

На кручах сивого Дніпра

Стоїть столиця наша – Київ.

Квітує свічами каштан,

На храмах грає позолота.

Ось Володимир, ось Богдан,

Ось сяють Золоті ворота.



А.Камінчук


VІІІ. Підсумок уроку

  1. «Мікрофон»

  • Над якою темою працювали?

  • Збагатили свої знання?

  • Що вразило вас на уроці?

  1. Складання сенкану

1. Тема (іменник) Київ

2. Опис (2 прикметники) Древній, молодий



  1. Дія (3 дієслова) Красується, розташований, приваблює

4. Ставлення (фраза з 4 слів) Я пишаюся столицею України

ІХ. Домашнє завдання

С. 107 – 110, попрацювати над проектом: «Київ – столиця України». Об’єднайтеся в групи за уподобанням. Одна група створює поетичну сторінку, присвячену Києву, інша – відтворює у малюнках місто, можна попрацювати у програмі «Paint», третя – відшукує цікавий матеріал. Кінцевий результат - дитяча презентація, буклет і захист проекту. Термін – тиждень.


Марієнко Л. М.

вчитель вищої категорії,

вчитель – методист,

відмінник освіти України,

Кам’янська загальноосвітня

школа І – ІІІ ступенів № 1,

Черкаська обл.





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка