Тема. Життя це мить, зумій його прожити



Скачати 78.12 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір78.12 Kb.
Година спілкування

«Життя - це мить, зумій його прожити»

Підготувала Тимощук Н.Л.



Тема. Життя - це мить, зумій його прожити.

Мета: формувати загальнолюдські цінності, прищеплювати відповідальність за власне життя і життя близьких.

Обладнання: вислови видатних людей, кольорові стрічки, аркуші паперу,олівці

Форма проведення: година спілкування.

Методи і прийоми: вправи « Знайомство», «Мікрофон», робота в групах, робота в парах, розповідь, інтерв'ю.
Епіграфи :
«Живи не як хочеться, а як можеться»

(народна мудрість)


«На світанні, побачивши сонце, з радістю прославте день новий і скажіть: Господи, додай мені літа до літа, щоб я чесно й добром виправдав життя своє»

Володимир Мономах


Духовний заповіт Матері Терези

Життя — це шанс. Скористайся ним.

Життя — це краса. Милуйся нею.

Життя — це мрія. Здійснюй її.

Життя — це виклик. Прийми його.

Життя — це обов'язок. Виконай його.

Життя — це гра. Стань гравцем.

Життя — це цінність. Цінуй його!

Життя — це скарб. Бережи його.

Життя — це любов. Насолоджуйся нею.

Життя — це таїна. Пізнай її.

Життя — це юдоль бід. Перебори усе.

Життя — це пісня. Доспівай її.

Життя — це боротьба. Почни її.

Життя — безодня невідомого. Не бійся, вступи в неї.

Життя — удача. Шукай цю мить!

Життя таке чудове — не загуби його.

Це твоє життя. Борони його.



Питання для обговорення:

Для чого людина живе на землі?

Що зробити для того, щоб життя наше було прекрасним?

Хід заняття

1.Повідомлення теми і мети заняття.

Учитель. Тема сьогоднішнього заняття –« Життя - це мить, зумій його прожити». Найдорожче в людини –це її життя, яке сповнене труднощів, несподіванок, перемог, поразок. Вдумаймося у слова Леонардо да Вінчі:«Пам'ятай, життя є дар, великий дар, і той, хто його не цінує, цього дарунка не заслуговує». А щоб цінувати життя – треба розуміти своє місце в ньому.

2. Вправа «Знайомство»

Кожному учневі роздається аркуш паперу з написом «Я» олівці,фломастери.

Діти повинні написати великими літерами три своїх найбільш характерних рис, що не є очевидними. Потім учені прикріплюють папірці до свого одягу на видному місці і по черзі розповідають про особисті якості.

3.Вправа « Мікрофон».

Учні вголос дають визначення розуміння слова «життя».



Вчитель. Людське життя... Неповторне і звичне, радісне і сумне, сповнене глибоких переживань, солодке, як мед, і гірке, як полин.

4. Вправа «Життєве кредо»

Кожен із учнів має сформувати свій девіз, який відображає його життєве кредо.



Вчитель. У людини, як стверджує одна романтична сага, є береги, від яких кожен відпливає і до яких неодмінно причалить: Берег Дитинства, Берег Юності, Берег Старості.

На цій довгій дорозі зустрічаються чимало інших, не менш значимих. Серед них - Берег Надії, Берег Любові.

Ви молоді, завзяті, кмітливі, сповнені енергії. Маєте багато мрій, бажань, задумів і планів на майбутнє.

Щодня ви пізнаєте життя, відкриваєте для себе світ. Ви хочете усе спробувати, випробувати себе і свої сили, утвердитись як людина і як особистість.

Ви рухаєтесь вперед, наближаючи власне І майбутнє.

Ви мрієте про успіх, кохання і щастя, бо ви молоді.

Усе життя для вас попереду.

Від Берега Дитинства відпливаєте і прибуваєте до Берега Юності.

Юність - це пік вашого життя. Зараз ви робите найвеличніше своє відкриття - відкриваєте самих себе.

А відкриття самого себе - найпрекрасніше, що може відчути людина.



Учень.

Ти знаєш, що ти - людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя - єдина,

Мука твоя - єдина,

Очі твої - одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди -

Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба —

Гляди ж, не проспи!

Бо ти на землі - людина,

І хочеш того чи ні -

Усмішка твоя - єдина,

Мука твоя єдина,

Очі твої—одні.

(Василь Симоненко)



Учитель. Сьогодні ви тримаєте у власних руках своє майбутнє. І лише ви самі відповідаєте за нього. Вже від вас залежить, яким буде завтрашнє і майбутнє.

Звичайно, нікому не дано з цілковитою точністю визначити своє майбутнє.



  1. Як ви думаєте, чи може кожна людина жити так як вона хоче?

  2. А що складніше і важливіше - будувати життя чи пристосовуватися до
    нього?

-А який зміст ви вкладаєте в поняття «жити щасливо» ?

У кожного з нас від народження з'являються свої принципи: один любить спокій, буденність, простоту, скромність, а інший — навпаки, неспокій, святковість. Але кожний з нас зі своїм народженням одержав право на життя і повинен думати зараз над кожним своїм вчинком.

Важливо, щоб людина пізнала себе і добре визначила мету, яку вона хотіла б досягти.



5. Рольова гра «Веселкова казка про життя».

Перед учнями розкладено картки і запропоновано кожному витягнути єдину з них. На картках написано назви професій: президент, учитель, лікар та інші. Ведучий зачитує запитання, а учні згідно соціальної ролі виконують дію. об'єднати учнів на сім груп за кольором веселки - червоний, оранживий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий. Учням пропонується скласти «веселкову» казку про життя.

Потім групи по черзі читають свої казки. Починає гру група, якій призначено червоний колір, а закінчує група, якій призначено фіолетовий колір.

Учитель. Пошук змісту життя - проблема складна. Нерідко вона пов'язана з певними невдачами, розчаруваннями в собі і в людях. Можливо в когось з нас виникає думка: «Що там говорити про сенс життя, інтелект, коли сьогодні в нашій державі добре живуть ті, хто має гроші, владу...»

Ми не повинні орієнтуватися на погане, а жити, серцем жити і людей любити».



6. Вправа «Музико –терапія»

Учитель. Сядьте зручно. Закрийте очі і спокійно дихайте. Ви розслаблені і спокійні, готові вирушити у велику подорож до стародавнього, таємничого, покинутого саду. Ви бачите чудову природу: шовкові трави, чудернацькі квіти, дивні дерева, які своїми м'якими голосами запрошують вас зайти, тихо нашіптуючи: заходь, заходь.

І ви спинитесь у прекрасному, але занедбаному садку. Рослини там розрослися, що не видно землі і важко знайти стежку. Вам хочеться довести , все тут до ладу, і ви починаєте полоти бур'яни, підрізати гілки, викошуєте суху траву, обкопуєте, поливаєте, наводите повний порядок в садку. Через деякий час оглядаєте те, що зробили, порівнюєте із тією частиною саду, якої ще не торкалися. Ви задоволені результатом своєї праці. Ви чуєте слова подяки, задоволенням відмічаєте, що все і завжди потребує догляду, турботи і уваги. І навіть природа, аби радувати око, потребує дбайливих рук, терпіння і любові.

Ви із задоволенням оглядаєте ще і ще раз цю дивовижну красу і повертаєтесь до кімнати впевнені: все в цьому світі створено для краси і ви –теж.

7. Підсумок години спілкування

Учитель. Як ви думаєте, чому я саме так визначила тему нашої сьогоднішньої зустрічі: «Життя - це мить, зумій його прожити».

- Що зробити для того, щоб наше життя було прекрасним?



8. Притча

Людське життя коротке і дається воно тільки раз.

Якось один професор на великому білому аркуші намалював чорну крапку і показав учням.


  1. Що ви бачите? - запитав він.

  2. Чорну крапку! - відповіли всі.

  3. Так, ви всі бачили маленьку чорну крапку, - сказав професор. – Але ніхто не зауважив великого білого аркуша.

Життя - це серія хвилин, правдивий успіх приходить лише тоді, коли ми живемо усіма тими хвилинами сповна.

Не ризикуй, ідучи за маленькою чорною крапкою, пройти повз великий білий аркуш.





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка