Тема: Емоції та почуття Мета



Скачати 44.79 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір44.79 Kb.
Тема: Емоції та почуття

Мета:

- з'ясувати різницю між емоціями та почуттями;

- вчитися розрізняти різні емоції за мімікою та жестами.

Обладнання: записи музичних творів "Гуцульські мелодії" В.Попадюк, "Мелодія" М.Скорика, "Веснянка і дощик" В.Барвінського, "Фантазія" Т.Лазуркевича; картки з ситуаціями.
1. Слухання музики

Педагог пропонує учням зайняти зручну для них позу і прослухати фрагменти з музичних творів. При цьому педагог звертає увагу учнів на те, що під час слухання музики бажано "намалювати" якісь образи чи уявні картинки, які передають тему музичного твору.



(Якщо педагог не має записів із зазначеними музичними творами , він може підібрати інші мелодії).

2. Бесіда

Після прослуховування музики педагог просить учнів розповісти, які картинки виникали в їхній уяві, як себе почували діти, що вони переживали. Педагог звертає увагу учнів на те, що під час слухання музики дітям було весело, бадьоро, сумно, радісно, тривожно, приємно тощо (бажано назвати ті емоції та почуття, які називали діти під час обговорення прослуханого музичного твору), іншими словами, діти говорили про свої емоції та почуття.


(Під час обговорення важливо, щоб діти обов'язково говорили про свої емоції, які вони переживали під час слухання музичного твору. Учитель має запам'ятати або записати на аркуші, які емоції та почуття називають діти).
3. Інформаційне повідомлення

Педагог обговорює з учнями такі питання:

1.Ч и можна прожити без емоцій та почуттів?

2. Для чого людині потрібні емоції та почуття?

Учитель розповідає учням про емоції та почуття, про те, що вони мають спільне і відмінне (дивись: інформаційний матеріал за книгою Рогова Є.І. "Емоції та воля").
(Картки з визначенням емоцій та почуттів варто прикріпити на дошці, щоб діти занотували їх у свої зошити. Під карткою з визначенням емоцій вчителю доцільно під час розповіді записати у стовпчик кілька їх назв, аналогічно зробити записи під карткою з визначенням почуттів. Наприклад: емоції - радість, подив, цікавість, відраза, гнів; почуття - любов, співчуття, сум, щирість, заздрість)


4. "Зобрази емоцію"

Педагог об'єднує учнів у пари. Кожна пара отримує картку з описом ситуації, яку учням необхідно зобразити у вигляді сценки. Після підготовки учні показують свою ситуацію, решта учнів намагаються відгадати, яка основна емоція була показана в цій сценці, а після цього один з учнів зачитує зміст тексту з картки.



Картки до гри "Зобрази емоцію".

Картка "Подив"

Хлопчик дуже здивований: він бачив, як фокусник посадив у порожню валізу кішку і закрив її, а коли відкрив валізу, кішки там не було, а звідти вистрибнув собака!



Картка " Радість"

У хлопчика був друг. Але настало літо, і їм довелося розлучитися. Хлопчик залишився в місті, а його друг виїхав з батьками на південь. Нудно в місті без друга. Минув місяць. Одного разу хлопчика рано вранці розбудив телефонний дзвінок. У слухавці він почув голос друга. Як же він зрадів!



Картка " Злість"

Двоє хлопців вчепилися в книжку і сваряться через неї. Кожен намагається вирвати її з рук супротивника. Обличчя в них напружені та злі.



Картка "Задоволення"

Віра дуже любить солодощі. На день народження мама спекла її улюблений торт, прикрасила його цукатами, шоколадом, родзинками. Увечері до Віри прийшли друзі. Вона пригостила їх тортом. Вони з великим задоволенням смакували його.

Картка "Сумне прощання"

Од пристані відходить величезний білий теплохід. Оленка з сумом дивиться на пасажирів, серед яких її бабуся. Вона махає високо піднятою рукою: "До побачення! До зустрічі!"



Картка "Переляк"

Одного разу першокласник побачив у під'їзді свого будинку дивну сценку і написав про неї розповідь: "Я йшов зі школи, зайшов у під'їзд і побачив, що там бігає ганчірка. Я злякався і притиснувся до стіни. Нараз з-під ганчірки вилізло кошеня".



(Якщо у грі бере участь більше семи пар, то картки з однаковим завданням можуть отримати по дві-три пари. Під час обговорення варто звернути увагу на те, за допомогою яких засобів учні зображали певну емоцію. Після обговорення педагогу варто наголосити, що свої почуття та емоції люди завжди передають за допомогою слів, міміки, пози, жестів).
5. Підсумок заняття

Учням пропонується доповнити фразу назвою певної емоції чи почуття. Мені було ......, тому що ........ . Наприклад: Мені було цікаво, тому що я дізнався багато нового.



6. Домашнє завдання

Перед дзеркалом вдома "виліпити" з самого себе скульптури під назвою "Бадьорість", "Впевненість", "Життєрадісність". Запам'ятати позу та міміку. "Надягати" кожну позу не менше трьох разів на день.





Картка "Задоволення"

Віра дуже любить солодощі. На день народження мама спекла її улюблений торт, прикрасила його цукатами, шоколадом, родзинками. Увечері до Віри прийшли друзі. Вона пригостила їх тортом. Вони з великим задоволенням смакували його.







Картка "Сумне прощання"

Од пристані відходить величезний білий теплохід. Оленка з сумом дивиться на пасажирів, серед яких її бабуся. Вона махає високо піднятою рукою: "До побачення! До зустрічі!"







Картка "Переляк"

Одного разу першокласник побачив у під'їзді свого будинку дивну сценку і написав про неї розповідь: "Я йшов зі школи, зайшов у під'їзд і побачив, що там бігає ганчірка. Я злякався і притиснувся до стіни. Нараз з-під ганчірки вилізло кошеня".







Картка " Радість"

У хлопчика був друг. Але настало літо, і їм довелося розлучитися. Хлопчик залишився в місті, а його друг виїхав з батьками на південь. Нудно в місті без друга. Минув місяць. Одного разу хлопчика рано вранці розбудив телефонний дзвінок. У слухавці він почув голос друга. Як же він зрадів!






Картка "Подив"

Хлопчик дуже здивований: він бачив, як фокусник посадив у порожню валізу кішку і закрив її, а коли відкрив валізу, кішки там не було, а звідти вистрибнув собака!




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка