Тема: Агресивність у поведінці учнів знз



Дата конвертації08.09.2017
Розмір72.2 Kb.
Стенятинська ЗШ І-ІІІ ступенів

Тренінгове заняття

на тему:

«Агресивність у поведінці учнів ЗНЗ


шкільний психолог

Диня Оксана Василівна

методичний тиждень

28.02.- 04.02.2011 н.р.



Тема: Агресивність у поведінці учнів ЗНЗ.
Мета: - ознайомити учасників тренінгу з поняттям агресивності;

- здійснити діагностику оцінювання індивідуальної агресивності

учасників тренінгу за методикою А.Ассінгера;

- дати рекомендації щодо попередження та корекції агресивної

поведінки учнів.

Результати моніторингових психологічних досліджень нашої школи, округу, району, області, усього світу, численні факти прояву агресивності підлітків свідчать про актуальність і значущість цієї проблеми.

Таке становище насторожує, пробуджує бажання зрозуміти його при- чини, продумати й організувати засоби впливу на проблему принаймні

на рівні своєї школи.

Корисна для розв’язання цієї проблеми християнська психологія,

яка причиною прояву агресивності, гніву, ненависті у стосунках людей вважає невміння любити – Бога, себе, близьких людей.


Без любові все – ніщо!

Обов’язок без любові - робить людину дратівливою.

Відповідальність без любов і- робить людину безцеремонною.

Справедливість без любові - робить людину жорстокою.

Правда без любові - робить людину критиканом.

Виховання без любові - робить людину дволикою.

Розум без любові - робить людину хитрою.

Привітність без любові - робить людину впертою.

Компетентність без любові - робить людину впертою.

Влада без любові - робить людину насильником.

Честь без любові - робить людину гордою.

Багатство без любові - робить людину жадібною.

Віра без любові - робить людину фанатиком.

Агресія - (напад) - мотивована деструктивна поведінка, яка суперечить нормам і правилам існування людей у суспільстві , завдає об’єктам нападу, шкоди - фізичної і моральної.



Види і форми агресії

  • Фізична (фізична дія проти когось),

  • Роздратування (запальність, грубість),

  • вербальна ( погрози, критика) ,

  • непряма,

  • спрямована (плітки, злі жарти),

  • не спрямована (вигуки в натовпі),

  • негативізм ( опозиційна манера поведінки) .


Причини виникнення та прояву агресії

Особистісні:

  • нестійкість емоційного стану, збудливість, подразливість, репресивність, тривожність, невпевненість в собі;

  • генетична спадковість;

  • фрустрації (часті невдоволення);

  • невміння контролювати сильні прояви негативних почуттів (злість, образи).

Сімейні

  • порушення емоційного контакту між батьками і дітьми;

  • прояви агресивної поведінки батьків між собою, щодо дітей та інших людей;

  • суворі фізичні покарання дітей;

  • нездатність сім’ї адаптуватись до стресів і соціальних негараздів.

Медіа-причини

  • популяризація моди на твердість,силу, агресію;

  • жорстокі комп’ютерні ігри;

  • пропаганда гультяйства, цинізму, сексуальної розбещеності, насильства.

Педагогічні причини

  • неконструктивне розв’язання ситуації педагогом;

  • лихослів’я вчителя;

  • невміння вчителя контролювати сильні почуття та емоції;

  • приниження учня, постійна критика, висміювання;

  • недооцінка досягнень учня, необ’єктивне оцінювання.

Агресивні тенденції найрізкіше виявляються у підлітків. Цьому сприя-

ють як фізіологічні чинники, так і психологічні.



Критерії агресивності дитини

  • часто втрачає контроль над собою;

  • часто сперечається, лається з дорослими;

  • відмовляється виконувати правила;

  • часто спеціально дратує людей;

  • звинувачує інших у своїх помилках.

Часто діти поводяться неадекватно (агресивно, вороже), бо не знають, як можна вчинити інакше. Тому важливо надати їм можливість вибору варіантів поведінки, і, як наслідок, спілкування з такою дитиною стане приємнішим та ефективнішим.

Учитель має працювати у трьох напрямках:

  • Робота з гнівом . Вчити прийнятих способів його вираження.

  • Навчання дітей навичок розпізнавання і контролю, уміння опану- вати себе у ситуаціях, що провокують вибухи гніву.

  • Формування здатності до емпатії, довіри, співчуття.

Агресивність людини – це риса, обумовлена потребою в само актуалізації.

За надто низького рівня прояву агресивності людина покірно приймає всі удари долі, пасивна у досягнення своєї мети, якщо на шляху до неї трапляються значні перешкоди. За надто великої агресивності людина набуває недоброї слави конфліктної особи, втрачає прихильність оточення, спілкування з нею намагаються уникнути.

Для нормальних стосунків корисна так звана конструктивна агресив-ність, коли людина не допускає обмеження своїх прав , але її обурення не виходить за межі розумного.

Знання свого рівня агресивності допоможе своєчасно скоректувати поведінку залежно від обставин.

Оцінювання учасників ділової гри індивідуальної агресивності за методикою А.Ассінгера (бажаючі). Дотаток 1.


Дотаток 1.
Оцінювання індивідуальної агресивності

(Методика А.Ассінгера)



1.Чи схильні ви шукати шляхи примирення після чергового конфлік-

ту на роботі?

А) завжди;

Б) іноді;

В) інколи.



2. Як ви поводитесь у критичній ситуації?

А) внутрішньо збурюєтеся;

Б) зберігаєте спокій;

В) не контролюєте себе.



3. Яким вас вважають колеги ?

А) самовпевненим і заздрісним;

Б) товариським;

В) спокійним і незалежним.



4.Як ви відреагуєте, якщо вам запропонують відповідальну посаду?

А) приймете її з деякою тривожністю;

Б) погодитеся без вагань;

В) відмовитесь від неї заради власного спокою.



5. Як ви поведетеся, якщо хтось із колег без дозволу візьмете з вашого столу аркуш паперу?

А) відсварите його;

Б) змусите повернути;

В) запитаєте чи не потрібно йому ще чогось.



6. Якими словами ви зустрінете чоловіка, якщо він повернувся з роботи пізніше за звичайне?

А) що тебе затримало?

Б) дети був до пізна?

В) я вже почала хвилюватися?



7. Як ви поведетеся за кермом автомобіля?

А) спробуєте обігнати машину, яка «показала вам хвіст»;

Б) вам байдуже, скільки машин вас обігнало;

В) гнатимете з такою швидкістю, щоб ніхто вас не наздогнав.



8. Якими ви вважаєте свої погляди на життя?

А) збалансованими;

Б) поверховими;

В) надто категоричними, різкими.



9. Що ви робите, коли не все вдається ?

А) намагаєтеся звинуватити когось іншого;

Б) змиряєтесь;

В) наступного разу будете обережнішим.



10. Як ви реагуєте на розбещеність серед сучасної молоді?

А) час уже їм заборонити їм такі розваги;

Б) слід надати їм можливість організовано і культурно відпочивати;

В) і чого ми їм приділяємо стільки уваги.



11 .Що ви відчуваєте, якщо місце, яке хотіли зайняти, дісталося іншому?

А) і навіщо я стільки нервів витратила;

Б) видно, її фізіономія шефу приємніша;

В) можливо, мені це вдасться наступного разу.



12. Як ви дивитеся страшний фільм?

А) боїтеся;

Б) сумуєте;

В) стримуєте щире задоволення.



13. Якщо через дорожню пробку ви запізнюєтеся на важливу нараду?

А) нервуватимете під час засідання;

Б) спробуєте викликати поблажливе ставлення партнерів;

В) засмутитеся.



14. Як ви ставитесь до своїх спортивних успіхів?

А) обов’язково намагаєтеся виграти;

Б) цінуєте задоволення знову відчути себе молодим;

В) дуже сердитеся, якщо не щастить.



15. Як ви вчините, якщо вас погано обслуговували в ресторані?

А) стерпите, уникаючи скандалу;

Б) викличете метрдотеля і зробите йому зауваження;

В) поскаржитеся директору ресторану.



16. Як ви поведетеся, якщо вашу дитину образять у школі?

А) поговорите з учителем;

Б) влаштуєте скандал батькам «малолітнього злочинця»;

В) порадите дитині дати відсіч.



17. На вашу думку, яка ви людина?

А) посередня;

Б) самовпевнена;

В) наполеглива.



18 .Що ви відповісте підлеглому, з яким зіткнулися в дверях закладу,

якщо він почав вибачатися перед вами?

А) вибачте, це моя провина;

Б) нічого, це не так важливо;

В) а уважнішим ви не можете бути?



19. Як ви відреагуєте на статтю в газеті про випадки хуліганства

серед молоді?

А) коли ж нарешті буде вжито заходів;

Б) потрібно було б увести тілесні покарання;

В) не можна все звалювати на молодь, винні й вихователі.



20.Уявіть, що ви заново народилися, але вже твариною?

А) тигр або леопард;

Б) домашня кішка;

В) ведмідь.



Результати

35 і менше балів. Ви надто миролюбні, що обумовлено недостат- ньою впевненістю у своїх силах і можливостях. Це не означає, що ви , як травинка, гнетеся під вітерцем…І все-таки, вам не завадить побільше рішучості. До критики «знизу» ставитесь доброзичливо, але побоюєтесь критики «згори».

36-44 бали . Ви помітно агресивні й при цьому досить успішно йдете

по життю, оскільки у вас достатньо здорової впевненості. До критики ставитесь доброзичливо, якщо вона ділова і без претензій.



45 і більше балів. Ви надто агресивні, при цьому часто буваєте нерівно-важеними й надмірно жорстокими до інших людей. Ви маєте надію стати керівником, розраховуючи на свої методи досягти успіху, жертвуючи інтересами домашніх, оточення. Тому вас не дивує неприязне ставлення колег, але за найменшої можливості ви намагаєтеся помститися їм за це.
Пам’ятка «ПРАВИЛА РОБОТИ З АГРЕСИВНИМИ ДІТЬМИ»


  • Будьте уважними до потреб дитини.

  • Демонструйте модель неагресивної поведінки.

  • Навчайте прийнятних способів вираження гніву.

  • Давайте дитині виявляти гнів безпосередньо після ситуації фрустрації.

  • Навчайте розпізнавати власний емоційний стан і стан дітей довкола.

  • Розвивайте здатність до емпатії (співчуття, співпереживання).

  • Розширюйте поведінковий репертуар дитини.

  • Відпрацьовуйте навички реагування в конфліктних ситуаціях.

  • Учіть брати відповідальність на себе.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка