Тема: 3вук [г], позначення його буквою г («ге»). Звуковий аналіз слів. Логічна вправа «Де росте? Де живе?». Читання речення, поданого рукописним шрифтом



Скачати 74.24 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір74.24 Kb.


Тема: 3вук [г], позначення його буквою Г («ге»). Звуковий аналіз слів. Логічна вправа «Де росте? Де живе?». Читання речення, поданого рукописним шрифтом.

Мета: ознайомити учнів з буквою «Ге», її назвою та звуковим значенням;

формувати навички читання слів з буквою «Ге», уміння робити звуковий та звуко-буквенний аналіз, розвивати мовлення, логічне мислення дітей, уміння групувати предмети за певними ознаками; виховувати допитливість; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.



Обладнання: демонстраційна таблиця, предметні малюнки; кошики зі словами; картки з текстом "На городі", звукові фішки, таблички з надписами, зошит, підручник, презентація до уроку, папки по швидко читанню, картки для гри.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він казковий і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І лагідно промовим: «Добрий день!»

-Діти, ви почули дзвоник. Він оголосив про початок уроку, але урок розпочався не тільки у нас, а й у лісовій школі. У цій школі навчаються різні лісові мешканці. А хто сьогодні прийшов до нас навчатись- здогадайтеся самі.



Загадка

Світло- коричневу шубку має,

По гілках швидко стрибає,

Хоч мала вона на зріст,

Та великий має хвіст.

У лісі вона живе,

Горішки гризе,

Грибочки збирає,

На зиму складає.

— Білочка хоче разом з нами вчитися. Допоможемо їй? А за це вона даруватиме вам свої горішки.



П. Актуалізація опорних знань. Вправа<Очікування>

  • Діти, що ви чекаєте від уроку?

1. Підготовчі артикуляційно-слухові вправи

а) Вправи на дихання: задування свічки, надування кульки

б) Голосові вправи: наспівування колискової (голосні звуки)

в) Чистомовка (вчимося чітко й виразно вимовляти звуки)

Ги- ги ги - ей як біло навкруги.

Узі- узі -узі -птахи - наші гарні друзі.

Ді-ді-ді-допоможем їм в біді

Ди-ди-ди у зимові холоди.


г) Читання складових таблиць (папки для швидкочитання)

д) Мовна розминка( вивчення скоромовки)

У горішнику горішина горішками обвішана

Виділення звука [г] зі скоромовки.

ж)Гра "Впіймай слова зі звуком [г]”

У ставку з гусаком гусенята й гуска.

Гусенята плюскотять,

Гуска носом плюска.



  1. Добирання слів з новим звуком- Спробуйте назвати слова, в яких також ми чуємо звук [г]. (Гриб, магазин, гарбуз, гора, сніг, голуб, горобець, голуб, грак, горобець.)

  2. Спостереження за артикуляцією звука [г]. Характеристика звука

  • Чи можна цей звук проспівати? (Ні)

  • Струмінь повітря потрапляє на перешкоду, створеною задньою частиною язика. Який звук [г] - приголосний чи голосний? (Приголосний)

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

  • Сьогодні на уроці ми ознайомимось з новою буквою Г, г ("ге"): її назвою, написанням, будемо вчитися читати слова з цією буквою, виконувати звуковий аналіз слів , а також учитися шанувати природу та оточуючий світ.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з буквою «Г». ("ге")



  • На письмі звук [г] позначається буквою Г ("ге").

Учитель показує букву Г.

  • Спробуємо зіставити малу та велику літеру. Що помітили? (За розміром різні, а за формою - однакові.) - Погляньте, з яких елементів складаються друковані велика і мала букви Г, г. (З великої та маленької вертикальної і малої горизонтальної паличок)

Глянь, Галинко! Гнате, глянь,

Подивись, Ганнусю,

- Буква "ге" гачком зігнулась,

Як на груші гусінь!



  • На кого схожа у вірші буква "ге"? (На гусінь) - На який предмет схожа буква? Діти назавають предмети, які схожі на букву.

  1. Написання букви «Г»

Друкування букви на дошці (зошитах, повітрі)

  1. Вправа на концентрацію уваги. Гра "Коректор".

  • Графічне зображення букви ми запам’ятали, а тепер на своїх картках спробуйте викреслити всі букви "г". Треби встигнути якнайшвидше, але не припустити жодної букви. Запишіть цифрами скільки букв ви знайшли у кожному рядочку.

  1. Вправи з читання

  • Давайте поєднаємо нашу букву "г" з кожною з голосних. Які склади утворилися. Прочитаємо їх.

Утворення та читання складів

ГА, ГУ, ГО, ГИ, ГЕ, ГІ

5.Читання променевої таблиці (на дошці)

Фізкультхвилинка

Білі гуси налетіли

На бабусине подвір'я.

Поклювали, походили,

Піднялись і полетіли.

Гуси летять-відлітають,



А діти тихенько за парти сідають.


  1. Робота зі складовою таблицею (ІКТ)

  2. Складання звукових моделей слів голуб, горіх, огірок. (Предметні малюнки)

Загадки (для звуко-буквеного аналізу)

- Чув я десь таке повір’я: коли в птаха біле пір’я, птах цей – символ миру в світі. Як же він зоветься діти? (Голуб)

- Ходить - бродить по двору і лякає дітвору. Загелгоче, зашумить, наче зараз полетить. Розбігайтеся, малята. Бо почне він вас щипати! (ГУСАК)

- Він незграбний і товстий, завжди він чомусь сумний. А на лобі в нього ріг. Ця тварина … (Носоріг)


Двоє дітей виконують на дошці звуко-буквений аналіз цих слів.

VI. Робота за Букварем (с. 82-83)

  1. Звуковий аналіз слів "гриб", "горох", "груша" з опорою на схеми, подані в підручнику.

  • У якому слові один склад?

  • Скільки складів у словах горох і груша?

  • Назвіть голосні звуки в слові горох

  1. Читання прямих і обернених складів у будиночках.

  2. Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом. Гілка, голка, гуска.

  • Який спільний склад у цих словах? Який перший звук у цих словах?

Голуб, город гості.

  • Який спільний склад у цих словах?

  1. Гра «День — ніч».

Учитель виставляє на дошці слова з букв розрізної азбуки. Учні вголос читають його. Потім за командою вчителя «ніч» вони кладуть голови на парти і заплющують очі, у цей час учитель змінює слово. За командою «день» діти читають нове слово, кажуть, що в ньому змінилося порівняно з попереднім.

Рак — додали букву «ге» — грак.

Риби —додали букву «ге» — гриби.


  1. Логічна вправа «Де росте? Де живе?».

У слові живе пропущена буква «же», бо ми її ще не вивчали.

Учні читають слова лівого стовпчика і відповідають на запитання: де росте? Гриб росте у лісі. Гладіолус росте на клумбі...

Учні читають слова правого стовпчика і відповідають на запитання: де живе? Бегемот живе у воді. Грак живе в лісі...

Фізкультхвилинка

Ручки вгору, ручки вниз,

На сусіда подивись.

Потягнися, посміхнись,

Пострибай і зупинись



  1. Словникова робота. Довідкове бюро

Пояснення значень слів, демонстрування малюнків: грак, граб.

Грак - перелітний птах родини воронових із блискучим чорним пір'ям.

Граб - листяне дерево або кущ родини березових із гладенькою сірою корою.


  • Складіть, діти, речення з цими словами про те, як слід охороняти дерева, природу.

  1. Читання вчителем стовпчиків слів із Букваря.

  • Прочитайте односкладові слова.

  • Знайдіть і прочитайте слова з буквою "ге" на початку слова, а потім - у середині.

  • Прочитайте слова - назви птахів; рослин.

  • Знайдіть і прочитайте слова, які відрізняються однією буквою.

  1. Читання речення «Гуска з гусаком пливуть...».

  • Відгадайте загадку.

Не козлик, а рогатий.

Повільний вайлуватий.

За собою тягне дім

І ховається у нім. (Равлик)



  1. Заучування лічилки «Равлик, равлик».

  2. Читання стовпчиків слів з опорою на виділені злиття.

  • Що означають слова третього стовпчика? (Імена)

  • З чого це видно?

  • Як пишуться імена?

  • Яке слово «зайве» в першому стовпчику? другому ?

  1. Читання тексту, поданого рукописним шрифтом.

  • Причитайте речення.— Про кого це речення?

  • Що робили голуби?— Скільки їх було?— Де вони пили воду?


VI.Підсумок уроку

Гра « Звідки я приніс?»



На дошці «кошики» зі словами: «З лісу», «З городу», «Із саду». Діти по черзі витягують картки з назвами предметів і прикріпляють під «кошиком»: гарбуз, гриб, груша, горобина, огірок, виноград, граб.

  • Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці?

  • Який звук позначає ця буква на письмі?

-Діти, справдились ваші очікування? Що було найцікавішим?

  • Повторіть лічилку про равлика!

Вправа< Мікрофон>

  • Що вам запам’яталось?

  • Я навчився

  • Я дізнався

  • Молодці, ви сьогодні гарно попрацювали на уроці. Білочка багато чого від вас навчилась. А я дуже вдячна вам за вашу роботу.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка