Тема : Прислівник як частина мови



Скачати 61.56 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір61.56 Kb.
7 клас

Тема: Прислівник як частина мови. ( слайд № 1)

Мета: Відновити в пам'яті та поглибити навчальний матеріал про прислівник як частину мови;

формувати вміння розпізнавати прислівники в реченнях, визначати їх морфологічні ознаки та синтаксичну роль; розвивати пам'ять, мислення, творчі здібності, ініціативність, спостережливість, увагу, виховувати любов до природи, бажання бути добрими.



Обладнання: Підручник, мультимедійна презентація.

Хід роботи:

1. Підготовка до активного і свідомого засвоєння учнями матеріалу.

Дібрати до дієслова працювати 5-6 слів, які б відповідали на питання як?

(працювати дружно, весело, завзято, старанно, добре, швидко.)

Які частини мови ви використали? Чи є необхідність у вивченні цієї частини мови? (Тож будемо слухати уважно, щоб знати багато).

Визначення мети уроку.(Учні при допомозі вчителя). Запис у робочих зошитах.

2. Актуалізація опорних знань.

Який розділ вивчає частини мови?

Які є частини мови?

Які ознаки самостійних частин мови? (робота з таблицею – слайд №2).


ЧАСТИНИ МОВИ

САМОСТІЙНІ

СЛУЖБОВІ

  • відповідають на питання;

  • мають загальне лексичне значення;

  • мають граматичні ознаки;

  • виконують синтаксичну роль.

  • іменники;

  • прикметники;

  • числівники;

  • займенники.

  • дієслово;

  • прислівник.

  • -

  • -

  • -

  • -

  • прийменник;

  • сполучник;

  • частка;

  • вигук.





3. Засвоєння нових знань. Дослідження теми.

3.1.Записати словосполучення :

дуже сильно, старанно працювати, робота вручну, занадто спокійний.

Завдання:

1-й групі: визначити головне і залежне слово у словосполученнях, поставити питання;

2-й групі: з якою частиною мови поєднується прислівник і що він означає.

Учень біля дошки: поставити питання до слів на картці ( вчора, знизу, навмисне, згарячу, мало, по-нашому)

Висновок: прислівник може бути головним і залежним словом, відповідає на питання як?, яка?, коли?, де?, з якою метою?, з якої причини?, скільки?; може утворювати словосполучення з прислівниками, дієсловами, іменниками, прикметниками, дієприкметниками, дієприслівниками.(добре збудований, швидко прочитавши).

3.2. У поданих реченнях підкреслити прислівники як члени речення. (слайд№3)

1-а група: Тепле сонце встає пишно.

Надворі сонячно.

2-а група: Мені сьогодні радісно на душі.

Їзда верхи братові дуже подобається.

Висновок: присудок найчастіше буває обставиною, рідше - присудком і означенням.

3.3. Провідміняти будь-який із прислівників.

(Порівняти тепле, тепліше, найтепліше із теплий, тепліший, найтепліший ).

Висновок: прислівник - незмінна частина мови, але деякі прислівники мають ступені порівняння.

3.4. Узагальнення матеріалу у вигляді схеми на дошці(учні при допомозі вчителя).

3.5. Робота з підручником.

Порівняти правила із результатами дослідження.

3.6. Вирішення проблеми.

Встановити, чи однакову синтаксичну функцію виконують підкреслені слова у реченнях (слайд №4).

Хлопчик зосереджено працював .

Тут зосереджено багато військової техніки.

Ми сподіваємося на зустріч.

Побачивши тата, діти кинулися назустріч.

Висновок: для того, щоб правильно визначити частину мови і синтаксичну роль слова, потрібен контекст.

4. Закріплення знань.

4.1.Виконання вправ.

Написати синоніми до слів героїчно, справді .

Написати до поданих слів антонімічні пари: влітку, по – новому, темно, далеко.

Пояснити фразеологізми, використовуючи прислівники (усно).

(На волосину – дуже мало, не за горами - недалеко, рукою подати – близько, за тридев'ять земель – дуже далеко).

4.2. Лінгвістична хвилинка.

Завдання: чи однаково в мовленні вживаються слова швидко і скоро?

(Якщо мова йде про відстань – швидко, про час - скоро).

4.3. Робота з таблицею "Розряди прислівників" (слайд №5)

Самостійно розповісти про розряди прислівників за таблицею.


Розряди прислівників

№№

зп

Розряд

Питання

Приклади



Способу дії

Як? Яким способом?

Щасливо, тихо ...



Місця

Де? Куди?

Тут, там, далеко



Часу

Коли? З якого часу? До якого часу?

Вчора, завтра, доти



Причини

Чому? Через що? З якої причини?

Згарячу, спохвату ...



Мети

Для чого? З якою метою? Навіщо?

Навмисне, наперекір



Міри й ступеня

Якою мірою? Скільки?

Мало, зовсім



Ознаки предмета

Який? Яке? Які?

Ліворуч, по-київськи

Порівняти відомості із таблицею у підручнику . Пояснити розбіжності.



5. Формування навичок практичного використання.

5.1. Інтерактивні вправи.

Завдання – гра. Закодувати виділені прислівники із тексту номерами розрядів із таблиці.(слайд №5)

Надворі владарює осінь. Ще недавно виставляла напоказ свої дивні, трохи розмиті пейзажі. З приходом перших заморозків заметушилась згарячу – і все втратило барви. Ця її робота наспіх не торкнулася лише ялинок і туй, тому у нашому парку приємно і затишно.

5.2. Випереджувальне завдання. (слайд №6)

Про що говорить вам написане на дошці? Зрання, по-моєму, сяк-так, абихто, без сумніву, ніяк.

5.3. Робота з текстом.

Виразно прочитати діалог (слайд №7), знайти прислівники часу.

Я прилагоджуюся за столом ближче до лампи:

- Почитай, та недовго. Завтра вранці не встанеш.

- Устану, мамо! Я рано прокидаюся, із сонцем.

- Ти в мене сонячний, влітку народився.

Пригортає, цілує в голову, і мені - добре.(О. Довженко)

Які відчуття охопили вас?



5.4. Тренувальні вправи за наявності вільного часу.

Поширити словосполучення (слайд № 8) прислівниками.

Робота із слайдами №9,10(за наявності часу).

6. Контроль засвоєння матеріалу.

6.1. Бесіда за результатами уроку.


  • Пригадаємо, що ми сьогодні на уроці досліджували ?

  • Як ми досліджували прислівник ?

  • Що ми вже знаємо про прислівник ?

  • Чи виконали ми завдання, поставлені на початку уроку ?

  • Що найбільше сподобалося на уроці ?

  • Які труднощі виникали ?

  • Слайд №11

6.2. Заповнення карток оцінювання.


Картка самооцінювання роботи на уроці

учня(учениці) 7 - класу______________________________



(виставляємо собі від 0 до 3 балів за кожним пунктом)

1

Я активно працював(ла) на уроці










2

Я вносив(ла) вдалі пропозиції, що були враховані при обговорені










3

Я допомагав(ла) іншим учням, заохочував(ла) їх до роботи










4

Я узагальнював(ла) думки інших і просував(ла) роботу вперед













7. Домашнє завдання. Інструктаж. Слайд №12.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка