«Т. Г. Шевченко великий український поет.»



Скачати 71.18 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір71.18 Kb.


Анотація.

Цей урок допоможе вчителям формувати в учнів комунікативну компетентність, тобто здатністю користуватися мовленням, як засобом спілкування. Також організувати навчальний процес із використанням новітніх технологій, а саме: впровадження групової навчальної діяльності учнів на уроках читання, створити на уроці атмосферу доброзичливості, інтелектуального пошуку. Така форма проведення урока сприяє також активізації пізнавальної діяльності учнів. Основним дидактичним завданням уроків є повторення і практичне застосування раніше вивченого матеріалу і включення його в систему вже наявних знань.

Такі форми роботи максимально стимулюють пізнавальну самостійність, творчу активність, ініціативу школярів. Робота спрямована на розвиток особистості, підвищення якості знань.

Урок з читання на тему:

«Т. Г. Шевченко – великий український поет.»


Мета. Ознайомити дітей з життям та творчістю українського народного поета

Т. Г. Шевченка. Вдосконалювати навичку читання, збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати зорову пам’ять, зв’язне мовлення. Виховувати любов до творчості Великого Кобзаря, до рідної землі, почуття патріотизму і гордості за свою Батьківщину, бажання вивчати поезію.


Обладнання. Мультимедійна презентація, портрет Т. Г. Шевченка, рушники, репродукції картин Т.Г. Шевченка, виставка книжок «Вірші Т.Г.Шевченка для молодшого шкільного віку».
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Пролунав уже дзвінок,

починається урок.

Він незвичний і цікавий,

До нас гості завітали.

Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовим; «Добрий день».

Девіз уроку:

Ми веселі і кмітливі, до навчання не ліниві.

Побажаймо нам натхнення, за роботу, в добрий час!


  • Дихальна гімнастика.

- Щоб навчитися читати правильно, швидко і виразно, треба розпочати урок із дихальної гімнастики.

- Зробіть довгий глибокий вдих. На видиху вимовляйте звук: о-о-о-о...

у-у-у-у…

i-i-i-i…

и-и-и-и..

- Уявіть, що ви нюхаєте квіточку…



II.Повторення вивченого матеріалу.

  • Скільки букв в українському алфавіті?

  • Повторимо алфавіт за віршем Ігоря Січовика, який називається

  • «Абетка-добавлянка».Ви будете доповнювати останнє слово всі хором.

АБВ - мишка у норі…(живе);

ГГД - по дорозі пес…(іде);

ЕЄЖ - коник весело…(ірже);

ЗИІ – повзе ящірка в…(траві);

ЇЙК – ворон каркнув на …(жука);

ЛМН – серед жаб і я…(спортсмен);

ОПР – вгору кіт хвоста…(задер);

СТУ – щохвилини я …(росту);

ФХЦ – посадив я…(деревце);

Ь(м*який знак) – рак вщипне, то буде…(знак);

ЮЯ – абетка вся від А до… (Я).


  • Як можна ще назвати абетку? ( Азбука, алфавіт. )

  • Букви ми пригадали, а тепер пограємо в гру «Розшифруй слово» :

арнїУка тпое ішрві

  • Ми утворили слова - Україна , поет, вірші.


III. Повідомлення теми і мети уроку


  • Із попереднього завдання ви здогадались, що сьогодні ми будемо читати про відомого українського поета, якому в цьому році ми відзначаємо 200-річницю з дня його народження. Слайд № 1

Сьогодні ми розпочинаємо вивчати тему « Тарас Григорович Шевченко – великий український поет.» Слайд № 2,3.

-На уроці ми прочитаємо оповідання про Т. Г. Шевченка та його роки життя. А ще познайомимось із творами про красу природи, послухаємо пісню на його вірші.

- Хочу нагадати, в ході відповідей , використовуйте дані вислови:

Я вважаю… Я думаю… Я гадаю… Мені здається…

Я думаю по-іншому, бо… Я переконаний(на)…

Розповідь учителя (яка супроводжується слайдами):

Тарас Григорович Шевченко народився 9 березня 1814 року у селі Моринцях Київської губернії на Черкащині в бідній селянській родині, в хаті, вкритій соломою. (Слайд № 4)

Ось як писав сам Тарас Шевченко…

Декламування вірша учнем «І досі сниться: під горою» .

- Страшний був тоді час. Пани розкошували і жили у величезних маєтках, а працювали на них інші люди, їхні кріпаки. Пан свого кріпака міг покарати як завгодно, міг продати, наче якусь річ. Міг відібрати дітей від батьків і на мисливських собак виміняти. І нікому було поскаржитись. Тоді і в бідній родині кріпаків Шевченків , народився хлопчик Тарас.

Родина була велика, дітей багато, злидні страшні. У Тараса були старша сестра та брат — Катруся і Микита та молодші за нього — Йосип, Яринка і сліпенька сестричка Марійка. Батьки, як і всі селяни, повинні були на панщині працювати, себто на пана робити. З ранку до ночі вони й гнули спини на панському полі, у панських садах та городах. А вдома їхні діти лишались голодні, голі, босі.

У Шевченків була дружна сім'я. Любили одне одного, жаліли. Зберуться усі ввечері після роботи, постелять у маленькому садочку коло хати рядно, посідають, вечеряють вкупі. Потім, уже згадуючи свою сім'ю, раннє дитинство, написав Тарас Шевченко вірш:


Декламування вірша «Садок вишневий коло хати» ученицею

III. Опрацювання нового матеріалу

1.Робота з текстом.

Ознайомлення із твором «Тарас Григорович Шевченко». (с. 142)

Проте спочатку ми навчимось правильно читати слова, які зустрінуться вам у цьому тексті.

Прочитаємо пірамідки слів «Луною»

Поет вірш рідна

Портрет вірші великий

Природа віршах український



2. Словникова робота

- Як ви розумієте значення слова портрет?

- Зверніть увагу на наголос слів у другому стовпчику. Прочитайте ще раз ці слова та запам’ятайте правильне наголошення.

- Прочитайте слова третього стовпчика. На які питання відповідають ці слова?

- Прочитайте останнє слово – це словникове слово. Запам’ятайте його.


  1. Читання оповідання вчителем.

– Хто зображений на портреті?

- Коли Т.Г. Шевченко почав писати вірші та малювати? (Слайд №5)



  1. Читання тексту учнями . (Учні самостійно читають текст.) Потім читання частин тексту сильнішими учнями.

  2. Читання «ланцюжком»

Фізкультхвилинка

Пташка високо літає,

Зайчик високо стрибає,

Тихо лис десь пробіжить,

Їжачок в траві сидить,

Десь в барлозі спить ведмідь.

Всіх звіряток цих любіть.

  1. Вибіркове читання

-Знайдіть і прочитайте речення, у якому сказано, що оспівував поет у своїх віршах і малюнках.

- До чого закликав Тарас Шевченко?

-Як називається його видатна книжка?

(Слайд №6)

В «Кобзарі» багато віршів присвячено українському народу та чудовій квітучій природі України.(Слайди №7,8,9,10,11)

Тарас Григорович дуже любив Україну, її стрункі тополі, верби над ставами. Особливо Шевченко любив калину. Він присвятив їй свої вірші. У своєму «Кобзарі» слово калина він вжив 385 разів, а всього у творах Шевченка калина згадується 965 разів.



I V. Узагальнення та систематизація знань.

1. Аналіз виставки «Кобзарів»

-Ось погляньте на виставку «Кобзарів». Вони видані в різні роки. Цей найстарший -1930 року видання.Тут зібрано не багато творів, переважно поезії для дітей.



2. Слова вчителя.

- Український народ в цьому році відзначає 200-ту річницю з дня народження Тараса Григоровича Шевченка.(Слайд № 12)

Пам’ять про нього живе у наших серцях. Він є нашою гордістю, честю, славою. Пам’яники Шевченку споруджено в багатьох містах і селах України.У нашому рідному місті Кривому Розі також зведено памятник Кобзареві та названо театр іменем Т.Г. Шевченка. ( Слайд № 13).

V. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.


  • Творчість якого поета ми вивчали на уроці?

  • Що ви дізнались про життя Т. Г. Шевченка?

  • Про що писав поет у своїх віршах?

  • Яка його книга є у кожній українській сім’ї?

  • До чого Шевченко закликав людей?

(Слайд №14)

VI. Рекомендоване завдання.

Розкажи про місце, пов’ язане з іменем Тараса Шевченка, у вашій місцевості.





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка