Т. Г. Шевченко геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні



Скачати 43.64 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір43.64 Kb.
КЗО «Криничанська СЗШ Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

Урок української літератури у 9 класі

Т.Г.Шевченко – геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні



Підготувала

вчитель української мови та літератури

Ремез Тетяна Андріївна

Тема: Т.Г.Шевченко – геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні.

Мета: допомогти учням усвідомити життєвий подвиг поета, проникнутися повагою до нього, зацікавитися творчістю;

Розвивати ораторські навички, здатність виділяти головне, висловлювати власні судження;

Виховувати патріотизм, громадянську свідомість та активну життєву позицію.

Обладнання: портрет письменника, ілюстративні матерали до життєвого і творчого шляху Т.Г.Шевченка, аудіозапис пісні «Думи мої, думи мої…», картки «Так», «Ні», шкала оцінювання «Термометр», смайли.

Тип уроку:засвоєння нових знань

Методи й прийоми навчання: розповідь учителя, бесіда, презентація, «Займи позицію», «Доміно», «Мозковий штурм».

Очікувані результати: після уроку учні зможуть усвідомити величний подвиг поета; систематизувати і поглибити раніше отримані знання про письменника.

Хід уроку
І.Організаційний момент.

1. Визначення психоемоційного стану учнів.

Учні отримують смайлики 3 видів: веселий, сумний, нейтральний.Потім показують однокласникам свій настрій.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

Звучить мелодія «Думи мої, думи мої…»

1.Вступне слово вчителя.

Напевно, в Україні немає людини, яка б була байдужою до поетичного слова Т.Г.Шевченка – великого сина нашої землі, геніального поета, творчість якого ніколи не перестане хвилювати і вчити, вчити любити всій край, свій народ, бути чесним, вірним, мужнім.

ІІІ.Оголошення теми й завдань уроку

Цей урок присвячується пам’яті безсмертного Кобзаря.

Сьогодні ми з вами ставимо перед собою завдання, які повинні виконати до кінця уроку.

Завдання уроку:


  1. Систематизувати і поглибити раніше отримані знання про Т.Г.Шевченка;

  2. Виховувати повагу до поетичного слова митця;

  3. Розвивати ораторські здібності;

  4. Навчитися чітко формулювати і висловлювати свої думки.

ІV.Актуалізація опорних знань учнів.

1.Міні-доповіді про життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка

Учням дається випереджувальне завдання. Вони повинні підготувати невеличкі доповіді про життєвий і творчий шлях Т.Шевченка. Учні по черзі виходять до дошки та презентують свої доповіді.

V.Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

1.Прослухавши доповіді один одного, ви відновили в своїй пам’яті деякі відомості із життя великого митця, а про нові ви щойно дізналися.

2. Складання «Доміно»

Отже, давайте з вами складемо на основі почутого «Доміно» до постаті Т.Г.Шевченка

«Доміно»


Т.Г.Шевченко поет драматург прозаїк…

2.Слово вчителя.

Т.Г.Шевченко зробив значний та вагомий внесок в розвиток української літератури, збагативши її своїми неповторними поетичними та прозовими творами. Зараз ми з вами зробимо огляд літературного доробку поета.

3.Огляд «Літературного доробку Т.Шевченка»

Коментування вчителем схеми.

4. Запис у зошити.

Творчість Т.Г.Шевченка умовно поділяють на чотири періоди:

І.1837-1843 – рання творчість

ІІ.1843-1847 – період «Трьох літ»

ІІІ. 1847-1857 – період заслання

ІV.1857-1861 – пізній період

Всі ці періоди окремо та їхнє значення ми будемо розглядати на наступних уроках.

5.Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Яке значення творчої спадщини Т.Шевченка?

6.Гра- змагання на кращого знавця дат , подій у житті Т.Шевченка.

(На картках надруковані дати, діти повинні вказати, що відбулося в цей рік.)

1814-народився Т. Шевченко

1836-познайомився з І.Сошенком

1838- викуп із кріпацтва

1840-видав збірку під назвою «Кобзар»

1843-перша подорож до України

1845- друга подорож до України

1858 – третя подорож до України

1861 - помер

VІ.Закріплення знань, умінь та навичок.

1. Слово вчителя.

Т.Шевченко відомий не тільки в Україні, але й далеко за її межами. На честь Великого Кобзаря у багатьох містах України та за кордоном встановлено пам’ятники.

2.Демонстрація плакату з фотографіями пам’ятників.

3.Пошукове завдання.

Заповніть пропуски у висловлюванні одного з американських президентів, Джона Кеннеді, на відкритті пам’ятника Шевченкові у Вашингтоні 1964 року.

«Я радий, що можу можу додати свій голос до тих, що … великого українського поета Тараса Шевченка. Ми вшановуємо його за … вклад у культуру не тільки України, яку він дуже … і так промовисто описував, а й культуру світу. Його творчість є благородною частиною нашої історичної спадщини».

А. вшановують, великий, любив;

Б. люблять, малий, любив;

В. цінують, незначний, ненавидів;

Г. цікавить, великий, не згадував.
4.Складання сенкану.

Сенкан - вірш з 5 рядків:1)назва; 2)опис теми; 3)дія; 4)ставлення до теми; 5)перефразування сутності.

Зачитування складених учнями сенканів.

VІІ.Підбиття підсумків уроку.

1.Інтерактивна вправа «Займи позицію»

Чи став би Т.Шевченко знаменитим поетом, якби не був викуплений з кріпацтва?



або

Учні висловлюють свою позицію.

2.Слово вчителя

3.Оцінювання учнів

Самооцінка учнів за допомогою намальованого «Термометра» зі шкалою «градусів-балів». Учні ставляють собі оцінку на стікері, потім наліплюють його на шкалу балів.

4.Слово вчителя. Підійшов до завершення урок. І хочеться вірити, що мудрі Шевченкові думки увійшли у ваші серця, і ви не будете байдужими, пам’ятатимете вогненні слова Нашого Кобзаря:


Любітеся, брати мої,

Свою Україну любіте.

І за неї безталанну,

Господа моліте…

5. Рефлексія визначення психоемоційного стану учнів.

VІІІ.Домашнє завдання



Вивчити біографію Т.Г.Шевченка, знати основні віхи творчості. Підготувати комп’ютерну презентацію «Мій шлях до Шевченка»




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка