Світ професій мій вибір, мій успіх Режисери свого життя



Дата конвертації09.09.2017
Розмір65.5 Kb.
Світ професій – мій вибір, мій успіх

Режисери свого життя

У мене найкраща у світі професія-Учитель, найвідповідальніша професія-Творець. Я не люблю слово «педагог», тому що у мене одразу виникає асоціація – кандидат наук, людина, яка працює тільки з теорією. 


І з гордістю можу сказати: я вчитель.  І пишаюся цим.

Кожен, хто любить свою професію, вважає її найцікавішою, найпривабливішою, найкращою, найшляхетнішою у всьому світі.  Саме завдяки цій професії я росту сама, набираюся мудрості, вчуся терпінню і відчуваю себе абсолютно щасливою людиною.

Маленькі школярі ще далекі від вибору професії, але правильно проведена серед них профорієнтаційна робота повинна стати основою, на якій в подальшому будуть розвиватись професійні інтереси та наміри школярів у старших класах. Дітей треба поступово вводити у світ професій.

Уже третій рік наша школа бере участь у Всеукраїнському психолого-педагогічному проекті Міністерства освіти і науки України та Інституту педагогічної освіти дорослих Академії педагогічних наук України «Вибір успішної професії».

Метою проекту є впровадження в навчально-виховний процес загальноосвітнього навчального закладу інноваційної технології розвитку здатності учнівської молоді до вибору успішної професії, планування кар’єри та формування соціально значущих життєвих компетентностей відповідно до вимог сучасного ринку праці.

У початковій школі введено нові курси: «Самопізнання» (2 клас), «Ділове спілкування та партнерство» (3 клас), «Розвивальна економіка» (4 клас).

Найчастіше діти, даючи відповідь на запитання: Яка професія тобі подобається?, обирають професії міліціонера, лікаря, співака, вчителя, футболіста. Що саме приваблює школярів у обранні таких професій. Найбільше учнів цікавить сам процес праці та матеріальне забезпечення. Певне місце посідають і мотиви престижу.

Є якості особи, які необхідні і професійно важливі для всіх без виключення професій, — це працьовитість, пошана до людей праці, усвідомлення необхідності трудитися, уміння планувати і контролювати свою роботу, правильно організувати робоче місце, акуратність і точність у роботі, посидючість, наполегливість, уміння вибрати найбільш раціональний спосіб виконання завдання, економія матеріалів і часу і т.д. Всі ці якості потрібно формувати, починаючи вже з першого класу.

Профорієнтація полягає в підготовці дітей до трудової діяльності; ознайомленні їх з професіями, світом праці; у формуванні у них потреби своєю працею приносити користь іншим. Досягаю цього включенням дітей у посильну суспільно корисну працю, у різні види навчальної та ігрової діяльності.

Для молодших школярів більш прийнятні розповідь, бесіда, зустрічі з представниками професій, перегляд діафільмів, кінофільмів, альбомів, проведення екскурсій та перші спроби створення проектних робіт.

Існує безліч ігор і вправ, спрямованих на осмислення якихось елементів досліджуваної професії. Наприклад, «Вгадай професію по жестах», «Згадай якнайбільше слів на букву “...”, пов'язаних з даною професією», «Вибери з карток тільки ті знаряддя праці, які пов'язані із цією професією» та ін.

Для молодшого школяра характерний високий рівень допитливості. Отже, важливо відбирати ті форми й методи роботи, які найбільшою мірою відповідають психологічним особливостям учнів молодшого шкільного віку, вносити в них елементи гри, романтики, творчості.

Проводжу бесіди на профорієнтаційні теми: "Від зернинки до булки", "Праці право та обов’язок кожного", "Про працю людей", " Чим пахнуть ремесла?", " Без інструмента ─ як без рук", "Для чого людині професія".

У нашій школі був проведений тиждень вчителів початкових класів, присвячений вибору майбутньої професії. Де навіть першокласники створили колаж професій зі своїх малюнків та відверто і гордо говорили на «Дитячій трибуні» про те, ким же вони хочуть стати.

Формування ключових компетентностей і набуття учнями певного діяльнісного досвіду, передбаченого новим Державним стандартом в різних освітніх галузях, вимагає від учителя творчого підходу до проблеми практичного засвоєння учнями набутих знань та їх застосування у повсякденному житті, у практичній діяльності дитини, розвитку ключових компетенцій учнів.

Якість освіти набуває сьогодні особливої ваги. Найгострішою ця проблема є в ранньому віці: рівний старт до навчання у школі є запорукою подальших шкільних успіхів та забезпечення держави висококваліфікованими кадрами у майбутньому.

На всіх етапах трудового навчання вирішуються завдання трудового виховання: учнів озброюють технічними знаннями, у них формуються трудові вміння і навички, здійснюється психологічна та практична підготовка до праці й вибору професії.

Під час уроків навчання грамоти на сторінках «Букваря» продовжується знайомство з працею вчителя, продавчині, доярки, інженера, лікаря, художника, косаря, садівника, чабана, вівчаря.

Діти не тільки роздивляються малюнки, але й слухають пояснення вчителя про функціональні обов'язки людей тих чи інших професій, складають словосполучення, речення, що розкривають зміст праці. Метою є не просто дати для запам'ятовування професійні лексики, а й розвивати логічне мислення, тому доречним є використання в словникових диктантах загадок, ребусів.

Програма з математики прямо не вказує на професійну орієнтацію, проте деякі задачі включають елементи профосвіти. Найчастіше це задачі, де об'єктом праці стають токарі, слюсарі, кравці, муляри, рибалки, електрики, будівельники. Задачі або завдання пов'язані не тільки з назвами професій, але й знаряддям праці: ножиці, молоток, пальне, каністра, фарба. Це у свою чергу теж допомагає учням показати світ професій, ознайомитися з ним ближче та збагачувати свій словниковий запас.

Велику роль у саморозвитку у зв'язку з вибором професійного шляху відіграє виховна і гурткова робота у початковій школі. Проводжу виховні години «Ким бути?», «Всі професії потрібні і важливі всі вони», де за допомогою бесіди, виставок «Професії моїх батьків», «Моя майбутня професія», рольових ігор «Вгадай професію», кросвордів намагаюсь розбудити в дітях інтерес до трудового життя людей, ознайомлює із знаряддям праці різних професій. Запрошую на класні години батьків,спеціалістів різних професій, які розповідають про свою працю.

Запропонувала батькам створити разом із дітьми «Професійне портфоліо», в яке вони будуть вкладати інтерв'ю з батьками, вирізки з газет, свої малюнки й письмові роботи.

Виготовили стенд «Азбука професій», який допомагав на протязі року вивчати алфавіт. Знайомство з професіями типу «Людина-природа» закінчилося виготовленням споживчої корзини.

Не аби який інтерес до творчих професій виникає в учнів під час відвідування театрального гуртка, студії петриківського розпису. Участь учнів у виставах, інсценізованих виступах допомагають їм розкрити таланти актора, співака, навики ведучого. Демонстрація художніх виробів, малюнків -допомагають дітям відчути себе справжніми художниками.

Вагоме місце у профорієнтаційній освіті відводжу екскурсії для знайомства з виробництвом в інших куточках країни, наприклад:

- відвідування пожежної частини у м.Верхньодніпровську та ознайомлення з професіями пожежника, водія пожежної машини;

- ознайомлення з професією актора в театрі ім.Лесі Українки в м.Дніпродзержинську;

- екскурсія до краєзнавчого музею міста Верхньодніпровська: ознайомлення з історією краю;

- екскурсія до ботанічного саду до м.Запоріжжя: квітникар, садівник, ландшафтний дизайнер та ще придбали квіти для класної кімнати;

- екскурсія до м.Кременчуг та відвідування фабрики цукерок «Рошен», де побачили, як працюють кондитери, інженери-технологи, пакувальники та ще й посмакували солодощами;

- екскурсія на страусину ферму у селище Майське: фермер;

- екскурсія у с.Петриківку: художники, різьбярі та ще й привезли подарунки для родини;

- подорож по рідному селищу Новомиколаївка та ознайомлення з професіями: листоноші, касира, кондуктора на залізничній станції, касира банку, аптекаря, бібліотекаря, фермера, продавця, перукаря, швеї, лікаря.

Під час екскурсій до міста використовую такі завдання: розкажіть, люди яких професій працюють під кожною вивіскою «Школа», «Банк», «Ательє», «Лікарня», «Перукарня» . Діти не лише називають професії, а й розкривають професійно важливі якості, притаманні тій чи іншій професії: спостережливість, товариськість, вміння працювати з людьми, уважність і так далі.

Пізнати і навчити дитину в цій складній справі немає готових рецептів. Але вважаю, що насамперед треба зрозуміти дитину як особистість, розгледіти її індивідуальні особливості. "Прив'язуючи" навчальні завдання до життєвого досвіду дитини, використовуючи сучасні технології досягаю поставленої мети самореалізації кожної дитини.

Користуючись сучасними технологіями, надаю можливість кожній дитині розвинути власний інтелект, активізувати процеси пізнання навколишнього світу. Школярі навчаються в атмосфері взаємоповаги, любові, добра.



Сучасний учитель школи І ступеня повинен «озброїти» дитину високим рівнем грамотності, навичками критичного мислення, сприяти розвитку її здоров’я і благополуччя, створити умови для розкриття потенціалу кожної дитини. Але тільки спільні зусилля всіх працівників освіти нададуть дітям можливість стати успішними учнями, які отримують задоволення від навчання та досягають успіхів у житті.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка