Стрес та позитивне мислення ( тренінг для підлітків) Мета



Скачати 66.03 Kb.
Дата конвертації10.09.2017
Розмір66.03 Kb.
Стрес та позитивне мислення

( тренінг для підлітків)

Мета: ознайомити учнів із поняттям «стрес», впливом стресу на організм та психіку людини, показати шляхи вироблення адаптивної стратегії поведінки в стресових ситуаціях.

Час : 90 хв

Матеріали: папір, ручки,кольорові олівці, маркери, презентація, ватман, стікери.

Кількість учасників : 15 осіб

Наймогутнішим джерелом стресу є негативні емоції й почуття.

Г.Сельє

Стрес є складовою життя кожної людини, і його не можливо уникнути, так само, як і потреби спати, ходити, але все ж ми можемо спробувати зробити цей процес не таким хворобливим для нас. Саме сьогодні ми з вами зібралися, щоб попрацювати з цим



1.Вправа « Знайомство ».(5-7 хв)

Матеріал : заповнення бейжиків

Учасники тренінгу називає своє ім’я, і свої 2 позитивні риси ,які допомагають у житті

2. Вправа « Наші правила» ( 5 хв )

Матеріал : ватман, маркер.

Учасникам пропонується виробити правила групи.

На плакаті учасники записують свої правила. Узгодження правил.



3. Вправа для визначення очікування ( 5 хв)

- Що ви очікуєте від тренінгу?

- Що хочете дізнатися?

- Яких навичок набути?
4.Вправа «Склянка» ( 5хв)

Мета:вироблення психотехнік видозміни, послаблення стресовихпереживань.

Тренер бере в руку пластикову склянку і говорить: «Уявіть, що в цю

склянку ви можете вкласти свої найприємніші думки, почуття, події з вашого життя». Післяствердної відповіді несподівано психолог зминає пластикову склянку.

Рефлексія


  • Яке відчуття у вас виникло після завершення вправи?

  • Що для вас стрес? ( намалюйте)

  • Яке почуття у вас викликає малюнок?

5. Інформаційне повідомлення « Стрес і позитивне мислення» (10 -15 хв)

«Стрес» у перекладі з англійської мови означає «тиск, натиск, напруга».( слайд 1 -7 )

Енциклопедичний словник дає таке тлумачення стресу: «Сукупність захисних фізіологічних реакцій, що виникають у організмі тварин і людини у відповідь на вплив різних несприятливих факторів (стресорів)».

Поняття стрес – це ваша індивідуальна реакція, яка може відрізнятися від реакції будь-якої іншої людини. В її основі лежить ваше відношення до певної ситуації, а також ваші думки й почуття. Змінюючи свої думки й реакцію, ви отримуєте можливість цілком змінити своє відчуття й знизити рівень стресу.

Часті стреси можуть призвести до виснаження адаптаційної захисної системи організму, що в свою чергу, може стати причиною захворювань. У цілому організм людини по-різному реагує стрес.

Канадський психолог Ганс Сальє розробив теорію стресу. Він виділив три фази стадії стресу:

Фаза тривоги – реакція тривоги, коли організм починає слабо опиратися змінам чи пристосуванням до них.

Фаза опору – опір, коли здійснюється адаптація до нових умов, організм у повній мірі чинить опір впливу стресорає

Фаза виснаження – настає після тривалого впливу стресора,всі резерви адаптації вичерпуються, і організ гине.

Ми переживаємо різні стресові стани. Стрес може сприяти мобілізації людини, підвищити її адаптаційні можливості в умовах дискомфорту й небезпеки, це так званий корисний стрес або інакше еустрес. Але він може й зруйнувати людину, різко знизити ефективність її роботи і якість життя. Це так званий шкідливий стрес – дистрес.

Який вид стресу, що ми переживаємо, - еустрес чи дистрес – залежить від сили й тривалості впливу стресору, нашої чутливості до впливу несприятливих умов і від наших можливостей їм протистояти?

Рефлексія. Стреси, які виникають у житті, можна уявити як коридори,якими треба пройти:швидше, повільніше, важче чи легше, однак пройти їхусе одно доведеться.



6. Вправа « Експрес – опитувальник» ( 10 хв)

Вашу стійкість до стресу ви можете перевірити за допомогою опитувальника.



Тест . Стійкість до стресу

Інструкція

Дати відповідь на запитання. Варіанти відповідей:



  • дуже – 3 бали

  • не особливо – 1 бал

  • ні в якому разі – 0 балів

Чи дратує вас:

  • Зім’ята сторінка газети, яку ви хочете прочитати?

  • Жінка у віці, одягнена, як молода дівчина?

  • Надмірна близькість співрозмовника?

  • Жінка, яка курить на вулиці?

  • Коли якась людина кашляє у ваш бік?

  • Коли хтось гризе нігті?

  • Коли хтось сміється недоречно?

  • Коли хтось намагається учити вас, що і як потрібно робити?

  • Коли кохана людина постійно запізнюється?

  • Коли в кінотеатрі той, хто сидить перед вами, увесь час крутиться й коментує сюжет фільму?

  • Коли вам намагаються переказати книгу, яку ви тільки збираєтеся прочитати?

  • Коли вам дарують непотрібні речі?

  • Голосна розмова в громадському транспорті?

  • Надто сильний запах парфумів?

  • Людина, яка жестикулює під час розмови?

  • Колега, яка часто вживає іншомовні слова?

Інтерпретація результатів ( слайд 8-9)

  • Більше 40 балів

Вас не віднесеш до числа терплячих і спокійних людей. Вас дратує все, навіть незначні речі. Стійкість до стресу низька. Ваше здоров’я в небезпеці й час ним терміново зайнятися.

  • Від 12 до 40 балів

Поки що ситуація не надто тривожна, але вже необхідно звернути уваги на підвищення стійкості до стресу.

  • 11 і менше балів

Ви досить спокійна людина, реально дивитеся на життя. Із упевненістю про вас можна сказати, що ви не та людина, яку можна легко вивести з рівноваги.

7.Робота в парах . Вправа «Позитивне мислення» ( 10- 12 хв)

( слайд 10-11)

Інструкція: Тобі під силу розірвати ланцюг само підтримки стресу, зменшивши негативні думки на позитивні. Позитивне (оптимістичне) мислення послаблює емоційне напруження, допомагає знайти ефективне рішення і діяти відповідно до обставин.

Вам потрібно змінити негативні думки на позитивні.

Негативні думки, які поглиблюють стрес:



  • «У мене нічого не вийде».

(Позитивні, які допомагають зберегти самоконтроль:

«Я зроблю все, що в моїх силах, а коли не вийде, я це переживу»)



  • Негативні: «Усе пропало». (позитивні: «Це не кінець світу»)

  • «Я дурень». («Я помилився», «Я – успішна людина!»)

  • «Мені обов’язково треба мати це» (Мені б хотілося мати це, але я не обов’язково матиму те, що хочу).

  • «Я повинен бути першим». («Мені б хотілося стати першим»)

  • «Вони зобов’язані це зробити». («Сподіваюся, вони це зроблять»)

  • «Це безнадійно». (Ще не все втрачено»)

  • «Не варто й починати» («Треба хоч спробувати»)

  • «Яне зможу». (Я ніколи не нервуюся»)

  • «Я безнадійна людина». («Я дивлюся на світ із оптимізмом)

  • «Усе втрачено». («Варто спробувати ще раз»)

Отже, формула позитивного мислення звучить приблизно так: «Було б добре, якби ми завжди отримували те, що хочемо. Ми робимо для цього все можливе. Та якщо, попри наші зусилля, бажання не здійснюється, ми почуваємося трохи розчарованими, але не впадаємо у відчай, не панікуємо, не зневажаємо себе чи інших людей».

8. Робота в групах « Способи подолання стресу» ( 15 хв)

Об’єднайтеся в групи червоного, жовтого, зеленого кольору.

Створення колажу, якими способами можна подолати стрес. Потім один з учасників розповідає про різні методи подолання стресу.

9. Релаксаційна вправа « Подих очищення »( 5-7 хв)

Я хочу вам показати , як можна навчитися почуватися впевненим і бадьорим.

- Сядьте на стілець,тримайте спину прямо. Покладіть руки на коліна долонями догори. Вдихніть глибоко й видихніть без паузи між вдихом і видихом. Вдих – трохи швидше, ніж видих…

Уявіть, що ви вдихаєте повітря блакитного кольору, спокій, впевненість, а видихаєте сіре повітря – свій страх, напруження. ( цю техніку слід проводити, щоб заспокоїтися, впорядкувати свої думки)



10. Вправа «Крок – раз!» ( 5 хв)

Мета: створення позитивної атмосфери, групової згуртованості.

Учасники групи стають у широке коло, приймаючись за руки. Кожен по колу говорить: «Сьогодні я… (навчився, відчув, зрозумів тощо), і вся група робить крок уперед. Після промовляння всіх досягнень коло має стати щільним.

11 .Обговорення:

- Яке враження справило на вас це заняття ?

- Що воно вам дало ?

Підсумок тренінгу. ( 5 хв)

Г.Сельє стверджує, що ми не повинні – та й не можемо – уникати стресу. Проте можемо використовувати його і насолоджуватися ним, якщо знаємо його механізми й виробимо відповідне відношення до життя. ( слайд 13-14)



Дякую за роботу!

На завершення тренінгу , кожний учасник отримує в подарунок антистресову листівку- розмальовку і квіточку з побажаннями.

Практичний психолог Людмила Калин


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка