«Сторінками історії перукарського мистецтва. Образи, що надихають»



Скачати 187.63 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір187.63 Kb.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНЕ УЧИЛИЩЕ №31

Методична розробка

відкритого позаурочного заходу

з елементами демонстрації
на тему: «Сторінками історії перукарського мистецтва. Образи, що надихають»

Підготувала

викладач училища №31

Скіданова Тетяна Олексіївна


м. Полтава

2014р.


Тема: «Сторінками історії перукарського мистецтва. Образи, що надихають»
Мета: розширити знання учнів про історичні епохи та стилі, спонукати до ґрунтовних знань, розуміння національних та регіональних особливостей виконання зачісок, звичаїв, релігійного спрямування, шани до історичного минулого. Сприяти відродженню основних способів укладання та стрижки волосся, формувати переконаність у нетлінності перукарського мистецтва, глибоку повагу до цирульників, кауферів і перукарів, які своєю працею формували історію перукарства в різних країнах.

Виховувати почуття доброзичливості, охайності, любові та поваги до ближнього, естетичні почуття.


Обладнання:мультимедійна презентація, записи класичної музики, перукарські інструменти, приладдя, засоби стайлінгу, стилізований одяг для моделей, які будуть представляти образи різних історичних епох.




Структура виховного заходу:
1. Організаційний момент.

2. Повідомлення теми і мети виховного заходу.

3. Висвітлення теми з переглядом мультимедійної презентації та з демонстрацією моделей:

- коротка історична довідка про зародження перукарства;

- зачіски Стародавнього Єгипту;

- розвиток перукарського мистецтва Стародавньої Греції;

- творчість перукарів Стародавнього Риму;

- зачіски Візантії;

- перукарське мистецтво Середньовіччя;

- перукарське мистецтво доби Відродження (Ренесанс);

- зачіски стилю Бароко;

- зачіски стилю Рококо;

- стиль ампір у перукарстві;

- зачіски в стилі модерн;

- зачіски арабських жінок та індіанок;

- вірменські зачіски;

- корейські зачіски;

- українські національні зачіски.



  1. Заключне слово.

  2. Парад моделей.

Хід виховного заходу:

  1. Організаційний момент.

  2. Повідомлення теми та мети виховного заходу.

Педагог:

Доброго дня! Ми проводимо позаурочний захід з елементами демонстрації моделей, який має назву: «Сторінками історії перукарського мистецтва. Образи, що надихають».



Майстри-перукарі:

Всі професії почесні, -

Добре знаєм я і ти

Одну вибрати потрібно

Йти постійно до мети.
Презентуємо сьогодні

Професію перукаря.

Вона для всіх завжди сучасна –

Від жебрака до короля.
Професію цю знали

Ще наші предки на Русі,

Цирульниками їх ще звали,

Голили бороди й вуси.
А «перукар» новеньке слово

До нас із Франції прийшло

І в нашу мову калинову

Надійно увійшло воно.
Бо ця професія потрібна

Усім хто має гарний смак,

Хто доглядає за собою

Без майстра цього аж ніяк!
Він художник від природи.

Почуття краси і вроди

У душі своїй несе,

Задля цього зробить все.
Підстриже і пофарбує,

Гарний настрій подарує.

Золоті у нього руки,

Робить зачіски й перуки.
І красу, що в нього є,

Добрим людям роздає!

Сьогодні хотілось згадати про цирульників, куаферів і перукарів давнини, визначити значення кожної історичної епохи у розвитку перукарського мистецтва. Прослідкувати процес еволюції і вдосконалення зовнішності людини з розвитком суспільства, в якому вона проживала.



3. Висвітлення теми з переглядом з переглядом мультимедійної презентації та з демонстрацією моделей:

- коротка історична довідка про зародження перукарства

Ведучий:

Зачіска в далекому минулому не тільки прикрашала людину, але і часом була знаком професії, соціального походження, а в особливих випадках навіть політичної приналежності. Кожна епоха вносила щось нове в розвиток перукарського мистецтва, яке відображало побут і звичаї кожного народу, уявлення людей про красу.

Поняття краси змінювалися протягом століть, і те, що здавалося

прекрасним в один період, пізніше виглядало потворним і навпаки. Найбільше помітно це виявлялося в костюмі і зачісках, що тісним чином

зв'язане із зовнішнім виглядом людей.

Модель:

Зачіска з'явилася раніше одягу. Спочатку це була потреба відкинути пасмо волосся, що спадало на очі, і перев'язати його ремінцем з шкіри. Наскальні малюнки зберегли для нас вигляд стародавніх людей, зображених під час полювання або відпочинку. Одяг їх дуже простий: він складається з пов'язок на стегнах і накинутих на плечі і спину шкур. Шию та руки прикрашали примітивні прикраси, тіло покривали примітивними малюнками.

Зачіска наших предків була, звичайно, вельми примітивна. Стародавні люди прагнули бути схожим на сильних тварин або красиво оперених птахів. Причому чоловіки наслідували самцям, жінки — самкам.

Демонстрація зачіски первісних людей

- зачіски Стародавнього Єгипту

Ведучий:

Ця таємнича, до кінця не вивчена цивілізація вплинула на різні культури, зокрема на грецьку, яка в свою чергу стала підґрунтям мистецтва і науки наших днів. Форми давньоєгипетського мистецтва надихали європейських митців у часи утворення стилів ампір, модерн, неокласицизм. Вони ще й досі, безперечно, здатні виливати на розвиток сучасної моди, оскільки в них закладено те, що можна означити поняттям «спогади про майбутнє».



Модель:

Тут песок золотой и земля так суха,

Что зеленым ковром не буяют луга.

Тут историй страна и великих чудес.

Мир царей и рабов, что в барханах исчез.

Пятдесят дней году дует знойный хамсин.

Караван свой ведет весь в пыли бедуин.

Тут луч солнца златой гладит сфинксу бока

И пески горячи – это все сам Бог Ра.
Ведучий: Багато жіночих образів дійшли до наших днів, наприклад Клеопатра, богиня Нефтис і цариця Нефертіті зачіски яких складаються з багатьох тонких, вишукано оформлених кісок, які рівненько спадають на плечі як бахрома, або гладкого прямого волосся. Геометрична форма зачісок при цьому нагадує чітку трапецію. Сьогодні ми знаємо прообраз цієї зачіски – це стрижка Каре з прямою чілкою.

Демонстрація зачіски Стародавнього Єгипту

- розвиток перукарського мистецтва Стародавньої Греції

Ведучий:

Велике значення для культури Греції мала професія скульптора і художника. У Стародавній Греції це вільні й шановані люди. Образ оголеного атлета став головним в античній скульптурі. Слід зазначити, що давньогрецьку моду вирізняли п'ять особливостей: прагнення до організованості, закономірності, пропорційності, доцільності, симетрії.



Модель:

Саме у Стародавній Греції зачісці було надано значення високого мистецтва, а люди охоче експериментували зі своїм волоссям. Перукарі мали не тільки гарно і швидко причісувати волосся, а й, як в архітектурі та скульптурі, дотримуватися правил гармонії та естетики.



Модель:

О, Греция! Страна Олимпиад!

Гордимся мы и славою твоих побед.

И красотой твоей могучей и прекрасной,

Хранительницей дружеских побед.

И пусть к тебе дороги нелегки,

Они для нас как песня, как судьба.

Любовь к тебе у нас так велика,

Она, как пламя в жилах у меня.

Эллада! Этот дух пройдет через века.

Хотя стары, но вечно молоды

Твои поля, леса, долины, реки.

Твоя пленительная красота

Цветет на радость людям всей планеты!

Ведучий:

Твори мистецтва не тільки дають уявлення про ідеали краси та смаки давніх греків, а й дозволяють вивчати форми зачісок, модних на той час. Естетична досконалість зачісок Стародавньої Греції впродовж багатьох століть була предметом наслідування. Головним критерієм жіночої краси того часу є природність, пропорційності тіла. Гарними вважалися прямі, правильні лінії носа, підборіддя, невисоке чоло, великі очі й підкреслена дугоподібна лінія брів. Саме такою людство бачить статую Афродіти Мілоської.



Демонстрація зачіски Стародавньої Греції

- творчість перукарів Стародавнього Риму

Ведучий:

У житті та культурі давніх римлян велике значення мали культ тіла і перукарське мистецтво. Дуже багато з перукарського мистецтва римляни запозичили у давніх греків. Спеціальні раби — «тонсорес» та «кіпасіс» — виконували зачіски гарячою завивкою, робили і «мокру» холодну укладку, стригли особливими серпоподібними бритвами. Кожен виконував свою операцію.



Модель:

Я видела Древний Рим, в развалине печальной

И храмы, и дворцы, поросшие травой,

И плиты гладкие старинной мостовой,

И колесниц следы под аркой триумфальной,

И в лунном сумраке, с гирляндою аркад,

Полузабытые громады Колизея…

Ведучий: У Стародавньому Римі винайшли спеціальний валик для підтримування пасом у жіночих зачісках над чолом — «падус». Особливо незвичайними, складними і гарними були жіночі зачіски у період панування імператора Нерона. Форми зачісок іноді нагадували амфори, водоспади, корони. У зачіски вплітали стрічки, золоті шнури й навіть смуги тканин. Доповнювали їх намистинами, брошками, гемами. У пізній період жінки почали закривати волосся вуаллю.

Демонстрація зачіски Стародавнього Риму

- зачіски Візантії

Ведучий:

На зміну античній красі та гармонії людського образу прийшов новий тип — духовна краса. Канони візантійської краси — овальне, трохи видовжене обличчя, великі очі, високе відкрите чоло і маленькі уста. Тіло, як правило, маскували, тому що його сприймали як спокусу, породження диявола. Оголення стало гріховним і переслідувалося християнською мораллю. Візантія мала великий вплив на формування моди Західної та Східної Європи періоду середньовіччя. Законодавцями моди стали члени царської родини.

Більшість візантійських жіночих зачісок мали форму, подібну до валика, їх, наче німб, укладали навколо голови. Переважали об'ємні й пишні зачіски. Зустрічалися зачіски з вузлами, укладеними на потилиці, що нагадували грецькі. Для кріплення зачісок використовували сітки, стрічки, шнурки, які прикрашали перлами та камінням. Актуальні головні убори та вуаль.

Модель: Х століття нашої ери, з Візантії відпливає три кораблі зі скарбами. Вони пливуть до Херсонесу, на одному с них принцеса Анна. На інших іі придане – золоті кубки, дорогоцінності, вино та мощі святих. Кортеж пливе на весілля та наречена плаче, в Криму на неї чекає князь Володимир, чоловік, якого вона ніколи не бачила, але змушена вийти заміж. Вночі один з кораблів принцеси зникає, до Криму дістались лише дів галери. Куди ділась третя – ніхто не знає, але саме це могло змінити хід історії…

Брати принцеси Анни відправили багаж зі своєю сестрою до Криму, амфори з вином отруїли, плануючи смерть князя Володимира та руйнування Київської Русі… Але доля розпорядилась по-іншому. Князь дуже хотів одружитись з Анною. На той час у Володимира уже був престол, і звісно гарем, який налічував 800 наложниць, крім цього п’ять офіційних дружин та більше тисячі дітей. Для чого йому була потрібна ще одна жінка, яку він навіть ніколи не бачив? Принцеса Анна жила за морем – у Константинополі, це була найкраща наречена у світі. У Х столітті Візантія була непереможною імперією, після весілля Київський князь хотів проголосити себе імператором… Як не дивно, але принцеса Анна і князь Володимир сподобались один одному.

Демонстрація зачіски Візантії

- перукарське мистецтво Середньовіччя

Середні віки — важливий етап у розвитку світової культури. У Західній Європі це епоха традицій і заборон. Середньовіччя має три етапи свого становлення: «дитинство», «юність», «зрілість».

Церква на початку стала великим землевласником за рахунок конфіскованих володінь язичницьких храмів, купівлі землі та дарунків побожних людей. Царська та духовна влади на той час були пов'язані між собою. Одним із постулатів церкви став постулат про «гріховність» людського тіла, яке віднині є не предметом споглядання і гордості, а витоком та вмістилищем «гріха». У побуті переважав довгий мішкоподібний одяг, що приховував природні форми тіла, а волосся, яке церква проголосила ознакою і символом спокуси та лиха, закривали різноманітні покривала й глухі ковпаки.

Модель:

Закрите волосся символізувало підкореність жінок чоловікам, а розпущене стало ознакою гріхопадіння. Але в ранньому Середньовіччі сама церква бачила у вільно спадаючому волоссі дівчат символ не так гріхопадіння, як духовної чистоти і цнотливості, а в період пізнього середньовіччя змушена була змиритися з такими зачісками у королев як з ознакою станових привілеїв.



Демонстрація зачіски Середньовіччя

- перукарське мистецтво доби Відродження (Ренесанс)

Ведучий:

В історії суспільного життя, культури і мистецтва після середньовіччя надзвичайно прогресивним етапом стала доба Відродження (Ренесанс). Це була епоха географічних відкриттів, інтенсивного розвитку міст, що формувалися за принципом самоврядування. Це був період формування націй, ламання старих феодальних відносин, період формування нового світогляду, нової гуманістичної культури.

Усупереч релігійному диктату культура доби Відродження, звертаючись до античних джерел, стверджувала земне життя, уславлювала людину як особистість. У ній зародилося поняття «гуманізм». Стверджуючи свої права, на перший план вийшла людина. Викликали захоплення її всебічний розвиток, духовна та фізична краса.

Модель:

Ідеал італійської красуні — високі жінки з пишними формами, тонкою талією, довгою шиєю, витонченими рисами обличчя, високим чолом, золотавим довгим волоссям.

Глибоке декольте в жіночих сукнях гарно поєднувалося з довгим розкішним волоссям. У моді було відкрите високе чоло, тому волосся над чолом підголювали над краєм його росту. Жінки намагалися надати волоссю приємного золотавого відтінку — від медово-пшеничного до золотаво-каштанового. Захоплення світлим волоссям призвело до того, що у Венеції на дахах домівок почали споруджувати легкі будочки з дощок і без даху.

Модель:

Знатні дами створювали власний стиль, охоче наслідуючи грецькою мовою і римським зачіскам. Лише пізніший період зачіски придбали характерні риси стилю, званого сьогодні ренесансом. З іншого боку, ззаду голови волосся зачісувалось вгору й фіксувалось декоративними шпильками та інші прикрасами.



Демонстрація зачісок доби Відродження

- зачіски стилю Бароко

Ведучий:

«Бароко» італійською означає «химерний», «фантастичний», «вигадливий». Стиль бароко — це «свято без причини»; він досяг найбільшого розвитку в Франції. Протягом XVII ст. французький королівський двір був законодавцем моди для всієї Європи. Найбільше цей стиль проявив­ся в архітектурі, живописі, декоративно-прикладному мистецтві. Його характерні риси — підкреслена театральність, парадність, ефектність, пишність.

Ми завдячуємо Марії Манчіні за вигадану нею в 60-ті роки XVII ст. зачіску. Волосся, пишно збите на скронях у вигляді двох півкуль, було поділене прямим проділом. Знизу на потилиці його завивали в спіральні локони і спускали на плечі. Таку зачіску згодом стали прикрашати квітами, навіть корзинами фруктів, фігурками тварин та іншим декором.

Модель:

Мода, введена в 1680 р. фавориткою Людовіка XIV графинею де Фонтань, оволоділа як Францією, так і Європою. Знову стали модними дуже високі зачіски, автором яких був французький перукар Шампань, який вирізнявся багатою фантазією неабияким рівнем перукарського майстерності. У цей час з'являється зачіска «а-ля Фонтань».



Модель:

Жіночі зачіски виконували на каркасах, часто висота споруди на голові досягала 1 метра. Але це був справжній витвір перукарського мистецтва, якому не було і немає рівних по своїй складності та професійності виконання. Дамам було незручно з такою зачіскою, тому вони носили з собою довгу металеву спицю, якою зменшували шкіряний дискомфорт голови.



Демонстрація зачісок стилю Бароко

- зачіски стилю Рококо



Ведучий:

Стиль рококо відображав смаки аристократів. Модним, зокрема, було все, пов'язане з морською стихією. Це не випадково, бо термін «рококо» походить від слова «раковина». Завиті у візерунки пасма, хвилі, буклі порівнювали з обрисами мушлі, морськими хвилями; навіть використання пудри для зачісок нагадувало морську піну. З'явилися неймовірно складні зачіски, які виконували «куафери» — висококваліфіковані майстри.

Для стилю рококо типовими були зачіски графині де Козель, Марії Лещинської, княгині Ламбаль, маркізи де Помпадур, мадам Дюбарри і Марії Антуанетти. Ці зачіски увійшли до історію, як найхарактерніші, які відбивають стиль і дух того часу.

Модель:

Зачіски прикрашали стрічками, перлами та мушлями. В деяких випадках на потилиці додатково кріпили постижі, квіти, випускали з потилиці на груди одне або два пасма. Збільшували форми зачісок за рахунок завивки волосся — «тапі».



Модель:

Крім квітів і постижів, подібні зачіски доповнювали стрічками, пір'ям, брошками, посипали пудрою. З метою збереження конструкції складних об'ємних зачісок використовували спеціальні помади для волосся, яєчний білок, тваринний жир. Популярною є зачіска «а-ля фрегат».



Демонстрація зачіски стилю Рококо

- стиль ампір у перукарстві

Ведучий:

У період ампіру (від французького — «імперія»), тобто пізнього класицизму, волосся набуло природного кольору, пудра і перуки остаточно вийшли з моди. Зачіски стилю ампір сприяли розвитку перукарського мистецтва. Особливістю зачісок того часу була віртуозна техніка завивки, за допомогою якої в зачісці створювали локони різних типів. У зачісках використовували шиньйони, їх кріпили за допомогою шпильок, гребінців, сіток, іноді каркасів конусоподібної форми. Якщо з 1810 році в моді були зачіски з короткого завитого у локони волосся, то в 1815 році — зачіски пірамідальної форми. Модний колір волосся — всі відтінки каштанового.



Модель:

У жінок стала популярною зачіска «а-ля Нінон». У такій зачісці волосся над чолом і на скронях завивали в щільно прилеглі до голови локони, на потилиці укладали буклі, а маківку прикрашали пером. У межах стилю ампір відродилася греко-римська зачіска «нодус», яка мала об'єм над чолом, джгутоподібний обідок навколо голови й невеликий вузол на потилиці знизу.

Перукарі вивчали античні зачіски і майже без змін відтворювали їх. Популярними стали локони різноманітних видів.

Демонстрація зачіски стилю Ампір

- зачіски в стилі модерн

Ведучий:

Провідний стильовий напрям кінця XIX — початку XX ст. у культурі та мистецтві має назву «модерн». Під цим поняттям слід розуміти прикмети сучасного, новітнього стилю. Модерн виник як протест проти міщанської еклектики та внаслідок наміру створити абсолютно інший «смак» епохи. Прогресивні риси модерну дали поштовх до розвитку нових творчих напрямів, таких, як конструктивізм і функціоналізм.

У цей час єдиний напрям у галузі моди відсутній. Більшість використовувала зручні моделі, їх зміна відбувалася швидко. Законодавцями моди виступали актори, співаки, спортсмени. Популярними стали асиметричні форми, вигадливі обтічні лінії; відзначалося захоплення романтизмом та історією (антична, середньовічна мода, слов'янські й східні мотиви).

Модель:

Це був час відкриттів і винаходів у перукарській справі й косметології. У 1880-х роках німецький перукар І. Мейєр вперше використав плоске накручування волосся для завивання. Це дало змогу поєднати в одній зачісці локони різних видів. У 1884 р. перукар Фішер винайшов метод завивання «мертвого» волосся (для постижерних виробів). У 1891 р. видатний винахідник Едісон відкрив, як застосувати електрику для завивки волосся.

Хвилеподібні, асиметричні форми зачісок нагадували романтичні моделі попереднього періоду.

Модель:

Зачіски «бандо» у період модерну нагадували «бандо Ежені» — імператриці Євгенії. Зачіски конусоподібної форми створювали як з прямого, так і з хвилястого волосся.

Хвилясте волосся міцно увійшло в моду. Час вимагав докорінних змін у технологіях. Технічний прогрес впливав на перукарське мистецтво. У 1904 році німець Карл Неслер винайшов особливу термічну завивку; хвилястість волосся зберігалася протягом кількох місяців. У моду перманент увійшов на початку XX ст. і дуже довго був популярним. Протягом 1909-1925 рр. провідні перукарі багатьох країн (Неслер, Мейєр, Шифф, Ежен, Лямер, Уеллс) проводили експерименти з хімічними сумішами та різними інструментами для надання перманенту природного вигляду. З 1912 р. в розпорядженні перукарів з'явилися філірувальні ножиці та електричний фен — громіздкий агрегат, який поступово вдосконалювали.

Модель:

У період Першої світової війни багато жінок пішли на поля битви санітарками. У зв'язку з цим для зручності більшість із них підстригали волосся. З'явилися стрижки «російська», «а-ля гарсон», «під хлопчика». Поширенню моди сприяли зірки німого кіно, співаки та інші знаменитості. Стали популярними стрижки «бубі копф», «боб». Більшість стрижок укладали хвилями за допомогою гарячих щипців або пальців рук. Різноманітність стрижок полягала в оформлені хвиль, розміщенні проділів.

У 20-х р. ХХ століття Ірен Касл Боб потрясла світ короткою зухвалою стрижкою. В англійській мові навіть з'явився новий іменник і дієслово для опису стрижки – bob. У жовтні 1921 року, Ірен Кастл, одна з мимовільних винуватиць нового скандального жіночого іміджу, надала популярному жіночому журналу свою статтю під назвою «Я постриглася, а потім ... , в якій повідала всю таємницю своєї появи на танцполі з короткою стрижкою. Вона розповідала, що спеціально не знімала з голови маленьку шапочку, намагаючись прикрити наслідки перебування в лікарні. Але кілька її знайомих дам попросили зняти головний убір і продемонструвати те, що під ним приховувалося. Побачене викликало захват. Втім, одкровення Ірен вже не були важливі. Коротке волосся стало модою! І це повернути назад було неможливо.

Модель:

У період модерну серед жінок домінував темний колір волосся, але блондинки також мали успіх. Головні убори, що доповнювали зачіски, були різних розмірів — від невеликих капелюхів із вуалями до дуже великих з пір'ям, брошками та драпіруванням. Зачіски і головні убори оздоблювали шовковими або оксамитними стрічками намистом, коштовностями.



Демонстрація зачісок стилю Модерн

- зачіски індіанок та арабських жінок

Індійська та арабська культура є однією з найстаріших і найрізноманітніших культур світу. Це має вирішальне значення для всієї Південної і Південно-Східної Азії. Вірування й релігії відіграють в Індії значну роль, це країна походження кількох світових релігій (індуїзм, буддизм, джайнізм, сикхізм) які своїм впливом формували культуру цієї країни. Майже незліченна мовна різноманітність і численні народності також впливали на специфіку та культурні особливості Індії. Країна не залишалася й поза загальними світовими тенденціями завдяки впливу ісламу та через європейські колоніальні держави, котрі також залишили свій слід в культурі Індії.



Модель:

Життєрадісний характер індійців та арабів помітний не тільки по яскравим кольорах одягу, але навіть по зачісках. Жінки і навіть чоловіки любили забарвлювати своє довге волосся і бороди в синій, зелений, пурпурний і навіть білий (не чекаючи сивини) кольори. Заміжні жінки заплітали коси, що спускалися уздовж спини. У коси вони вплітали квіти, нитки перлів, стрічки. Дівчата носили на голові обручі, прикрашені дзвіночками. Волосся вони зачісували наперед і зв'язували вузлом на чолі.



Демонстрація зачіски індіанок та арабок

- зачіски вірменської дівчини

Ведуча:

Цікавою і багатогранною є Вірменія, її культура, звичаї, танці та пісні, кухня. Але мало кому відомо, що Вірменія - це і багатостраждальна країна… Можливо тому її пісні переважно сумні та мелодійні. Дівочі зачіски характеризуються плетінням кіс, іноді їх дві, іноді чотири і більше. Нам важко визначити і зрозуміти сильний і гордий характери вірмен.



Демонстрація зачіски вірменської дівчини

- зачіски корейської дівчини

Ведуча: Жіночі зачіски Кореї, Японії та Китаю дещо схожі між собою. Якщо жінка мала коротке, або тонке волосся то для об’ємної зачіски використовували штучне волосся або перуку. Основною вимогою до оформлення зачіски була гладкість та щільність зачісуваних пасом. З волосся формували валики, гульки, віночки. Їх оформляли дерев’яними та металевими паличками, різнокольоровими, але переважно червоними стрічками.

Демонстрація зачіски корейської дівчини

- українські національні зачіски

Ведучий:

Як зберегти і передати нащадкам найкращі надбання національної культури, які протягом століть були створені українським народом? Що треба зробити сьогодні, аби й завтра не висихало джерело народної творчості? У наш час українські перукарі повинні мати уявлення про національні зачіски, їхнє розмаїття.

Сучасний майстер зачіски, працюючи в Україні, повинен відтворювати в своїх моделях національні риси. Джерелом нових розробок можуть бути не тільки національні зачіски, а й одяг, прикраси, головні убори. Об'єднуючи нові розробки моделей зачісок з одягом, з'являється можливість створити новий образ української моди.



Модель: За часів Київської Русі дівчата носили розпущене волосся, розділене посередині. Ця традиція протягом століть зберігалася в побуті українських дівчат. Однак у кінці XIX — на початку XX ст. це явище вже стає винятковим і частіше пов'язується з тим чи іншим обрядом, зокрема весіллям. Під час праці волосся підв'язували або заплітали в одну чи дві коси. Дрібненько сплетені косички (дрібниці) були поширені серед дівчат Поділля, Київщини та Полтавщини. На Волині та й на тому ж Поділлі дівчата заплітали коси учетверо (батіжок). Обов’язковим атрибутом був вінок.



  1. Заключне слово.

Життя іде і все без коректур.


І час летить, не стишує галопу.
Давно нема маркізи Помпадур,
і ми живем уже після потопу.
Не знаю я, що буде після нас,
в які природа убереться шати.
Єдиний, хто не втомлюється, – час.
А ми живі, нам треба поспішати.

  1. Парад моделей.

Слово моделям:

1. В этом храме - тихое жужжанье


И блестящих ножниц торжество.

2. Это царство эльфов, чье призванье


Из волос составит волшебство.

3. Фенов шум баюкает и нежит,


Ножницами мастер постучит,

4. Подовьет, подкрасит и подрежет


То, что неоправданно торчит.

5. В корень зрит умелый, мудрый мастер:


Он подаст врачующий совет.

6. Может вам создать из прядки - счастье,


Челочку - успех на пару лет.

7. Пусть над парикмахером колдующим


Небеса останутся светлы.

8. Он заведует красотою будущей


Каждой приходящей головы.
9. Мы можем все, подстричь и заплести
И сделать первоклассную укладку,

10. И женщине лишь радость принести,


Все уложив старательно и гладко.

11. Мы мастера средь моды й пожеланий,


Средь красок, среди множества расчесок

12. Мы наколдуем, как будто чародей,


Тьму самых удивительных причесок.

13. Я вам желаю легкости в руках,


Побольше постоянства от клиентов,

14. И благодарности за труд у них в глазах,


Счастливых, занимательных моментов!


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка